Edessä olisi ikkuinoitten vaihto. 1980 tehtyyn taloon. Huomaan aluksi että paljon erilaisia valmistajia olemassa. Voitteko antaa vinkkiä, mistä saa edullisesti hyvät ikkunat?
Lammin ja Tiivin edustajajista ajattelin aloittaa. Mutta olisikin hyvä saada muilta huomion arvoista tietoa, ettei tee mitään karmeaa valintaa.
Ikkunat, keneltä kannattaa hankkia?
45
9548
Vastaukset
- Skaala tai Karvia
...
- ei edullisia
sorry, luin huonosti
- laatu/hinta
ei edullisia kirjoitti:
sorry, luin huonosti
Kiitos! tuo skaala vaikuttaa mielenkiintoiselta, jos vieläpä tiedät sen olevan edullisimpia. ehkä tilaan edustajan..
- pari varoitusta
Duunissa asensimme kymmenkunta Lammin ikkunaa ja kehumaan en ainakaan rupea. Kulmissa irvistelyitä, ulkopuolen silikonit miten sattuu, tiivisteet miten sattuu ja kaiken huippu oli nämä muoviosat. Fiskarssin vääntimet muovisena sisäikkunoissa ja ei voinut kuin nauraa. Kymmenestä neljä jäi käteen, eli ei hyvä.
Täytyy sanoa, että tarkkana saat olla mikäli hyvää haluat saada. Lammista sitä et ainakaan saa, mutta tuskinpa mistään Suomessa valmistetusta- mollaamista
Näyttää olevan mitä ilmeisemmin Fenestran miehen kirjoittelua, kun he ovat juuri alan pahimpia kilpailijoiden haukkujia.
Juttuhan on täyttä potaskaa, kun Lammin puu-alumiini-ikkunoissa (joita markkinoista on yli 90 %) ei ole ainakaan tällä vuosikymmenellä ollut lainkaan ulkopuolella mitään näkyvää saumamassaa, ei silikonia eikä mitään muutakaan. Juuri näin pitää oikeaoppinen ikkuna suunnitella!
Sisäikkunoissa (ilmeisesti tarkoitat sisäpuitteita) ei taatusti ole Fiskarsin väätimiä, kun Fiskars ei sellaisia valmista.
Se väännin mikä on ulkopuitteissa sen sijaan on Fiskarsin valmistama, mutta sitä ei saa irti kuin osaamaton, joka ei tajua kääntää oikeaa suuntaan.
Kauan ikkunoita asentaneena voin sanoa, että Lammin ikkunat ovat erittäin jämäkkiä ja asentajallekin mieluisia, kun on paksut karmit ja ikkunoissa hyvät valmistustoleranssit.
Muuten ne ikkunat jotka irvistelee, ovat Fenestran levypintaiset, jos päästää vähänkin kastumaan!!
- vaihtoehto
Kuhmo ikkunat, Profin ja Alavus ikkunat. Kannattaa ainakakin kysyä. Mikään noista ei pitäis olla hinnan kirossa vrt esim Tiivi
Jos haluaa samalla myös "kauniin" ja viimeistellyn näköisen ikkunan niin ite valitsisin Profinin. Sopii varsinkin hirsitaloon (monessa maassa asiakkaille ei edes kelpaa muu vaikka on yritetty). Ulkopuite on tosin puuta, mutta siitä huolimatta ei ole tullut 6v(mitä hommissa ollut) yhtään reklamaatiota. (pois lukien kuljetusvautiot ja väärä kätisyys)- hinta/ laatu
Alavus ikkuna on aika hyvässä maineessa tällä hetkellä. Tällä seudulla, ei edustusta näyttää olevan kuin k- raudassa. k- raudan myyjä ei varmaan ole kovin keskittynyt ikkuna projekteihin?
- suoraan
hinta/ laatu kirjoitti:
Alavus ikkuna on aika hyvässä maineessa tällä hetkellä. Tällä seudulla, ei edustusta näyttää olevan kuin k- raudassa. k- raudan myyjä ei varmaan ole kovin keskittynyt ikkuna projekteihin?
myyjiin yhteyttä niin jää yksi välikäsi pois -->hinta halvempi. Netistä löytyy varmasti yhteystiedot kenelle soitella.
- hinta / laatu
suoraan kirjoitti:
myyjiin yhteyttä niin jää yksi välikäsi pois -->hinta halvempi. Netistä löytyy varmasti yhteystiedot kenelle soitella.
Soitin paikalliseen k rauta alavus edustukseen, sanoivat että eivät tule paikan päälle arvioimaan;( en tuollaista ymmärrä?
Mitähän nuo pihlan ikkunat olisi? Ainakin hyvän kuvan antaa itsestään nettisivuilla. Löytyy alue edustajia, joka tulisi arvioimaan paikan päälle. Haluan että tullaan tsekkamaan oikein paikan päälle, kun pitää yksi parvekkeen ovikin suunnitella jne. ja muuta pientä. Asennus pitää tulla samasta paikasta. Lammin edustaja kävi ja ilmoittaa tarjouksensa ensi viikolla ehkä. Outoa ettei kysynyt minun puh. numeroa eikä jättänyt esitettä ikkuinoista, eikä ovista?
Prima olisi ikkunatekijä, joka hoitaa loppuun asti avaimet käteen periaateella. Olisko se hyvä=? - katselisin
hinta / laatu kirjoitti:
Soitin paikalliseen k rauta alavus edustukseen, sanoivat että eivät tule paikan päälle arvioimaan;( en tuollaista ymmärrä?
Mitähän nuo pihlan ikkunat olisi? Ainakin hyvän kuvan antaa itsestään nettisivuilla. Löytyy alue edustajia, joka tulisi arvioimaan paikan päälle. Haluan että tullaan tsekkamaan oikein paikan päälle, kun pitää yksi parvekkeen ovikin suunnitella jne. ja muuta pientä. Asennus pitää tulla samasta paikasta. Lammin edustaja kävi ja ilmoittaa tarjouksensa ensi viikolla ehkä. Outoa ettei kysynyt minun puh. numeroa eikä jättänyt esitettä ikkuinoista, eikä ovista?
Prima olisi ikkunatekijä, joka hoitaa loppuun asti avaimet käteen periaateella. Olisko se hyvä=?Minä kyllä menisin tuonne Skaalan nettisivuille seuraavaksi. Jos ei nekään kiinnostu, niin sitten ikkunamarkkinat ovat ylikuumentuneet pahan kerran tai asut jossain tiettömän erämaan perukoilla.Tekeekös Prima muuten ikkunoita vai asentaako jonkun tuotetta. Pihlan ikkunasta en tiedä, mutta asennuspalvelusta ja reklamaatioiden hoidosta liikkuu paljon huonoja juttuja. En uskaltaisi heidän kelkkaan lähteä.
- ikkunat¨´
¨pitäisi vaihtaa.? "uuteen taloon" asun talossa joka valmistui 1896 ikkunat ova alkuperäiset.?
- hinta/ laatu
Elämä menee menojaan, kaikki vain alkaa vanheta minä mukaanlukien. Uudistus ei ole pahasta. Remontti omaan taloon on parasta investointia.
- pinnat
Fenestrasta kannattaa huomoida, että siistit pinnat ovat hdf-levyä. uusi juttu, joten pitkässä huoksussa täysi arvoitus.
- kirj.virhe
Niin pitkässä juoksussa tietenkin
- unohtaa
koko Fenestra
- kunnon tuote sen olla pitää
unohtaa kirjoitti:
koko Fenestra
minä olen sattumoisin muuten täysin samaa mieltä kun edellinen, en missään tapauksessa huolisi fenestraa
- Pihla
Meillä on nyt muutaman vuoden ollut Pihlan ikkunat, terassiovi ja ulko-ovi. Hyvin ovat toimineet, edustajan työskentely asiallinen, laadultaan hyvät (ihan yksi-kaksi pikku kolhua oli)ja siis kaiken kaikkiaan olen ollut tyytyväinen. Kovasti edustaja puolusteli silloin pinnalla ollutta ikkunatutkimusta ja ainakaan näin kahden vuoden kokemuksella ei ole moitittavaa vaikka silloin Pihla jäikin jumbosijoille lähes.
Me asennettettiin ikkunat itse, joten en osaa sanoa asennuspalvelusta mitään. Kaikki asiointi oli asiallista. Yhdestä ikkunasta jäi valejakolista uupumaan, mutta se meni ihan omaksi mokaksi kun ei tilausta tarkastanut huolella ennen lopullista niittiä.
Fenestrasta jäi tosiaan kallis maku ja meidän seudulla Tiivin myyntiedustaja oli jotenkin...hmmm.. epäilyttävä. :)- kateissa?
Itse jättäisin Pihlan asennuksesta olleiden juttujen takia.
- hinta/ laatu
Tiivin tarjous 15 ikkunaa sälekaihtimet kaksi ovea (pääovi ja parvekkeen ovi) kokoasennus kierrätys =
yht.15 000 euroa.
Mitäs pitäisi tästä ajatella?- ikkunoita?
Ikkunoiden tääytyy olla jumalattoman suuria!
- hinta/ laatu
ikkunoita? kirjoitti:
Ikkunoiden tääytyy olla jumalattoman suuria!
suurimat 3kpl 157* 177 muut pienempiä eli norm. koko, loput 5 kpl pikku ikkunoita (sauna, pesuhuone, autotalli ikkunoita.)
- hinta OK
hinta/ laatu kirjoitti:
suurimat 3kpl 157* 177 muut pienempiä eli norm. koko, loput 5 kpl pikku ikkunoita (sauna, pesuhuone, autotalli ikkunoita.)
Olet saanut Tiiviltä hyvän tarjouksen. Ovat yleensä paljon kalliimpia.
- hinta/ laatu
hinta OK kirjoitti:
Olet saanut Tiiviltä hyvän tarjouksen. Ovat yleensä paljon kalliimpia.
Katsotaan nyt mitä pari muuta tarjoaa. Lammi ja eräs pienempi puusepäntehdas.
- uumoilija
Vaikken ikkunoiden asennuksesta kovin paljoa tiedäkään niin kyllä tuossa vaikuttaa olevan aika lailla "asennuspalkkiota" mukana...
Itelle tulee erään toisen ikkunatoimittajankautta 17 ikkunaa joista suurimmat ovat samankokoisia kuin nuo sinunkin ikkunat, ellei jopa suurempiakin. Kaikkiin ikkunoihin tulee myös sälkkärit. Hintaa paketille tuli 5400 euroa. Toki nuo pitää vielä asentaa mutta ne onkin tarkoitus asentaa ite/porukalla/jonkun muun toimesta :)
Sinun kyselisin tarjouksia muiltakin - hinta/ laatu
uumoilija kirjoitti:
Vaikken ikkunoiden asennuksesta kovin paljoa tiedäkään niin kyllä tuossa vaikuttaa olevan aika lailla "asennuspalkkiota" mukana...
Itelle tulee erään toisen ikkunatoimittajankautta 17 ikkunaa joista suurimmat ovat samankokoisia kuin nuo sinunkin ikkunat, ellei jopa suurempiakin. Kaikkiin ikkunoihin tulee myös sälkkärit. Hintaa paketille tuli 5400 euroa. Toki nuo pitää vielä asentaa mutta ne onkin tarkoitus asentaa ite/porukalla/jonkun muun toimesta :)
Sinun kyselisin tarjouksia muiltakinVoitko kertoa mistä noin halvalla saat ja onko laadukkaita alu/puu ikkunoita?
Tiivillä on kaikki laatu ja palvelu kohdallaan edustajasta lähtien. Mutta tuo hinta 15 000 euroa tuntuu minustakin olevan aivan liikaa.
Asennus on 2000 euron luokkaa tiivillä. - tietoa
hinta/ laatu kirjoitti:
Voitko kertoa mistä noin halvalla saat ja onko laadukkaita alu/puu ikkunoita?
Tiivillä on kaikki laatu ja palvelu kohdallaan edustajasta lähtien. Mutta tuo hinta 15 000 euroa tuntuu minustakin olevan aivan liikaa.
Asennus on 2000 euron luokkaa tiivillä.En ole aiempia kirjoittajia, mutta kyllä tuossa Tiivin hinnassa on nyt liikaa. Itse ostin 18 ikkunaa hintaan 6100 euroa. Osa pieniä, mutta olohuoneeseen tuli kunnon korkeudella olevat ikkunat. Asennusta tuohon hintaan ei kuulu, mutta onhan tuossa matkaakin Tiivin tarjoukseesi. Minun ikkunat tulee Karelia-ikkunalta Joensuusta. Katso tuollaisesta osoitteesta www.kareliaikkuna.fi
- tuntuisi olevan
Hei,
-4 kpl 1450 x 1850 tuuletusikkunalla, jonka leveys 400mm
-2 kpl 1600 x 1800
-3 kpl 870 x 550
-1 kpl kuistinovi 9 x 21
Hinta ikkunat 2940e ja ovi 250 euroa. Ikkunat ja ovi puu/alumiini. Ikkunoiden u/1.2 ja oven u/1.4
Ikkunat Viron Fenestran tehtaalta ja olleet asennettuna kolme vuotta. Isoissa ikkunoissa(5 kpl) korvausilmaventtiilit. Ovi varustettu tuuletuskahvalla. - uumoilija
hinta/ laatu kirjoitti:
Voitko kertoa mistä noin halvalla saat ja onko laadukkaita alu/puu ikkunoita?
Asennus on 2000 euron luokkaa tiivillä.Kuhmon ikkunoilta tulee. Laadusta en osaa vielä sanoa kun ei kerran kokemusta ole mutta kyllä ne puu-alumiini ikkunoita ovat. Yhtiön referenssi-listalla on aimo liuta kohteita pohjois-suomen lomakohteissa joten luulis heidän osaavan tehdä ikkunoita näille leveyspiireille...
- rakennettu ja rakennetaan
uumoilija kirjoitti:
Kuhmon ikkunoilta tulee. Laadusta en osaa vielä sanoa kun ei kerran kokemusta ole mutta kyllä ne puu-alumiini ikkunoita ovat. Yhtiön referenssi-listalla on aimo liuta kohteita pohjois-suomen lomakohteissa joten luulis heidän osaavan tehdä ikkunoita näille leveyspiireille...
asiasta sen verran..... referenssit pohjoisessa ovat
bisnessijoituksia, on pomminvarma että ko. kohteissa
on ylivoimaisesti myös halvimmat ikkunat, joka tarkoittaa yksi yhteen sitä ettei niillä hinnoilla
osteta laatua. Hyvä ja halpa mahdoton yhtälö!!
- hinta/ laatu
Lammilta tuli tarjous yht. 12 784 euroa, eli pääovi moduulilla. Parvekkeen ovi.
15 ikkunaa (alu/ puuikkunaa), joista 5 pientä ikkunaa. Irtoristikoilla ja sälekaihtimilla. kaikki asennettuna.
..eli 2100 euroa halvempi kuin tiivin tarjous.
Saiskohan tuosta vielä halvemmalla jostain?- muu käy
Sanoin jo aiemmin, että älä tilaa Lammilta. Työn laatu on todella ala-arvoista ja nämä muovi "vimpaimet" joita he ikkunoissaan käyttävät hajoavat jo yleensä asennuksessa.
- hinta / laatu
muu käy kirjoitti:
Sanoin jo aiemmin, että älä tilaa Lammilta. Työn laatu on todella ala-arvoista ja nämä muovi "vimpaimet" joita he ikkunoissaan käyttävät hajoavat jo yleensä asennuksessa.
Samoja muovi vempaimia näytti tiivillä olevan.
- luuloja
hinta / laatu kirjoitti:
Samoja muovi vempaimia näytti tiivillä olevan.
Lammi on ihan hyvä ikkuna. Jos haluat hintaa vielä alaspäin, niin tuo aiemmin mainittu Karelia on joskus tehnyt yllättäviä tarjouksia, välillä ei.
- bsgertt
tossa hintaluokassa parin tonnin hintaero, ottaisin ilman muuta tiivin. ja saat ne kun tinkaat vähän tiiviltä
- vainn
bsgertt kirjoitti:
tossa hintaluokassa parin tonnin hintaero, ottaisin ilman muuta tiivin. ja saat ne kun tinkaat vähän tiiviltä
2 000 euroa = n. 12000 mk
HERÄTYS. - eräs tutkija
bsgertt kirjoitti:
Tiivi vastaan lammi. Ei todellakaan voi sanoa tiivillä olevan parempaa laatua. Otappa selvää.
Paljon puhetta ja omaakehua. Mutta Jo TM:n vertailussa tiivin laatu todettiin ala arvoiseksi. Lammi sentään pärjäsi.
- hinta/ laatu
Karelian tarjosi (ilman pääovia ja asennusta) 15 ikkunaa ja parvekkeen ovi
olisi 6200 euroa. Asennus tulisi kyselyn mukaan maksaan n. 2400 euroa.
lisäten tähän vielä pääoven ja lisäpalan (modulin) olisi hintana n. 10 000 euroa.
olisi nyt sitten 5 0000 euroa halvempi kuin tiivillä. hmmm...?? eli halvin tähän astisista!- hinta / laatu
tuli mulla virhe, eli ero tiivin ja karelian välillä on 5000 euroa samasta paketista.
- Asentaja.
hinta / laatu kirjoitti:
tuli mulla virhe, eli ero tiivin ja karelian välillä on 5000 euroa samasta paketista.
Olen asennellut vuosien aikana monen merkkisiä ikkunoita ja mielestäni Karelia on laadultaan esimerkiksi Lammia parempi. Nämä paremmuusasiat ovat tietenkin myös mielipideasioita ja usein asiaan vaikuttaa oma ikkunamerkki. Itselläni ei kuitenkaan ole Karelian ikkunoita. Karelian hintaan kai vaikuttaa pieni myyntiorganisaatio, mutta siltin saamasi Tiivin hinta on aivan järjetön. Myyntikate siinä on kai kohdallaan, mikään muu ei,
- hinta / laatu
Asentaja. kirjoitti:
Olen asennellut vuosien aikana monen merkkisiä ikkunoita ja mielestäni Karelia on laadultaan esimerkiksi Lammia parempi. Nämä paremmuusasiat ovat tietenkin myös mielipideasioita ja usein asiaan vaikuttaa oma ikkunamerkki. Itselläni ei kuitenkaan ole Karelian ikkunoita. Karelian hintaan kai vaikuttaa pieni myyntiorganisaatio, mutta siltin saamasi Tiivin hinta on aivan järjetön. Myyntikate siinä on kai kohdallaan, mikään muu ei,
Paljonko velottaisit, jos tulisit itse asentaan 15 ikkunaa parvekkeen oven ja ulkopääoven. Taloni on 1980 rakennettu?
- Asentaja.
hinta / laatu kirjoitti:
Paljonko velottaisit, jos tulisit itse asentaan 15 ikkunaa parvekkeen oven ja ulkopääoven. Taloni on 1980 rakennettu?
Hivenen vaikea heittää mitään tarkkaa, mutta työkustannukseksi voit arvioida 80-120 euroa/kpl. Riippuu vähän ikkunoiden koosta, kerrosluvusta jne. Lisäksi tulee jotain Materiaalikustannuksia, kuten ikkunapellit jne. Mutta ihan tuntematta asiaa paremmin, sanoisin asennushinnan menevän välille 2200-3000 euroa. Eli se saamasi arvio on varmaan hyvin suuntaa antava.
Ikkuna-asentaja kanattaisi kyllä palkata itse, jos sellainen vain löytyy. Ikkunavalmistajat kuitenkin ottaa sellaisen hinnan asennuksista, että saavat itsekin välistä ainakin vähän. Eli jos on yksityinen asennusfirma asentaa, niin sitä ikkunamyyjän asiakkaalta perimää asennushintaa ei koskaan makseta asennusfirmalle. - Asentaja.
Asentaja. kirjoitti:
Hivenen vaikea heittää mitään tarkkaa, mutta työkustannukseksi voit arvioida 80-120 euroa/kpl. Riippuu vähän ikkunoiden koosta, kerrosluvusta jne. Lisäksi tulee jotain Materiaalikustannuksia, kuten ikkunapellit jne. Mutta ihan tuntematta asiaa paremmin, sanoisin asennushinnan menevän välille 2200-3000 euroa. Eli se saamasi arvio on varmaan hyvin suuntaa antava.
Ikkuna-asentaja kanattaisi kyllä palkata itse, jos sellainen vain löytyy. Ikkunavalmistajat kuitenkin ottaa sellaisen hinnan asennuksista, että saavat itsekin välistä ainakin vähän. Eli jos on yksityinen asennusfirma asentaa, niin sitä ikkunamyyjän asiakkaalta perimää asennushintaa ei koskaan makseta asennusfirmalle.Jos olet työtä pelkäämätön ja uskot toisen antamia neuvoja nyhtyristi, niin tarvitset vain yhden asiansa osaavan kirvesmiehen asentamaan ikkunat ja ovet. Itse voit olla apumiehenä.
- työpäivissä
hinta / laatu kirjoitti:
Niitä sinun talon ikkunota ja ovia ei kahtä päivää kauempaa missään nimessä vaihdeta, joten laske työkustannuksia vaikka siltä pohjalta. Todennäköisesti tuo laskemasi 10000 euroa on maksimikustannus.
- hintatasoa
hinta / laatu kirjoitti:
Täällä maalla saa kirvesmiehen töihin 30 euroa/tunti. Kaksi semmoista ja kaksi kymmenen tunnin päivää, niin valmista tulee paljon. Jotain tarvikkeita kai menee, mutta siltikin joku 2000 euro varmaan riittää. Isoissa kaupungeissa on tietenkin eri juttu. Tulee citylisää.
- hinta/ laatu
Tarjouspyyntö kierros tehty viideltä eri toimittajalta.
Ikkunat ja ovet asennettuna. 15 ikkunaa pervekkeen ovi ulko ovi sälekaihtimilla ja irtoristikoilla. AL /argonikkunat.
Parhaaksi kokonaisuudeksi katsoin Lammin-ikkunat 11 700 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839