Taikasieni

ei enään pesuaineita

Ihmettelen kun kaikki täällä kyselee ja puhuu kaikenmaailman aineista ja aineyhdistelmistä ym..jolla tahrat saa pois....on sokeripalaa, tärpättiä, cokista, etikkaa...paljon helpommalla itse olen ainakin päässyt kun olen ostanut noita taikasieniä(esim.Stockmann tai Tarjoustalo myy).... Noi käy oikeastaan joka paikkaan eikä tarvitse mitään myrkkyjä..pelkkä sieni ja vesi...uskokaa tai älkää niin en käytä kuin tiskatessa tiskiainetta ja harjaa...pöytien pyyhkimiseen rättiä ja oikeastaan kaikille pinnoille tuota taikasientä...on mulla moppikin mutta tahrat irroitan aina taikasienellä niin eipä tarvitse miettiä että lähteeköhän se tahra vai ei..musta ainakin hiton kätevä kapistus....nyt on sellanen vahvempiki malli tullu,,, en kuitenkaan sitä vielä ostanu kun oli vähäsen arvokkaampi..onko jollain muuten kokemuksia tästä vahvasta taikasienestä?

16

5842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utandig

      Jospa joku selvittäisi itselleen, onkohan se OIKEASTI vai sieni, sitä se ei nimittäin ole, sienen kemiallinen koostumus on tehon takana, ei myrkytömyys, joten sieni ei ole sieni vaan kemiallinen puhdistusväline sienen muodossa, tietojen etsiminen säästää luontoa enemmän kuin mainoksiin uskominen.....

      • siivousmaisteri

        Nämä ihmesienet eivät sisällä mitään kemiallisia puhdistavia aineita. Niiden puhdistusteho perustuu lähinnä materiaalin (sienen) kovuuteen ja tunkeutumiskykyyn. Tarkoittaa sitä, että muut materiaalit ovat "karkeampaa kudosta" kuin sieni.


      • sienisieni,.,.

        Taikasienessä lukee selkeästi että se ei sisällä mitään vaarallisia aineita eikä kemikaaleja...on direktiivitkin...sehän perustuu juuri siihen rakenteeseen ja veteen, rakenne on jotenkin ikäänku terävä..tai se solukko on teräv ä...hyvin toimii...olen jopa maistanut Taikasientä enkä saanut siitä mitään oireita....sehän on ihan hajuton ja mauton tuote...en ole mikään tuon tuotteen suur kuluttaja mutta käytän aina kun irroitan tahroja ovista tai seinistä.....ja varsinkin suur-siivousta tehdessä käytän tuota sientä aina...kun ei tahrat oikeen millään muulla lähde niin helposti..Mikä on Deluxe-Taikasieni?olen käyttänyt tuota akro-taikasientä....


    • dooris

      Siivoojaystäväni suositteli taikasientä ja toi vielä ensimmäisen kokeiltavaksi. Sen jälkeen on meillä tahrat kadonneet sienen avulla esim. pojan huoneessa mustekynä oli rikkoutunut maton alla tuolinjalan alle ja sotku oli kammottava. Yritin ensin vahvalla pesunesteellä, mutta tahra vain levisi. Taikasienellä muste lähti laminaatista suitsait sukkelaan. Myös keittiön uurretut ovet ovat aikaisemmin olleet tuskan paikka siivota. Taikasienellä pyyhkiessä ovet ovat kuin uusia. Ja huom. taikasienen kanssa ei saa käyttää mitään pesuainetta, pelkkää vettä!

      • kokeiltu on...

        Olen koittannu tuota vahvempaa Deluxe-Taikasientä....materiaali on sama mutta se on jotenkiin huomattavasti tiiviimpi ja kyllähän se joo kestää paljon pidempään..hintansa väärtti...auton maalipintaan en uskaltanut kokeilla, ei taida siihen takoitukseen soveltua.


      • mämmikoura hki
        kokeiltu on... kirjoitti:

        Olen koittannu tuota vahvempaa Deluxe-Taikasientä....materiaali on sama mutta se on jotenkiin huomattavasti tiiviimpi ja kyllähän se joo kestää paljon pidempään..hintansa väärtti...auton maalipintaan en uskaltanut kokeilla, ei taida siihen takoitukseen soveltua.

        Mistäs tuota sientä saa ostaa..?pk-alueelta


      • viimeksi........
        mämmikoura hki kirjoitti:

        Mistäs tuota sientä saa ostaa..?pk-alueelta

        Citymarketista. Swiffer Magic.... jotain. Eli eiköhän ihan hyvin varustetun lähikaupan siivousosastolta.


      • deluxe sieni
        viimeksi........ kirjoitti:

        Citymarketista. Swiffer Magic.... jotain. Eli eiköhän ihan hyvin varustetun lähikaupan siivousosastolta.

        Tuo on sitten kuulkaas aivan eri asia tuo swiffer magic eraser kun tuo deluxe-taikasieni....Deluxe taikasieni on huomattavasti vahvempaa materiaalia,ikäänkuin tiiviimmäksi valmistettu ja kestää ihan eri tavalla kuin nämä perus versiot swifferit, viledat ns"ihmesienet" ym.ym...on kyllä hieman arvokkaampi mutta kyllä kelpaa siivota.Ostin oulunkylän K-Raudasta viimeksi..tuo tuote ei repeä kovinkaan helposti niinkuin tuo materiaali normaalisti tuppaa tekemään...olen ollut tähän nyt tyytyväinen..ja suosittelen erityisesti kaakelin saumoille käytettäväksi.


      • hankittua kamaa
        deluxe sieni kirjoitti:

        Tuo on sitten kuulkaas aivan eri asia tuo swiffer magic eraser kun tuo deluxe-taikasieni....Deluxe taikasieni on huomattavasti vahvempaa materiaalia,ikäänkuin tiiviimmäksi valmistettu ja kestää ihan eri tavalla kuin nämä perus versiot swifferit, viledat ns"ihmesienet" ym.ym...on kyllä hieman arvokkaampi mutta kyllä kelpaa siivota.Ostin oulunkylän K-Raudasta viimeksi..tuo tuote ei repeä kovinkaan helposti niinkuin tuo materiaali normaalisti tuppaa tekemään...olen ollut tähän nyt tyytyväinen..ja suosittelen erityisesti kaakelin saumoille käytettäväksi.

        "Max"ihmesieni 4 palaa pussissa ja hinta 4.90


      • llallalllal
        hankittua kamaa kirjoitti:

        "Max"ihmesieni 4 palaa pussissa ja hinta 4.90

        käytän joo kaikkiin tota taikasientä...Toi uus deluxe on muutes mahtava..joku tossa jo mainitsikin siitä..kestää ja kestää ja kestää. keraamiselle liedelle ihan jees


    • Hui hai hiisinnn

      Taikasieni on vaan aivan paras.ennen jouduin pesu-aine allergiani takia käyttämään jopa fairyn ja varsinkin vahvempien pesuaineiden ja liuottimien kanssa kumihanskoja kun ne ärsyttivät käteni huonoon kuntoon. Taikasienen kanssa en tarvitse noita hanskoja ja kädet ovat siivouksen jäljiltä vain märät.hyvä tuote sain ensimäisen lahjaksi ja nyt ostan prismasta yms k kaupoista.

      • käyttäkää varoen

        Kannattaa aina käyttää taikasienen kanssa suojakäsineitä, niinkuin eräs siivooja tuolla toisessa ketjussa mainitsi. Saattaa olla, että alkaa sormenpäät halkeilemaan, jos paljon sientä käyttää. Sama pätee myös mikrokuituliinoihin.
        Taikasienellä voi myös pilata paljon. Kollegani innostui niin paljon taikasienestä, että ehti hangata monista ovista maalipinnan pilalle poistaessaan sormenjälkiä. T. Siivooja


    • Ei pesuaineita enää

      Ei käy ihan joka pinnalle mutta on kyllä pirun kätevä mm prätkän putsaamisessa, auton nahkapenkeissä, kaakeleissa ja niiden saumoissa. Meillä tuli myös ikean valkonen nahkasohva taikasienellä ihan uuden näköseksi. Pyyhimme sillä myös riskipöytää ja lavuaaria. Ennen käytin pesuaineita paljon mutta taikasienen tulon jälkeen pesuaineiden käyttö on ehkä jopa puolittunut. Akvaariomme olen myös puhdistanut jo vuosiakausia, kalatkim tykkää kun ei tule myrkkyjä altaaseen!

    • Hiton taikasienet

      Lukeehan siinä paketissa, että kokeile ensin huomaamattomaan paikkaan, mutta piti mennä hinkkaamaan seinää sillä (liimajälkiä yritin poistaa). Sieni alkoi liuottamaan maalia, mutta liima senkun pysy seinässä. Kynnellä raaputtaen lähtee pieni osa liimasta. Kiviseinään ei aikoinaan jaksanut alkaa porailemaan, joten läntättiin kevyt taulu (jossa valmiit tarrat) seinään, ettei jäisi jälkiä. Jos uskoisin johonkin yliluonnolliseen voimaan, niin toteaisin tällä olevan melkoisen kieroutunut huumorintaju.

    • tsienettest
    • Anonyymi

      Ei ole kallista tilaa Wihs tai Aliexpert sivulta kyseisiä sieniä saat niitä 100 klp
      5 ekulla verot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe