Kissallani on ollut vatsa löysällä jo pari viikkoa. Tänä aamuna havaitsin ulosteessa verta. Onko syytä huolestua ja mitä tämä voisi olla? Olen yrittänyt koko aamun saada eläinlääkäriä kiinni, mutta en ole vielä onnistunut.
apua: löysä verinen uloste
4
1116
Vastaukset
- öppöpöö
Meidän kisallemme tuli ripulia matolääkkeestä, jossa oli laktoosia, kuivamuonassa oli laktoosia jne. Ulosteessa oli myös verta. Eläinlääkäri sanoi, että jos veri on kirkasta, se luultavimmin tulee läheltä peräaukkoa ja johtuu ripulista. Tai liian kovasta ulosteesta. Vaihdoimme ruokavalion laktoosittomaksi ja vaiva katosi.
- kata´´
Kissa ei juo maitoa ja syö pelkästää märkä ruokaa. Ennen söi myös raksuja muttei koskaan ole tuollaista vaivaa ollut. Tuo ulosteen mukana tuleva veri oli myös kirkasta. Sain viimein eläinlääkäriltä antibioottikuurin kissalle. Epäili jotain tulehdusta muttei ollut varma asiasta; täytyy tarkkailla pari päivää toimiiko lääke. Voisikohan tosiaan olla, että suolistossa olisi haavauma, sillä vaiva ilmeni sen jälkeen kun olin antanut kissalle silakkaa, jossa oli tietty ruotoja. Hmm...
- kata´´
Kissa ei ota parantuakseen. Ripuli pahenee entisestään ja yöllä oli oksentanutkin. Hain apteekista maitohappobakteeria ja olen syöttänyt tänään vain jauhelihaa, johon olen sekoittanut kananmunan keltuaista, laktoositonta kermaviiliä ja tuota maitohappobakteeria, kuten ohje ripuloivalle kissalle netissä oli. Syö kyllä hyvin. Onkohan vielä jotain keinoa miten kissa voisi tervehdyttää ennen kuin kiikutan sen eläinlääkäriin? Ja voiko tuo antibiootti aiheuttaa ripulia; siis jos kissa tervehtyy ripulin alkuperäisestä aiheuttajasta niin antibiootti aiheuttaa nyt sen ripulin eikä tervehtymistä havaitse????
- SSandy
Suosittelen kyllä viemään eläinlääkärille välittömästi. Meillä oli pennulla aikoinaan raju ripuli, mutta verta ei ulosteen mukana tullut. Syötimme maitohappobakteerijauhetta keitinliemen, riisin ja kananpalojen seassa. Tämä oli lääkärin ohje. Lisäksi pidimme tarjolla vettä, jossa oli mm. hedelmäsokeria. Kisu toipui näillä toimenpitellä, mutta sitä ennen tosiaan kisu oli käytetty eläinlääkärillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763407Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732171Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542117- 421998
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4091114Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 47903