Opel Omega 2.0i-16V pätkii..

Kuuppa_

Eli otsikon autossa seuraavanlainen ongelma. Toimii kylmänä hetken aikaa aivan normaalisti. Heti kun lämpiää niin moottorin vikavalo syttyy ja kone ei kierrä yli 4500 rpm vaan rupeaa pätkimään ikään kuin rajoitin ottaisi vastaan. Bensaa myös kuluu nyt tavallista enemmän. Missä mahtaisi olla vika? Voisiko sille kotikonstein mitään tehdä? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
p.s koneen tyyppi on joku ***20XEV** tms.

9

9713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

      Mikset luetuta (tai lue itse) koneen vikakoodeja ja näin paikallista mahdollista vikaa suht.helposti.

      Testerejä on nykyään lähes jokaisessa autokorjaamossa - välttämättä ei tarvitse mennnä merkkikorjaamoon.

    • tuore opelisti

      Maanantaina menossa takas auton kanssa autoliikkeeseen ja siel alkavat tutkimaan vikaa.
      20 km matkalla sammui kuus seitsemän kertaa ja nyki kuin vietävä. Aina nykiessä kierroslukumittari heilahti 7000 ja moottorin vikavalo syttyi.
      Kone on sama kuin ensimmäisen jutun kirjoittajalla.
      Onneksi tuli vika esiin jo koeajolla ja autoliike lupasi tutkia ja korjata vian.
      Jollei joku fiksu täällä ennen kerro kokemuksia niin kirjoittelen sit kunhan saan tuon rillan takaisin.

    • uuppeli

      Lainaus www.opelclubfinland.fi
      Foorumista
      "moro jos auto ei ota kierroksia kuin 4500 niin voisi olla nokkaakselin tunnistin mulla sama vika aina kylmänä kokeile pienellä vaihteella ne kiekat ja vikakoodit pitäis saada nokka on 0340 ja kampi0335"

    • tuore opelisti

      Kampiakselin tunnistin rikki.

    • -anturi

      Samat oireet viittaavat myös rikkinäiseen lambda-anturiin. Kävin merkkiliikkeessä luetuttamassa koodit ja diagnoosin kanssa nyrkkipajassa vaihdatuttamassa anturin. Taas toimii.

    • vikavaihtoehtoja epäilty

      mutta itsellä oli yksi tulpanjohto poikki ja silloin putuaa toinenkin pytty pois pelistä ja konen on vain kaksisylinterinen (samaan aikaan kaksi tulppaa kipinöi puolan sarjakytkennän vuoksi kuin mp:n CDI sytytys), jossa jarruttaa kaksi toimimatonta eli teho on vain alle puolet normaalista.

      Ohmi mittarilla tutkittu ja poikkinainen piuha löytyi. Lopuksi uusi alkup. johtosarja n. 110 euroa setti.

      • hätsöbebe

        Testeri ilmoitti vikakoodiksi,kampiaksilan nopeudentunnistin,uusi vaihdettiin ja merkkivalo syttyy vieläkin,aina kun kierrosluku on 2000 tai alle,sitten häviää ku nostaa kierroksia...


    • savua

      opel omega2.0 savuttaa ja öljymäärä lisääntyy pikkuhiljaa,mikähän riivaa, menisköhän bensaa öljyn sekaan?

      • hepskukkuu1234

        kans mennyt öljyt ja vedet sekasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      58
      3679
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2093
    10. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe