thaimaahan?

ithai

onko kukaan ollut vaihtarina thaimaassa? olisi kiva kuulla millaista oli. pääseekö sinne edes, jos pääsee ni minne sinne? saako lähteä vaihtariks ennen ku ees alottaa lukion? : D

11

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmh

      En tiia kannattaako/paaseeko tanne yksin lukion aikana (saatikaan ennen!).. Englanninkielisia lukioita toki on missa on opiskelijoita ja opettajia jenkeista ja muualta, mutta luulis noitten opiskelijoiden olevan lahinna expatrioottien eli thaimaassa tyota tekevien lapsosia. Tasokaan taalla ei oo kummonen. Jos esim suoritat suomen lukion hyvin arvosanoin, viela pitkalla matematiikalla, ja tuut tanne opiskelemaan korkeakouluun, saattaa tuntua ku menisit pari askelta taaksepain. Paikallinen jengi tuntuu olevan paa-asiassa melko hukassa ainakin matematiikassa ja enkussa ja motivaatio on ku olis yla-asteella (no offence).. (kv lukioista tulevat tosin puhuu ku olis itekki jenkeista) anyway miks haluisit thaimaahan jo noin nuorena? paa-asiassa tanne tulee turistien, rantapummien(mina!), liikemiesten ja aasialaisten opiskelijoiden lisaksi vanhoja yksinaisia ukkoja parempien kalavesien perassa :)

      • ithai

        ootko siel nyt vaihtarina vai muuten vaan? haluisin oppii thai kieltä ja kulttuurii. se vaikuttaa kiinnostavalta. oon ollu siel lomal ja se vaikuttaa ihanalta paikalta. ihmisetki on tosi ystävällisii. haluisin lähtee jo yläasteen ysin jälkeen. : D


      • mmmm
        ithai kirjoitti:

        ootko siel nyt vaihtarina vai muuten vaan? haluisin oppii thai kieltä ja kulttuurii. se vaikuttaa kiinnostavalta. oon ollu siel lomal ja se vaikuttaa ihanalta paikalta. ihmisetki on tosi ystävällisii. haluisin lähtee jo yläasteen ysin jälkeen. : D

        ihmiset on tosiaan melko ystavallisia, ainakin paallisin puolin. lahinna oon ite tutustunu lahemmin vaihtareihin ku thaikut viihtyy enemman keskenaan. kai suomessakin on korkeakouluissa vahan sama meininki, suomalaiset hengailee suomalaisten kanssa ja vaihtarit vaihtareitten. mut siita vaan, jos mielenkiintoa ja avoimuutta riittaa, eiku tanne. nuorena on hyva lahtea, tottuu uusiin tapoihin nopeemmin, eika ketuta niin paljon ku asioita ei hoideta niin ku pitais (eli niin ku kotimaassa)


      • ithai
        mmmm kirjoitti:

        ihmiset on tosiaan melko ystavallisia, ainakin paallisin puolin. lahinna oon ite tutustunu lahemmin vaihtareihin ku thaikut viihtyy enemman keskenaan. kai suomessakin on korkeakouluissa vahan sama meininki, suomalaiset hengailee suomalaisten kanssa ja vaihtarit vaihtareitten. mut siita vaan, jos mielenkiintoa ja avoimuutta riittaa, eiku tanne. nuorena on hyva lahtea, tottuu uusiin tapoihin nopeemmin, eika ketuta niin paljon ku asioita ei hoideta niin ku pitais (eli niin ku kotimaassa)

        asutko perheessä? onks sul kiva perhe siel?


      • mmms
        ithai kirjoitti:

        asutko perheessä? onks sul kiva perhe siel?

        oon korkeakoulussa joten oma kamppa loytyy. ei mitaan varsinaista tietoo oo, mut epailen ettei taalla jarjesteta perheasumista, ellei sitten lukiolaisille. no idea..


      • helppoa löytää,
        mmms kirjoitti:

        oon korkeakoulussa joten oma kamppa loytyy. ei mitaan varsinaista tietoo oo, mut epailen ettei taalla jarjesteta perheasumista, ellei sitten lukiolaisille. no idea..

        alussa voisit ottaa viikoksi hotellin ja yleensä koulutkin auttavat siinä, mutta parempi,että paikan päällä selvität hinnat ja asunnon kunnon.


      • Elina
        mmmm kirjoitti:

        ihmiset on tosiaan melko ystavallisia, ainakin paallisin puolin. lahinna oon ite tutustunu lahemmin vaihtareihin ku thaikut viihtyy enemman keskenaan. kai suomessakin on korkeakouluissa vahan sama meininki, suomalaiset hengailee suomalaisten kanssa ja vaihtarit vaihtareitten. mut siita vaan, jos mielenkiintoa ja avoimuutta riittaa, eiku tanne. nuorena on hyva lahtea, tottuu uusiin tapoihin nopeemmin, eika ketuta niin paljon ku asioita ei hoideta niin ku pitais (eli niin ku kotimaassa)

        Hei! ajattelin kysyä kun en oiken tiedä keneltä kysyä, että oletko ollut tai oletko Thaimaassa vaihtarina? Itse olen luultavimmin menossa 9lk jälkeen. Mutta olis kiva kuulla kokemuksia, mielipiteitä, vaikka sinulta jos sinulla on? :)
        Kiitos. Lähetä ihmeessä s-postia minulle takaisin.
        -Elina


    • fmskcdal

      Thaimaaseen pääsee vaihto-oppilaaksi YFU:n ja AFS:n kautta, ysiluokan jälkeen voi jo lähteä, mikäli syntymäaikasi on järjestöjen asettamien rajojen sisällä. Lue lisää ikärajoista ja hakuajoista järjestöjen kotisivuilta:

      http://www.yfu.fi
      http://www.afs.fi

      Kieltä ei tarvitse osata ennen vuotta, jonkinlainen englannin taito riittää ihan varmasti. Vaihtarifoorumilla on tällä hetkellä yksi vaihdossa Thaimaassa, eli kannattaa etsiä ja lukea hänen kokemuksiaan:

      http://www.takeforum.com/vaihtarit

      • ithai

        kiitos


    • Jennyart100

      Moi,
      It eolen ollut vaihtarina Thaimaan Phuketissä viime lukukauden Asia Exchangen kautta, Toooosi tyytyväinen olin. Käy tsekkaa http://www.asiaexchange.org/en/ :)

    • lovethai

      hei,
      mäki oon halunnu thaimaaseen vaihtariks siel on niin ihanaa porukaa vaik ite oon vast 8 luokalla chiang mai ois kyll aika kiva paikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe