Itä / Länsi-Berliini

lk887

Miten eroavat toisistaan? Kumpi puoli olisi rennompi ja edullisempi vaatekauppojen ja ravintoloiden suhteen?

15

5113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fksdfds

      Itä-berliinistä löydät pieniä ravintoloita,
      joista saa halvalla erittäin hyvää ruokaa.
      Esim. intialaisia ja thai-paikkoja, ateriat
      maksavat 4-10 euroa. Tosin aina pitää ostaa myös
      juotava, ilmaista vettä ei ole.

      Länsipuolella taas on ns. Suomen hinnat eli
      kaikki on tuplasti kalliimpaa.

      Suosittelen että jos on aikaa niin matkustatte idän puolelle syömään niin säästätte huomattavia summia ja saatte rahalle enemmän vastiketta.

      muistan esim kobernikus-kadun jossa oli loistava ravintola, sieltä sai erittäin maukkaan pitsan hintaan 2.50 euroa juoma !!!

      Yleistä on Saksassa että tälläiset pienet ravintolat ovat auki yli puolen yön joten matkalla tuli syöpöteltyä keskiyöllä.. :)

      • lk887

        Kiitos paljon vastauksesta!
        Varmaan kannattaa muutenkin sit viettää iltaa idässä jos haluaa rennompaa ja edullisempaa meininkiä?


      • adenauer

        Kyllähän se niin on, että myös lännessä on ihan edullisia ruokapaikkoja. Kannattaa poiketa aina syrjään "pääkadulta" ja kurkata nurkan taakse. Pitsaa en laske ruuaksi,sitä saa länsipuoleltakin melkein mistä vaan 1-2€.Miljoonakaupungissa löytyy kyllä valinnan varaa.Yleensäkin suurinosa kapakoista on auki tosimyöhään ja todella moni läpi yön,eli yötäpäivää.Lännessä esim.Graffiti,Adenauerplatzilla ja Schwartzes Gafe,Savignyplatzilla,Kantstrassella auki aina...myös Kreutzbergissa on hyviä,halpoja ja aina auki olevia paikkoja,Mittessä myös vaikka millämitalla..... etsivä löytää.
        10,-€ syö niin lännessä kuin idässäkin...niin ja jos haluaa ihan tavallista vettä on pyydettävä "leitungs wasser,bitte", muuten tulee pullollinen kivennäisvettä.
        Mukavaa aikaa Berliinissä sinulle!


      • lk887
        adenauer kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että myös lännessä on ihan edullisia ruokapaikkoja. Kannattaa poiketa aina syrjään "pääkadulta" ja kurkata nurkan taakse. Pitsaa en laske ruuaksi,sitä saa länsipuoleltakin melkein mistä vaan 1-2€.Miljoonakaupungissa löytyy kyllä valinnan varaa.Yleensäkin suurinosa kapakoista on auki tosimyöhään ja todella moni läpi yön,eli yötäpäivää.Lännessä esim.Graffiti,Adenauerplatzilla ja Schwartzes Gafe,Savignyplatzilla,Kantstrassella auki aina...myös Kreutzbergissa on hyviä,halpoja ja aina auki olevia paikkoja,Mittessä myös vaikka millämitalla..... etsivä löytää.
        10,-€ syö niin lännessä kuin idässäkin...niin ja jos haluaa ihan tavallista vettä on pyydettävä "leitungs wasser,bitte", muuten tulee pullollinen kivennäisvettä.
        Mukavaa aikaa Berliinissä sinulle!

        paljon sulle! Olen varma, että matkasta tulee antoisa.


      • czczxcxz
        adenauer kirjoitti:

        Kyllähän se niin on, että myös lännessä on ihan edullisia ruokapaikkoja. Kannattaa poiketa aina syrjään "pääkadulta" ja kurkata nurkan taakse. Pitsaa en laske ruuaksi,sitä saa länsipuoleltakin melkein mistä vaan 1-2€.Miljoonakaupungissa löytyy kyllä valinnan varaa.Yleensäkin suurinosa kapakoista on auki tosimyöhään ja todella moni läpi yön,eli yötäpäivää.Lännessä esim.Graffiti,Adenauerplatzilla ja Schwartzes Gafe,Savignyplatzilla,Kantstrassella auki aina...myös Kreutzbergissa on hyviä,halpoja ja aina auki olevia paikkoja,Mittessä myös vaikka millämitalla..... etsivä löytää.
        10,-€ syö niin lännessä kuin idässäkin...niin ja jos haluaa ihan tavallista vettä on pyydettävä "leitungs wasser,bitte", muuten tulee pullollinen kivennäisvettä.
        Mukavaa aikaa Berliinissä sinulle!

        vai lännestä 1-2 eurolla pitsaa, tuolle nyt hevosetkin nauraa... idässä on parhaat ravintolat ja varsinkin illanviettoon


      • adenauer
        czczxcxz kirjoitti:

        vai lännestä 1-2 eurolla pitsaa, tuolle nyt hevosetkin nauraa... idässä on parhaat ravintolat ja varsinkin illanviettoon

        kuuleppas,minä yleensä kerron ihan tosiasioita. Totta, että idässä on tosi kiva menomestat, mutta ruoka on aika saman hintaista jos osaa etsiskellä, ei väliä itä-vai länsi.En muistanut muuten suositella nuoremalle väelle Prentzlauerbergin Kulturbrauerei korttelia, mukavia klubeja ihan koko ympäristö pullollaan. -niin, mutta onhan niitä kivoja iltapaikkoja lännessäkin, jos tietää paikat...minulla on kyllä vaan 15vuoden kokemus koko kaupungista, mutta jos sulla on tiedossa joku kiva iltapaikka niin kerro muillekkin,eihän se sinulta pois ole ja me muutkin voitas mennä pistäytymään sinne.


      • Sparfuchs

        Halvemmalla pääset, kun otat Suomesta mukaan oman Trangian. Aldista saat halvalla tölkin muhennosta (Eintopf). Polttoainetta keittimeesi saat kysymällä Spiritusta. Löytyy ainakin rautakaupoista tuo.

        Majoituksessa voi säästää ottamalla mukaan oman teltan tai ainakin makuupussin. Grunewaldin metsässä on tilaa ja hyvällä tuurilla tapaat paikallisia boheemeja. Muista ostaa Plussasta Schloss Pilsiä tai Netosta Stier Bieriä. Eivät maksa paljon ja tarjoamalla olutta saat varmasti uusia ystäviä.


      • dsffsd
        adenauer kirjoitti:

        kuuleppas,minä yleensä kerron ihan tosiasioita. Totta, että idässä on tosi kiva menomestat, mutta ruoka on aika saman hintaista jos osaa etsiskellä, ei väliä itä-vai länsi.En muistanut muuten suositella nuoremalle väelle Prentzlauerbergin Kulturbrauerei korttelia, mukavia klubeja ihan koko ympäristö pullollaan. -niin, mutta onhan niitä kivoja iltapaikkoja lännessäkin, jos tietää paikat...minulla on kyllä vaan 15vuoden kokemus koko kaupungista, mutta jos sulla on tiedossa joku kiva iltapaikka niin kerro muillekkin,eihän se sinulta pois ole ja me muutkin voitas mennä pistäytymään sinne.

        Väitit että lännen puolella saa 1-2 eurolla ravintolasta pitzan, nyt puhutaan kunnon ravintoloista eikä mistään pizzerioista, ja niistä et lännen puollella tuohon hintaan saa. Tuo väitteesi laittaa puhumisesi höpöhöpö-osastoon.


      • adenauer
        dsffsd kirjoitti:

        Väitit että lännen puolella saa 1-2 eurolla ravintolasta pitzan, nyt puhutaan kunnon ravintoloista eikä mistään pizzerioista, ja niistä et lännen puollella tuohon hintaan saa. Tuo väitteesi laittaa puhumisesi höpöhöpö-osastoon.

        meillä voi olla eri käsitys ravintoloista(siis kunnon). Minulla ei ole mitään intressiä puhua lööperiä ihmisille jotka menevät kenties ensimmäistä kertaa tuohon ihanaan kaupunkiin.Suorastaan loukkasi kun syytit valehtelusta! -sinulle suosittelen "säästöketun"(sparfuchs) antamaa neuvoa niin ei enskerralla kulu ruokailuun rahaa ollenkaan.Empä
        ole nauranut aikoihin niin kuin lukiessani hänen
        vinkkinsä -ihanaa ironiaa!
        Jokainen valitkoon itse ravintolansa.Vinkiksi muille...todella hyvät kiviuunipitzat saa Zwölf Apostol ketjun ravintoloista ja ovat niin isoja että voi jakaa neljälle-suosittelen . Tulin juuri eilen pariksiviikkoa suomeen ja ma kävin syömässä Uhlandstrassella pitzan,alkusalaatin ja lasin viiniä hinta 7,-€.(Laske siitä)-minun osaltani keskustelu pitzojen hinnoista Berliinissä loppuu tähän. Muihin kysymyksiin mihin vain osaan vastata ja neuvoa osallistun mielelläni!-


      • Mats
        adenauer kirjoitti:

        meillä voi olla eri käsitys ravintoloista(siis kunnon). Minulla ei ole mitään intressiä puhua lööperiä ihmisille jotka menevät kenties ensimmäistä kertaa tuohon ihanaan kaupunkiin.Suorastaan loukkasi kun syytit valehtelusta! -sinulle suosittelen "säästöketun"(sparfuchs) antamaa neuvoa niin ei enskerralla kulu ruokailuun rahaa ollenkaan.Empä
        ole nauranut aikoihin niin kuin lukiessani hänen
        vinkkinsä -ihanaa ironiaa!
        Jokainen valitkoon itse ravintolansa.Vinkiksi muille...todella hyvät kiviuunipitzat saa Zwölf Apostol ketjun ravintoloista ja ovat niin isoja että voi jakaa neljälle-suosittelen . Tulin juuri eilen pariksiviikkoa suomeen ja ma kävin syömässä Uhlandstrassella pitzan,alkusalaatin ja lasin viiniä hinta 7,-€.(Laske siitä)-minun osaltani keskustelu pitzojen hinnoista Berliinissä loppuu tähän. Muihin kysymyksiin mihin vain osaan vastata ja neuvoa osallistun mielelläni!-

        Adenauer on aivan oikeassa, kyllä just esimerkiksi Uhlandstrassella saa edullisestikin safkaa.
        Kolme ateriaa juomineen (limu, viini ja iso olut) maksoi toissapäivänä yhteensä 20 euroa.
        Vertailun vuoksi edellisenä päivänä "itä"-puolella 3 pizzaa juomineen maksoi 33,50.
        Muuten tosi kiva reissu! :)


      • Sparfuchs
        adenauer kirjoitti:

        meillä voi olla eri käsitys ravintoloista(siis kunnon). Minulla ei ole mitään intressiä puhua lööperiä ihmisille jotka menevät kenties ensimmäistä kertaa tuohon ihanaan kaupunkiin.Suorastaan loukkasi kun syytit valehtelusta! -sinulle suosittelen "säästöketun"(sparfuchs) antamaa neuvoa niin ei enskerralla kulu ruokailuun rahaa ollenkaan.Empä
        ole nauranut aikoihin niin kuin lukiessani hänen
        vinkkinsä -ihanaa ironiaa!
        Jokainen valitkoon itse ravintolansa.Vinkiksi muille...todella hyvät kiviuunipitzat saa Zwölf Apostol ketjun ravintoloista ja ovat niin isoja että voi jakaa neljälle-suosittelen . Tulin juuri eilen pariksiviikkoa suomeen ja ma kävin syömässä Uhlandstrassella pitzan,alkusalaatin ja lasin viiniä hinta 7,-€.(Laske siitä)-minun osaltani keskustelu pitzojen hinnoista Berliinissä loppuu tähän. Muihin kysymyksiin mihin vain osaan vastata ja neuvoa osallistun mielelläni!-

        Ja, genau.

        Zwölf Apostel on minunkin suosikkini. Ennen neljää iltapäivällä pizzan saa kuudella ja puolella eurolla. Berliinistä on vaikea löytää parempia pizzoja.

        Toinen ehdoton käyntikohde on Dolce Pizza Golzstrassella lähellä Nollendorfplatzin metroasemaa. Voitti BZ:n palapizzatestin.

