Kyselisin, että millainen paikka Saarijärvi on asua? Katsovatko ihmiset heti kieroon jos kävelen yksin keskustassa? Olen suunnitellut muuttoa sinne, mutta en tiedä paikasta juuri mitään. Vuokra asuntoja ei juurikaan ole tarjolla netissä asunnonvälitys firmoilla eli mistä voisin etsiä vuokra asuntoa?
Saarijärvi
19
4207
Vastaukset
- katsella kieroon
Enpä usko, että katsellaan kieroon,olen muualta muuttanut,enkä ainakaan itse ole koskaan kokenut, että olisi katsottu jotenkin kieroon tms.
Asuntoja keskustan tai lähialueilla ei taida oikein paljon olla tyhjillään.
Lehti-ilmoituksista seuraamalla tai sitten Kaupungin asuntotoimistosta kyselemällä voi yrittää.
Tai sitten "puskaradiota" kuuntelemalla. - ------>
Saarijärvi on. Kaduilla saa kulkea ilman pelkoa että tuijotetaan, ihmiset ystävällisiä ja avoimia. Pakollinen "paremman kansan sisäpiiri" on tottakai täälläkin mutta missä sellaista nyt ei olis. Ei muuta kun rohkeesti vaan muuttolaatikot kiinni ja tänne vaan. Asuntojoilmoituksia on ainakin paikallislehdessä(Sampo) joka viikko ja vuokrataso on kohtuullinen. Tervetuloa =D
- Sellainen on Saarijärvi
Tämän päivän sampossa on juttu mistä näkee mitä Saarijärvellä puuhataan vapaa aikoina.
Puuhapuisto Veijari.Tee siitä päätelmä Saarijärvestä.- ------>
Sampossa, ei voi kuin ihmetellä kakaroiden "vastuuta" minkä ne elämästään ottaa.
PS. Saunan takana on tilaa tekijöille!!!
- paikka_saarijärvi
Asuntoilmoituksia on viikottain ilmestyvässä
paikallislehdessä tarjolla, kannattaa soittaa lehden konttorille, niin heti alkaa asia järjestymään.
Sampo-lehti
Paavontie 26
PL 38
43101 Saarijärvi
Puh. (014) 421 242- Sinne muuttoa suunnitteleva
Olen vähäsen viettänyt aikaa Saarijärvellä ja ihan mukavalta paikalta se tuntuu. Olisin muuttamassa hiukan kauempaa sinne.
Kukonhiekassa juhannuksena huomasin ainakin olevani ulkopaikkakuntalainen. Kyllä ihmiset huomasivat että olin muualta, mutta hyvin kaikki ottivat vastaan ja juttu kavereita löytyi.
Kysyisin vielä, että minkälainen työllisyys tilanne Saarijärvellä on? Opiskelut ovat vielä hieman kesken, että joudunko heti alkuunsa opiskelujen päätyttyä työttömäksi siellä? - riippuu
Sinne muuttoa suunnitteleva kirjoitti:
Olen vähäsen viettänyt aikaa Saarijärvellä ja ihan mukavalta paikalta se tuntuu. Olisin muuttamassa hiukan kauempaa sinne.
Kukonhiekassa juhannuksena huomasin ainakin olevani ulkopaikkakuntalainen. Kyllä ihmiset huomasivat että olin muualta, mutta hyvin kaikki ottivat vastaan ja juttu kavereita löytyi.
Kysyisin vielä, että minkälainen työllisyys tilanne Saarijärvellä on? Opiskelut ovat vielä hieman kesken, että joudunko heti alkuunsa opiskelujen päätyttyä työttömäksi siellä?aika paljon siitä alasta mitä olet opiskelemassa. Joillakin aloilla on työtä ja toisilla taas ei...tai sanotaanko näin että töitä riittää mutta sitä palkanmaksajaa ei välttämättä ihan helpolla löydy välttämättä. Mutta vanhaa sanontaa mukaillen....kyllä tekevälle töitä riittää =D
- Sinne muuttoa suunnitteleva
riippuu kirjoitti:
aika paljon siitä alasta mitä olet opiskelemassa. Joillakin aloilla on työtä ja toisilla taas ei...tai sanotaanko näin että töitä riittää mutta sitä palkanmaksajaa ei välttämättä ihan helpolla löydy välttämättä. Mutta vanhaa sanontaa mukaillen....kyllä tekevälle töitä riittää =D
Opiskelen lähihoitajaksi ja oma alan työt kiinnostavat eniten, mutta onhan sitä elämän varrella muitakin töitä tullut tehtyä.
Voisin sanoa niin, että minulla on jo siellä oma porukka johon todella tunnun kuuluvani. Ja juuri tämä porukka on syynä siihen miksi suunnittelen muutta sinne. - surkea
Sinne muuttoa suunnitteleva kirjoitti:
Opiskelen lähihoitajaksi ja oma alan työt kiinnostavat eniten, mutta onhan sitä elämän varrella muitakin töitä tullut tehtyä.
Voisin sanoa niin, että minulla on jo siellä oma porukka johon todella tunnun kuuluvani. Ja juuri tämä porukka on syynä siihen miksi suunnittelen muutta sinne.Saarijärven tk.ssa lähihoitajien palkka vain minimitasossa. Verrattaessa naapurikuntaan eli Uuteen Äänekoskeen aloitteleva lähihoitaja saa siellä saman palkan kuin täällä sairaanhoitaja. Hoitajien ketjuttaminen jatkuu edelleen.Vuosikausia sijaisena oleva on edelleen sijainen eikä häntä vakinaisteta.
Jos seuraat Mol.n sivuja huomaat että kuntaliitossa on ollut ja on edelleen auki sairaanhoitajien paikkoja sekä Karstulassa että Saarijärvellä, Tkn ei saada ylilääkäriä ja talousjohtajakin vaihtoi maisemaa.
Viisaana ihmisenä hae töitä sosiaalipuolelta jossa lähtöpalkka on korkeampi kuin terveydenhuoltopuolella. - Otto v. Katto
surkea kirjoitti:
Saarijärven tk.ssa lähihoitajien palkka vain minimitasossa. Verrattaessa naapurikuntaan eli Uuteen Äänekoskeen aloitteleva lähihoitaja saa siellä saman palkan kuin täällä sairaanhoitaja. Hoitajien ketjuttaminen jatkuu edelleen.Vuosikausia sijaisena oleva on edelleen sijainen eikä häntä vakinaisteta.
Jos seuraat Mol.n sivuja huomaat että kuntaliitossa on ollut ja on edelleen auki sairaanhoitajien paikkoja sekä Karstulassa että Saarijärvellä, Tkn ei saada ylilääkäriä ja talousjohtajakin vaihtoi maisemaa.
Viisaana ihmisenä hae töitä sosiaalipuolelta jossa lähtöpalkka on korkeampi kuin terveydenhuoltopuolella.Onhan se yleismaailmallinen ilmiö, ettei hoitoalan työpaikkoihin löydy tekijöitä.
Itsekin ole nähnyt, ettei kunnon työntekijöitä tahdo löytää, vaikka kautta maan ilmoittelee. Palkkaus th:n puolella on mitä on ja aina juostaan paremman palkan perässä. Noin tietysti tekisin itsekin.
Tietty joukko kiertää ja se on nimenomaan se joukko, joka työpaikan saatuaan on sairaslomilla ja muuten hankalasti käsiteltäviä. - surkea?
Otto v. Katto kirjoitti:
Onhan se yleismaailmallinen ilmiö, ettei hoitoalan työpaikkoihin löydy tekijöitä.
Itsekin ole nähnyt, ettei kunnon työntekijöitä tahdo löytää, vaikka kautta maan ilmoittelee. Palkkaus th:n puolella on mitä on ja aina juostaan paremman palkan perässä. Noin tietysti tekisin itsekin.
Tietty joukko kiertää ja se on nimenomaan se joukko, joka työpaikan saatuaan on sairaslomilla ja muuten hankalasti käsiteltäviä.Mietityttää vaan tuo paikallisen tk.n tilanne; paikat ovat tiuhaan auki/niitä ei saada edes täytettyä. Tietysti tilanne on samanmoinen monessa terveyskeskuksessa. Palkkatason pienellä nostolla ja sijaisten inhimisellä kohtelulla saadaan paljon aikaan. Kaikki kiertäjät eivät muuten ole ns. lusmureita vaan ahkeria työntekijöitä jotka tekevät pieniäkin pätkiä kun töitä vaan saavat ja mistä saavat. Toiset haluavat tutustua moneen työpaikkaan ennenkuin asettuvat aloilleen.Se on mielestäni nykyaikaa.Harva enää saa olla samassa työpaikassa valmistumisestaan eläkkeelle asti. Toisaalta sellainen tilanne olisi pelottavakin.
Niistä taitavista tekijöistä taistelee monia työnantaja.Jos olet keikalla jossain, soitetaan sinua muualle ja ärtymys on aikamoinen kun et pääsekään tulemaan iltavuoroon,kun klo 12 soitetaan.Iltavuoro alkaa parin tunnin päästä.
Tk:n henkilökunnalta vaaditaan laajaa tietotaitoa ja nostan heille todella hattua kun jaksavat tehdä töitä paineen alla. Heidän arvostamisensa saisi vain näkyä paremmin.
- täältä
kaverin, se on toinen muualta muuttanut. Omista pidetään huolta ja annetaan kaikki anteeksi, vieraita epäillään. Nämä ihmiset vissiin rokotetaan pienenä muukalaisia vastaan.
- ----------->
mä ainakin olen paikallinen hahmo ja en mä mitään muukalaisrokotetta ole saanu =D
- vsvsvsssas
-----------> kirjoitti:
mä ainakin olen paikallinen hahmo ja en mä mitään muukalaisrokotetta ole saanu =D
se hyvä puoli ettei siellä ole juurikaan ulkomaalaisia pilaamassa hyvän maaseutukaupungin ilmapiiriä.
- ainakin
lemmikit sisällä , jos omistat sellaisia. Nimittäin ihan oikeesti. Tällähetkellä siellä ainakin pelätään eläinten , vanhusten ja lasten puolesta.
- asfre
Saarijärvellä ei ole kuin juoppoja ja teini-ikään jämähtäneitä aikuisia miehiä. Ajavat pimppisrallia yötä päivää. Ihan kuollut, ahdasmielinen paikka.
Sinne ei jää kuin nämä alkoholisoituneet amispojat ja eläkeläiset. Muut muuttavat sieltä pois.
Itsekin tätä esimerkkiä seurannut. - tuo pidä
asfre kirjoitti:
Saarijärvellä ei ole kuin juoppoja ja teini-ikään jämähtäneitä aikuisia miehiä. Ajavat pimppisrallia yötä päivää. Ihan kuollut, ahdasmielinen paikka.
Sinne ei jää kuin nämä alkoholisoituneet amispojat ja eläkeläiset. Muut muuttavat sieltä pois.
Itsekin tätä esimerkkiä seurannut.alkuunkaan paikkaansa.
Jokainen voi todeta asian itsekin.
Olen muualta tänne muuttanut ja ahdasmielinen tai kuollut tämä paikka ei mielestäni ole. - Syy
asfre kirjoitti:
Itsekin tätä esimerkkiä seurannut.Miksi olet sinne jäänyt olemaan.
- ei ole
Työt täällä tietetään orjatyönä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4918547Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1205852Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2694815Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584625Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s714166Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603940SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723768- 901708
- 961241
- 47879