Onko kokemuksia nch vaijeri vl-laitteista\Tarkoitus olisi asentaa sellaiset 3-aks. auton päälle ja toisena vaihtoehtona olisi vastaavat multiliftin laitteet.Mitä hyviä ja huonoja puolia/eroavaisuuksia kyseisistä laitteista löytyy.
multilift
16
11008
Vastaukset
- Diesel-fani
NCH-laitteista:
Maahantuonti ja varaosat ainakin MATTILAN KUORMA-AUTO OY. Yksinkertaiset ja sitä kautta melko toimintavarmat. Ei mitään piirikortteja sähkösysteemeissä. Kohtuullisen helpot asentaa jos alkuperäisellä 140 x 80 apurungolla. Matalalla asennus jonkin verran työläs. Lavalukitukset monasti alkuperäisenä liian vähäiset. Kotimaisia lisälukituksia saatavilla. Vanhemmiten kaatoakselit alkavat olemaan väljiä. Uusia ei ole Suomeen tuotu isoja määriä, mutta vanhoja tullut maahan runsaasti "uitettujen" autojen mukana. Edulliset jos nykyään mistään voi niin sanoa.- sivulukoilla
loppupeleissä paljoakaan ole virkaa, lavan takapalkkihan kun kiilautuu vaihtolavalaitteen "kiilaan" niin sehän se pitää lavan paikallaan,
- suosittelen
sivulukoilla kirjoitti:
loppupeleissä paljoakaan ole virkaa, lavan takapalkkihan kun kiilautuu vaihtolavalaitteen "kiilaan" niin sehän se pitää lavan paikallaan,
lämpimästi, jo toinen auto meillä jossa NCH laitteet, erittäin toimintavarmat ja markkinoiden parhaat juuri sen kelaustoiminnon vuoksi (jossa lava ei voi kaatua jos vaijeri katkeaa nostossa)...eli tasaa vaijerit ILMAN mitään kehtoja sun muita, en multiliftia huoli enää ollenkaan!
- Diesel-fani
sivulukoilla kirjoitti:
loppupeleissä paljoakaan ole virkaa, lavan takapalkkihan kun kiilautuu vaihtolavalaitteen "kiilaan" niin sehän se pitää lavan paikallaan,
"... takapalkkihan kun kiilautuu vaihtolavalaitteen "kiilaan" niin sehän se pitää lavan paikallaan,"
Mutta monasti lavoissa ei ole lukkopalkkia, eikä se ole mahdollinen jos samaa lavaa kuljetetaan huomattavasti eripituisilla autoilla. - nch:n laitteissa
Diesel-fani kirjoitti:
"... takapalkkihan kun kiilautuu vaihtolavalaitteen "kiilaan" niin sehän se pitää lavan paikallaan,"
Mutta monasti lavoissa ei ole lukkopalkkia, eikä se ole mahdollinen jos samaa lavaa kuljetetaan huomattavasti eripituisilla autoilla.ollenkaan sivussa lukkoja vai vaiko pelkästään "kiila"?
- Diesel-fani
nch:n laitteissa kirjoitti:
ollenkaan sivussa lukkoja vai vaiko pelkästään "kiila"?
Joskus harvoin on sisäpuoliset lukot tehdasasenteisina.
- helv....
Diesel-fani kirjoitti:
Joskus harvoin on sisäpuoliset lukot tehdasasenteisina.
Eikä nmch laitteissa ole sivulukkoja??Enpä oo ennen huomannu...Eikös ne ole pakolliset???Mitä niistä katsastuksessa sanotaan jos tollaset laitteet tekee päälle?
- Diesel-fani
helv.... kirjoitti:
Eikä nmch laitteissa ole sivulukkoja??Enpä oo ennen huomannu...Eikös ne ole pakolliset???Mitä niistä katsastuksessa sanotaan jos tollaset laitteet tekee päälle?
Kyllähän lava NCH:n vakiolukoillakin on riittävästi kiinni jos lavassa on lukkopalkki, joten ei katsastuksessa mitään ongelmia.
- MULTILIFT
Diesel-fani kirjoitti:
Kyllähän lava NCH:n vakiolukoillakin on riittävästi kiinni jos lavassa on lukkopalkki, joten ei katsastuksessa mitään ongelmia.
Kyllähän lava NCH:n vakiolukoillakin on riittävästi kiinni jos lavassa on lukkopalkki, joten ei katsastuksessa mitään ongelmia.
