Toscanaan ensi kesänä

Di69

Suunnittelen jo ensi kesää, vuokrahuvilaa Toscanasta. Mihin päin kannattaisi suunnistaa? Meillä on nyt 2 vaihtoehtoa, toinen Luccan vieressä (7 km) ja toinen Bargan (3km) lähellä. Vuokraamme auton, mutta mihin olisi halvinta lentää? Pisaan ei ainakaan tänä vuonna tuntunut olevan mitään aleja... Onkohan mikään halpalentoyhtiö suuntautunut sinne päin? Kiitos vinkeistä jo etu käteen!!!

15

3789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä en osaa sanoa, mikä kannattaa. Kannattaako elää, esimerkiksi? Mutta voisi kannattaa käyttää tämän keskustelupalstan mainiota hakua. Sillä löytyy useita aikaisempia mielipiteitä esittämiisi kysymyksiin. Lentojen hintoja taas kannattaa verrata vaikkapa eBookersin sivuilla; hinnat kuitenkin vaihtelevat ajankohdan mukaan niin, että mitään yleispätevää vastausta siihen, mikä "kannattaa" on vaikeahko antaa. Itse olen mennyt Toscanaan lentämällä milloin Bolognaan, milloin Milanoon, milloin Roomaan.

      Kuten hakua käyttäessäsi huomaat, mielipiteet siitä, mikä on parasta Toscanaa vaihtelevat kovasti. Itse olen puolustanut Val di Chianan ja Val d'Orcian seutua, siis Toscanan kaakkoisosaa. Maisemat ovat siellä niin paljon väkevämpiä kuin esim pohjoisempana Chiantin alueella. Siellä näkyvät ne Toscanan kuuluisat kukkulat. Siellä on hehkussaan toscanalainen maisema, kymmeniä kilometrejä siintävät vuoret, rehevä kasvillisuus, keskiaikaiset kukkulakaupungit, renessanssitaide, viini- ja oliivitarhat... Siena, Cortona, Montepulciano, Montalcino, Montichiello jne. San Gimignano on vähän lännempänä, mutta helpon automatkan päässä, Firenze on oma lukunsa.

      Lucca on erittäin viehättävä kaupunki, Chiantin alueella on mukava kierrellä, toki.

    • Toscanaan

      Me saimme halvimmat lennot Brysselin kautta Firenzeen, kannattaa vain kokeilla kaikkia mahdollisia hakuja ja vertailla kovasti. Erot ovat todella suuria!

      • Di69

        Millä te lensitte? Voitko vihjata hakuja, itse kun etsin ebookersilta, sain halvimmaksi 1500 joko Firenzeen tai Pisaan... Paljonko te maksoitte omista lennoistanne? Missä aiotte yöpyä, hotellissa vai oma talo? Mukavaa matkaa :) !


      • Di69

        Kuinka paljon aikaisemmin varasitte lennot?


      • äkkiä

        mistä sait halvimmat lennot firenzeen


    • Eikka2

      Hei!
      Viikon päästä lennämme Pisaan, 190 edestakaisin/henkilö ja Finnairilla, heillä oli kampanja kesäkuussa muistaakseni.
      Ja vuokrasimme netistä viikoksi Bargasta huomeiston...edullista ja auto myös kiertelyyn ehkäpä...

      • Di69

        Mitä kautta vuokrasitte huoneiston? Mä olen käynyt Interhomen ja Homeawayn sivuilla, mutta harmittaa, ettei siellä ole arvosteluja ts. vuokraajien kokemuksia vuokrattavista taloista. Eli voiko niihin valokuviin ja vuokraajan kehuihin luottaa...


      • Ensi viikolla
        Di69 kirjoitti:

        Mitä kautta vuokrasitte huoneiston? Mä olen käynyt Interhomen ja Homeawayn sivuilla, mutta harmittaa, ettei siellä ole arvosteluja ts. vuokraajien kokemuksia vuokrattavista taloista. Eli voiko niihin valokuviin ja vuokraajan kehuihin luottaa...

        Travelstartin kautta on lennot varattu, löysin ensin tiedot vertaa.fi:stä, mutta varasin lennot suoraan järjestäjältä. Maksoivat vähän alle 1200 euroa 4 henkeä.


      • Helmikuussa...
        Ensi viikolla kirjoitti:

        Travelstartin kautta on lennot varattu, löysin ensin tiedot vertaa.fi:stä, mutta varasin lennot suoraan järjestäjältä. Maksoivat vähän alle 1200 euroa 4 henkeä.

        ... varattiin lennot!


      • Tarjous lento
        Ensi viikolla kirjoitti:

        Travelstartin kautta on lennot varattu, löysin ensin tiedot vertaa.fi:stä, mutta varasin lennot suoraan järjestäjältä. Maksoivat vähän alle 1200 euroa 4 henkeä.

        180€ vaihto HEL suora milanoon ei kovin paha mielestäni , varsinkin kun on meno ja paluu just tietyille päiville, ettei muita päiviä vois edes kattoo lyhyen kesäloman takia


      • Milanohan...
        Tarjous lento kirjoitti:

        180€ vaihto HEL suora milanoon ei kovin paha mielestäni , varsinkin kun on meno ja paluu just tietyille päiville, ettei muita päiviä vois edes kattoo lyhyen kesäloman takia

        ... ei ole edes Toscanassa, vaan matkaa on aika tavalla!


      • helposti
        Milanohan... kirjoitti:

        ... ei ole edes Toscanassa, vaan matkaa on aika tavalla!

        tuolla välirahalla saa vuokraauton 2 viikolle ja hyvän sellaisen.


      • vinkittäjä
        Tarjous lento kirjoitti:

        180€ vaihto HEL suora milanoon ei kovin paha mielestäni , varsinkin kun on meno ja paluu just tietyille päiville, ettei muita päiviä vois edes kattoo lyhyen kesäloman takia

        Me tehtiin niin että Barcelonasta Pisaan Clickairilla n. 40e/hlö menopaluu. Vaatii tosin ensin sinne Barcelonaan menoa ;)

        Eli oma reittimme oli ClickAirilla menopaluut Barcelonaan (150e/hlö) ja tuon menon ja paluulennon välissä "piipahdus" Toscanassa 10pv ajan. Helsingistä Clickairilla pääsee Barcelonan kautta Pisaan 2 tunnin välilaskulla.


      • Toscana-fani
        helposti kirjoitti:

        tuolla välirahalla saa vuokraauton 2 viikolle ja hyvän sellaisen.

        Milanoon saa yleensä edullisimmat lennot ja kun se auto on kuitenkin tarpeellinen niin kannattaa harkita tuota reittiä.

        Interhomen lisäksi löytyy monia kymmeniä asuntoja välittäviä firmoja, itsellä hyvät kokemukset esim. englantilaisista toimistoista. Paljon kuvia sivuilla ja asuntojen laatu jopa parempi kuin kuvista näkyy. toisin kuin Interhomella tai muutamalla muulla.


      • Pauli_T
        vinkittäjä kirjoitti:

        Me tehtiin niin että Barcelonasta Pisaan Clickairilla n. 40e/hlö menopaluu. Vaatii tosin ensin sinne Barcelonaan menoa ;)

        Eli oma reittimme oli ClickAirilla menopaluut Barcelonaan (150e/hlö) ja tuon menon ja paluulennon välissä "piipahdus" Toscanassa 10pv ajan. Helsingistä Clickairilla pääsee Barcelonan kautta Pisaan 2 tunnin välilaskulla.

        www.Supersaver.fi löytyy suora lento Pisaan Finnairilta esim. 217 euroa/hlö vero 48 euroa.

        Nykyisin Finski lentää sinne suoraan ja säästö ajassa on huomattava verrattuna Milanoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe