Intia- keskus huijaa

srijagannath

Ostin keväällä Matkatoimisto Intia- keskuksesta meno-paluu lentoliput Helsingistä Delhiin, Intiaan ja edelleen meno- paluun Intian sisällä.
Maksoin liput ja jäin odottamaan matkatoimistosta minulle lähetettävää kirjettä.
Kesti reilut pari kuukautta kunnes kirje lopulta tuli. Se sisälsi ainoastaan yhden lentolipun, menolipun Suomesta Intiaan. Oletin, että kaikki on kunnossa.

Kaikki menikin hyvin siihen asti, kunnes tulin Delhissä check- inniin paluulennolle Suomeen. Kerrottiin, että tarvitsisin paperisen lentolipun, että minut hyväksyttäisiin lennolle. Virkailijat, joita oli useita kertoivat, että varaus, istumapaikka ja kaikki tietoni kyllä näkyivät tietokannassa, mutta ellei minulla olisi paperista printattua lippua, niin joutuisin jäämään pois koneesta tai ostamaan uuden lipun. Check- in oli yhteydessä Suomeen Finnairin toimistoon, josta kerrottiin, että Finnair oli kyllä toimittanut liput Intia- keskukselle, mutta ilmeisesti he eivät olleet lähettäneet sitä minulle. No, halusin lennolle, joten jouduin ostamaan uuden lipun, joka maksoi 539 €.

Samana päivänä kun pääsin koto- Suomeen otin yhteyttä Intia- keskukseen aikeenani ottaa selville mitä oli tapahtunut ja pyytää heitä korvaamaan minulle aiheutuneet lisäkustannukset, kyseessähän oli heidän virheensä. Minulle kerrottiin, että minun tulisi faksata heille kuitti ja muut dokumentit matkoista ja kaveri langan toisessa päässä selitti vain, että miksi en ollut kiinnittänyt lippuihin enempää huomiota jo Suomessa ennen matkalle lähtöä. He sanoivat, että he selvittävät asiaa Finnairin kanssa ja ovat minuun heti yhteydessä, kun jotain saadaan selville.
Asiahan oli sinänsä hyvin selvä, he eivät olleet toimittaneet minulle lippua, jonka olin jo maksanut. Yhteydenottoa ei koskaan tullut, joten otin yhteyttä Kuluttajavirastoon.

Sieltä neuvottiin toimittamaan kirjallinen selvityspyyntö Intia- keskukselle ja toimin heidän ohjeidensa mukaisesti. Mitään vastausta saatika korvausta rahoista en ole tähän päivään saanut. Asia on nyt vireillä Kuluttajariitalautakunnassa, joka vie asian päätökseen oikeusteitse.

Tämä varoituksen sanan kaikille foorumilaisille ja heille, jotka suunnittelevat Intian matkaa. Nyt tiedätte mistä lippuja ei kannata ostaa. Matkatoimisto Intia- keskus boikottiin!

17

1756

Vastaukset

  • Mul sattu kans hämminkii Intia-keskuksen kaa 9 v. sitten. Viime tipas muutin paluulentoa ja Intia-keskus ei kummiskaa sitä muuttanut. Huomasin asian vasta miettiessäni jo paluulentoa.
    No eihän I-k ollut paluupäivää muuttanut vaan sain nautiskella viel 2 kk lisää Patongia. Nyt naurattaa, mut silloin meni viikox yöunet.

    Ei yxin I-k:n eikä munkaan vika, mut sanon vaan I-k:lle olevan vaikeata tehdä muutoksia asioihin.
    Nyt thaimaanlentojen ruuhka-aikoina ei voi muutoxii juuri tehäkkää!!!!

    Ystävällisin terveisin

    Kusti

    • lennot on täysiä ei matkatoimisto voi heittää ketään ulos.Muutokset pitää tehdä aina ajoissa


    • ihmetyttää kuinka joku voi odottaa 2kk matkalla kun lentoja menee joka päivä.Vaikka kyseessä oli viimehetken muutoksesta.(omasta tahdosta)Muutokset tehdään suoraan lentoyhtiölle ja näkevät online tilanteen koneelta


  • erikoinen firma mikä täällä Suomessa kusettaa ihmisiä JA MILLÄ TAVOILLA

    BOIKOTTIIN VAAN INTIAKESKUS

    • kaikki toistaiseksi sujunut hyvin
      varasin liput 3h.ennen lähtöä ja eliput olivat kentällä valmiina.Ripeätä ja kohtuu hintaista!


    • joka on kirjoittanut omasta huolimattomuudesta useille palstoille (lieneekö itse hukannut liput?)


  • kerran selvä miksi et heti reklamoinut puuttuvasta lipusta?

  • Olen usein ostanut lentoliput Intia-keskuksesta, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut. Seuraavan lentoni Jo'burgiin tulen ostamaan myös Intia-keskuksesta.

  • INTIAKESKUKSEN kauppatapa on Intialainen. Siitä maasta jos löydät rehellisen riksakuskin, saat siunata itsesi.

  • Mulle lisäsi intiaKeskus jälkikäteen polttoainelisämaksun.
    Tarkistin asian lentoyhtiöstä , mitään korotuksia ei oltu tehty vaan intiakeskus rahasti törkeesti.
    Eikös ne olleet mustalla listalla jossain vaiheessa ?

  • -90 jälkeen kaikki liput ostettu intiakeskuksesta eikä ole ollut ongelmia muutenkaan maailmalla.

  • Asiatonta moittia Intia-keskusta, joka on pääsääntöisesti hyvin avulias, kohtelias ja edullinen.
    Intia-keskus myy lippuja myös Lufthansalla matkustaville ja voin sitä suositella.
    Ilkeämiliset juntit eivät kirjoita edes omalla nimellään vaikka itse mokaavat.

    Matkustakaa ihmeessä Lufthansalla ja ostakaa liput Intia-keskuksesta!

    Rainer K. Lampinen
    Valokuvaaja, Tampere
    https://www.panoramicimages.fi

  • onko kivaa matkustaa.Ei ole.

  • Mihin tarvitaan jotain intiakeskusta, kun kaikki liput ja hotellit on voinut ostaa verkossa jo parikymmentä vuotta.

    • Saa muutoskelpoiset liput. Istumapaikat valmiiksi maksutta , voi maksaa liput myöhemmin ym.


    • Edelleen kysyn samaa... mihin Intiakeskusta tarvitaan? Ei se taio tyhjästä muutoskelpoista lentolippua. Jos nyt vaikka esimerkkinä olkoon British Airways 380 euron Helsingistä Hong Kongiin. Ei tämä ole muutoskelpoinen lippu, ei BA:lta suoraan ostettuna, eikä Intiakeskus sitä myöskään pysty muutoskelpoisena myymään. Jos haluat sen muutoskelpoisena, maksat lisää. Sama juttu jakkaravalintojen suhteen. Jos ne jakkarat on maksulliset lentoyhtiöllä, ne maksaa myös Intiakeskuksen kautta varatessa. Kolmanneksi, maksuaikaa saa helposti luottokortilla maksaessa jos sattuu olemaan hetkellinen likviditeettiongelma.


  • tahonks mie mennä intiaa ...en taho...ei oopakkoo. mennää
    ones aha paakkoo ...nooh iii oo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.