Voin luotettavasti sanoa että älä missään nimessä ota NCH:n laitetta.. on joo vahva ja muuta, mutta lavat ei pysy päällä,vetomoottori antaa periksi..(vaijerit löystyy ajaessa..) eli ei pysty oikein ajaa maata eikä mitään toispuoleisia kuormia ellei hitsaa runkoon kiinni ja niitä helv... lisälukkoja saa joo mut sit ku ne siin on ja tulee vikaa ni oho auto seisoo 3 päivää ku on "laitteeseen aktivoidut lisä lukot" on niin hidas että tulee koti ikävä ennen ku saa lavan päälle ja missäs niitä huoltopaikkoja olikaan... on omia autoja kummillakin laitteilla ja kyllä tiedän sanoa kaikille että jättäkää ne NCH:n laitteet sinne kauppaan. - rekkatyttö
MULTILIFT kirjoitti:
Kyllähän lava NCH:n vakiolukoillakin on riittävästi kiinni jos lavassa on lukkopalkki, joten ei katsastuksessa mitään ongelmia.
Voin luotettavasti sanoa että älä missään nimessä ota NCH:n laitetta.. on joo vahva ja muuta, mutta lavat ei pysy päällä,vetomoottori antaa periksi..(vaijerit löystyy ajaessa..) eli ei pysty oikein ajaa maata eikä mitään toispuoleisia kuormia ellei hitsaa runkoon kiinni ja niitä helv... lisälukkoja saa joo mut sit ku ne siin on ja tulee vikaa ni oho auto seisoo 3 päivää ku on "laitteeseen aktivoidut lisä lukot" on niin hidas että tulee koti ikävä ennen ku saa lavan päälle ja missäs niitä huoltopaikkoja olikaan... on omia autoja kummillakin laitteilla ja kyllä tiedän sanoa kaikille että jättäkää ne NCH:n laitteet sinne kauppaan.Minulla on nch laitteet ja erittäin toimivat. Niissä on lisälukot asennettu jälkeenpäin koska suomessa pakolliset...(?) Kolmikaatokipillä ja ilmajousitetussa autossa ja kyllä ne toimii vaikka olisi toispuoleinen kuormakin. ja jopa maansiirtoajossa... Eiköhän tuohon kaikkeen vaikuta myös se joka on ratin ja penkin välissä, jollei itsellä järkeä katsoa missä ja miten kippailee niin kaatuuhan se auto tai vehkeet hajoo vaikka olisi minkä merkkiset.
Terveisin naisautoilija... - totta
rekkatyttö kirjoitti:
Minulla on nch laitteet ja erittäin toimivat. Niissä on lisälukot asennettu jälkeenpäin koska suomessa pakolliset...(?) Kolmikaatokipillä ja ilmajousitetussa autossa ja kyllä ne toimii vaikka olisi toispuoleinen kuormakin. ja jopa maansiirtoajossa... Eiköhän tuohon kaikkeen vaikuta myös se joka on ratin ja penkin välissä, jollei itsellä järkeä katsoa missä ja miten kippailee niin kaatuuhan se auto tai vehkeet hajoo vaikka olisi minkä merkkiset.
Terveisin naisautoilija...Työnantajani katkaisi irti asti kaikki oikean kätensä sormet kun nch laite veti löysät pois sillä maailmanlopun tasauspyörästöllä. Eli säästäkää ainakin hiukan proteesia varten jos hankitte moiset.
- sfdhb
totta kirjoitti:
Työnantajani katkaisi irti asti kaikki oikean kätensä sormet kun nch laite veti löysät pois sillä maailmanlopun tasauspyörästöllä. Eli säästäkää ainakin hiukan proteesia varten jos hankitte moiset.
Multilift ehdottomasti, ovat vahvat ja hyvät käyttää. NCH:ssa ihan maailmanlopun systeemi se vaijeriden kelaus, joku amazonin perä laitettu sinne. Kokemusta molemmista.
- vaihtolava
onko lukkopalkki pakollinen
- vaijeritelipeli
Ei ole pakolline mutta suotava. Ennen meillä oli Multilift joka autossa ja viime vuosina NCH ja CMF. Kokemusta tuli ja nyt taas Multilift eikä enää muita tule.
- Koukku-Mies
Koukkulaite on satakertaa parenpi, varsinkin kärrykäytössa, narullahan ei voi työntää.
- PikkasenMyöhään
Aloittajan firma meni konkkaan jo kymmenen vuotta sitten. Tuskin sitä enää kiinnostaa Multiliftit....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1812326- 1831944
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1711784Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1141603Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise311545- 1131345
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1711155Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771093Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1601078Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,591035