IHMEELLISIÄ

kuis menee

ihmisiä näissä italianvinttikoira ihmisissä. Ollaan suuna päänä natkuttamassa jos joku uskaltaa tällä palstalla jotain kysellä. Mitähän väärää tämäkin ihminen on tehnyt, jolle kaikki täällä uhoaa? Ikävä kyllä jokainen ihminen saa omia koiriaan kasvattaa ja jalostaa. Ei ole teidän "ahtaiden" yksinoikeus. Hypätkääpä välillä pituutta mielipiteittenne kanssa...

22

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeellistä...

      Tämä ihminen etsiskelee uutta koiraa ja samaan aikaan myi 3-vuotiaan whippettinsä, joka oli ilmeisesti juuri se, joka oli juuri saanut pennut italiaanon kanssa. Olikohan se tehtävänsä jo tehnyt? Teettää tarkoituksella sekarotuisia pentueita. Onko se jalostamista? Oikeassa olet, olen samaa mieltä siitä, että on todella ikävää, että ihminen saa koirallaan tehdä lähes mitä tahansa.

      Mielenkiinnolla seurailen affenpinserin rekisteröintejä. Hänen astutetun affenpinserinsähän astui myös italiaano (toisella palstalla oli hänen myynti-ilmoituksensa, jossa asiassa kerrottiin), joten pennuista on tehtävä geenitestit, jos aikoo ne rekisteröidä.

      • hulluhan se

        Samaa mieltä olen kuin edellinen. Tämä ihminen on tehnyt paljon asioita väärin, toivottavasti kaikki hänen koirat myydään. Tuollainen hullu ihminen ei koiria ansaitse.


      • ´´´```

        éipä whippettiä ole voitu myydä, koska pennut vasta kuukauden ikäisiä, TAHVO!


      • !!??
        hulluhan se kirjoitti:

        Samaa mieltä olen kuin edellinen. Tämä ihminen on tehnyt paljon asioita väärin, toivottavasti kaikki hänen koirat myydään. Tuollainen hullu ihminen ei koiria ansaitse.

        Tiedät tämän ihmisen paljoista asioista, tunnetko oikein henkilökohtaisesti? Typerää liioittelua tuomita koko ihminen risteyttämisen takia. Kukahan se hullu tässä on...


      • sinä se tyhmä olet
        ´´´``` kirjoitti:

        éipä whippettiä ole voitu myydä, koska pennut vasta kuukauden ikäisiä, TAHVO!

        Kyllä tunnen henkilön. Että kukas se tyhmä nyt on ;P? TAHVO!


      • piie
        sinä se tyhmä olet kirjoitti:

        Kyllä tunnen henkilön. Että kukas se tyhmä nyt on ;P? TAHVO!

        Whippettiä ei ole vielä myyty, myydään sitten kun pennut ovat tarpeeksi vanhoja.


      • kysympä
        sinä se tyhmä olet kirjoitti:

        Kyllä tunnen henkilön. Että kukas se tyhmä nyt on ;P? TAHVO!

        mistä muka tunnet ko henkilön, kuhan horiset...


      • täältä
        kysympä kirjoitti:

        mistä muka tunnet ko henkilön, kuhan horiset...

        Whippet- ja italiaanokasvattajat tuntevat kyseisen henkilön ja hänet olen nähnytkin eri koiratapahtumissa. Kasvattajien kanssa on tullut hänestä hieman juteltua


      • whippettisi?
        piie kirjoitti:

        Whippettiä ei ole vielä myyty, myydään sitten kun pennut ovat tarpeeksi vanhoja.

        Miksi myyt whippettisi? Tekikö se tehtävänsä, kun synnytti sekarotuisen pentueen? Ostatko taas jonkun toisen nartun, jolla teet pentueen ja luovut sitten taas siitäkin?


      • te hyvät
        whippettisi? kirjoitti:

        Miksi myyt whippettisi? Tekikö se tehtävänsä, kun synnytti sekarotuisen pentueen? Ostatko taas jonkun toisen nartun, jolla teet pentueen ja luovut sitten taas siitäkin?

        lukijat, että minun nimissäni vastaillaan täällä palstalla. EN OLE MYYMÄSSÄ VIPUKKAA!!!!!


      • ilmoitus
        te hyvät kirjoitti:

        lukijat, että minun nimissäni vastaillaan täällä palstalla. EN OLE MYYMÄSSÄ VIPUKKAA!!!!!

        whippet-rotuisesta koirasta oli ihan nimelläsi ja numerollasi eräällä myyntipalstalla, nyt se on jostain syystä poistettu. Eli ilmoitus ei ollut suomi24. -palstalla.


    • "jalostus"

      En myöskään ymmärrä miksi tarkoituksellinen seropien teettäminen on niin paha juttu? Tuskin jokainen rotukoirakasvattaja vie rotua jollain lailla "eteenpäin". Toki jos huhut liian tiheästä pennuttamisesta ovat totta, niin sitä sietää paheksua.

      Kunhan pennut ja nartun hoitaa mahdollisimman hyvin ja teettää pentuja tervepäisillä ja muutenkin terveillä koirilla, ei ole minulle merkitystä tuottaako puhdasrotuisia vai erilaisia sekoituksia.

      • jep jep

        On todellakin vastuuntunnotonta pennuttaa narttua joka juoksusta. Ja voi niitä kasvattajia jotka ovat hyvää hyvyyttään myynneeet pentuja tallaisille pentutehtailijoille!!!!!!


      • ostaa toinen tilalle
        jep jep kirjoitti:

        On todellakin vastuuntunnotonta pennuttaa narttua joka juoksusta. Ja voi niitä kasvattajia jotka ovat hyvää hyvyyttään myynneeet pentuja tallaisille pentutehtailijoille!!!!!!

        Ja edellä mainitun lisäksi on vastuutonta myydä emä, kun sillä ei enää tee mitään varsinkin kun vielä samaan aikaan etsii uutta narttua.

        Turha tällaisia on puolustella.


      • ei niin vain luovuta yleensä

        Puolen vuoden välein astutus ON liian tiheä. Hyväksytkö, että kaksi kertaa astutukseen käytetty emästä laitetaan myynti-ilmoitus nettiin (vaikka pennut ovat kuulemma vasta kuukauden ikäisiä) ja samaan aikaan etsitään uutta narttukoiraa? Minun mielestäni sellainen toiminta tuntuu pentutehtailulta. Minusta tuntuu, että halutaan vain hyötyä koirista, ne eivät ilmeisesti ole ollenkaan perheenjäseniä ja lemmikkejä.


    • joopa joo

      Onko tässä todellakin niin että uusia koiria ostetaan ja jo PENNUTETUT laitetaan vaihtoon!!!!!

      • Mututieto

        Että puuttuvat tällaiseen.
        Niinkuin tuonne toiseen keskusteluun kirjoitin. Aion tehdä kaikkeni että tämän tehtailijan nimi päätyy kaikkien kasvattajien tietoon ja ettei yksikään vastuullinen kasvattaja hänelle koiria enää myy.
        Selarotuisen koiran arvo rakkaana lemmikkinä on omistajalleen ihan sama kuin rotukoirankin.
        Kysymys on näistä vastuuttomista tehtaista, ja näitä löytyy myös toki ihan virallisten kasvattajien keskuudessa.
        Ainoa keino on valistaa ihmisiä ja näin pentutehtailu ei kannata kun ei ole höynäytettäviä ostajia.
        Ja juu, toki saa jalostuseläimiä kutsua terveiksi, kun ei faktaa toiseenkaan suuntaan löydy.


      • jep jep
        Mututieto kirjoitti:

        Että puuttuvat tällaiseen.
        Niinkuin tuonne toiseen keskusteluun kirjoitin. Aion tehdä kaikkeni että tämän tehtailijan nimi päätyy kaikkien kasvattajien tietoon ja ettei yksikään vastuullinen kasvattaja hänelle koiria enää myy.
        Selarotuisen koiran arvo rakkaana lemmikkinä on omistajalleen ihan sama kuin rotukoirankin.
        Kysymys on näistä vastuuttomista tehtaista, ja näitä löytyy myös toki ihan virallisten kasvattajien keskuudessa.
        Ainoa keino on valistaa ihmisiä ja näin pentutehtailu ei kannata kun ei ole höynäytettäviä ostajia.
        Ja juu, toki saa jalostuseläimiä kutsua terveiksi, kun ei faktaa toiseenkaan suuntaan löydy.

        Myös minä olen sitä mieltä että tällaisten pentutehtailijoiden nimet tulisi laittaa esille ettei KUKAAN erehtyisi myymään heille enään lisää koiria!!!!!


      • ovat asiasta
        Mututieto kirjoitti:

        Että puuttuvat tällaiseen.
        Niinkuin tuonne toiseen keskusteluun kirjoitin. Aion tehdä kaikkeni että tämän tehtailijan nimi päätyy kaikkien kasvattajien tietoon ja ettei yksikään vastuullinen kasvattaja hänelle koiria enää myy.
        Selarotuisen koiran arvo rakkaana lemmikkinä on omistajalleen ihan sama kuin rotukoirankin.
        Kysymys on näistä vastuuttomista tehtaista, ja näitä löytyy myös toki ihan virallisten kasvattajien keskuudessa.
        Ainoa keino on valistaa ihmisiä ja näin pentutehtailu ei kannata kun ei ole höynäytettäviä ostajia.
        Ja juu, toki saa jalostuseläimiä kutsua terveiksi, kun ei faktaa toiseenkaan suuntaan löydy.

        tietoisia, sekä whipu että italiaanopiireissä, heiltä ei koiraa kyseiselle henkilölle heru. Puskaradio siis toimii ja sana leviää, monilla palstoilla mm.


      • hyvän teon
        ovat asiasta kirjoitti:

        tietoisia, sekä whipu että italiaanopiireissä, heiltä ei koiraa kyseiselle henkilölle heru. Puskaradio siis toimii ja sana leviää, monilla palstoilla mm.

        No niin, hyvä että ihmiset tietävät tästä pennuttajasta :) Toivotaan ettei hän saa mistään uutta koiraa!


      • ihmisillä
        hyvän teon kirjoitti:

        No niin, hyvä että ihmiset tietävät tästä pennuttajasta :) Toivotaan ettei hän saa mistään uutta koiraa!

        vaan on niin tajuttoman hyvät puhelahjat, että he saavat ostettua / myytyä vaikka naapureiden talon hyväuskoisille-hyväuskoisilta. Saatetaan puhua silmät suurellaan ja selän käännyttyä tehdään kokonaan toisin. Mutta tällaisille ihmisille on ihan oma "tautinsa", se on narsistinen persoonallisuushäiriö (ennen tätä sairautta kutsuttiin jakomielitaudiksi). Tällaisen ihmisen tekemät asiat ovat omasta mielestään kaikki oikein ja kaikki muut tekevät väärin ja syy kaikkeen löytyy aina muualta kuin itsestä.
        Kuuluukohan tämä pentutehtailija kennelliittoon tai rotukoiriensa rotujärjestöihin?
        Hyväksyn kyllä ne vahinkopennut joita syntyy ja ne sopivasti myydään seropia haluaville, lemmikki on lemmikki, olkoot se vaikka kuinka monen rodun sekotus, mutta kun tietentahtoen tehdään kahden rotukoiran sekarotuisia pentuja TAI kahden samanrotuisen rekisteröimättömiä pentuja ja JOSSAIN MÄTTÄÄ ja jatkuvalla syötöllä ,niin silloin on kyseessä pentutehdas!!!


      • -----
        ihmisillä kirjoitti:

        vaan on niin tajuttoman hyvät puhelahjat, että he saavat ostettua / myytyä vaikka naapureiden talon hyväuskoisille-hyväuskoisilta. Saatetaan puhua silmät suurellaan ja selän käännyttyä tehdään kokonaan toisin. Mutta tällaisille ihmisille on ihan oma "tautinsa", se on narsistinen persoonallisuushäiriö (ennen tätä sairautta kutsuttiin jakomielitaudiksi). Tällaisen ihmisen tekemät asiat ovat omasta mielestään kaikki oikein ja kaikki muut tekevät väärin ja syy kaikkeen löytyy aina muualta kuin itsestä.
        Kuuluukohan tämä pentutehtailija kennelliittoon tai rotukoiriensa rotujärjestöihin?
        Hyväksyn kyllä ne vahinkopennut joita syntyy ja ne sopivasti myydään seropia haluaville, lemmikki on lemmikki, olkoot se vaikka kuinka monen rodun sekotus, mutta kun tietentahtoen tehdään kahden rotukoiran sekarotuisia pentuja TAI kahden samanrotuisen rekisteröimättömiä pentuja ja JOSSAIN MÄTTÄÄ ja jatkuvalla syötöllä ,niin silloin on kyseessä pentutehdas!!!

        Itse hyväksyn myös kyllä sen, että tehdään vaikka seropeja. Mutta jos niitä tehdään oikein tarkoituksella, niin eikö olisi hyvä tarkastaa ne vanhemmat eläinlääkärillä? Yleensä niitä ei kyllä tarkasteta (itse en ole kuullut ainakaan).

        Vahinkoseropit ovat taas asia aivan erikseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe