onkos kellään kokemuksia tuosta merkistä.
mitä mieltä DAF: sta
30
17441
Vastaukset
- Yx asentaja
Ja pelkkää hyvää.Sekä 85 että 95 mallisista.Hiljainen,lämmin ja luotettava.10 vuoden aikana 3 kpl on tullut hinurin perässä remonttiin,kytkin,pumpun tasauslevy ja nelipiiriventtiili.Huonoa moottorissa on että 1.800.000 -2.000.000 km venttiilien seetit menee remonttiin,sekään ei ole kallis homma.
- tietoa
DAF 105XF oli viimeisimmässä euroveturivertailussa mukana testin ulkopuolella (julkaistu mm Auto,tekniikka ja kuljetus).
Itse testiautojen kesken ei saatu merkittäviä eroja, eikä myöskään vuoden kuorma-autoksi valittuun 105-Daffiin.
DAF oli keskivertoa meluisampi ja keskivertoa janoisempi, mutta noissakaan ei erot olleet merkittäviä.
Kuten niin monesti ennenkin on todettu, ei eri merkkien kesken pysty saamaan kuin makueroja.
DAF on hyvä valinta sekä autona että huoltoverkostonsa vuoksi liikennöintiin läntisessä Euroopassa.- Jos saataisiin
Huoltoverkosto pystyyn tänne. Vuoden verran ajoin ja hyvä ja luotettava vetäjä oli pelkkää positiivista jäi mieleen. Huippupeli, todella sääli että suomen Daffi on mikä on.
- ettäpä
Jos saataisiin kirjoitti:
Huoltoverkosto pystyyn tänne. Vuoden verran ajoin ja hyvä ja luotettava vetäjä oli pelkkää positiivista jäi mieleen. Huippupeli, todella sääli että suomen Daffi on mikä on.
tuo kytkin on tainnut olla kautta aikain daffin heikoin lenkki, varsinkin jos joutuu jotain raskaampaa ajamaan. ajo-ominaisuuksiltaan ehdotonta kärkipäätä, euroopan ajoon passeli vehje huoltoverkostonsakkin puolesta, kuten edellä mainittiin.
- stycke
Jos saataisiin kirjoitti:
Huoltoverkosto pystyyn tänne. Vuoden verran ajoin ja hyvä ja luotettava vetäjä oli pelkkää positiivista jäi mieleen. Huippupeli, todella sääli että suomen Daffi on mikä on.
Kävin tuossa jokunen viikko sitten XF105:ttä koeajamassa, myyjä kertoi että aivan lähiaikoina avataan useita myynti- ja huoltopisteitä ympäri Suomea, tehdas on hommassa takana. Myyntitavoitteet heillä oli melkoiset, voi olla tilaisuus tehdä asialliset kaupat.
Jaa mitä pidin autosta? No, tyhjällä väliteliveturilla nyt ei ihan täyttä kuvaa saa, mutta siihen nähden että autossa oli parabelijousitettu etuakseli ja kierrejousitettu ohjaamo, kyyti oli hämmästyttävän hyvää, ellei myyjä olisi kertonut, olisin voinut väittää että ilmajousia olisi enemmänkin välissä. Ajettavuus hyvä, melutaso kohtuullinen vaikkei välttämättä aivan kärkitasoa. Super Space Cab on todella iso ja tilava, hyviä oivalluksia paljon. Jäi aivan positiivinen kuva. - Kokemuksella
stycke kirjoitti:
Kävin tuossa jokunen viikko sitten XF105:ttä koeajamassa, myyjä kertoi että aivan lähiaikoina avataan useita myynti- ja huoltopisteitä ympäri Suomea, tehdas on hommassa takana. Myyntitavoitteet heillä oli melkoiset, voi olla tilaisuus tehdä asialliset kaupat.
Jaa mitä pidin autosta? No, tyhjällä väliteliveturilla nyt ei ihan täyttä kuvaa saa, mutta siihen nähden että autossa oli parabelijousitettu etuakseli ja kierrejousitettu ohjaamo, kyyti oli hämmästyttävän hyvää, ellei myyjä olisi kertonut, olisin voinut väittää että ilmajousia olisi enemmänkin välissä. Ajettavuus hyvä, melutaso kohtuullinen vaikkei välttämättä aivan kärkitasoa. Super Space Cab on todella iso ja tilava, hyviä oivalluksia paljon. Jäi aivan positiivinen kuva.Kun on ajanut ja tehnyt töitä Daffin kanssa, niin
sitten vasta voi sanoa mikä se oikein on.
Se on ensinnäkin varaosamyyjän painajainen no 1.
Eli varaosia ei pahemmin tarvitse.
Ja tämä on ihan tosi asia. Esim. jarrujen puolella ei olla millään muulla merkillä ajettu moisia kilometrejä tekemättä niille mitään. Tai saatikka mitään Scanian laakerivaihtoja.
Kyllä heilahtaa miljoona mittarissa puhki monella Daf miehellä jos vaan käyttää kunnon öljyjä ja vaihtovälit ei ole mitään mantereen 100000km.
Kulutuksesta joku sanoi, että vie enemmän kuin muut. Sitä en tiedä miten verrattu, mutta käytännössä ei kyllä ole muulla merkillä samaan päästy. Eli sama lenkki, sama kärry, sama kuski jne.
paras asia kuitenkin on niiden toimivuus.
Ei sähkövikoja, ei lastentauteja. Ja mitä tulee suomen vaativiin oloihin... ajanut tb:n kesätavaralla -28 asteen pakkasessa ilman häiriöitä. Itteä kyllä suoraan sanoen hirvitti että koska rupee röpöttää. Webasto kun ei enää suostunu syttymään.
Eli kannatta oikeasti ajaa ennen kuin tekee lopullista päätöstä, kuitenkin on kyseessä isot rahat.
Varaosa puolesta on Vuola Kaarinassa hoitanut asiat ainakin mallikkaasti. Nopeammin tuntuu tulevan Hollannista kuin Ruotsin tekeleihin naapurimaasta.
Suurin asia merkissä tuntuu olevan tietämättömyys ja ennakkoluulot.
Hyvää siinä on myös sen haluttavuus kolmansiin maihin, eli kelpaa vaihtoautoksi keski-eurooppaan paljon paremmin kuin mitä nämä skandi merkit.
Nämä suomen markkinat on kuitenkin niin pienet, ettei ehkä sitä aina ymmärretä.
Esim. RAI messuilla Amsterdamissa oli Daffeja myyty pelkästään messuilla tuhat kpl, ja tehtaalta taitaa tulla vuodessa noin 17000 kpl.. joten siinä joku skandi merkki on aika pieni.
Ja nämä on ihan vaan toteamuksia, ei mitään propagandaa.
Merkissä ei todellakaan ole mitään vikaa. - Kokemuksella
Kokemuksella kirjoitti:
Kun on ajanut ja tehnyt töitä Daffin kanssa, niin
sitten vasta voi sanoa mikä se oikein on.
Se on ensinnäkin varaosamyyjän painajainen no 1.
Eli varaosia ei pahemmin tarvitse.
Ja tämä on ihan tosi asia. Esim. jarrujen puolella ei olla millään muulla merkillä ajettu moisia kilometrejä tekemättä niille mitään. Tai saatikka mitään Scanian laakerivaihtoja.
Kyllä heilahtaa miljoona mittarissa puhki monella Daf miehellä jos vaan käyttää kunnon öljyjä ja vaihtovälit ei ole mitään mantereen 100000km.
Kulutuksesta joku sanoi, että vie enemmän kuin muut. Sitä en tiedä miten verrattu, mutta käytännössä ei kyllä ole muulla merkillä samaan päästy. Eli sama lenkki, sama kärry, sama kuski jne.
paras asia kuitenkin on niiden toimivuus.
Ei sähkövikoja, ei lastentauteja. Ja mitä tulee suomen vaativiin oloihin... ajanut tb:n kesätavaralla -28 asteen pakkasessa ilman häiriöitä. Itteä kyllä suoraan sanoen hirvitti että koska rupee röpöttää. Webasto kun ei enää suostunu syttymään.
Eli kannatta oikeasti ajaa ennen kuin tekee lopullista päätöstä, kuitenkin on kyseessä isot rahat.
Varaosa puolesta on Vuola Kaarinassa hoitanut asiat ainakin mallikkaasti. Nopeammin tuntuu tulevan Hollannista kuin Ruotsin tekeleihin naapurimaasta.
Suurin asia merkissä tuntuu olevan tietämättömyys ja ennakkoluulot.
Hyvää siinä on myös sen haluttavuus kolmansiin maihin, eli kelpaa vaihtoautoksi keski-eurooppaan paljon paremmin kuin mitä nämä skandi merkit.
Nämä suomen markkinat on kuitenkin niin pienet, ettei ehkä sitä aina ymmärretä.
Esim. RAI messuilla Amsterdamissa oli Daffeja myyty pelkästään messuilla tuhat kpl, ja tehtaalta taitaa tulla vuodessa noin 17000 kpl.. joten siinä joku skandi merkki on aika pieni.
Ja nämä on ihan vaan toteamuksia, ei mitään propagandaa.
Merkissä ei todellakaan ole mitään vikaa.Daf merkin suhteen aikaisempaa kirjoitusta.
Tarkoitin miljoonan kilometrin saavuttamisella tilannetta, ettei koneen tai voimansiirron puolelta ole tarvinnut mitään avata. Normaalit huollot ja Daf pelaa kyllä varmasti montaa muuta merkkiä paremmin. - Vilkku katolla
DAL:lla on muuten aikas kattava huolto verkosto myös idässä!!
Parempi löytyy vain Volvolta.... - Vilkku katolla
Vilkku katolla kirjoitti:
DAL:lla on muuten aikas kattava huolto verkosto myös idässä!!
Parempi löytyy vain Volvolta....Oho! Tietenki piti kirjoittaa DAF:lla!!
-Sorry kaikille Äikän opeille kautta maan...
- :))
Molemmat isoveljet ovat DAFilla töissä ja ovat vain kehuneet autoja. Harvoin heille tulee rikkoutuneita autoja korjattavaksi, lähinnä vain uusia joihin tehdään luovutushuolto. Vajaan vuoden aikana tullut noin 10 korjattavaa autoa ja pääkaupunki seudulla on todennäkösesti aika paljon kyseisiä rekkoja.
- xf 510
Olemme ajaneet Elintarvikkeita Pohjoisnorjasta uudella dafilla nyt 6viikkoa vertailupohjaa on kun entinen ajokki oli R580 .06 Daffi Vetää hienosti 510hv 2500nm väännöllä. vaikka ei niin räyhäkkäästi kuin kaania. Vääntö alue on 1000-1480rpm. Kulutus on laskemaan päin ja nyt lukema pohjoisessa talvilaadulla on ollut alimmillaan 42/100km autolla ajettu 30thkm. Teli toimii nopeasti ja varmasti Nostaa ilmaan noin 24-25 tonnia. (kaikki rajoittimet poistettu luovutuksessa.) Auto on LÄMPIMIN JA HILJAISIN JA PARAS AJETTAVA MITÄ OLEN KOKENUT.
- kokemusta...
itsellä on kokemusta 3 vuotta daffin ratin takana. noin 450tkm kaikkia muita merkkejä ajanut työkseni lukuun ottamatta sisua(traktorit kuuluu metsään) ja mersua. jälkimmäistä kyllä kokeillut pohjois-norjan teillä kuorman kans. kyllä mielestäni Daf on paras auto mitä on tullut ajettua. kulkee kuin juna suoraan tiellä. lämpöinen myös -35`"C lämpötilassa. ennenkaikkea luotettava työkalu. ikinä ei tarvinnut miettiä että pääseekö reissun korjaamatta niinkuin tällä hetkellä tarvii kun joutuu ajamaan mannilla tällä hetkellä. Uus Daf on kyllä tulossa mut vielä tarvitsisi muutama kuukausi jaksaa...
