Sunnittelen mökille latomallista varastoa.
olisiko hyviä niksejä salvosten tekoon.
Salvoksen teko
9
4877
Vastaukset
- sha
Moottorisaha!!
- Ano Muumi
Mootorisaha lienee sopivin. Jos hirret on melko ohuita, niin voi olla että käsisirkkelin syvyys riittäisi myös, mutta se on hidast käyttää koska terää pitäisi säätää koko ajan.
Hommaan on kehitetty laitte, jonka saa kiinni moottorisahaan terän tilalle, mutta ei varmaan kannata hankkia sellaista yhden rakennuksen takia.
- ...
Itse tein viime kesänä salvokset moottorisahalla ja hyvä tuli. Eikä siihen sahaan mitään apuvälineitä tarvitse; kun ensin muutaman nurkan harjoittelee, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia.
- Ano Muumi
Laite josta mainitsin on sellainen jolla korvataan sahan terä ja se jyrsii hirteen suoraan sopivan kolon. Kannattaisi hankkia jos teksi työkseen mökkejä... telkkarissa esiteltiin kerran.
Kuten sanoin, yhden mökin tekee kätevimmin sahalla. - hemppa
Ano Muumi kirjoitti:
Laite josta mainitsin on sellainen jolla korvataan sahan terä ja se jyrsii hirteen suoraan sopivan kolon. Kannattaisi hankkia jos teksi työkseen mökkejä... telkkarissa esiteltiin kerran.
Kuten sanoin, yhden mökin tekee kätevimmin sahalla....heti mistä sellaisen apuvälineen saa.
- hirsimies
Ilman muuta moottorisaha, säädät vain suuttimet, ettei leikkaa kiinni ja korkeilla kierroksilla hyvä tulee...piirrät vararaudalla jäljen ja sitten varovasti...pikkuhiljaa opit "luottamaan" piirtojälkeen ja homma sujuu kuin tanssi....
- Kelo
Mistä vararautoja saa ?
- hirsimies
Kysele paikkakunnan veistäjiltä...neuvovat...
Itse ostin paikalliselta kyläsepältä...
- make
M-saha ja isompi veitsi, tai nikkari höylä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209