silitysrauta

Pete

Moi. Olen täysin uuden asian edessä. Tarvitsen elämäni ekan silitysraudan:)... niin no, lautakin tarvitaan, mutta ei taida olla oikea foorumi sille asialle. Mitäs merkkiä suosittelette ja mitä taasen tulisi varoa kuin ruttoa? Kaiketi noissa ei niin suuria hintaeroja oo, että voi ehdottaa mitä vain. Toisin kun tuntuu olevan noissa pyykinpesukoneissa.

6

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mjau

      Niin, ensin olis mietittävä, millaisia ominaisuuksia tarvitsee. Pitääkö olla höyryrauta vai tavallinen, millainen pohjamateriaali (jotkut kestää mm. jos vahingossa silittelee farkun niittien yli, toiset naarmuuntuu sitten herkemmin), ja haluaako johdon olevan irroitettava (eli sellainen "tukiasema-malli").

      Itse vannon höyryraudan nimiin, kun sillä saa nopeasti sileää jälkeä eikä tarvitse kostutella pyykkejä erikseen. Ja haluan pohjan olevan kestävää plaatua (mulla taitaa olla joku teflonjuttu?), sillä olen joskus vähän hösseli... Harmittaa nimittäin, jos pohjaan tulee joku rösö, jolla saa sitten esim. silkkipaidastaan langat rikki.

      Mulla on jostain syystä ollu aina Braunin rauta, lieko jotain peruja lapsuuden kodista? Joka tapauksessa tyytyväinen olen ollut.

      Niin, ja tuosta mainitsemastani "tukiasemamallista", meillä on töissä sellainen, ja se on kieltämättä joskus aika kätevä, kun se on "langaton" eli johto ei roiku häiritsemässä. Mutta sitten se kyllä jäähtyy aika nopsaan, eli sitten sen joutuu panemaan tukiasemaan lämpiämään ja siinä tuhraantuu aikaa. Itselleni en sellaita hankkisi, kun taitavat vielä maksaakin aika paljon tällä ominaisuudella varustettuna.

      Tässä minun mielipiteeni, toivottavasti oli jotain apua =)

      • Pete

        Kiitos paljon kommenteistasi, olivat varmasti hyödyllisiä.


    • Myyjätär

      Mene johonkin kodinkoneliikkeeseen, niin joku näpsäkkä myyjätär varmaan mielellään opastaa valinnassa... ja hyvällä tuurilla myös käytössä ;)

      • Pete

        :)) Aivan loistava. Tietäisipä vain oikein paikan mihin mennä katsomaan:) Samaa tosin ehdotti ystäväni kun tovi sitten kun olin hankkimassa pyykinpesukonetta, enkä senkään päälle mitään ymmärtänyt.


    • rautansa pilannut

      Jos valitset höyrysilitysraudan niin käytä nesteenä akkuvettä/tislattua vettä. Monin paikoin vesi on niin kalkki/humuspitoista, että höyrysilitysrauta tukkeutuu alle vuodessa kalkinpoistosta huolimatta.

    • Anonyymi

      Kun olet muutamassa niistä vasta rakkaita tulee,kun on vuokranantajan.
      Käsillä siliää,syytö Pihtipudas,Nova Matti Nykänen reitit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe