Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tulipalosta selviäminen

liffu

Hei!
Kotimme paloi reilu vuosi sitten.Henkilövahinkoja ei onneksi sattunut, mutta silti tämä tapaus muutti elämämme täysin. haluaisin vastaavan kokeneilta kommentteja. Kuinka kauan kesti ennen kuin voi taas elää normaalia elämää? Milloin uusi, tilalle rakennettu talo alkoi tuntua kodilta? Miten kestää ystävien ja sukulaisten vitsailut "älä sitten vaan enää polta taloasi".

5

2588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palon kokenut

      Teiltä meni talo, ja minulta meni elinkeino muutamia kuukausia sitten, ja vakuutukset eivät aivan timmissä olleet, vaan tullevat korvaamaan osan menetyksestä.

      Itse olen tänäänkin vielä "muissa maailmoissa" suurimmaksi osaksi, ja en paljon pysty keskittymään mihinkään. Ajatukset harhailevat.

      Olen käynyt lääkärillä, mutta siitä ei mitään ihmettä tullut.. enemmänkin voivotteluja - täällä kun kaikki tuntee toisensa, kun asukkaita on n.2000.

      Ite en enää tiedä, miten jatkan, ja pääsen jaloilleni. Ruokaa olis laitettava jne., mutta sekään ei tahdo luonnistua.

      Kuka asiasta tietävä vois kertoa enemmän?

      -Kauko Kaukainen-

    • Maria52

      Meillä oli tulipalo runsaat 1,5 v sitten. Tosin talomme ei onneksi palanut maan tasalla eikä turmeltunut lopullisesti. Täydellinen sisäremontti oli pakko tehdä. Ulkoa päin ei huomannut mitään paitsi hajusta.

      Menetimme vain lemmikkimme, pienen rakkaan kanin.

      Elämämme on pikku hiljaa normalisoitunut, tosin perhesuhteisiin on vaikuttanut, tiettyä pelko ja huumorintajuttomuutta on jäänyt.

    • unta yhä

      Siitä, kun meillä paloi talo, on aikaa jo yli kymmenen vuotta. Siitä huolimatta herään joskus yöllä savun hajuun ja kuulen sen saman ritinän, johon heräsin sinäkin yönä.

      Tosi pian palon jälkeen palasin töihin, lainavaatteissa... Pian alettiin rakentamaan uutta taloa, ja toisaalta kun kaikki oli uutta, niin tuntui oikeastaan mukavalta rakennella!

      Ainoa asia, mikä liekeistä silloin saatiin ulos, oli valokuvat. Muuta en olisi kaivannutkaan. Palossa menee loppujen lopuksi vain materiaa. Arvot menevät uusiksi.



      Mun huumorintaju ei ole kadonnu mihinkään. Joskus vieläkin joku sanoo, että jos nyt tää talo palais, niin kukaan ei enää usko, että se oli "vahinko" ynnä muuta, mutta ei se minua häiritse eikä loukkaa. Huumorilla jaksaa vaikeiden asioiden yli.

      Nuo satunnaiset yölliset heräilyt ovat vain jääneet kaivelemaan. Elossa ollaan kuitenkin!!

      • liffu

        Itse olen onneksi sanut nukuttua yöni. Tietty savun haju saa pulssin nousemaan. Välillä on päiviä, että kaikki menee hyvin, mutta sitten on taas päiviä, jolloin ei jaksaisi nuosta sängystä. Uusi kotimme on lähes valmis, tuntuu, että tarvis saada se äkkiä valmiiksi, ettei mikään muistuttaisi tulipalosta. Suurin osa tulipalosta pelastetuista tavaroista on yhä lainalaatikoissa odottamassa, että kävisin ne läpi...


      • Maria52
        liffu kirjoitti:

        Itse olen onneksi sanut nukuttua yöni. Tietty savun haju saa pulssin nousemaan. Välillä on päiviä, että kaikki menee hyvin, mutta sitten on taas päiviä, jolloin ei jaksaisi nuosta sängystä. Uusi kotimme on lähes valmis, tuntuu, että tarvis saada se äkkiä valmiiksi, ettei mikään muistuttaisi tulipalosta. Suurin osa tulipalosta pelastetuista tavaroista on yhä lainalaatikoissa odottamassa, että kävisin ne läpi...

        Tuo oli myös meille ominaista, ettei mikään muistuttaisi tulipalosta. Seinämateriaalit ja värit ihan erilaisia, kalustus erityyppinen, ei oikeastaan mitään samanlaista kuin ennen paloa.

        Muutaman unen olen nähnyt, muutaman kuukauden sisällä kun muutimme takaisin. Yllätys oli että sain nukuttua heti kun tulimme takaisin, vaikka vuokra-asunnossa uni oli katkonaista.

        Meillä on edelleen tavaraa joka on pelastettu palosta, perkaamatta, eikä huvita, nyt on kai se vaihe, ettei halua ajatella koko asiaa.

        Heti palon jälkeen puhuin aika paljon asiasta mm. työkavereiden, ymmärtäväisten, kanssa ja kaikki täysjärkiset suhtautuivat asiallisesti. Sen sijaan uteliaita riitti tiiraamassa taloamme.

        Muuten mun oli remontin aikana vaikea käydä talossa, mutta kun paluu läheni, ja oli käyty katsomassa sisustus- ja kalustevaihtoehtoja, alkoi jo pikku hiljaa odottaa takaisin muuttoa.

        Tuo savun haju tökkii vieläkin lihassa ja kalassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe