Mikä on tänään maistunut aterialla? Mitä teit, mitä söit?
Minä päivällä porkkanakeittoa ja jälkiuunileipää, iltaruuaksi nakkimunakasta ja sämpylän. Ja tietysti maitojuomaa.
Mitäs pistit poskeesi?
33
1817
Vastaukset
- KristaTee
Katsotaanpas. Itse asiassa en mitään. Aamulla kahvit, päivällä kahvit ja siihen se on jäänyt. Miehelle laitoin pyttipannua, mutta minua se alkoi öklöttää, joten jätin väliin.
Hiivaleivät on uunissa, joten varmaan illalla sitten lämmintä leipää ja maitoa. Ehkä maitojuustoa leivän päälle.
Eikö vaikuta kovin terveelliseltä? Viides päivä samasta alejauhelihasta tehtyjä pihvejä.
Huomenna kahden päivän hapankaalikeitto.
Perjantaina eväät mukaan tytön remonttityömaalle.
Lauantai aamuna vaimon nouto kentältä.
Lauantaina päivä kevyemmin. Illansuussa ehkä hornetteja.
Sunnuntaina teen jonkun kokoliharuuan.
Tuli listaa hieman eteenkin päin.mutta mitä ihmettä ovat hornetit??
En ole koskaan kuullutkaan!
Meilläpäin on niin kuumaa jo useita viikkoja, ettei tässä juuri jaksa keittämisiä tai syömisiä ajatella.
Aamumüsli joghurtin kanssa ja päivällä sekasalaattia paahtiksen kanssa.
Jos illalla viilenee alle kahdenkymmenen viiden asteen, saattaisin jonkin makkaran vaikka grillatakin. Ja tietty salaattia, niin että alkaa jo korvista pursuamaan!Tamarix kirjoitti:
mutta mitä ihmettä ovat hornetit??
Meilläpäin on niin kuumaa jo useita viikkoja, ettei tässä juuri jaksa keittämisiä tai syömisiä ajatella.
Jos illalla viilenee alle kahdenkymmenen viiden asteen, saattaisin jonkin makkaran vaikka grillatakin. Ja tietty salaattia, niin että alkaa jo korvista pursuamaan!Jos yhtään ymmärrän kanan anatomiaa niin kyseessä on reisikoiven koipiosuus.
Saatavana vaihtelevissa marinadeissa.
Luu/liha suhde sellainen että hidas syöminen voi antaa perustettoman kylläisyyden tunteen.
Ovat kuitenkin rapuja nopeampia!Tamarix kirjoitti:
mutta mitä ihmettä ovat hornetit??
Jos illalla viilenee alle kahdenkymmenen viiden asteen, saattaisin jonkin makkaran vaikka grillatakin. Ja tietty salaattia, niin että alkaa jo korvista pursuamaan!Taas menee asian vierestä, mutta sinä sieltä kirjoittelet helteistä ja täällä on 18astetta lämmintä ja tuulee niin, että meinaa tukka päästä lähteä!
Enkä minäkään missään pohjoisessa ole, tai Lapissa taitaa ollakkin lämpimämpää kuin Etelä-Suomessa. En kadehdi sinun lämpimiäsi, minä kun en tykkää helteistä.Tellastiina kirjoitti:
Taas menee asian vierestä, mutta sinä sieltä kirjoittelet helteistä ja täällä on 18astetta lämmintä ja tuulee niin, että meinaa tukka päästä lähteä!
Enkä minäkään missään pohjoisessa ole, tai Lapissa taitaa ollakkin lämpimämpää kuin Etelä-Suomessa. En kadehdi sinun lämpimiäsi, minä kun en tykkää helteistä.kyllä tykkään lämpimästä, mutta tämä viikosta toiseen jatkuva, alkaa ottaa voimille ja ruokahalun päälle.
Eipä silti, ei tässä vielä varavarannot aivan lopussa ole.
Kaalilaatikosta on täällä monikin kirjoitellut ja jokaisella tuntuu olevan omat reseptit, olisi kiva saada erilaisia ohjeita, kaaliruoan ystävä kun olen.
Oma kaalilaatikkoni ei ole mikään laihdutusruoka. Hyvin ohueksi raastettu tai leikattu kaali ruskeutetaan pannussa, samoin kuin jauhelihakin.
Sen jälkeen laitetaan nämä ainekset kerroksittain tai sekaisin keitetyn riisin kanssa uunipataan ja annetaan paistua kypsäksi. Nokare voita tai margariiniä päälle. Mausteena suolaa ja reilusti valkopippuria. Joskus heitä pikkuisen chiliäkin, jos tuntuu mausteisempaan olevan tarvetta.
Ei tämäkään kai kuulu tämän otsikon alle, mutta suotakoon anteeksi.
- juuliska
Lohikiusausta, kolmatta päivää, salaattia, näkkäriä ja rasvatonta piimää. Illalla syön kokojyväsämpylän kalkkunaleikkeellä rasvattoman viilin kera. Välipala tänään jogurtti, niin ja kolme nektariinia olen popsinut päivän aikana yhden jätskin. Aamulla tietysti kaurapuuro ja lasi ykkösmaitoa kahvia.
- mikäs pisti poskeesi
Et Sinä tätä tarkoittanut, mutta vastailenpa kuitenkin. Omaan poskeeni pistelin mustikoita metsässä, ei paljoksi ollut. Omaan poskeeni istahti pari itikkaa, toinen kuoli ja toinen karkuun. Enempi ei ole vielä nähty eikä hirvikärpäsiä ollenkaan. Kumma juttu.
Päivällä söin vähän "paistinperunoita" mukana paloiteltuja nakkeja ja kananmunaa, on kai fiinimmin sitä pyttipannua, salaattia, leipää ja rasvatonta piimää. Pieni pelko noista paistetuista, että alkaa "sapettamaan".
Sitten lähdin mattopyykille ja sen jälkeen onkin mennyt kaffeen ja leivän kanssa loppupäivä.- OliviaKoo
ja hyvin. Grillipossua ihanasti tiristettynä, gratinoituja vihanneksia: parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanaa. Uunissa gratinoitu runsaan ruokakerman ja juustoraasteen kera.
Tomaatti/mozzarella salaattia, avomaankurkkua ja grahampaahtoleipää.
Jälkiruuaksi vesimelonia.
Lounastettiin iltapäivällä, sitä ennen, aamupäivällä, söin eilisen mansikkakakun jämät.
Kyllä on kylläinen olo. - a-woman1
syömällä lounaaksi loput viikonlopuksi tekemästäni kaalilaatikosta puolukkahillon ja tomaattien kera. Jälkiruuaksi mansikoita. Aamiaiseksi söin kaksi ruisleipäviipaletta kevytjuustoa tomaattia ja huuhtelin alas teellä. Tulin vasta äsken kotiin ja mietin vielä mitä söisi 'illalliseksi'.
kuuluu mieliruokiini ja nyt en uskalla syödä sitä, kun pelkään, että alkaa "sapettamaan".
- folk
Tellastiina kirjoitti:
kuuluu mieliruokiini ja nyt en uskalla syödä sitä, kun pelkään, että alkaa "sapettamaan".
Kyllähän se uusi kaali kuuluu kesä ruokiin.
Valitettavasti se ei kaikkien masulle käy.
Minulla oli tänään kaalikeittoa jauhelihasta ja paljon porkkanoita ja sipulia.
Sitä sitten syödään muutama päivä aina vaan paranee kun lämmittää. - Atolfia
folk kirjoitti:
Sitä sitten syödään muutama päivä aina vaan paranee kun lämmittää.mutta valitettavasti suolistoni sanoo sille vastalauseen, joten en laita kaalia kovin usein. Mieheni myös rakastaa kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä yli kaiken. Niitä joskus teen hänen mielikseen.
Söin tänään kasvislasagnea hyvän salaatin kera.
Iltapäivällä oli vieraita. Nautimme kahvia ja sen kanssa mustikkapiirakkaa ja korvapuusteja ym.
Nyt on päivän syönnökset syöty. Täytyy hoitaa linjoja. - a-woman1
Atolfia kirjoitti:
mutta valitettavasti suolistoni sanoo sille vastalauseen, joten en laita kaalia kovin usein. Mieheni myös rakastaa kaalilaatikkoa ja kaalikääryleitä yli kaiken. Niitä joskus teen hänen mielikseen.
Söin tänään kasvislasagnea hyvän salaatin kera.
Iltapäivällä oli vieraita. Nautimme kahvia ja sen kanssa mustikkapiirakkaa ja korvapuusteja ym.
Nyt on päivän syönnökset syöty. Täytyy hoitaa linjoja.Harmillista, jos ei kaali sovi vatsoillenne. Se kun on vielä terveellistäkin, ellei ihan mahdottomasti rasvaa ja siirappia käytä.
