Mikael Junger = epäpätevä ?

Juhan-i

Ylen pääjohtaja Mikael Junger kommentoi taannoin, että normaalilla taulutelevisiolla ei näe mitään eroa yleisradion laadukkaan (?) digi-TV -lähetyksen ja teräväpiirtomateriaalin välillä.

Seuraavassa voitte itse todeta asian avaamalla annetut kaksi linkkiä peräkkäisiin ikkunoihin/tabeihin selaimessanne ja sitten katsoa onko kuvanlaadussa mitään eroa.

Ensimmäinen kuva on normaalia, keskinkertaista DVD-kuvaa (joka vastaa LAADUKASTA digi-lähetystä!), jälkimmäinen taas teräväpiirtokuvaa suoraan Blu-ray -levyltä.

http://aycu05.webshots.com/image/21924/2000273388374869523_rs.jpg

http://www.imageviper.com/displayimage/91370/0/5thelementremastered7.png

Jos selaimenne pienentää kuvat ikkunaan, voitte zoomata molemmat täyteen kokoon. Ja todettakoon vielä, että teräväpiirtoversio edustaa ainostaan lajityyppinsä normaalia laatua, vielä parempaakin löytyy.

5

711

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhani-i

Jos jälkimmäinen kuva ei näy selaimessanne, painakaa hiirellä url(siis osoite)kenttä aktiiviseksi ja sitten kuitatkaa osoite painamalla enter-näppäintä.

• korjannut

tämänkin: Jungner, ei Junger eikä Jugner, kuten ketjun muussa viestissä lukee.

• viritin

eroa ,lähikuvissä vain HD-formaatti ei pääse oikeuksiin - näkyy ihossa olevat viat ja pakkelit liian helposti .
      ( Tästä syystä ei aikuisten luonto elokuvia ei mielellä tehdä teräpiirtona :D )

Esim joukkokohtauksia sisältävissä elokuvissa HD-elokuvat pääsevät paremmin oikeuksiin .

• vaikuttaa

Muistaakseni Jugner kommentoi, että tietyn matkan päästä ei nää eroa SD ja HD-kuvan välillä. Tottahan tämä on, jos katselee kuvaa tarpeeksi kaukaa.

• toi hd

kuva alkaa näin:

GIF89aÔ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      655
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      638
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      580
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      37
      513
    6. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    7. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      501
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      62
      495
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68