Kokemuksia Oxycontinista kipulääkityksenä

Onko täällä ketään, joka olisi käyttänyt Oxycontinia kipulääkityksenä?

Ja jos on niin onko aiheuttanut hallusinaatioita ja sekavuuskohtauksia? Muistinmenetystä?

Potilas 80v, sairastanut 8 vuotta syöpää. Sytostaatti-ja sädehoidot lopetettu, koska niistä ei ole ollut enää apua. Ei muita perussairauksia taustalla, joihin tarvitsee lääkitystä, joten tässä tapauksessa kysymys ei ole useiden lääkkeiden rinnakkaisvaikutuksesta, joka olisi aiheuttanut nuo sekavuuskohtaukset.

Nyt on keskitytty vain kivunhoitoon.
3936
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

alkaneet Oxycontin -lääkityksen aloittamisen jälkeen, voi olla mahdollista, että kipulääke on sen aiheuttanut. Ottaisin teinä yhteyttä hoitavaan lääkäriin, joka tietää potilaan kokonaistilanteen ja osaa parhaiten arvioida sen, johtuuko sekavuus ja muistinmenetys kipulääkkeitä vai potilaan muusta kokonaistilanteesta. Usein tuossa vaiheessa kivun hoidon ja itse sairauden oireiden kanssa tulee tasapainoilla. Tärkeintähän kuitenkin on että potilaalla olsi mahdollisimman vähän kipuja ja muuten turvallinen ja hyvä perushoito.
Voimia teille omaisille.

Äänestä
  • Ennen kuin puolisoni syöpähoidot aloitettiin, sai hän kipulääkkeinä oxycontinia ja oxynormia ja hän oli harhainen. Lisäksi sai myös diapamia. Voimakkaat opiumpohjaiset kipulääkkeet aiheuttaa harhoja, mutta pitävät kivun poissa.
    Voimia!

    Äänestä

Kyllä on kokemusta. Sain alkuun helmikuussa luustokipuihin tuota lääkettä vielä nopeampi vaikutteista Oxynormia. Olin kyllä ihan sekava ja ummetus tuli niin kova, että kylkiluu rasahti ähkiessä poikki. Suosittelen lääkärin kanssa jutustelua - paha myrkky tuo aine on.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Potilaan omainen kirjoitti:

Onko täällä ketään, joka olisi käyttänyt Oxycontinia kipulääkityksenä?

Ja jos on niin onko aiheuttanut hallusinaatioita ja sekavuuskohtauksia? Muistinmenetystä?

Potilas 80v, sairastanut 8 vuotta syöpää. Sytostaatti-ja sädehoidot lopetettu, koska niistä ei ole ollut enää apua. Ei muita perussairauksia taustalla, joihin tarvitsee lääkitystä, joten tässä tapauksessa kysymys ei ole useiden lääkkeiden rinnakkaisvaikutuksesta, joka olisi aiheuttanut nuo sekavuuskohtaukset.

Nyt on keskitytty vain kivunhoitoon.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu