Hei,
Voisiko kukaan kertoa millaista on asua Luxembourgissa? Millainen palkkataso? Asuntojen vuokrahinnat? Ja elamis kustannukset yleensakin? Olen miettimassa muuttoa Luxiin ja haluaisin kuulla suomalaisten kokemuksia siella asumisesta.
Kiitos paljon etukateen kaikille vastaajille!
Millaista on asua???
1
4781
Vastaukset
- Mamasha
Luxemburg on yksi maailman rikkaimpia maita (jos mittarina käytetään BKT/asukas). Väestö on siis keskimäärin hyvätuloista, eikä kansainvälisten pankkien läsnäolo suinkaan tuota tulotasoa laske. Mm. em. seikoista johtuen hintataso Luxissa on korkea. Vuokra-asunnon (pienenkään) löytäminen alle 1000 eurolla/kk lienee melko työlästä, ellei ole valmis menemään pääkaupungin ulkopuolelle, noin 20-30 km:n etäisyydelle tai esim. Ranskan, Saksan tai Belgian rajan tuntumaan. Elinkustannukset ovat Suomea korkeammat kautta linjan. Ainoastaan alkoholi, tupakka ja bensiini ovat halvempia. Luxemburgissa siis kannattaa asua ainoastaan, jos huomattava osa palkasta kuluu em. tuotteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841729Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721605Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901389Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701309- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40861Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838