6PPC- USA

joo joo

Millainen tuo kyseinen kalibeeri on?
Sopisikohan kyseinen kalibeeri lintumetsälle vai repiikö linnut täysin hajalle? Ja mistä tuohon saisi panoksia?

5

4313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumi Viänäne

Patruunoeta kyllä löötyy joskaa ee kaekista puotiloesta. Lattoominen talloovellista ku hommoot hylsymuokkaassarjan. Aehioeta suap rynkkyje hylsyistä.

• Teerestäjä

Hei
      Olen käyttänyt 6ppc kaliperista SAKOn pyssyä lintumetsällä jo kymmenisen vuotta. On parempi kuin edellinen 222. Ei revi, on vakaa sekä tarkka ja todella hyvä lintukivääri . Ongelma on tänään, että SAKO ei valmista pyssyä, vanhoja kyllä löytyy. SUURI ONGELMA ON PANOKSET...niitä ei saa nyt mistään kun SAKO lopetti niiden (reikäpäät) valmistamisen. Toivottavasti nyt kuitenkin alkaisivat valmistaa kun onhan meitä tarvitsijoita...hiukan jää negatiivinen maine SAKOsta josko näin menettelevät.
      terveisin

• Anonyymi

Itselläni on ollut jo vuosia Sakon valmistama 6 PPC USA. Huipputarkka ase, ja laukaisu etuvedollinen. Reikäpäät repivät alle 150 metrin matkalta. Lintupanokset olen tehnyt itse Hornadyn 80 grainin (5.2 grammaa) luotiin. Nyt tilanne onkin haastava, koska Hornady ei valmista kyseistä luotia. Ei ole valmistanut viiteen vuoteen. Mistään ei saa enää em. luotia. Seuraava luoti on 5.8 grammainen ja se ei vakaudu kunnolla. Ei tarkka. Piippu pitäisi vaihtaa eri rihlankierteiseen (10). Harmittaa. Reikäpääluoteja kyllä löytyy. Ne on tarkoitettu kasa-ammuntaan.
        Kullervo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on ollut jo vuosia Sakon valmistama 6 PPC USA. Huipputarkka ase, ja laukaisu etuvedollinen. Reikäpäät repivät alle 150 metrin matkalta. Lintupanokset olen tehnyt itse Hornadyn 80 grainin (5.2 grammaa) luotiin. Nyt tilanne onkin haastava, koska Hornady ei valmista kyseistä luotia. Ei ole valmistanut viiteen vuoteen. Mistään ei saa enää em. luotia. Seuraava luoti on 5.8 grammainen ja se ei vakaudu kunnolla. Ei tarkka. Piippu pitäisi vaihtaa eri rihlankierteiseen (10). Harmittaa. Reikäpääluoteja kyllä löytyy. Ne on tarkoitettu kasa-ammuntaan.
        Kullervo

Kannattaako jatkaa 12 vuotta vanhaa keskustelua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaako jatkaa 12 vuotta vanhaa keskustelua?

No kannattaa, Olkkoselta löytyy vakautuvaa VJP-lintuluotia tuohon pyssyyn. Jotain 65gr luokkaa ja käy hyvin, omat lataukseni noin sentin kasaa 300m.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      34
      9188
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      27
      3666
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      43
      2214
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      104
      2031
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      17
      1870
    6. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      12
      1465
    7. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      24
      1298
    8. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1187
    9. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168