        Edellisissä pizza on italialaistyylistä. Legendaarinen pizzapaikka on myös Ali Baba Bleibtreustrassella, lähellä Savignyä. Laatu ei yllä edellisten tasolle ja pizzat ovat enemmänkin Lähi-Idän tyyliä. Hinta on edullinen.

        t. Sparfuchs, Wilmersdorfista


      • adenauer kirjoitti:

        meillä voi olla eri käsitys ravintoloista(siis kunnon). Minulla ei ole mitään intressiä puhua lööperiä ihmisille jotka menevät kenties ensimmäistä kertaa tuohon ihanaan kaupunkiin.Suorastaan loukkasi kun syytit valehtelusta! -sinulle suosittelen "säästöketun"(sparfuchs) antamaa neuvoa niin ei enskerralla kulu ruokailuun rahaa ollenkaan.Empä
        ole nauranut aikoihin niin kuin lukiessani hänen
        vinkkinsä -ihanaa ironiaa!
        Jokainen valitkoon itse ravintolansa.Vinkiksi muille...todella hyvät kiviuunipitzat saa Zwölf Apostol ketjun ravintoloista ja ovat niin isoja että voi jakaa neljälle-suosittelen . Tulin juuri eilen pariksiviikkoa suomeen ja ma kävin syömässä Uhlandstrassella pitzan,alkusalaatin ja lasin viiniä hinta 7,-€.(Laske siitä)-minun osaltani keskustelu pitzojen hinnoista Berliinissä loppuu tähän. Muihin kysymyksiin mihin vain osaan vastata ja neuvoa osallistun mielelläni!-

        olet mielestäni antanut loistavia vastauksia ja niitä lukiessani aatellut sinun siellä asuvan. No nythän selvisi että näin on. On mahtava kaupunki. Sääli että en ehtinyt lukea Eckissä tapahtuvasta meetingistä, kun kerran siellä silloin olin. No, ens kerralla sitten, sillä kyllä sinne Berliiniin uudestaan ja uudestaan tullaan.
        Joo, toi "Sparfuchs":in juttu oli verrattoman hauska. Kumppani oikein ihmetteli mille nauroin ja tuli lukemaan viestin ja nauroi hänkin.


      • adenauer
        oldengine kirjoitti:

        olet mielestäni antanut loistavia vastauksia ja niitä lukiessani aatellut sinun siellä asuvan. No nythän selvisi että näin on. On mahtava kaupunki. Sääli että en ehtinyt lukea Eckissä tapahtuvasta meetingistä, kun kerran siellä silloin olin. No, ens kerralla sitten, sillä kyllä sinne Berliiniin uudestaan ja uudestaan tullaan.
        Joo, toi "Sparfuchs":in juttu oli verrattoman hauska. Kumppani oikein ihmetteli mille nauroin ja tuli lukemaan viestin ja nauroi hänkin.

        luottamuksesta. Kuten ilmoitin niin kerron vain tosiasioita joita tiedän ja toivon että niistä on apua "turisteille".Sillä varsinkin jos matkankesto on lyhyt niin aikaa ei varmaan ole "tuhlattavaksi" asti ja pieni tietokin voi helpottaa kovin.
        Kivaa syksyä kaikille!
        Minulle voi lähettää myös suoraa postia:[email protected]


      • juutinrauma

        olisi aina nautittava syödessä pika/etnisissä paikoissa. Esim Saksassa näkee yleisesti, että ihmiset lounastavat ilman ruokajuomaa, Nesteytyksen voi hoitaa vaikka lähikaupan kautta edullisesti. Ns pakkojuominen jokaisen syömisen kanssa taitaa olla aika suomalainen tapa.


      • durst
        juutinrauma kirjoitti:

        olisi aina nautittava syödessä pika/etnisissä paikoissa. Esim Saksassa näkee yleisesti, että ihmiset lounastavat ilman ruokajuomaa, Nesteytyksen voi hoitaa vaikka lähikaupan kautta edullisesti. Ns pakkojuominen jokaisen syömisen kanssa taitaa olla aika suomalainen tapa.

        jep niin se on. Lounaalle mennään syömään ja juomiset säästetään myöhemmälle. Töissä odottaa ilmainen vesi, kahvi tee jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe