kehtaisiko joku kertoa millaista tämän alan opiskelu oikeasti ja realistisesti on?
ei tarvitse pitää tyhmänä ja tietämättömänä, olen ottanut asioista selvää ihan hyvin ja tarpeeksi, mutta minkäs teet jos "tuleville" opiskelijoille halutaan antaa hyvä kuva alasta?
lähihoitaja, ensihoidon ko
6
1103
Vastaukset
- sanna1234
Siis voiko jo lähihoitajana erikoistua ensihoitoon? Näin koulutusnetissä kyllä jtn amis ensihoito juttua, mutta luulin sen tarkoittavan amk:ta.
Mun piti ensi syksynä hakea stadiaan ensihoitoon mutta sinne ei otetakaan silloin ketään ja kelasin että pitää mun syksyllä kuitenkin jonnekin hakea, niin ajattelin että saikuksi, mutta jos tuo on mahdollista niin sinne sitten!
Oon ihan nyyppä netin käytössä, enkä löydä koulujen sivuilta mitään, niin voisitko laittaa (uudellamaalla olevien) koulujen nimiä missä ko. alaa voi opiskella?- sintti^
Lahdessa on tietääkseni koulu jossa on mahdollisuus lähihoitajana erikoistua ensihoitoon.
- sanna1234
sintti^ kirjoitti:
Lahdessa on tietääkseni koulu jossa on mahdollisuus lähihoitajana erikoistua ensihoitoon.
joo, löysin itsekin hesoten sivuilta, että sielläkin voi erikoistua ensihoitoon. Voiko tuolta sitten jatkaa vielä esim. Stadiaan ensihoitajaksi? Koska amk ensihoitaja taitaa kuitenkin olla pätevämpi...
- jepulijees
sanna1234 kirjoitti:
joo, löysin itsekin hesoten sivuilta, että sielläkin voi erikoistua ensihoitoon. Voiko tuolta sitten jatkaa vielä esim. Stadiaan ensihoitajaksi? Koska amk ensihoitaja taitaa kuitenkin olla pätevämpi...
voi jatkaa. lähihoitajana voit työskennellä perustason ambulansseissa ja akuutti perushoidossa. lähihoitajana et pääse tekemään mitään erikoisia temppuja, jos lanssiin haluat töihin niin todennäköisesti pääset mummoralliin. eli kärräät mummoja osastolta toiselle.
- Little.-.Angel
Siis lähihoitaja voi käydä ensihoidon koulutusohjelman, mutta se ei tarkota että olisit ensihoitaja!!
Kun käyn lähihoitaja koulussa ensihoidon koul.ohj. siusta tulee SaKu eli sairaankuljettaja (voit esim.. kuskailla mummoja, pappoja, lapsia, tapauksia missä ei ole sitä suurinta kauheutta tapahtunut!)
Mutta jos haluat ihan ensihoitajaksi, niin sitten joudun käymään AMK:ssa ensihoidon.. ja ensihoitajanhan tapansa mukaan menee näille pahimmille tapaturmapaikoille! Koska heillä tietenkin enempi koulutusta kuin SaKu:lla..
Toivottavasti vähän selvensi jtn.. :)- eh saku
No nyt tuli taas melkoista s*ntaa..
Tosiaan, lähihoitajan ensihoitosuuntaavat opinnothan antavat valmiuksia perustasoiseen ensihoitoon.
Kun taas ensihoitaja/sairaanhoitaja amk-koulutus antaa valmiuksia hoitotasoiseen ensihoitoon..
Eli kummastakaan ei automaattisesti pompata ensihoitajaksi, ensin on testiä ja tenttiä että töihin pääsee.
Ja tuosta, että lh pääsee vain "mummoralliin" ja ensihoitaja ajaa kaikki "pillikeikat", voin vain todeta, että ei pidä paikkaansa. Ehkä E-Suomessa voi olla noin, mutta kannattaa muistaa, että valtaosa Suomea on perustasoisten yksiköiden "Hallussa", osassa paikoista taas on toinen työntekijä hoitotaasolla ja toinen perustasolla, jossain molemmat perustasolla.
Eli ei kannata huolehtia, itse olen lähihoitaja pohjalta ollut ambulanssissa, ja noin jokaisessa työvuorossa ajanut sitä "pillikeikkaa". Amk-tutkinnon myötä on lähinnä muuttunut se, että nyt olen meidän työparista "koulutetumpi" ja työparinani on sitten perustasoinen hoitaja.
..Tämä keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa, eli ei mikään pienen maalaiskunnan ambulanssi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804073Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303139- 1502524
- 141825
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281472Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 74999
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39953Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852