Intia- keskus huijaa

srijagannath

Ostin keväällä Matkatoimisto Intia- keskuksesta meno-paluu lentoliput Helsingistä Delhiin, Intiaan ja edelleen meno- paluun Intian sisällä.
Maksoin liput ja jäin odottamaan matkatoimistosta minulle lähetettävää kirjettä.
Kesti reilut pari kuukautta kunnes kirje lopulta tuli. Se sisälsi ainoastaan yhden lentolipun, menolipun Suomesta Intiaan. Oletin, että kaikki on kunnossa.

Kaikki menikin hyvin siihen asti, kunnes tulin Delhissä check- inniin paluulennolle Suomeen. Kerrottiin, että tarvitsisin paperisen lentolipun, että minut hyväksyttäisiin lennolle. Virkailijat, joita oli useita kertoivat, että varaus, istumapaikka ja kaikki tietoni kyllä näkyivät tietokannassa, mutta ellei minulla olisi paperista printattua lippua, niin joutuisin jäämään pois koneesta tai ostamaan uuden lipun. Check- in oli yhteydessä Suomeen Finnairin toimistoon, josta kerrottiin, että Finnair oli kyllä toimittanut liput Intia- keskukselle, mutta ilmeisesti he eivät olleet lähettäneet sitä minulle. No, halusin lennolle, joten jouduin ostamaan uuden lipun, joka maksoi 539 €.

Samana päivänä kun pääsin koto- Suomeen otin yhteyttä Intia- keskukseen aikeenani ottaa selville mitä oli tapahtunut ja pyytää heitä korvaamaan minulle aiheutuneet lisäkustannukset, kyseessähän oli heidän virheensä. Minulle kerrottiin, että minun tulisi faksata heille kuitti ja muut dokumentit matkoista ja kaveri langan toisessa päässä selitti vain, että miksi en ollut kiinnittänyt lippuihin enempää huomiota jo Suomessa ennen matkalle lähtöä. He sanoivat, että he selvittävät asiaa Finnairin kanssa ja ovat minuun heti yhteydessä, kun jotain saadaan selville.
Asiahan oli sinänsä hyvin selvä, he eivät olleet toimittaneet minulle lippua, jonka olin jo maksanut. Yhteydenottoa ei koskaan tullut, joten otin yhteyttä Kuluttajavirastoon.

Sieltä neuvottiin toimittamaan kirjallinen selvityspyyntö Intia- keskukselle ja toimin heidän ohjeidensa mukaisesti. Mitään vastausta saatika korvausta rahoista en ole tähän päivään saanut. Asia on nyt vireillä Kuluttajariitalautakunnassa, joka vie asian päätökseen oikeusteitse.

Tämä varoituksen sanan kaikille foorumilaisille ja heille, jotka suunnittelevat Intian matkaa. Nyt tiedätte mistä lippuja ei kannata ostaa. Matkatoimisto Intia- keskus boikottiin!

23

5039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosser

      Mul sattu kans hämminkii Intia-keskuksen kaa 9 v. sitten. Viime tipas muutin paluulentoa ja Intia-keskus ei kummiskaa sitä muuttanut. Huomasin asian vasta miettiessäni jo paluulentoa.
      No eihän I-k ollut paluupäivää muuttanut vaan sain nautiskella viel 2 kk lisää Patongia. Nyt naurattaa, mut silloin meni viikox yöunet.

      Ei yxin I-k:n eikä munkaan vika, mut sanon vaan I-k:lle olevan vaikeata tehdä muutoksia asioihin.
      Nyt thaimaanlentojen ruuhka-aikoina ei voi muutoxii juuri tehäkkää!!!!

      Ystävällisin terveisin

      Kusti

      • lennot on täysiä

        lennot on täysiä ei matkatoimisto voi heittää ketään ulos.Muutokset pitää tehdä aina ajoissa


      • vielä ?

        ihmetyttää kuinka joku voi odottaa 2kk matkalla kun lentoja menee joka päivä.Vaikka kyseessä oli viimehetken muutoksesta.(omasta tahdosta)Muutokset tehdään suoraan lentoyhtiölle ja näkevät online tilanteen koneelta


    • en käytä kysestä firmaa

      erikoinen firma mikä täällä Suomessa kusettaa ihmisiä JA MILLÄ TAVOILLA


      BOIKOTTIIN VAAN INTIAKESKUS

      • matkaa tehty

        kaikki toistaiseksi sujunut hyvin
        varasin liput 3h.ennen lähtöä ja eliput olivat kentällä valmiina.Ripeätä ja kohtuu hintaista!


      • varmaan sama kaveri

        joka on kirjoittanut omasta huolimattomuudesta useille palstoille (lieneekö itse hukannut liput?)


    • asia oli

      kerran selvä miksi et heti reklamoinut puuttuvasta lipusta?

    • Mies 88v

      Olen usein ostanut lentoliput Intia-keskuksesta, eikä koskaan mitään ongelmia ole ollut. Seuraavan lentoni Jo'burgiin tulen ostamaan myös Intia-keskuksesta.

    • kyldyyri juoeroo

      INTIAKESKUKSEN kauppatapa on Intialainen. Siitä maasta jos löydät rehellisen riksakuskin, saat siunata itsesi.

    • RiittaYlivieskasta

      Mulle lisäsi intiaKeskus jälkikäteen polttoainelisämaksun.
      Tarkistin asian lentoyhtiöstä , mitään korotuksia ei oltu tehty vaan intiakeskus rahasti törkeesti.
      Eikös ne olleet mustalla listalla jossain vaiheessa ?

      • Anonyymi

        On se ollut. Minä itse sen ainakin olen mustalle listalle ajanut. Noin v 1982 sen matkanjohtaja Uttam Sood ei huolehtinut tehtävistään, minkä takia paluu viivästyi noin viikon. Uttam Sood väitti olevansa Suomessa opiskellut insinööriksi, mitä vahvasti epäilen.


    • Mattimatkaajav90

      -90 jälkeen kaikki liput ostettu intiakeskuksesta eikä ole ollut ongelmia muutenkaan maailmalla.

    • Valokuvaaja

      Asiatonta moittia Intia-keskusta, joka on pääsääntöisesti hyvin avulias, kohtelias ja edullinen.
      Intia-keskus myy lippuja myös Lufthansalla matkustaville ja voin sitä suositella.
      Ilkeämiliset juntit eivät kirjoita edes omalla nimellään vaikka itse mokaavat.

      Matkustakaa ihmeessä Lufthansalla ja ostakaa liput Intia-keskuksesta!

      Rainer K. Lampinen
      Valokuvaaja, Tampere
      https://www.panoramicimages.fi

    • muldul

      onko kivaa matkustaa.Ei ole.

    • Öknökn

      Mihin tarvitaan jotain intiakeskusta, kun kaikki liput ja hotellit on voinut ostaa verkossa jo parikymmentä vuotta.

      • Anonyymi

        Saa muutoskelpoiset liput. Istumapaikat valmiiksi maksutta , voi maksaa liput myöhemmin ym.


      • Anonyymi

        Edelleen kysyn samaa... mihin Intiakeskusta tarvitaan? Ei se taio tyhjästä muutoskelpoista lentolippua. Jos nyt vaikka esimerkkinä olkoon British Airways 380 euron Helsingistä Hong Kongiin. Ei tämä ole muutoskelpoinen lippu, ei BA:lta suoraan ostettuna, eikä Intiakeskus sitä myöskään pysty muutoskelpoisena myymään. Jos haluat sen muutoskelpoisena, maksat lisää. Sama juttu jakkaravalintojen suhteen. Jos ne jakkarat on maksulliset lentoyhtiöllä, ne maksaa myös Intiakeskuksen kautta varatessa. Kolmanneksi, maksuaikaa saa helposti luottokortilla maksaessa jos sattuu olemaan hetkellinen likviditeettiongelma.


    • birgitta69

      tahonks mie mennä intiaa ...en taho...ei oopakkoo. mennää
      ones aha paakkoo ...nooh iii oo

    • Anonyymi

      Boikottiin, samanlainen tilanne, olin liput varannut ja maksanut, jouduttiin vaihtamaan koronan vuoksi lähtöä, sanottiin että voi olla yhteydessä kun liput tarvitsee ja pääsee lähtemään matkalle ja aina tietenkin tulee lisäkustannuksia. Nyt yhteydessä oltuani ei lentoja saa eikä nyt löydy ja rahoja ei saa kuulemma enää takaisin kun aikaa kulunut eli olen tyhjästä maksanut yli tonnin. Olen miettinyt pitäisikö tehdä tutkintapyyntö toiminnasta.

      • Anonyymi

        Toivottavasti saatte uudet liput lisämaksulla.
        Tai rahat takaisin.
        Matkustimme pienellä porukalla kaukaiseen maahan ennen 2000-luvun vaihdetta. Palvelu oli tosi hyvää.
        Kaikki toimi oikein hyvin.
        Oliko teillä matkavakuutus voimassa Koronan aikaan?
        Sieltä voi yrittää korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti saatte uudet liput lisämaksulla.
        Tai rahat takaisin.
        Matkustimme pienellä porukalla kaukaiseen maahan ennen 2000-luvun vaihdetta. Palvelu oli tosi hyvää.
        Kaikki toimi oikein hyvin.
        Oliko teillä matkavakuutus voimassa Koronan aikaan?
        Sieltä voi yrittää korvauksia.

        Vielä lisään tähän, että varsinkin Korona-ajan lippujen siirtämisessä auttoi, jos oli otettu lisäksi matkatoimistojen oma vakuutus. Silloin sai liput vaihdettua tai peruttua. Lippu oli myös muutoskelpoinen.


    • Anonyymi

      Vieläkö tuo firma on olemassa ja huijaa?
      Meidän perhe osti 5 lippua Mumbaihin ja takaisin.
      Maksettiin American expressillä (onneksi) heinäkuussa 2011.
      Lähtö tarkoituksena joulukuu 2011.
      Ilmoitus veloituksesta tuli elokuussa 2011.
      Matkustajina aivan eri henkilöt ja kohteet kuin omamme.
      2 lentoa Rio de Janeiroon ja 1 lento Singaporeen !!!???
      Ihan eri nimillä ja henkilötunnuksilla kuin me.
      No ilmoitin Intia Keskukseen, että näin on käynyt ja he varmaan korjaavat nimet ja lennot oikein. Vaan eipä.
      "Sama hinta, maksa pois"
      En maksanut toisten lentoja.
      Tilanne jatkui niin, että Amex luottoyhtiö lupasi selvittää asian. Tuli syyskuu - "epäselvä laskutus, ei veloiteta"
      Sama jatkui lokakuussa - "epäselvä laskutus - ei veloiteta"
      Soitto Amexille selvensi, että Intia Keskus oli luvannut heille korjata nimet ja kohteen oikein, mutta niin ei oltu tehty.
      Jouduimme perumaan lennot (kiitos Amexin), emmekä menettäneet rahojamme, mutta kylläkin pitkään suunnittelemamme loman. Allekirjoitimme Amexin lähettämän lapun ja asia oli mielestämme loppuun siloteltu.
      Vaan eipä.
      Kaiken huippuna pari viikkoa ennen aiottua lentoa postiluukustamme kolahti 5 lentolippua Hki-Moskova- Mumbai.
      Soitin Intia Keskus toimistoon ja sanoin, ettemme ole lähdössä, koska olemme puoli vuotta odottaneet heidän korjaavia toimenpiteitään, että olisimme sen jälkeen voineet ottaa rokotteet ja hankkia viisumit.
      Loppuun asti sain kaikesta vääntää, että antoivat tositteen heidän leimalla varustettuna, että perhe xxxx on palauttanut liput ja päivämäärä perään.
      Erittäin huono ja ahdistava kokemus meille.
      Ei luottoa.
      Hyvä jos muilla heistä toisenlainen kokemus.

    • Anonyymi

      Sanvaroituksena vielä tänäpäivänä olkaa varovaisia tämän puljun kanssa. Huijaavat minkä ehtii ja hinnat muuttuvat oman mielen mukaan. Onneksi näitä puljuja ympäriinsä emmekä joutuneet huijatuksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe