Hei,
Voisiko kukaan kertoa millaista on asua Luxembourgissa? Millainen palkkataso? Asuntojen vuokrahinnat? Ja elamis kustannukset yleensakin? Olen miettimassa muuttoa Luxiin ja haluaisin kuulla suomalaisten kokemuksia siella asumisesta.
Kiitos paljon etukateen kaikille vastaajille!
Millaista on asua???
1
4755
Vastaukset
- Mamasha
Luxemburg on yksi maailman rikkaimpia maita (jos mittarina käytetään BKT/asukas). Väestö on siis keskimäärin hyvätuloista, eikä kansainvälisten pankkien läsnäolo suinkaan tuota tulotasoa laske. Mm. em. seikoista johtuen hintataso Luxissa on korkea. Vuokra-asunnon (pienenkään) löytäminen alle 1000 eurolla/kk lienee melko työlästä, ellei ole valmis menemään pääkaupungin ulkopuolelle, noin 20-30 km:n etäisyydelle tai esim. Ranskan, Saksan tai Belgian rajan tuntumaan. Elinkustannukset ovat Suomea korkeammat kautta linjan. Ainoastaan alkoholi, tupakka ja bensiini ovat halvempia. Luxemburgissa siis kannattaa asua ainoastaan, jos huomattava osa palkasta kuluu em. tuotteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066