Ulosotto

Mitä teen

Olen nyt hiukan hakoteillä ja kauhuissani. Viime vuoden keväällä saimme häätömääräyksen maksamattomasta vuokrasta mutta hoidimme sen rahalla joten asunnosta ei tarvinnut lähteä. Mites nyt kun haluaisimme muuttaa ja tähän asti kaikki vuokrat ok. Vuokraako edes nykyinen meille asuntoa.
Sitten olisi toinen. Minulla oli silloin samaan aikaa yksi lasku maksamatta josta sitten tuli oikeudesta lappu silloin keväällä. Oli hätä tuon asunto jutun kanssa että unohdin tämän oisen kokonaan enkä muistanut soittaa. Minulle sanottiin että soita sinne firmaan. Ei minnekkään ulosottovirastoon. Nyt sitten siitä on yli vuosi ja muistin sen asian. Mitä minun pitäisi tehdä. Luulisi että ulosotosta olisi tullut jo joku kirje. Vai onko se edes ulosotossa...APUA kaivataan.
Anteeksi sekava sepustus

5

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee seuraavasti eti jostain tuo unohtunut lasku ja maksa se pois esim laskunmaksuautomaatilla jos et pysty kokonaan maksa edes osa.Kaiva oikeuden lappu esiin ja tutki siittä velkojan tiedot,mut ensin sulle pitää tulla haaste ja sulla on 2vko aikaa antaa vastaus tai maksaa velka pois haasteessa on maininta velkojasta kuka on jättänyt haasteen.Mut jos sulle on jo tullut oikeudenpäätös velka siirtyy ulosottoon.
      Ja taas voudin kans voi sopia maksuohjelman.

      Vuokraasunto onkin jo ongelmallisempi yksityiset vuokranantajat ovat kaikki erilaisia joten heistä en osaa sanoa mut kunnalliset voivat myöntää asunnon sinne vaan hakemus sisään ja odotelkaa rauhassa kyllä ne yhteyttä ottaa.Ite en oo asunukun kunnallisessa asunnossa ja sain velkojen takia 3kk vuokratakuun jonka sossu hoiti.

      • Mitä teen

        Eli tämä lapun olen hakenut käräjiltä. Siinä on perintätoimiston puhelinnumero. Kuuden sivun pituinen nivaska. Ekalla sivulla lukee tiedoksiantotodistus ja kolmannella haaste riita-asiassa ylhäällä. Sitten siinä alhaalla lukee kanteeseen vastaaminen ja sen alla että Käräjäoikeus kehottaa Teitä vastaamaan kirjallisesti seuraavaan vaatimukseen ja sen alla eriteltyjä summia kuten pääoma, oikeudenkäyntikulut ja kulut.
        Eli soitanko sinne perintätoimistoon ja kysyn tilinumeroa ja viitettä vai pitääkö minun vastata jotenkin kirjallisesti niin kuin tuossa ylhäällä on mainittu.


      • Mitä teen kirjoitti:

        Eli tämä lapun olen hakenut käräjiltä. Siinä on perintätoimiston puhelinnumero. Kuuden sivun pituinen nivaska. Ekalla sivulla lukee tiedoksiantotodistus ja kolmannella haaste riita-asiassa ylhäällä. Sitten siinä alhaalla lukee kanteeseen vastaaminen ja sen alla että Käräjäoikeus kehottaa Teitä vastaamaan kirjallisesti seuraavaan vaatimukseen ja sen alla eriteltyjä summia kuten pääoma, oikeudenkäyntikulut ja kulut.
        Eli soitanko sinne perintätoimistoon ja kysyn tilinumeroa ja viitettä vai pitääkö minun vastata jotenkin kirjallisesti niin kuin tuossa ylhäällä on mainittu.

        Minä tekisin näin antaisin vastineen kirjallisena sekä soittaisin mahdollisimman nopeasti perintätoimistoon kysyisin laskutustiedot.

        Näin on ehkä paras toimia.


      • Mitä teen
        Niekku kirjoitti:

        Minä tekisin näin antaisin vastineen kirjallisena sekä soittaisin mahdollisimman nopeasti perintätoimistoon kysyisin laskutustiedot.

        Näin on ehkä paras toimia.

        Eli mitä siis kirjoitan sinne? Kiitos paljon avusta.


      • Mitä teen kirjoitti:

        Eli mitä siis kirjoitan sinne? Kiitos paljon avusta.

        Kerro oma vastine miksi lasku jäi maksamatta niin yksityikohtaisesti kuin muistat.
        sitten soittaa perintätoimistoon ja kertoo myös sinne siitä se sitten ratkeaa parhainpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe