Pöydältäni löytyy HP:n Pavilion DV6158EU läppäri. Laitteessa on sisäänrakennettu wlan, jonka kone hukkaa välillä täysin.
Läppärin etureunassa on liukukytkin, jolla voi kytkeä wlanin on/off, sekä sininen/punainen merkkivalo, joka ilmoittaa onko wlan toiminnassa.
Konetta käynnistettäessä on arpapeliä, toimiiko wlan vai ei. Joskus se toimii, joskus ei. Jos se ei toimi, niin kytkimen liikuttelu ei auta asiaan ja punainen merkkivalo palaa koko ajan.
XP:stä löytyy HP Wireless Assistant, mutta sekin katoaa wlanin mukana. Verkkoympäristössä ei tällöin näy langatontaverkkoa. Ohjauspaneelista ei saa HP WA:ta uudelleen pyörimään. Päivitin juuri HP:n sivuilta wlan ajurit, mutta tilanne ei muuttunut. Tällä hetkellä wlan ei käynnisty enää ollenkaan ja nettiin pääsen perinteisesti verkkopiuhan kautta.
Kaverillani on melkein samanlainen HP:n läppäri ja hänellä on ollut vastaavia ongelmia.
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Ratkaisuja?
Voisiko liukukytkin olla rikki?
Koneessa pitäisi vielä olla takuuta jäljellä ja vien huoltoon jos en itse saa asiaa korjattua. Läppäri on n.10kk vanha.
HP:n läppäreiden Wlan-ongelmat.
10
3716
Vastaukset
- kohtalontoveri
itsellä kans hp:n läppäri, muutaman kuukauden vanha. wlania käytän päivittäin. Ei ollenkaan laajakaistaa. verkko häviää aina silloin tällöin, mut usein apuna ollu et sammuttaa yhteyden ja hakee sen uudestaan.
Olet myös saattanut poistaa ko. verkon. Klikkaa(löytyy asetuksista) et hae kaikki kaytettävissä olevat langattomat verkot. sielt pitäs löytyy. - .....
Broadcomin 802.11a/b/g WLAN ?
Vika on siis koneessa. Ei tukiasemassa. Tukiasema on D-Link DI-524 AirPlusG 54Mbps (2.4GHz) ja XP on koneen oma Media Center Edition.
XP:ssä en pääse mistään käsiksi langattomiin yhteyksiin / niiden asetuksiin koska ne katoavat sinisen valon ja wlanin mukana. Mitään langattomuuteen liittyvää ei siis näy XP:ssä ongelmien ilmetessä!- kautta
lisäkortti pitäisi kyllä näkyä tilatietoineen ja lisäasetuksineen. Wireless Assistant tekee ikonin ohjauspaneeliin. Itse käytän Wireless Assistantia vain jos tarvii kytkeä bluetooth päälle/pois. WLANia operoin napin kautta. Mitä tulee itse WLAN setupiin, niin sen tein XP Home:n omilla työkaluilla, koska Wireless Assistantin kautta tuntui epäluotettavalta. Ikinä en ole kuullut WLAN-kortin rikkoutumisesta, jos se on kerran toiminut, koska en oikein ymmärrä mikä siinä menisi rikki. Joten vahvat epäillykset softan puolella.
- peke04
Mulla on täysin sama vika kuin Corey 87 aikanaan. Yleensä toimii tuo liukukytin, ja jos ei ole toiminut niin on käyttänyt kiinni sitä liukukytkintä ja laittanut uudestaan niin on toiminut. Nyt kumminkin se katosi kokonaan, ei pala muuta kuin keltainen valo. Eikä Hp-wireless assistant aukene enää ohjauspaneelista? Mitäkähän kannattaisi tehdä. Vissiin muillakin ollu samanlaisia ongelmia??
- hymistelee hiljaa
Onko tämä ongelma ollut olemassa 'alusta' asti vai onko ilmaantunut yllättäen?
Jos ongelma on ollut olemassa 'aina', kehottaisin kiikuttamaan koneen takuuhuoltoon - laitteessa on todennäköisesti vikaa. Parempi se on antaa ammattilaisen tutkia tilanne, kuin alkaa itse ihmetellä ja kärvistellä kun ei hommat toimi. Tai, voit soittaa HP:n asiakaspalveluun ja kertoa ongelmasta heille, kertovat siellä kyllä mitä on järkevää tehdä tässä tilanteessa. HP suomen yhteystiedot tuolla: http://welcome.hp.com/country/fi/fi/contact/phone_assist.html#section1- yhteydet toimii
...siis tuo wlan ihan hyvin. Tukiasemana D-Link, operaattorina DNA...tukiasema on kytketty Thomsonin kaapeliboxiin. Yhteys ei ole pätkinyt ikinä, signaali näyttää erinomaista (suojattu vielä kaiken lisäksi). Käyttiksenä Vista Premium...toivottavasti sulla tuo ongelma ratkeaa...yritä verkkoyhteyden korjaustoimintoa, jos avittais yhtään ;)
Olen asentanut HP WA:n uuden ja vanhan version uusiksi, Broadcomin wlan ajurit jne. softat, mutta apua ei ollut. Ongelma on luultavasti 'fyysinen'. Otin läppärin junaan mukaan ja siellä XP ilmoitti "Uusi laite löydetty Broadcom jne.". Wlan asentui onnistuneesti ja toimi niin kauan kunnes kone sammutettiin.
Soitin tänään HP:n asiakastukeen ja sovin koneen lähettämisestä Helsinkiin korjattavaksi. Arvioivat korjausajaksi 2-3vk.- tuli tänään
tosin, ei mulla ole ollut mitään ongelmia tuon wlanin kanssa. Päivitys on tarkoitettu Vista koneisiin!
Eli, lähetin läppärini silloin syksyllä huoltoon. Kesti muistaakseni sen 3 viikkoa, kunnes läppäri palasi kotiin. Selosteessa kerrottiin, että emolevy oli vaihdettu uuteen ja bios päivitetty. Tämän jälkeen wlan ongelmia ei ole ollut lainkaan. Jos takuuta on, niin kannattaa korjauttaa läppärinsä HP:n huollossa.
Myöhemmin kuumeneminen alkoi muuttua ongelmaksi. Läppäri poltteli jalkoja, jos sitä piti sylissä. Tilanne korjattiin puhaltamalla kompressorilla kunnolla ilmaa tuuletin aukosta sisälle. Sisältä pölähti iso valkoinen pilvi ohutta pölyä.
Suosittelen kaikille näyttämään silloin tällöin kompuraa läppärille. Varovainen kannattaa kuitenkin olla, ettei tarvitse keräillä komponentteja autotallin lattialta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265153Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123765Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462719Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2811267- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081029