- jee
jännityksellä odotetaan uutta daffia saapuvaksi, alku ei ainakaan näytä hyvältä kun auton piti valmistua kuukauden päästä, mutta soittivat koritehtaalta, automyyjä otti alustan liian lyhyellä akselivälillä, muutama kuukaus lykkääntyy, kyllä sapettaa. meillä on volvoja, scanioita ja yks mersu oli, KUKAAN ei voi sanoa mikä toimii muita paremmin, joka merkillä on niin hyvät kuin huonot yksilönsä. kulutuksesta en tosiaan vielä osaa sanoa yhtään mitään, elintarvikeajossa volvo syö 36, siihen verrataan uutta tulokasta.
- kokemusta DAF:sta/muista
jee kirjoitti:
jännityksellä odotetaan uutta daffia saapuvaksi, alku ei ainakaan näytä hyvältä kun auton piti valmistua kuukauden päästä, mutta soittivat koritehtaalta, automyyjä otti alustan liian lyhyellä akselivälillä, muutama kuukaus lykkääntyy, kyllä sapettaa. meillä on volvoja, scanioita ja yks mersu oli, KUKAAN ei voi sanoa mikä toimii muita paremmin, joka merkillä on niin hyvät kuin huonot yksilönsä. kulutuksesta en tosiaan vielä osaa sanoa yhtään mitään, elintarvikeajossa volvo syö 36, siihen verrataan uutta tulokasta.
Olen aloittanut autoilun n.12 vuotta sitten DAF 3600 Space cabilla 6x2:lla, autolla oli ajettu silloin 1.150.000 km edellisen omistajan mukaan kone oli vielä avaamaton.Perä autoon oli vaihdettu rikkoutumisen johdosta ennemmin.
Nyt on ollut noita autoja muutamia.
3,Volvoa. 3 Ivecoa.2 Mersua ja 2 Scaniaa.
DAF kokemukseni ei ollut kovinkaan pitkä, mutta siitä jäi heräävä mielenkiinto/kiinnostus merkkiä kohtaan, koska toimi moitteettomasti sen aikaa minkä oli.
Nyt mielenkiinnolla odotetaan uutta DAF XF 105:sta 8X2 saapuvaksi, joka tulee raskaaseen jakeluajoon keskiseen suomeen n.10/2009.
DAFia tulen vertaamaan joka suhteessa kahteen Volvon jotka olivat samassa ajotehtävissä aikaisemmin. - Onko teillä
kokemusta DAF:sta/muista kirjoitti:
Olen aloittanut autoilun n.12 vuotta sitten DAF 3600 Space cabilla 6x2:lla, autolla oli ajettu silloin 1.150.000 km edellisen omistajan mukaan kone oli vielä avaamaton.Perä autoon oli vaihdettu rikkoutumisen johdosta ennemmin.
Nyt on ollut noita autoja muutamia.
3,Volvoa. 3 Ivecoa.2 Mersua ja 2 Scaniaa.
DAF kokemukseni ei ollut kovinkaan pitkä, mutta siitä jäi heräävä mielenkiinto/kiinnostus merkkiä kohtaan, koska toimi moitteettomasti sen aikaa minkä oli.
Nyt mielenkiinnolla odotetaan uutta DAF XF 105:sta 8X2 saapuvaksi, joka tulee raskaaseen jakeluajoon keskiseen suomeen n.10/2009.
DAFia tulen vertaamaan joka suhteessa kahteen Volvon jotka olivat samassa ajotehtävissä aikaisemmin.tietoa varaosien hinnoista? Uskomatonta!! Tehkää tuttavuutta jonkun Euroopassa toimivan dealerin kanssa niin voi sada kohtuuhintaan.
- ihan vaan utelias
Onko teillä kirjoitti:
tietoa varaosien hinnoista? Uskomatonta!! Tehkää tuttavuutta jonkun Euroopassa toimivan dealerin kanssa niin voi sada kohtuuhintaan.
Meinaan, että tarvitsetko useinkin varaosia? eipä paljoa taida kannattaa osia jopata ulkoa jos kerran vuodessa jotain tarvii.. ne saa kyllä aika lailla helpommalla Vantaalta. Ja jos nyt esim. koko vaihtokytkin paketti laakereineen päivineen maksaa n.800 niin saakohan vaivan palkkaa?? verollinen hinta..
Ja etenkin kun tuo tuote ei niitä osia paljoa kaipaile vaikka on miljoona mittarissa.. - varaosia
ihan vaan utelias kirjoitti:
Meinaan, että tarvitsetko useinkin varaosia? eipä paljoa taida kannattaa osia jopata ulkoa jos kerran vuodessa jotain tarvii.. ne saa kyllä aika lailla helpommalla Vantaalta. Ja jos nyt esim. koko vaihtokytkin paketti laakereineen päivineen maksaa n.800 niin saakohan vaivan palkkaa?? verollinen hinta..
Ja etenkin kun tuo tuote ei niitä osia paljoa kaipaile vaikka on miljoona mittarissa..DAF XF105 vm.2007. 490 000km ja kolmas kytkinpaketti menossa. Laturi, vesipumppu vaihettu myös. Positiivista on ollu et remontit ovat hoituneet nopeasti. Toisin ku MANniin joka oli ennen DAFfia. Ainoat hyvät asiat autosta on iso hytti ja hyvä ajettavuus. Taloudellisuudesta ei puhuakaan, auto 4x2 puoliperäyhdistelmä. Autossa on 430hv kone ja vie n.4L enempi ku tuo Volvo FH440(4x2) joka on samassa ajossa. Tosin voi olla et meitin Tahvo on varmaanki lomanjälkeisenä maanataina tehty. On se meinaan niin karmea kampe. Mut EN YLEISTÄ, DAF tilattiin koska siitä kuultiin aika paljon kehuja ja päätettiin kokeilla. Tuli vaan vitun kalliiksi tuo kokeilu.
- pikkasen....
varaosia kirjoitti:
DAF XF105 vm.2007. 490 000km ja kolmas kytkinpaketti menossa. Laturi, vesipumppu vaihettu myös. Positiivista on ollu et remontit ovat hoituneet nopeasti. Toisin ku MANniin joka oli ennen DAFfia. Ainoat hyvät asiat autosta on iso hytti ja hyvä ajettavuus. Taloudellisuudesta ei puhuakaan, auto 4x2 puoliperäyhdistelmä. Autossa on 430hv kone ja vie n.4L enempi ku tuo Volvo FH440(4x2) joka on samassa ajossa. Tosin voi olla et meitin Tahvo on varmaanki lomanjälkeisenä maanataina tehty. On se meinaan niin karmea kampe. Mut EN YLEISTÄ, DAF tilattiin koska siitä kuultiin aika paljon kehuja ja päätettiin kokeilla. Tuli vaan vitun kalliiksi tuo kokeilu.
Näin tänään varaosalaskun. Daf 85.
Jarruräikkä 265 €
Oven lukko 112 €
Jarrukilpi 172 €
Yläpään tiivistesarja pultit 425 € - kirjoitus virhe
varaosia kirjoitti:
DAF XF105 vm.2007. 490 000km ja kolmas kytkinpaketti menossa. Laturi, vesipumppu vaihettu myös. Positiivista on ollu et remontit ovat hoituneet nopeasti. Toisin ku MANniin joka oli ennen DAFfia. Ainoat hyvät asiat autosta on iso hytti ja hyvä ajettavuus. Taloudellisuudesta ei puhuakaan, auto 4x2 puoliperäyhdistelmä. Autossa on 430hv kone ja vie n.4L enempi ku tuo Volvo FH440(4x2) joka on samassa ajossa. Tosin voi olla et meitin Tahvo on varmaanki lomanjälkeisenä maanataina tehty. On se meinaan niin karmea kampe. Mut EN YLEISTÄ, DAF tilattiin koska siitä kuultiin aika paljon kehuja ja päätettiin kokeilla. Tuli vaan vitun kalliiksi tuo kokeilu.
tuo DAF josta mainittu on 390 000km ajettu EIKÄ 490 000. Ja nyt oli uusi vika ilmaantunut, ilmastointi ei nimittäin toimi. Kyllä nyt risoo
- DAF mies
varaosia kirjoitti:
DAF XF105 vm.2007. 490 000km ja kolmas kytkinpaketti menossa. Laturi, vesipumppu vaihettu myös. Positiivista on ollu et remontit ovat hoituneet nopeasti. Toisin ku MANniin joka oli ennen DAFfia. Ainoat hyvät asiat autosta on iso hytti ja hyvä ajettavuus. Taloudellisuudesta ei puhuakaan, auto 4x2 puoliperäyhdistelmä. Autossa on 430hv kone ja vie n.4L enempi ku tuo Volvo FH440(4x2) joka on samassa ajossa. Tosin voi olla et meitin Tahvo on varmaanki lomanjälkeisenä maanataina tehty. On se meinaan niin karmea kampe. Mut EN YLEISTÄ, DAF tilattiin koska siitä kuultiin aika paljon kehuja ja päätettiin kokeilla. Tuli vaan vitun kalliiksi tuo kokeilu.
On kun on 430 hv mootori ,taitaa olla XF95 joten moottori täytyy olla Euro 3:n ja Volvossa on Euro 4:n kun on 440hv onko volvossa i-sift.
miten voi olla Daffissa kolmas kytkinpaketti menossa tossa kilometrimäärässä ??
kyllähä se normaali käytössä pitää kestää n.800.000-900.000 km. - Toinen Dafmies
DAF mies kirjoitti:
On kun on 430 hv mootori ,taitaa olla XF95 joten moottori täytyy olla Euro 3:n ja Volvossa on Euro 4:n kun on 440hv onko volvossa i-sift.
miten voi olla Daffissa kolmas kytkinpaketti menossa tossa kilometrimäärässä ??
kyllähä se normaali käytössä pitää kestää n.800.000-900.000 km.700.000 - 1.000.000 km. on se normaali kulumisraja.
Onko maansiirtopuolella?? - olla pitää
DAF mies kirjoitti:
On kun on 430 hv mootori ,taitaa olla XF95 joten moottori täytyy olla Euro 3:n ja Volvossa on Euro 4:n kun on 440hv onko volvossa i-sift.
miten voi olla Daffissa kolmas kytkinpaketti menossa tossa kilometrimäärässä ??
kyllähä se normaali käytössä pitää kestää n.800.000-900.000 km.DAF XF105 410 Euro4 390 000km. En aja autoa mutta tiedän tapauksen. Eli en ole kuskina kyseisessä talossa jossa auto on, tuttu ajaa sitä talon Volvoa niin siltä olen kuullu. Siinä on tosiaan kolmas kytkin menossa. En muista mistä ne hajosi mut levyjen kans tainnu olla ongelmat. Ne hajonnu tai jotain...
No kuiteski. Ollaan tässä mietitty et miten helvetissä saman "sarjan" autot on niin erilaiset. Auto jota ajan on kans DAF XF105 410 Euro4 ja samaan aikaan otettu ajoon ja on siis samanlainen ku tuo "ongelma"lapsi ja autot on ku yö ja päivä. Tässä mun ajamassa DAFfissa ei oo ollu sitten yhtään ainutta vikaa/ongelmaa. Pelaa ku ajatus, kulutus on pieni ja ajettuvuus uskomattoman hyvä. Talvella lämpöinen, kesälaadulla uskaltaa ajaa vaikka on -20 pakkasta, ureakaan ei oo llu talvella ongelma. Ja sitte mulla taas DAF vie 2-3 litraa vähemmän ainetta sadalla entä se mainittu Volvo. - Kaiken saa rikki
olla pitää kirjoitti:
DAF XF105 410 Euro4 390 000km. En aja autoa mutta tiedän tapauksen. Eli en ole kuskina kyseisessä talossa jossa auto on, tuttu ajaa sitä talon Volvoa niin siltä olen kuullu. Siinä on tosiaan kolmas kytkin menossa. En muista mistä ne hajosi mut levyjen kans tainnu olla ongelmat. Ne hajonnu tai jotain...
No kuiteski. Ollaan tässä mietitty et miten helvetissä saman "sarjan" autot on niin erilaiset. Auto jota ajan on kans DAF XF105 410 Euro4 ja samaan aikaan otettu ajoon ja on siis samanlainen ku tuo "ongelma"lapsi ja autot on ku yö ja päivä. Tässä mun ajamassa DAFfissa ei oo ollu sitten yhtään ainutta vikaa/ongelmaa. Pelaa ku ajatus, kulutus on pieni ja ajettuvuus uskomattoman hyvä. Talvella lämpöinen, kesälaadulla uskaltaa ajaa vaikka on -20 pakkasta, ureakaan ei oo llu talvella ongelma. Ja sitte mulla taas DAF vie 2-3 litraa vähemmän ainetta sadalla entä se mainittu Volvo.Ilmeisesti sä osaat ajaa kuorma-autoo, kun taas tää toisen talon kuski ei niinkään.
- tuleva EX volvomies
Toinen Dafmies kirjoitti:
700.000 - 1.000.000 km. on se normaali kulumisraja.
Onko maansiirtopuolella??nuo 700000-1000000 km ykslevykytkimelle.
volvossa minulla kytkin meni n.500000 km kohdalla uusiksi toki jakohommassa ja ykslevykytkin.
Mitenkähä tuo Daffin akseliperä ja AS-tronik vaihteisto on mennyt,
napaperä on ainakin ollut luotettava ja pitkäikäinen.
Hyttihän XF 105 :s on todella mahtava varsinkin super sbace cab. - n.2 milj.km merkillä
Kaiken saa rikki kirjoitti:
Ilmeisesti sä osaat ajaa kuorma-autoo, kun taas tää toisen talon kuski ei niinkään.
hyvä kommentti !! Tuo kytkin juttu ainakin on ihan outo... ? Missä ajossa ja miten voi onnistua?? täydellä kuormalla kolmosella liikkeelle, pohja kierroksia jne.... ja nimenomaan.. kaiken saa rikki :)))
- Daffin huolto
Daffin huolto toimii nykyään hyvin ja nopeastin etelä-suomessa ainakin! Hinnastokin on kohtuullinen. Toin hollannista 100tkm ajetun daffin jossa on nyt ollut jonkin verran lasten vikoja joita on korjailtu. Muuten olen autoon tyytyväinen. Erittäin mukava ajaa ja hiljainen. 75 sarjaa 4x2
- Scaniamees
Moi! Olen kade daf kuskeille. Koska jos autossa asuu monta vrk,ta jatkuvasti ja pitää luottaa ajoneuvoon,on daf numero yksi siinä!
Scanialla työtä teen,hyvä se,mut 2 kuukauden kokemus dafista,että on maailmassa muitakin kun V8 scania. Työn antaja mielikseni tilasi uuden dafin,sitä odotellaan..- Daffelii
hyvä autohan Daffi on,,kun saavat suomen jälkimarkkinoinnin(huolto korjaus vara-osat) kuntoon,myyntimäärät vois olla jopa 100-200 kpl vuosittain.Sillä myynnillä voi yllä pitää jo kohtuullista verkostoa.
Vahva merkki Euroopassa.Ameriikkalaiset omistaa.
- AatunKrokotiili
Itselläni on nyt uusi DAF XF Super Space Cab 4x2 440 Astronic. Ajan kappaletavaraa Suomen ja Ruotsin väliä. Kuormien painot 5-15ton. 15000km keskikulutus 23 litraa/100km. On parempi ajaa kuin entinen 2010 Scania. Jääkaappiin mahtuu 24 tölkkiä viikon ruuat. Äänentoisto kunnon hifiluokkaa. Olen tyytyväinen.
- henkilöauto
Sedällä oli Daffi henkilöauto 60-luvulla. Siinä oli hihnaveto. Setä oli invalidi ja käsi poikki. Daffia se ajeli. Olin kyydissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä882881Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871381
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021364Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21069Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329864Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257845