Talossani ei ole sadevesiputkia ja ajattelin kaivaa ne maahaan ja johtaa ojiin. Kysymys kuuluu, tehdäänkö routaeristykseen vain reikä, josta putki johdetaan läpi vai tarvitaanko vielä erikseen oma eriste putken alulle perustuksen viereen?
Sadevesiputkien jälkiasennus
7
5232
Vastaukset
- esko
Mihinkä olet reikää tekemässä. Kun putkesi ovat ilmeisti lähellä maanpintaa, kannattaa varmaakin käyttää routalevyjä.
- vaan ja
sillä siisti.
- Halt!Stop!Seis!
Siis oelt tekemässä mitä???
Elä ihmeessä johda sadevesiä salaojiin!!!! Järkihoi!!!! Vai ymmärsinkö jotain väärin?
OIkea tapa on johtaa sadevedet erillisiä putkia pitkin perusvesikaivolle, tai jos se ei ole mahdollista (jälkiasennus) ohjaa sadevedet 5m päähän talon nurkista kaivamalla sadevesiputket maan alle. Tällöin riittää että kaivat ihan vain pintaan, ei tarvitse mennä routasuojien alle, joskin se olisi suotavaa!- styroksi
Salaojia tässä talossa ei ole. Asunnon alla on metrin sorapatja, joka toimii kapillaarikatkona. Kiinnostaa vain tietää laitetaanko uusissa taloissa sadevesiputken lähdössä vielä erillinen routaeriste. Sadevesiputki pitää kaivaa routaeristyksen alle, koska se tulisi muuten liian lähelle maanpintaa.
- esko
styroksi kirjoitti:
Salaojia tässä talossa ei ole. Asunnon alla on metrin sorapatja, joka toimii kapillaarikatkona. Kiinnostaa vain tietää laitetaanko uusissa taloissa sadevesiputken lähdössä vielä erillinen routaeriste. Sadevesiputki pitää kaivaa routaeristyksen alle, koska se tulisi muuten liian lähelle maanpintaa.
Miksi kaivaa alle. Vaikuttaa hankalalle. Laita pinnempaan ja käytä kunnon eristettä, esim Finfoam 100 mm riittää. Tai laita säätyvä lämmityskaapeli ja eriste, niin vältyt jäätymiseltä.
Muista, että vastaamme tuntematta tilannetta kovin hyvin. - styroksi
esko kirjoitti:
Miksi kaivaa alle. Vaikuttaa hankalalle. Laita pinnempaan ja käytä kunnon eristettä, esim Finfoam 100 mm riittää. Tai laita säätyvä lämmityskaapeli ja eriste, niin vältyt jäätymiseltä.
Muista, että vastaamme tuntematta tilannetta kovin hyvin.Syy siihen miksi olen laittamassa styroksin alle on, että styroksin päällä sokkelin vieressä ei ole niin paljon maata, että 100 mm:n putken saisi kätevästi piiloon.
- esko
styroksi kirjoitti:
Syy siihen miksi olen laittamassa styroksin alle on, että styroksin päällä sokkelin vieressä ei ole niin paljon maata, että 100 mm:n putken saisi kätevästi piiloon.
on vaihtoehdot käytännösä melko vähissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1806577- 1481814
- 1131588
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471019Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan246863- 41829