Minun vatsani ei pidä kahvista. Kotona kahvin välttäminen ei ole vaikeaa. Vieraisilla olen joskus kohteliaisuudesta ottanut puoli kupillista. Joskus sekin saa närästyksen aikaan. - sitroen.
a-woman1 kirjoitti:
Harmillista, jos ei kaali sovi vatsoillenne. Se kun on vielä terveellistäkin, ellei ihan mahdottomasti rasvaa ja siirappia käytä.
Minun vatsani ei pidä kahvista. Kotona kahvin välttäminen ei ole vaikeaa. Vieraisilla olen joskus kohteliaisuudesta ottanut puoli kupillista. Joskus sekin saa närästyksen aikaan.join kaakaon ilman sokeria. Päivällä söin tomaatin. Illalla yhden leipäviipaleen jolla voita ja juustoa. Ja poin kaakaon ilman sokeria. Illalla join 5 keskiolutta. Lisäksi hörppy kalanmaksaöljyä ja B-vitamiinitabletti.
Hempulimiehellä on pumpulieväät. sitroen. kirjoitti:
join kaakaon ilman sokeria. Päivällä söin tomaatin. Illalla yhden leipäviipaleen jolla voita ja juustoa. Ja poin kaakaon ilman sokeria. Illalla join 5 keskiolutta. Lisäksi hörppy kalanmaksaöljyä ja B-vitamiinitabletti.
Hempulimiehellä on pumpulieväät.Että päivän elit yhdellä tomaatilla? Ja ilta leipäviipaleella? On sinulla ihme sisikunta, kun sitten vielä viisi pulloa kaljaa, jos sen noin vaan kestää...
(Ei millään pahalla, kunhan pakisin!)folk kirjoitti:
Sitä sitten syödään muutama päivä aina vaan paranee kun lämmittää.Laitatko siihen keittoon muuta kuin kaalia ja jauhelihaa?
Minä teen "kaalisoppaan" klimppejä ja usein teen sen soppalihasta, toisinaan myös jauhelihasta.
Klimpit on varmasti harvinaisempaa herkkua.
Joskus teen lihakeiton liemeenkin niitä ja otan ne sitten erikseen ennen kuin laitan perunat - isäntää kun sattuu ne häiritsemään.- folk
Tellastiina kirjoitti:
Laitatko siihen keittoon muuta kuin kaalia ja jauhelihaa?
Minä teen "kaalisoppaan" klimppejä ja usein teen sen soppalihasta, toisinaan myös jauhelihasta.
Klimpit on varmasti harvinaisempaa herkkua.
Joskus teen lihakeiton liemeenkin niitä ja otan ne sitten erikseen ennen kuin laitan perunat - isäntää kun sattuu ne häiritsemään.Laitan soppaani:
Kaalia
Jauhelihaa(sika-nauta)
Porkkanoita(paljon)
Pari sipulia(myös varret)
Kasvisliemikuutioita pari
Meiramia
Maustepippuria
Jokunen peruna
Vettä sen verran,että kasvikset peityy.
Jauhelihan paahdan pannulla ilman rasvaa.
Perunat tietenkin vasta sitten kun kaali ja porkkanat ovat melkein kypsiä.
Oikeastaan kaalikeitto pitäisi tehdä koko lihasta,mutta tämä käy nopeammin.
Tätä keittoa sitten pistelen näkkärin kanssa ainakin kolme päivää.
Aamulla kaurapuuroa, mustikoita, rasvatonta maitoa sekä maitokahvia. Lounaaksi kalakeittoa ja jälkiuunileipää. Päiväkahvilla mustikoita ja vaniljajäätelöä. Iltapalaksi juustovoileipää, viiliä ja tomaatteja, teetä. Pitkin päivää söin pensaista marjoja, 2 Multikalkkitablettia myös.
Kävelin paljon , taisi kulutus olla suurempi kuin energian saanti.
Tänään voisi tehdä kaalilaatikkoa, ei taida olla nuo kaalinkerät vielä tarpeeksi suuria kääryleitten tekoon.Kaurapuurolla aloitan tämänkin päivän, nyt päälle vadelmia.
Hyvää alkavaa naisten viikkoa ja onnea sankarittarille!- Netti-Ilona ek
aamu alkoi mukillisella kahvia ja kahdella paahtoleipäviipaleella, joissa juustosiivut päällä.
Päivällä syödään jauhelihaperunapaistosta, leipää ja vettä juomaksi, illaksi lämmitetään mahdollisesti maksalaatikkoa ja keitetään kananmunia (onko kellään tätä samaa "himoa", kuin joiden mielestä se on uskomaton yhdistelmä :))
Terveisiä vaan HOO:lle !- Fridanna
tuntuu olevan useimmilla ruokailun ajoituksessa. Päivällä vahvin ruoka ja illalla kevyemmin. Onkohan siihen syynä, että nousette aikaisin ja menette nukkumaan myös ajoissa.
Sama se on järjestys minullakin. Ajattelin tänään puolen päivän aikaan paistaa eilen ostamani ja siivoamani muikut ja uusia perunoita sekä sipulikastike. Aivan vaaleata vehnäleipää en ole syönyt vuosikymmeniin ja tokkopa sitä enää onkaan ellei itse tee. Ruisleipä maistuu aina hyvältä, mutta pidän jokseenkin laskussa kuinka monta syön päivän mittaan. Pullaa tai piirakkaa saatikka kakkuja leivon vain, jos vieraita on tulossa. Jogurttia menee aika paljon, mutta lähes aina maustamattomana. Lisään itse marjoja ja mysliä. - on vailla
Fridanna kirjoitti:
tuntuu olevan useimmilla ruokailun ajoituksessa. Päivällä vahvin ruoka ja illalla kevyemmin. Onkohan siihen syynä, että nousette aikaisin ja menette nukkumaan myös ajoissa.
Sama se on järjestys minullakin. Ajattelin tänään puolen päivän aikaan paistaa eilen ostamani ja siivoamani muikut ja uusia perunoita sekä sipulikastike. Aivan vaaleata vehnäleipää en ole syönyt vuosikymmeniin ja tokkopa sitä enää onkaan ellei itse tee. Ruisleipä maistuu aina hyvältä, mutta pidän jokseenkin laskussa kuinka monta syön päivän mittaan. Pullaa tai piirakkaa saatikka kakkuja leivon vain, jos vieraita on tulossa. Jogurttia menee aika paljon, mutta lähes aina maustamattomana. Lisään itse marjoja ja mysliä.järjestystä.Syön mitä sattuu,milloin sattuu,
Koskaan en syö aamulla muruakaan herättyäni,sittenpä voin syödä vaikka lasagnea! Ja maksalaatikko kylmänä.Ehdottomasti.
Miestäni kauhistuttaa tää ropostelu,hän kun on säntillinen kelloon tuijottaja,klo silloin sitä ja tätä,kaikki pitää ohjelmoida hänen syömisen aikataulun mukaan,Ja mulle sopii mikä vaan,milloin vaan!!Yritän tietty syödä joskus myös terveellisesti,keitän kaurapuuroa aamulla jne.Lounas silloin kun "pitää"...
Mutta mulla vaan ei ole just sillä hetkellä nälkä joten syön silloin kun mulla on,se on vain näin.
Joskus matkustaessa voin olla koko päivän syömättä,eikä tunnu missään.Näin tämä tytteli pärjäilee. - 12345
on vailla kirjoitti:
järjestystä.Syön mitä sattuu,milloin sattuu,
Koskaan en syö aamulla muruakaan herättyäni,sittenpä voin syödä vaikka lasagnea! Ja maksalaatikko kylmänä.Ehdottomasti.
Miestäni kauhistuttaa tää ropostelu,hän kun on säntillinen kelloon tuijottaja,klo silloin sitä ja tätä,kaikki pitää ohjelmoida hänen syömisen aikataulun mukaan,Ja mulle sopii mikä vaan,milloin vaan!!Yritän tietty syödä joskus myös terveellisesti,keitän kaurapuuroa aamulla jne.Lounas silloin kun "pitää"...
Mutta mulla vaan ei ole just sillä hetkellä nälkä joten syön silloin kun mulla on,se on vain näin.
Joskus matkustaessa voin olla koko päivän syömättä,eikä tunnu missään.Näin tämä tytteli pärjäilee."Koskaan en syö aamulla muruakaan herättyäni"...
"Keitän kaurapuuroa aamulla jne"... - OliviaKoo
12345 kirjoitti:
"Koskaan en syö aamulla muruakaan herättyäni"...
"Keitän kaurapuuroa aamulla jne"...Syön myös hyvin epäsäännöllisesti ja milloin ja miten sattuu.
Aamulla juon kupillisen kahvia, kuuden maissa, "lounaan" syön iltapäivällä, joskus lämpimän, joskus vain voileipää.
Illalla pari leikkelevoileipää sängyssä kirjan kanssa. Välipaloja tulee harvoin nautittua, iltapäiväkahvin juon, joskus, en joka päivä, ja sen kanssa saatan ottaa vaikkapa keksin.
Syöminen ei ole harrastukseni. Kunhan jotain suuhunsa saa, että tulee vatsa täyteen. OliviaKoo kirjoitti:
Syön myös hyvin epäsäännöllisesti ja milloin ja miten sattuu.
Aamulla juon kupillisen kahvia, kuuden maissa, "lounaan" syön iltapäivällä, joskus lämpimän, joskus vain voileipää.
Illalla pari leikkelevoileipää sängyssä kirjan kanssa. Välipaloja tulee harvoin nautittua, iltapäiväkahvin juon, joskus, en joka päivä, ja sen kanssa saatan ottaa vaikkapa keksin.
Syöminen ei ole harrastukseni. Kunhan jotain suuhunsa saa, että tulee vatsa täyteen.että tuosta tuli vatsa täyteen???
Minun pitää saada ruokaa aika säännöllisesti, ei paljon, mutta usein. Muuten makaan pian ketarat suorana, tai siltä se ainakin olo tuntuu. Vissiin veren sokerit menee helposti niin alas, että voi tulla tosi heikko olo.
Joskus x sanoi, että pienikokoiseksi isoruokainen.
söin aamulla jugurttia ja mysliä. Töissä kahvia ja pari palaa leipää juuston kanssa. Sitten oli lounaalla suklaakakkua ja pikkusen kuohuvaista ja mansikoita työkavereiden kanssa. Sitten kotona söin muutaman kevätkääryleen (Lidlistä ostettuja pakasteita), vähän valkoviiniä ja juustoleipä. Illalla syödään vielä jotain ns ranskalaiseen päivällisaikaan. En söisi, jos ei tuo ukko vaatisi. Yksin syöminen on melkein rikos!
Alkoholia lounaalla??? Huomenna olen vapaalla, koska TULEE 60 TÄYTEEN!!!!!annakatri kirjoitti:
että tuosta tuli vatsa täyteen???
Minun pitää saada ruokaa aika säännöllisesti, ei paljon, mutta usein. Muuten makaan pian ketarat suorana, tai siltä se ainakin olo tuntuu. Vissiin veren sokerit menee helposti niin alas, että voi tulla tosi heikko olo.
Joskus x sanoi, että pienikokoiseksi isoruokainen.
söin aamulla jugurttia ja mysliä. Töissä kahvia ja pari palaa leipää juuston kanssa. Sitten oli lounaalla suklaakakkua ja pikkusen kuohuvaista ja mansikoita työkavereiden kanssa. Sitten kotona söin muutaman kevätkääryleen (Lidlistä ostettuja pakasteita), vähän valkoviiniä ja juustoleipä. Illalla syödään vielä jotain ns ranskalaiseen päivällisaikaan. En söisi, jos ei tuo ukko vaatisi. Yksin syöminen on melkein rikos!
Alkoholia lounaalla??? Huomenna olen vapaalla, koska TULEE 60 TÄYTEEN!!!!!Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan!
Paljon onnea Annakatri, paljon onnea vaan!Tellastiina kirjoitti:
Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan!
Paljon onnea Annakatri, paljon onnea vaan!(poistuu kainosti taka vasemmalle hieman punastuen kainosti) Kiitos
annakatri kirjoitti:
(poistuu kainosti taka vasemmalle hieman punastuen kainosti) Kiitos
....
- mikhaildenisov
vihanneksia,terveysruokaa siis!
- Morfar
Nyt kun olen eläkkeellä nautin matkustamisesta ja hyvästä ruoasta. Riippuen vuoden ajasta ruoka koostuu ajankohtaisista aineksista. Kohta on aika syödä rapuja. Etupäässä nautin hyvästä lihasta ja viinistä. Syön pari kertaa viikossa ravintolassa jotta säästyisin tiskaamisesta.
- maaseutulainen
aamulla 0,5l mustaa kylmää kahvia
päivällä 4-viljan hiutaleista ja vehnäjauhoista, veteen, paistinpanulla tehty pannukakku.
mansikoita mustikoita sokeria.
iltapäivällä, kai 400g herne,maissi,paprika pakastepussi, kalkkuna nakkeja n.5kpl.
illalla, leipäkoneella, veteen tehtyä pullaa,
hilloa ja sokeria,m teetä.
Näin tänään, eilen, lähes aina, paitsi viikonloppuisin. - KristaTee
pakasteseiti-purjosipuli-valkokastike-vuoka, päällä juustoraastetta. Lisäksi salaattia ja jälkiruoaksi mansikkakiisseliä vaniljakastikkeella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241548Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711530Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851264Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939