pinnasängyn tekeminen ?

sophpsöq

löytyykö jostain tai onko jollaan itsellään rakennusohjeita kyseiseen huonekaluun ? Siis ihan alusta loppuun tai sitten jotain siltä väliltä, ei kuitenkaan silleen että valmiit osat kokonaan kaupasta ja kasaan, sitä en aja takaa. Tietenkin jos ohjeita ei löydy, niin saapahan piirustukset tietenkin piirrettyä päässäänkin suhtkoht nopeasti ja muokkautuvat sitten siinä samalla tehdessä

10

2425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjkllkk

      Ei harmainta haisua pinnasängyn tekemisestä, mutta suunnittele vaan ite! Tulee varmaan mahtava. Muista sitten turvallisuus ja käytännöllisyys.

      • pa..--

        luonnollisesti otan huomioon kaikki turvallisuusjutut yms. Osaan mä ilman ohjeitakin varmasti tehdä kun oon luoja ties mitä kaikkea rakentanut ilman mitään papereita =). Suuntaa-antava koulutus löytyy nääs :). Varmaan tärkeimpiä juttuja on nuo pohjan alle tulevat tuet etteivät petä. Tarpeeksi kun vaan laittaa niitä ja liimalla ruuveilla niin varmasti pitää. Ja niin edelleen


      • joitain suosituksia
        pa..-- kirjoitti:

        luonnollisesti otan huomioon kaikki turvallisuusjutut yms. Osaan mä ilman ohjeitakin varmasti tehdä kun oon luoja ties mitä kaikkea rakentanut ilman mitään papereita =). Suuntaa-antava koulutus löytyy nääs :). Varmaan tärkeimpiä juttuja on nuo pohjan alle tulevat tuet etteivät petä. Tarpeeksi kun vaan laittaa niitä ja liimalla ruuveilla niin varmasti pitää. Ja niin edelleen

        turvallisuussyistä.


    • että kannattaa

      jos menet ostamaan puutavaran valmiina puutavaraliikkeestä tulee pinnasängystä tosi kallis. Lastensägyn pystyy tekemään jo edullisesti liimalevystä.

      Tuskin sinulla kuitenkaan on mahdollisuutta itse sorvata pinnoja pyöreäksi ja jos pyöreän pinnan metrihinta olisi vaikka 1,5€ voi helposti laskea että sängystä tulee törkeän kallis.

      Ajatus hieno ja itsekin käyn naisten puutyökerhossa mutta kannattaisi ehkä aloittaa lelulaatikoista, kehdosta tai päästävedettävästä lastensängystä..

      Anneli

      • lös...

        avusta. Mistä sä tiedät mitä mä ennen oon tehnyt ja mitä osaan ja mihin mulla on tilat? Mulla on osaaminen vahva tällaisissa asioissa ja tilat ja työkalut myös. jos tommoisia juttuja aletaan tekemään niin ei niitä sen takia tehdä että se halvemmaksi tulisi, siihen on aivan muut syyt. Ei mua kiinnosta mitä maksaa. Jotkut tekevät itse vaatteita ja se tulee kalliimmaksi kuin jos ostaa kaupasta, onko jotain sitä vastaan? Kysyin valmiita piirustuksia tässä keskustelussa (ja kun ei löytynyt, tein jo itse) enkä mielipidettä että kannattaako tehdä itse vaiko ei.


      • ja joku joutuu
        lös... kirjoitti:

        avusta. Mistä sä tiedät mitä mä ennen oon tehnyt ja mitä osaan ja mihin mulla on tilat? Mulla on osaaminen vahva tällaisissa asioissa ja tilat ja työkalut myös. jos tommoisia juttuja aletaan tekemään niin ei niitä sen takia tehdä että se halvemmaksi tulisi, siihen on aivan muut syyt. Ei mua kiinnosta mitä maksaa. Jotkut tekevät itse vaatteita ja se tulee kalliimmaksi kuin jos ostaa kaupasta, onko jotain sitä vastaan? Kysyin valmiita piirustuksia tässä keskustelussa (ja kun ei löytynyt, tein jo itse) enkä mielipidettä että kannattaako tehdä itse vaiko ei.

        vielä nukkumaankin siinä romuläjässä...


      • sitten
        lös... kirjoitti:

        avusta. Mistä sä tiedät mitä mä ennen oon tehnyt ja mitä osaan ja mihin mulla on tilat? Mulla on osaaminen vahva tällaisissa asioissa ja tilat ja työkalut myös. jos tommoisia juttuja aletaan tekemään niin ei niitä sen takia tehdä että se halvemmaksi tulisi, siihen on aivan muut syyt. Ei mua kiinnosta mitä maksaa. Jotkut tekevät itse vaatteita ja se tulee kalliimmaksi kuin jos ostaa kaupasta, onko jotain sitä vastaan? Kysyin valmiita piirustuksia tässä keskustelussa (ja kun ei löytynyt, tein jo itse) enkä mielipidettä että kannattaako tehdä itse vaiko ei.

        edes ilmaisemaan itseäsi selvemmin. Missään et kertonut sanallakaan tuosta osaamiosestasi / työkaluista mutta kun oman mielipiteeni kerroin kävit päälle..

        Ota aamulääkityksesi ja suhtaudu asioihin pikkasen positiivisemmin tai älä sitten kysele täällä mitään jos noin v.. viisas olet


      • kjkllkk
        sitten kirjoitti:

        edes ilmaisemaan itseäsi selvemmin. Missään et kertonut sanallakaan tuosta osaamiosestasi / työkaluista mutta kun oman mielipiteeni kerroin kävit päälle..

        Ota aamulääkityksesi ja suhtaudu asioihin pikkasen positiivisemmin tai älä sitten kysele täällä mitään jos noin v.. viisas olet

        Minä ainakin ymmärsin, että tottakai on taito, tilat ym tehdä sänky. Piirustuksia vain kyseli.

        Pitäisköhän sinun sitä lääkettä ottaa?

        Itsetehdyssä on itsetehdyn maku. Sellaista sänkyä voi käyttää sukupolvesta toiseen. Toisin kuin jotain IKEA-sälää.


      • on tietokin...
        kjkllkk kirjoitti:

        Minä ainakin ymmärsin, että tottakai on taito, tilat ym tehdä sänky. Piirustuksia vain kyseli.

        Pitäisköhän sinun sitä lääkettä ottaa?

        Itsetehdyssä on itsetehdyn maku. Sellaista sänkyä voi käyttää sukupolvesta toiseen. Toisin kuin jotain IKEA-sälää.

        ...niin että silkkaa haavehtimista tuollainen "askartelu".


      • Puuseppoltasujuu

        Miksi pinnojen pitäis olla pyöreät? Tekee suorakaiteenmuotoiset ja jyrsimellä pyöristää reunat, ni tulee hienompi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe