Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suomi-Serbia

onko muita?

Hei!
Löytyykö muita joilla kumppani serbialainen? Olisi mukava pitää yhteyttä vaikka mesen kautta :)

36

2081

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löydy helposti

      ketään täysjärkistä mutta varmaan joku pöljä Suomestakin ilmoittautuu joka niiden rikollisten kanssa yhdessä on. Paskasakkia, rikollisia ja tappajia kaikki. Sääliksi käy suakin.

      • .,.,.,.,

        Palstan päivystävä ksenofobi iski jälleen.


      • mitään
        .,.,.,., kirjoitti:

        Palstan päivystävä ksenofobi iski jälleen.

        jugot onn paskasakkia, sen tietää jokainen normaali ihminen. Tällä palstalla vaan sellaisia tuskin on, aina ollaan vinkumassa oleskelulupaa noille roistoille, se on tämän palstan sisältö..


      • varmaan
        mitään kirjoitti:

        jugot onn paskasakkia, sen tietää jokainen normaali ihminen. Tällä palstalla vaan sellaisia tuskin on, aina ollaan vinkumassa oleskelulupaa noille roistoille, se on tämän palstan sisältö..

        ihan oikeassa. Samoin kuin ruotsalaiset ovat oikeassa pitäessään kaikkia Ruotsissa asuvia suomalaisia juoppona paskasakkina.


      • vertailet
        varmaan kirjoitti:

        ihan oikeassa. Samoin kuin ruotsalaiset ovat oikeassa pitäessään kaikkia Ruotsissa asuvia suomalaisia juoppona paskasakkina.

        suomalaisia Ruotsissa ja jugoja missä tahansa paitsi omassa maassaan. Joo, paitsi jugot ei oikein siitä omasta maastaan tykkää vaan änkeevät muiden riesoiksi.


      • luet
        vertailet kirjoitti:

        suomalaisia Ruotsissa ja jugoja missä tahansa paitsi omassa maassaan. Joo, paitsi jugot ei oikein siitä omasta maastaan tykkää vaan änkeevät muiden riesoiksi.

        niin huomaat, että vertailin ruotsinsuomalaisten ja jugojen sijaan sinun suhtautumistasi ja ruotsalaisten suhtautumista. Eri asia toki, jos sisälukutaito ei riitä.


    • serbianna

      Olin pitkässä parisuhteessa, mutten onneksi enää... Eiköhän tämä lause kerro jo aika paljon. Lycka till vaan :]

    • Serbia

      Jokainen ajatelkoon miten haluaa.Ei ihmisiä voi yleistää kansalaisuuden perusteella....
      Vai samaistuuko joku lukija siellä itsensä,koska on suomalainen,
      -suomalaiseen pedofiilipappa "Jammuun" tai noihin tuhansiin perheen-isiin jotka ovat murhanneet oman vaimonsa ja lapsensa tai satoihin tuhansiin siippoihin jotka hakkaa emäntänsä sairaalakuntoon...Puhumattakaan esim. Tampereen Virpistä,joka tappoi ja paloitteli uhrinsa...Joo, tätä riittää vaikka kuinka jatkaa. Olin 31 v. kun menimme naimisiin tämän "kauhean" serbialaisen mieheni kanssa, ja olen elänyt tätä "hirveää" parisuhdetta viitisen vuotta tämän tappokoneen kanssa.
      Mutta Onnellisempi en voisi olla. Mies huomioi minut joka-päiväisessä elämässä,tekee ruokaa,auttaa koti-töissä,käy päivät töissä ja illat touhuaa lasten kanssa.Ja rakastaa minua,eikä petä. Baarissa käymme silloin tällöin ja ainoastaan yhdessä.Olemme toistemme parhaat ystävät.
      Ihmiset jotka ajattelevat vain että suomalaiset ovat ainoat ja parhaat ihmiset,-
      olisi ehkä aika avartaa maailmankatsomusta.
      Suomi on pieni osa suurta maapalloa, ja maapallo on ihmisiä täynnä. Jokainen erilainen persoonansa.
      That´s it :)

      • skeidaa taas

        älä nyt sekoile.
        Kulttuuritausta - se miten on kasvatettu ja kasvnut kulttuurissa - määrittää arkiolemuksen. Älä s--tana väitä muuta§. Jos joku mulpero asuu äiteen helmoissa ja akat hoitaa kaiken, niin lapsetsta kasvaa akkakultturin kasvatti. Ukkorahjus joka toteuttaa itseään TÄRKEISSÄ miesten jutuissa... autot, sota, "politiikka", huorat, tupakaa....
        TASAARVOA ei näisää kulttureissa tunneta edes sanastossa.
        Vedä siitä vaan onnen valkoviivaa sieraimeesi.


      • zena
        skeidaa taas kirjoitti:

        älä nyt sekoile.
        Kulttuuritausta - se miten on kasvatettu ja kasvnut kulttuurissa - määrittää arkiolemuksen. Älä s--tana väitä muuta§. Jos joku mulpero asuu äiteen helmoissa ja akat hoitaa kaiken, niin lapsetsta kasvaa akkakultturin kasvatti. Ukkorahjus joka toteuttaa itseään TÄRKEISSÄ miesten jutuissa... autot, sota, "politiikka", huorat, tupakaa....
        TASAARVOA ei näisää kulttureissa tunneta edes sanastossa.
        Vedä siitä vaan onnen valkoviivaa sieraimeesi.

        se kasvatus ihan joka maassa. Kukahan sinutkin on mahtanut kasvattaa?


    • samanlainen kaksi

      Ksenofobia voidaan määritellä suvaitsemattomuuteen perustuvaksi erilaisuuden vieroksunnaksi ja peloksi. Termi tulee kreikan sanoista ????? (ksenos, vieras, outo) ja ????? (fobos, pelko).
      Ksenofobian väitetään usein olevan ihmisen henkiinjäämisen kannalta mitä luonnollisin reaktio, ja rasistit pyrkivätkin perustelemaan näkemyksiään ilmiön universaalisuuteen ja luonnollisuuteen vedoten. Ksenofobia ei kuitenkaan välttämättä ole rasistista, vaikka se muodostaakin rasismin kulmakiven. Kun rasismi nojaa biologiaan ja perustuu uskomukseen tietyn rodun esim. älyllisestä tai moraalisesta huonommuudesta, ksenofobiassa syrjinnän syynä voivat olla myös muut kuin fyysiset erot.
      Sanaa "ksenofobinen" käytetään myös joskus poliittisena loukkauksena rasisteja ja nationalisteja kohtaan.
      Ksenofobiaa voi esiintyä myös psyykkisten sairauksien yhteydessä, mutta se ei ole sinänsä mikään sairaustila.

    • (((

      Saitpas tökeröitä vastauksia. Täällä puhutaan jugoista, joita ei ole edes enää olemassa. Ihmiset eivät tiedä mistä puhuvat. Toivottavasti miehesi kuitenkin on Serbiasta, eikä Kosovosta. Näistä suhteista en ole paljoa hyvää kuullut.

      • oh ho...

        Noh noh... Eipäs haukuta toisia kansalaisia.. Ei ne serbitkään niin puhtosia ole, aika raakalaisia ihmisiä, eikä tarvitse mennä kauas taaksepäin, kun ne raakuudet näki ihan televisiosta.


      • jumantsuka
        oh ho... kirjoitti:

        Noh noh... Eipäs haukuta toisia kansalaisia.. Ei ne serbitkään niin puhtosia ole, aika raakalaisia ihmisiä, eikä tarvitse mennä kauas taaksepäin, kun ne raakuudet näki ihan televisiosta.

        nii suomalaisetha ei koskaa tapa?? ne on vaa ne ulkomaalaiset hirviöt jotka tappaa?? eikä voi yleistää, et kaikki serbit esim on niitä hirveyksii, jos sä yhden sellasen tiät! iha samalla tavalla tääl ulkomaillaki luullaa et kaikki suomalaisnaiset on niitä helppoja ja jotka pettää vaa. selitä siinä sitte niille ettei ne kaikki oo.


      • todellisuuteen
        jumantsuka kirjoitti:

        nii suomalaisetha ei koskaa tapa?? ne on vaa ne ulkomaalaiset hirviöt jotka tappaa?? eikä voi yleistää, et kaikki serbit esim on niitä hirveyksii, jos sä yhden sellasen tiät! iha samalla tavalla tääl ulkomaillaki luullaa et kaikki suomalaisnaiset on niitä helppoja ja jotka pettää vaa. selitä siinä sitte niille ettei ne kaikki oo.

        Kyllä suomalaiset naiset on outoa porukkaa, täytyy sanoa. Asun itse ulkomailla ja tässä maassa ei voisi kuvitellakaan että joku täkäläinen nainen tai minä suomalaisena olisi yhdessä ns. jugojen kanssa (täällä niitä kyllä nimitetään jugoiksi, sori nyt vaan). Olkoon sitten ksenofobiaa tai rasismia mutta näin se nyt vaan on. Sama koskee turkkilaisia. Tunnen kyllä henkilökohtaisesti kroaatteja, bosnialaisia ja serbejäkin, niitä riittää täällä ihan tarpeeksi. En kyllä parhaalla tahdollakaan voisi kuvitella olevani suhteessa niiden kanssa, moikata voi ja pari sanaa vaihtaa ja siinä se sitten olikin.


      • voi voi...
        jumantsuka kirjoitti:

        nii suomalaisetha ei koskaa tapa?? ne on vaa ne ulkomaalaiset hirviöt jotka tappaa?? eikä voi yleistää, et kaikki serbit esim on niitä hirveyksii, jos sä yhden sellasen tiät! iha samalla tavalla tääl ulkomaillaki luullaa et kaikki suomalaisnaiset on niitä helppoja ja jotka pettää vaa. selitä siinä sitte niille ettei ne kaikki oo.

        Miten suomalaiset liittyy Balkkanilla käytyyn ns. sotaan???

        Serbit, jotka tappoivat, raiskasivat, kiduttivat jne naisia, lapsia, vanhuksia jne.

        Olet tainnut nukkua koko 1990 luvun, jolloin serbit käyttivät mielivaltaansa sen aikaisessa Jugoslaviassa. Netistä saat varmaan tietoa tästä hirmusodasta.

        Ohi ei ole vieläkään, ainakaan Kosovossa, ja voimme vain toivoa, että Kosovo itsenäistyy, ja pääsee eroon hulluista serbeistä, venäläisten perseen-nuolijoista.

        Onneksi on jäänyt paljon sotarikoksista tuomittuja entisiä hulluja kiinni Haagiin. Ja toivotaan, että saa kunnon tuomiot.

        Tällä sodalla ei ole mitään tekemista, suomalaisten kanssa, ja miten voit kysyä minulta, jos vaan yhden tiet, kun koko maailma tietää Serbian ja serbialaisten touhut. Sun aivot on varmasti vetyperoksidi polttanut, ainakin vastauksesta päätellen.


      • asu Saksassa?
        todellisuuteen kirjoitti:

        Kyllä suomalaiset naiset on outoa porukkaa, täytyy sanoa. Asun itse ulkomailla ja tässä maassa ei voisi kuvitellakaan että joku täkäläinen nainen tai minä suomalaisena olisi yhdessä ns. jugojen kanssa (täällä niitä kyllä nimitetään jugoiksi, sori nyt vaan). Olkoon sitten ksenofobiaa tai rasismia mutta näin se nyt vaan on. Sama koskee turkkilaisia. Tunnen kyllä henkilökohtaisesti kroaatteja, bosnialaisia ja serbejäkin, niitä riittää täällä ihan tarpeeksi. En kyllä parhaalla tahdollakaan voisi kuvitella olevani suhteessa niiden kanssa, moikata voi ja pari sanaa vaihtaa ja siinä se sitten olikin.

        tai jossain siinä naapurimaissa? No, sinne on tietysti hakeutuneet ne tietynlaiset tyypit, minkälaisissa piireissä sitten itse mahdatkaan pyöriä siellä? Suomessa ainakin ihmiset ex-Jugoslaviasta paremmissa piireissä. Ja en sitten tarkoita Kosovon albaaneja.


      • unohda...
        voi voi... kirjoitti:

        Miten suomalaiset liittyy Balkkanilla käytyyn ns. sotaan???

        Serbit, jotka tappoivat, raiskasivat, kiduttivat jne naisia, lapsia, vanhuksia jne.

        Olet tainnut nukkua koko 1990 luvun, jolloin serbit käyttivät mielivaltaansa sen aikaisessa Jugoslaviassa. Netistä saat varmaan tietoa tästä hirmusodasta.

        Ohi ei ole vieläkään, ainakaan Kosovossa, ja voimme vain toivoa, että Kosovo itsenäistyy, ja pääsee eroon hulluista serbeistä, venäläisten perseen-nuolijoista.

        Onneksi on jäänyt paljon sotarikoksista tuomittuja entisiä hulluja kiinni Haagiin. Ja toivotaan, että saa kunnon tuomiot.

        Tällä sodalla ei ole mitään tekemista, suomalaisten kanssa, ja miten voit kysyä minulta, jos vaan yhden tiet, kun koko maailma tietää Serbian ja serbialaisten touhut. Sun aivot on varmasti vetyperoksidi polttanut, ainakin vastauksesta päätellen.

        että kyllä siellä sodassa vastapuolellakin on ihan yhtä hulluja tappajia. Sota tekee ihmiset raakalaisiksi. Kosovo on aina ollut koko entisen Jugoslavian "loinen", jonne on maksettu koulut jne. Tämä on aiheuttanut katkeruutta valtaväestössä. Sotarikolliset ansaitkoon tuomionsa. Sun tietos perustuu varmaan siihen mitä olet uutisista Suomessa nähnyt. Siis erittäin kapeaan sektoriin.


      • mutta lähellä
        asu Saksassa? kirjoitti:

        tai jossain siinä naapurimaissa? No, sinne on tietysti hakeutuneet ne tietynlaiset tyypit, minkälaisissa piireissä sitten itse mahdatkaan pyöriä siellä? Suomessa ainakin ihmiset ex-Jugoslaviasta paremmissa piireissä. Ja en sitten tarkoita Kosovon albaaneja.

        asun. Ystäväpiiri koostuu kyllä vaan paikallisista. Tuntemani (entisen työpaikan kautta) jugoslaavit ovat kyllä töissä käyviä ja siinä mielessä ns. "paremmassa piirissä". En vaan pidä niiden mentaliteetista niin kuin ei täällä juuri kukaan muukaan. Siinä on paljon ikäviä piirteitä joita en tässä jaksa ruveta erittelemään.


      • serbien tekoja..
        unohda... kirjoitti:

        että kyllä siellä sodassa vastapuolellakin on ihan yhtä hulluja tappajia. Sota tekee ihmiset raakalaisiksi. Kosovo on aina ollut koko entisen Jugoslavian "loinen", jonne on maksettu koulut jne. Tämä on aiheuttanut katkeruutta valtaväestössä. Sotarikolliset ansaitkoon tuomionsa. Sun tietos perustuu varmaan siihen mitä olet uutisista Suomessa nähnyt. Siis erittäin kapeaan sektoriin.

        Kuule, olen ollut useasti Kosovossa, ja tiedän kyllä mistä puhun, miten on oma laitasi?

        Kosovo on aina ollut koko entisen Jugoslavian "loinen", jonne on maksettu koulut jne.
        Mitä tarkoitat tällä?

        Tämä "sota", ei ollut kuule mitään normaalia, kannattaisi tutustua aiheeseen enempi, niin voit tulla tänne puolustelemaan niitä raakalaisia. Se oli todella raakaa ja ihmisarvoa alentavaa. Kertoohan sekin jo jotain, kun Venäjä on ainoa puolustaja serbeille, ja muut maat haluaa Kosovon itsenäistymistä!!

        Albaaneita on aina kohdeltu kaltoin Kosovossa, mutta Titon aikaan vähempi. Kun Slobo tuli johtoon, niin koko maa oli kaaosmaisessa tilassa ja tilanne ei ole vielä ohi. Kosovossa serbeillä on aina sähköt ja vedet, mutta albaanien puolella on kova säännöstely ja voi olla useita tunteja pois, eli mene ihan itse siellä käymään niin näet sen touhun!!


      • nyt...
        serbien tekoja.. kirjoitti:

        Kuule, olen ollut useasti Kosovossa, ja tiedän kyllä mistä puhun, miten on oma laitasi?

        Kosovo on aina ollut koko entisen Jugoslavian "loinen", jonne on maksettu koulut jne.
        Mitä tarkoitat tällä?

        Tämä "sota", ei ollut kuule mitään normaalia, kannattaisi tutustua aiheeseen enempi, niin voit tulla tänne puolustelemaan niitä raakalaisia. Se oli todella raakaa ja ihmisarvoa alentavaa. Kertoohan sekin jo jotain, kun Venäjä on ainoa puolustaja serbeille, ja muut maat haluaa Kosovon itsenäistymistä!!

        Albaaneita on aina kohdeltu kaltoin Kosovossa, mutta Titon aikaan vähempi. Kun Slobo tuli johtoon, niin koko maa oli kaaosmaisessa tilassa ja tilanne ei ole vielä ohi. Kosovossa serbeillä on aina sähköt ja vedet, mutta albaanien puolella on kova säännöstely ja voi olla useita tunteja pois, eli mene ihan itse siellä käymään niin näet sen touhun!!

        Sodassa on aina kaksi puolta. En ole ollut Kosovossa, enkä mene. Ex-Jugoslaviassa sen sijaan olen ollut useastikin. Mitä ihmeen propagandaa sulle on syötetty siellä? Olit varmaan rauhanturvaajana? Pitäisi vähän laajemmin ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa puolustelemaan Kosovoa.


      • mitään...
        nyt... kirjoitti:

        Sodassa on aina kaksi puolta. En ole ollut Kosovossa, enkä mene. Ex-Jugoslaviassa sen sijaan olen ollut useastikin. Mitä ihmeen propagandaa sulle on syötetty siellä? Olit varmaan rauhanturvaajana? Pitäisi vähän laajemmin ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa puolustelemaan Kosovoa.

        Propagandaa??? Noh noh... Eli et siis ole koskaan katsonut uutisia? Paikan päällä käyminen voisi auttaa asiaa. Olen tainnut ottaa enempi asioista selvää kuin sinä, jos olet vain joskus muinoin vieraillut ex-Jugoslaviassa..

        Serbien sota ei ollut mitään sotaa, vaan raakalaisten yritys putsata Jugoslavia, ja saada aikaan mahti Serbia, olet todella sekaisin siitä serbialaisesta ukosta, ettei näe totuutta..

        Sodassa on joo kaksi puolta, mutta usko jo ettei toi ollut mitään sotaam senkin palikka.


      • sulle
        mitään... kirjoitti:

        Propagandaa??? Noh noh... Eli et siis ole koskaan katsonut uutisia? Paikan päällä käyminen voisi auttaa asiaa. Olen tainnut ottaa enempi asioista selvää kuin sinä, jos olet vain joskus muinoin vieraillut ex-Jugoslaviassa..

        Serbien sota ei ollut mitään sotaa, vaan raakalaisten yritys putsata Jugoslavia, ja saada aikaan mahti Serbia, olet todella sekaisin siitä serbialaisesta ukosta, ettei näe totuutta..

        Sodassa on joo kaksi puolta, mutta usko jo ettei toi ollut mitään sotaam senkin palikka.

        Korjatakseni sinua vähän; en ole käynyt muinoin paikanpäällä, vaan ihan viimeisen viidentoista vuoden aikana monestikin, Jugoslavian sodassa oli paljon muitakin kansallisuuksia kuin serbit ja viimeiseksi: mulla ei todellakaan ole mitään serbialaista ukkoa. Mistä tuollaista sait päähäsi? Epäilen, että sulla on kosovolainen ukko!


      • zena

        myös Kosovossa on serbejä. Siitähän siellä edelleenkin ne riidat jatkuu, et kuuluuko se Kosovon alue sebeille, vai albaaneille.
        Tunnen heitä molempia myös Kosovon alueelta ja olen huomannut, että riippumatta synyperästä tai uskonnosta, niin luonteita on ihan joka lähtöön, aivan kuin suomalaisissakin.
        Mun mieheni on Kroatiasta, mutta meidän ovet on aina auki ystävällismielisille tulijoille, aivan riippumatta siitä mistä tulevat. Vain ihmisen oma persoona tekee hänestä toivotun tai ei toivotun vieraan.
        Käsitykseni mukaan lähinnä Serbit enää kutsuvat itseään jugoiksi. Muut ovat siis joko ex-jugoja tai kroatialaisia, albaaneja, montenegrolaisia, makedonialaisia ja mitä niitä kaikkia nyt olikaan.


      • zena
        voi voi... kirjoitti:

        Miten suomalaiset liittyy Balkkanilla käytyyn ns. sotaan???

        Serbit, jotka tappoivat, raiskasivat, kiduttivat jne naisia, lapsia, vanhuksia jne.

        Olet tainnut nukkua koko 1990 luvun, jolloin serbit käyttivät mielivaltaansa sen aikaisessa Jugoslaviassa. Netistä saat varmaan tietoa tästä hirmusodasta.

        Ohi ei ole vieläkään, ainakaan Kosovossa, ja voimme vain toivoa, että Kosovo itsenäistyy, ja pääsee eroon hulluista serbeistä, venäläisten perseen-nuolijoista.

        Onneksi on jäänyt paljon sotarikoksista tuomittuja entisiä hulluja kiinni Haagiin. Ja toivotaan, että saa kunnon tuomiot.

        Tällä sodalla ei ole mitään tekemista, suomalaisten kanssa, ja miten voit kysyä minulta, jos vaan yhden tiet, kun koko maailma tietää Serbian ja serbialaisten touhut. Sun aivot on varmasti vetyperoksidi polttanut, ainakin vastauksesta päätellen.

        mutta mun käsityksen mukaan ne sebit, jotka eivät halunneet mennä armeijaan tappamaan kavereitaan tai mahdollisesti jopa omia sukulaisiaan, juuri lähtivät maasta pois ja osa heistä tuli myös Suomeen.
        Millon ne tappajat ovat tänne muuttaneet?
        Kysyy kroatin vaimo, jonka mies ollut tulkkaamassa ex-jugojen kuulusteluissa poliisilaitoksella, kun hakivat turvapaikkaa.
        Minun mieheni tuli tänne vain minun takiani kohta 30 vuotta sitten.


      • zena
        mitään... kirjoitti:

        Propagandaa??? Noh noh... Eli et siis ole koskaan katsonut uutisia? Paikan päällä käyminen voisi auttaa asiaa. Olen tainnut ottaa enempi asioista selvää kuin sinä, jos olet vain joskus muinoin vieraillut ex-Jugoslaviassa..

        Serbien sota ei ollut mitään sotaa, vaan raakalaisten yritys putsata Jugoslavia, ja saada aikaan mahti Serbia, olet todella sekaisin siitä serbialaisesta ukosta, ettei näe totuutta..

        Sodassa on joo kaksi puolta, mutta usko jo ettei toi ollut mitään sotaam senkin palikka.

        mistä tässä on kysymys? Siitä samasta ilmiöstä mitä sebeillä on yleisesti itselläkin.
        Eihän siellä kansa tiennyt, eikä ehkä kaikki vieläkään mitä kaikkea on todella tapahtunut.
        Siellä sensuuri pelaa hyvin, koska valtio vastaa kaikesta tiedottamisesta ja se kertoo kansalle sen minkä haluaa ja mikä on edullisinta.
        Sitä serbialaiset myös haluavat uskoa, koska totuus olisi liian hävettävää.
        Nythän on kuitenkin tämä uusi Serbian presidentti pyytänyt julkisesti anteeksi ainakin kroatialaisille tekemiään julmuuksia.
        Propagandaa levitetään joka puolella ja näkemys menee sen mukaan kenen kanssa keskustelet.
        Totta on kuitenkin se, että eihän toi Serbien alottama sota ollut mitään sotaa, se oli vain naisiin ja lapsiin kohdistuvaa joukkoteurastusta.
        Kosto on ollut tietysti suloinen sitten myös vastapuolella. Tuskin siinä sodassa montaakaan täysin viatonta on ollut.
        Kaiken lisäksi, tämäkin sota juontaa juurensa monen sukupolven taa, jota kaunaa toinen toisiaan kohtaan on siirretty isältä pohjalle jo useamman sukupolven ajan.
        Eikö nyt olisi jo aika lopullisesti haudata ne sotakirveet ja unohtaa kaikki kaunat, ettei sama enää ikinä toistuisi, kenenkään alotteesta.


      • zena
        zena kirjoitti:

        mistä tässä on kysymys? Siitä samasta ilmiöstä mitä sebeillä on yleisesti itselläkin.
        Eihän siellä kansa tiennyt, eikä ehkä kaikki vieläkään mitä kaikkea on todella tapahtunut.
        Siellä sensuuri pelaa hyvin, koska valtio vastaa kaikesta tiedottamisesta ja se kertoo kansalle sen minkä haluaa ja mikä on edullisinta.
        Sitä serbialaiset myös haluavat uskoa, koska totuus olisi liian hävettävää.
        Nythän on kuitenkin tämä uusi Serbian presidentti pyytänyt julkisesti anteeksi ainakin kroatialaisille tekemiään julmuuksia.
        Propagandaa levitetään joka puolella ja näkemys menee sen mukaan kenen kanssa keskustelet.
        Totta on kuitenkin se, että eihän toi Serbien alottama sota ollut mitään sotaa, se oli vain naisiin ja lapsiin kohdistuvaa joukkoteurastusta.
        Kosto on ollut tietysti suloinen sitten myös vastapuolella. Tuskin siinä sodassa montaakaan täysin viatonta on ollut.
        Kaiken lisäksi, tämäkin sota juontaa juurensa monen sukupolven taa, jota kaunaa toinen toisiaan kohtaan on siirretty isältä pohjalle jo useamman sukupolven ajan.
        Eikö nyt olisi jo aika lopullisesti haudata ne sotakirveet ja unohtaa kaikki kaunat, ettei sama enää ikinä toistuisi, kenenkään alotteesta.

        ennätin jo lähettää tän, kun huomasin tekstissä ainakin yhden kirj.virheen.
        Kirjoitin näköjään isältä pohjalle, tarkoitin tietysti isältä pojalle.


      • takaisin..
        sulle kirjoitti:

        Korjatakseni sinua vähän; en ole käynyt muinoin paikanpäällä, vaan ihan viimeisen viidentoista vuoden aikana monestikin, Jugoslavian sodassa oli paljon muitakin kansallisuuksia kuin serbit ja viimeiseksi: mulla ei todellakaan ole mitään serbialaista ukkoa. Mistä tuollaista sait päähäsi? Epäilen, että sulla on kosovolainen ukko!

        Et taida todella ymmärtää yhtään mitään. Olet siis käynyt 15 vuoden sisällä monesti, mutta et ole nähnyt yhtään mitään??


      • olen nähnyt
        takaisin.. kirjoitti:

        Et taida todella ymmärtää yhtään mitään. Olet siis käynyt 15 vuoden sisällä monesti, mutta et ole nähnyt yhtään mitään??

        ja kuullutkin kaikenlaista. Perehdy siis tarkasti syihin miksi Kosovossa on sellaista ja miten siihen on tultu.


      • yhtään mitään
        olen nähnyt kirjoitti:

        ja kuullutkin kaikenlaista. Perehdy siis tarkasti syihin miksi Kosovossa on sellaista ja miten siihen on tultu.

        Olen tainnut perehtyä asiaan aika paljon paremmin kuin sinä.


      • Cindy22
        nyt... kirjoitti:

        Sodassa on aina kaksi puolta. En ole ollut Kosovossa, enkä mene. Ex-Jugoslaviassa sen sijaan olen ollut useastikin. Mitä ihmeen propagandaa sulle on syötetty siellä? Olit varmaan rauhanturvaajana? Pitäisi vähän laajemmin ottaa selvää asioista ennen kuin alkaa puolustelemaan Kosovoa.

        Eli ....
        ennekuin haukutaan Kosovoa tai albaaneja tai mitään maata tai kansalaisuutta, niin suosittelen myös ensin tutustumaan asioihin oikeasti. muuten kyse on vain asenteista ja hyvin yksipuolisista sellaisista


      • itse aiheeseen...
        Cindy22 kirjoitti:

        Eli ....
        ennekuin haukutaan Kosovoa tai albaaneja tai mitään maata tai kansalaisuutta, niin suosittelen myös ensin tutustumaan asioihin oikeasti. muuten kyse on vain asenteista ja hyvin yksipuolisista sellaisista

        Enköhän ole siellä aika useasti ollut, ja olen vieraillut ihan albaanien alueella, albaaniperheessä. Tiedän aivan varmasti miten siellä menee tällä hetkellä, ja joulukuussa nähdään, miten on Kosovon laita.
        Eikö miehesi ole kertonut sitä kurjuutta mitä serbit siellä tekivät, tai oliko kenties sodan aikaan turvapaikanhakijana? Todella kamalaa, ei varmaan tarvi kertoa enempää mitä kaikkea siellä on tapahtunut. Itse en antaisi anteeksi, jos minun perheestäni joku serbin sekopää olisi kiduttanut ja tappanut.

        Puhut jostain helkkarin asenteista, voi hitto mikä puupää, käy vähän useammin itse siellä, tule sitten kertomaan "asenteista". Katso totuutta silmiin!!!


      • Cindy22
        itse aiheeseen... kirjoitti:

        Enköhän ole siellä aika useasti ollut, ja olen vieraillut ihan albaanien alueella, albaaniperheessä. Tiedän aivan varmasti miten siellä menee tällä hetkellä, ja joulukuussa nähdään, miten on Kosovon laita.
        Eikö miehesi ole kertonut sitä kurjuutta mitä serbit siellä tekivät, tai oliko kenties sodan aikaan turvapaikanhakijana? Todella kamalaa, ei varmaan tarvi kertoa enempää mitä kaikkea siellä on tapahtunut. Itse en antaisi anteeksi, jos minun perheestäni joku serbin sekopää olisi kiduttanut ja tappanut.

        Puhut jostain helkkarin asenteista, voi hitto mikä puupää, käy vähän useammin itse siellä, tule sitten kertomaan "asenteista". Katso totuutta silmiin!!!

        Älä ota itseesi täällä kirjoittelua. tuo ei ollut itseasiassa keneenkään kohdistuva yksilöitynä, vaan tarkoitus juuri lopettaa keskusteluja joita täällä vilisee tyyliin - tiedän,mutta en ole viitsinyt edes mennä käymään.

        Samoin tiedän miten menee. Saamme jatkuvaa tietoa Suomessa ollesssamme Kosovosta sukulaisilta ja me taas seuraamme Reuterin uutisointia. ja juuri viikko sitte siellä oli joukko albaaneja (kansallinen oma joukkonsa) ollut niin hölmö , että olivat menneet televisioon julistamaan suunnilleen sotaa. Ajateltiin, ettei voi olla totta!! Me kun täällä oikeasti odotamme ratkaisua eli juuri tuota joulukuun dedlinia tilanteeseen ja nyt näyttää siltä että tunteet Kosovossa taas hieman kuumenevat. Tosin sukulaiset ovat sanoneet, ettei sitä paikan päällä juuri siis nyt tällä hetkellä huomaa, vaikka esim. serbit lähettivät tuon tv ohjelma jälkeen ja siihen vedoten lisää joukkoja kosovoon suojellakseen Serbivähemmistöään.
        Mieheni ei ollut turvapaikkahakijana sodan aikana. jäi huolehtimaan yhden veljensä kanssa vanhemmistaan. Sisarukset siirrettiin pois sodan alta. Saan olla onnellinen ja monesti ihmettelenkin, kuinka mieheni selvisi sieltä ja veli myös. Kyse oli puhtaasti albaanien puhdistuksista. Eli emme siis keskustele mistään pikkuisesta kahinasta,mutta senhän sinä tiedätkin varmaan.
        Ja vaikka joulukuussa saataisiin päätöstä kosovon tilanteeseen on silti vielä pitkä matka siihen että kaikki olisi hyvin johtuen maan taloustilanteestakin ja tietysti noista hirveyksistä joita Kosovossa tapahtui. Toivona olisi saada sinne rauha, ettei tarvitsisi olla huolissaan mieheni perheestä ja ystävistämme. Perustasolla sähkö ja vesikin olisivat ihan mukavia eikä jatkuvat katkokset.

        Eli asenne tarkoitti siis yleistä kirjoittelun tasoa täällä. ikään kuin meidän tarvitsisi kilpailla kuka tietää enemmän ja se minusta ei kait ole tämän palstan tarkoitus:-)
        Joten puupäätä minusta et saa. Valitan:-)


      • Cindy22
        zena kirjoitti:

        mutta mun käsityksen mukaan ne sebit, jotka eivät halunneet mennä armeijaan tappamaan kavereitaan tai mahdollisesti jopa omia sukulaisiaan, juuri lähtivät maasta pois ja osa heistä tuli myös Suomeen.
        Millon ne tappajat ovat tänne muuttaneet?
        Kysyy kroatin vaimo, jonka mies ollut tulkkaamassa ex-jugojen kuulusteluissa poliisilaitoksella, kun hakivat turvapaikkaa.
        Minun mieheni tuli tänne vain minun takiani kohta 30 vuotta sitten.

        Niinkuin tässä keskustelussa ja kaikissa täällä on monia puolia,mutta on totta myös meidän lähipiirissä, että Serbejä tuli pois juuri siksi, että heillä oli hyviä ystäviä albaaneissa.
        Eivät kaikki rakasta sotaa. Nyt täällä nämä ystävykset tapaavat ja ovat onnellisia, että voivat olla edelleen ystäviä, eikä politiikan, tai miksi noita puhdistuksia nyt voiis nimittää, vuoksi ole muuttuneet vihollisiksi.
        Ystävyyssuhteet ovat siellä kosovolaisille tärkeitä, kuten perhe ja meillä on täällä Suomessa ollut oikeasti mukavia iltoja myös meidän serbiystävien kanssa.


    • jasssu-2007

      itelläni on kroatiasta poikaystävä.
      ei noista jugottelijoista kannata välittää! ku eivät tiiä mistä puhuvat. kyllä täytyy sanoo ite ainaki etten suomalaisista tunne yhtää samanlaista miespuolista tyyppiä! vertaansa vailla.

      • juuri

        Yleensä jugottelijoilla on huonoja kokemuksia heistä ja se on harmi, sillä sielläkin asuu aivan tavallisia ihmisiä. Oma mieheni on makedonialainen, mutta olemme vierailleet usein Serbiassa sillä hänellä on siellä paljon sukulaisia. Heistä kukaan ei ole ollut eliminoimassa ketään eivätkä halua nytkään olla asian kanssa missään tekemisissä. Kaikki ovat yliopiston käyneitä tai juuri sitä suorittamassa joten ehkä silläkin on vaikutusta maailmankatsomukseen. Yleensähän nationalismi ja kaikenlainen muu häiritsevä käyttäytyminen saa mittavat suhteet vähemmän koulutettujen keskuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe