Rafael

_Tähti_

Mitä mieltä nimestä? Ajattelimme pojalle.
Isän sukua on Kongosta eli hän on tummaihoinen (mainitsen asian siksi että Rafael ei oikein sovi vaalealle lapselle). Mitä mieltä nimestä?

19

2036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • söpöä..

      tumma, pieni ja ihana Rafael-poika. ihaninta mitä tietäisin.. saisinpa nähdä hänet, onnea! rakastan puolitummia suloisia lapsia :)

      tottakai laitatte Rafaelin nimeksi, se on todella hyvä valinta.

    • Panacea

      Rafael ei mielestasi sovi nimeksi vaalealle lapselle?

      • ap.

        Rafael on tumma ja vahva nimi. SIKSI!


      • Panacea
        ap. kirjoitti:

        Rafael on tumma ja vahva nimi. SIKSI!

        Niin siis Rafael on enkelin nimi ja peräisin Raamatusta.

        En ymmärrä miksi yhdistät nimeen tummuuden. Mutta jokaisella on oikeus omiin (kummallisiinkin) päähänpinttymiinsä.


      • mielestä
        Panacea kirjoitti:

        Niin siis Rafael on enkelin nimi ja peräisin Raamatusta.

        En ymmärrä miksi yhdistät nimeen tummuuden. Mutta jokaisella on oikeus omiin (kummallisiinkin) päähänpinttymiinsä.

        enkelit ovat mustia.


      • Panacea
        mielestä kirjoitti:

        enkelit ovat mustia.

        no sitten ymmärrän.

        Mielenkiintoista sikäli, että perinteisestihän enkelit esitetään vaaleina :)


      • mikä mättää
        Panacea kirjoitti:

        Niin siis Rafael on enkelin nimi ja peräisin Raamatusta.

        En ymmärrä miksi yhdistät nimeen tummuuden. Mutta jokaisella on oikeus omiin (kummallisiinkin) päähänpinttymiinsä.

        Olen lukenut kirjoituksiasi, ja melkein jokaisessa kommentissa aliarvioit muiden mielipiteet.

        Ihmisille tulee erilaisia fiiliksiä esim.nimistä,
        kuten tässä ap. mieltää Rafaeliin tummuuden.
        Onko se mielestäsi väärä intuitio?
        Minulle tulee Eemelistä mieleen vaalea hapsutukkainenpoika, enkö saisi olla sitä mieltä?

        Sinusta muiden mielipiteet ovat kummallisia päähänpinttymiä?!

        Nimistähän täällä keskustellaan, mutta eikö sitä voisi tehdä rakentavassa mielessä, eikä riitaa haastaen ja toisia aliarvioiden


      • Panacea
        mikä mättää kirjoitti:

        Olen lukenut kirjoituksiasi, ja melkein jokaisessa kommentissa aliarvioit muiden mielipiteet.

        Ihmisille tulee erilaisia fiiliksiä esim.nimistä,
        kuten tässä ap. mieltää Rafaeliin tummuuden.
        Onko se mielestäsi väärä intuitio?
        Minulle tulee Eemelistä mieleen vaalea hapsutukkainenpoika, enkö saisi olla sitä mieltä?

        Sinusta muiden mielipiteet ovat kummallisia päähänpinttymiä?!

        Nimistähän täällä keskustellaan, mutta eikö sitä voisi tehdä rakentavassa mielessä, eikä riitaa haastaen ja toisia aliarvioiden

        Tietenkin kaikilla saa olla eri assosiaatiot nimiin, mutta siitä että on joku fiilis nimestä on aika pitkä loikka siihen, että joku nimi ei kategorisesti 'sovi' tietyn väriselle ihmiselle. Näinhän tämä ap kertoi, jos luit hänen kirjoituksensa.

        Minä sen sijaan en ottanut lainkaan kantaa siihen, 'sopiiko' Rafael -nimi tummalle/vaalealle vai eikö 'sovi' , kerroin vain nimen etymologiasta.

        Jos se on sinusta aliarvioivaa ja riitaa haastavaa, sinun kannattaisi miettiä, miksi koet niin voimakkaasti uhkana sen, jos joku kyseenalaistaa asioita.


      • mikä mättää
        Panacea kirjoitti:

        Tietenkin kaikilla saa olla eri assosiaatiot nimiin, mutta siitä että on joku fiilis nimestä on aika pitkä loikka siihen, että joku nimi ei kategorisesti 'sovi' tietyn väriselle ihmiselle. Näinhän tämä ap kertoi, jos luit hänen kirjoituksensa.

        Minä sen sijaan en ottanut lainkaan kantaa siihen, 'sopiiko' Rafael -nimi tummalle/vaalealle vai eikö 'sovi' , kerroin vain nimen etymologiasta.

        Jos se on sinusta aliarvioivaa ja riitaa haastavaa, sinun kannattaisi miettiä, miksi koet niin voimakkaasti uhkana sen, jos joku kyseenalaistaa asioita.

        En todellakaan koe minään uhkana sitä, että asioita kyseenalaistetaan. Miksi ihmeessä kokisin?

        Mikä siinä on ihmeellistä, että jonkun mielestä jokin nimi ei sovi tietynväriselle ihmiselle?

        Täällä palstallahan on paljon kyselty, minkälainen ihminen tulee mistäkin nimestä mieleen.

        Sinulla voi olla - saakin olla - erilainen mielipide esim. Rafaelista, mutta ei se tee muiDen erilaisesta mielipiteestä millään lailla kummallista!

        Asioista voi keskustella, mutta ei tarvi olla niin hyökkäävä erilaista mieipidettä kohtaan.


      • Panacea
        mikä mättää kirjoitti:

        En todellakaan koe minään uhkana sitä, että asioita kyseenalaistetaan. Miksi ihmeessä kokisin?

        Mikä siinä on ihmeellistä, että jonkun mielestä jokin nimi ei sovi tietynväriselle ihmiselle?

        Täällä palstallahan on paljon kyselty, minkälainen ihminen tulee mistäkin nimestä mieleen.

        Sinulla voi olla - saakin olla - erilainen mielipide esim. Rafaelista, mutta ei se tee muiDen erilaisesta mielipiteestä millään lailla kummallista!

        Asioista voi keskustella, mutta ei tarvi olla niin hyökkäävä erilaista mieipidettä kohtaan.

        Tässä ns. keskustelussa ei ole järkeä, sillä vaihdat sekä aihetta että argumenttia mielesi mukaan. Jos todella haluat keskustella, suot toiselle oikeuden olla kanssasi eri mieltä, ilman että koet sen hyökkäävänä tai vähättelevänä.

        KITEYTYS: Minusta kaikilla saa olla oma mielipide - hassu ja älytönkin. Myös minulla :)


      • Anonyymi
        ap. kirjoitti:

        Rafael on tumma ja vahva nimi. SIKSI!

        Minulle siitä tulee siitä espanjalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle siitä tulee siitä espanjalainen.

        Tarkoitan että minulle tulee siitä nimestä mieleen espanjalainen.


    • sopii

      hyvin tummalle lapselle.. käytetty paljon myös espanjalaisten nimenä. Stefan vois olla toinen vaihtoehto.

      • lisää tummia nimiä

        Aivan kuten Rafael, Stefankin on vain tummille sopiva nimi!

        Hyvin tunnettu espanjalainen nimi, jonka ruotsalaiset ovat viekkaudella ja vääryydellä omineet omille vaaleille pojilleen.

        Vääryys!


      • huvittunut sivusta

        nimi Stefan myös erityisen 'tumma' nimi 'intuitiivisesti'?

        Fakta: Stefan on hyvin yleinen ruotsalainen nimi. Tilastojen mukaan 70632 ruotsalaista miestä on sen nimistä.


    • Rafaelin äiti

      Meillä on ihana pieni vaalea poika, jonka nimi on Rafael. Juuri oikea nimi pojallemme. Laita vaan se, jos nimi tuntuu hyvältä ja oikealta.

      Siinä olet väärässä, ettei Rafael sovi kuin tummilla lapsille nimeksi. Minun lapselleni sopii ainakin oikein mainiosti. Tosin ehkä olen hieman puolueellinen tässä asiassa ;)

    • Anonyymi

      Rafael nimi sopii ihonväristä huolimatta jokaiselle! ai, joku Pölkkis meinaa että ihonvärin mukaan täytyy valkata nimet?!!

    • Anonyymi

      tunnen ihanan vaalean pikkupojan jolla on vaaleat "enkelin kiharat"! hän on yksi kauneimmista lapsista jonka olen elämässäni nähnyt! hänen nimensä on Rafael Anton Ilmari! nimi sopii hänen ulkonäköönsä kuin "kukka kedolle" !

    • Älytöntä, miksi ei sovi. Meillä suvussa on ollut Rafael nimisiä miehiä kautta aikojen. Ilmeisesti tullut raamatusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe