Tietäisikö vaikka NoJopas....

äänirooleista taas

Vili Vilperin äänirooleista. Itelläni on jotenki semmonen aavistus että Aapo Vilhunen ois ollu e vanha Vompo, Erkki Saarela Lärvi, Titta Jokinen esim. neiti Harakka ja Marsa, Eija Ahvo Nanni, Matti Laitinen Niitti ja Matti Pellonpää Pontso. mutta ketkä ihmeet esittivät Viliä ja Väpää?

13

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoJopas

Vili Vilperi videon takakansi kertoo kaikki näyttelijät:
      Sari Mällinen, Eija Ahvo, Titta Jokinen, Kaija Kiiski, Jarmo Koski, Matti Laitinen, Matti Pellonpää, Erkki Saarela, Eira Soriola, Aapo Vilhunen, Sari Puumalainen, Katja Pakarinen, Paavo Pentinkäinen, Seppo Pääkkönen ja Inkeri Wallenius.

Mutta roolitustahan ei tietenkään kerrota, se täytyy päätellä itse :D

Noista mitä laitoit voin varmaksi sanoa että Erkki Saarela on Lärvi. Mutta Marsa on minusta Eija Ahvo, neiti Harakkakaan ei minusta kuulosta Titta Jokiselta... Mutta en osaa hänelle mitään varmaa roolia heittää. Vai olisiko hän Nanni? Toisaalta Nanni kuulostaa Ahvoltakin. :/

En oikein osaa tämän enempää auttaa, taisin vaan sekoittaa entisestään. :D

Täytyy mietiskellä noita.

• hannu,aloittaja

Vili Vilperi-tv-ohjelman lopputeksteissä oli noista nimistä vain 7: mällinen, ahvo, jokinen, koski, laitinen, pellonpää ja saarela. Ei tuo oikeestaan sekoittanut. Hoksasin, että Inkeri Wallenius esittää Dingomuoria, muistanhan toki lapsuudestani ne Eemeli-kasettikirjat, joita Inkeri lueskeli ääneen. Eija Ahvo on sen verran kauniskasvoinen että hänen olettaisi puhuvan Nannin hellällä äänellä. Niitin miellän Matti Laitiseksi, sillä eikös Laitinen laulanut m.m.y:n tunnarinkin. Aapo Vilhusen, joka lienee noista vanhimpia, luulisi esittävän Herra Vompattia. Viliä esittävä ei varmaankaan esitä ketään muuta, veikkaan Sari Mällistä Viliksi. Oisko Nti Harakka sitten kaija Kiiski, muistathan Romyn äänen mmy:stä: henkäilevä ja hönkäilevä, miltei vinkuva

• NoJopas
        hannu,aloittaja kirjoitti:

Vili Vilperi-tv-ohjelman lopputeksteissä oli noista nimistä vain 7: mällinen, ahvo, jokinen, koski, laitinen, pellonpää ja saarela. Ei tuo oikeestaan sekoittanut. Hoksasin, että Inkeri Wallenius esittää Dingomuoria, muistanhan toki lapsuudestani ne Eemeli-kasettikirjat, joita Inkeri lueskeli ääneen. Eija Ahvo on sen verran kauniskasvoinen että hänen olettaisi puhuvan Nannin hellällä äänellä. Niitin miellän Matti Laitiseksi, sillä eikös Laitinen laulanut m.m.y:n tunnarinkin. Aapo Vilhusen, joka lienee noista vanhimpia, luulisi esittävän Herra Vompattia. Viliä esittävä ei varmaankaan esitä ketään muuta, veikkaan Sari Mällistä Viliksi. Oisko Nti Harakka sitten kaija Kiiski, muistathan Romyn äänen mmy:stä: henkäilevä ja hönkäilevä, miltei vinkuva

Inkeri Wallenius tosiaan on Dingo muori, ihan ilmiselvästi nyt kun sen sanoit. Oisko Titta Jokinen Elli-dingo? Taitaapi olla.

mmy:n tunnarissa olen ajatellut laulavan Eero Saarisen, Kaija Kiisken ja Harri Hyttisen. Hyttisen ääni sieltä ainakin kaikuu.

En ole varma voiko Vilin käheä-nasaaliääni kuulua Mälliselle... Ehkä. Onko samaa ääntä kuultu jossain muussa piirretyssä?

Neiti Harakka on ihan varmasti Kiiski. Senkin tajusi heti kun tuli rinnastus Romyyn.

• hannu
        NoJopas kirjoitti:

Inkeri Wallenius tosiaan on Dingo muori, ihan ilmiselvästi nyt kun sen sanoit. Oisko Titta Jokinen Elli-dingo? Taitaapi olla.

mmy:n tunnarissa olen ajatellut laulavan Eero Saarisen, Kaija Kiisken ja Harri Hyttisen. Hyttisen ääni sieltä ainakin kaikuu.

En ole varma voiko Vilin käheä-nasaaliääni kuulua Mälliselle... Ehkä. Onko samaa ääntä kuultu jossain muussa piirretyssä?

Neiti Harakka on ihan varmasti Kiiski. Senkin tajusi heti kun tuli rinnastus Romyyn.

mmy:ssä oli wikipedian mukaan äänessä myös Jarmo Heikkinen. Sehän on Avaran luonnon kertojana useimmiten, oisko hän mmy:ssä esittänyt Foggia. Vai oliko se sittenkin Saarisen Eero. Fixiä luulen esittäneen saman henkilön kuin Ticoa eli Hyttisen. Itse kuvittelin että mmy:ssä laulais Matti Laitinen, ja että Laitinen esittäis myös Vilissä Niittiä. mutta mistä sää tunnet niin monen henkilön lauluäänen?

• NoJopas
        hannu kirjoitti:

mmy:ssä oli wikipedian mukaan äänessä myös Jarmo Heikkinen. Sehän on Avaran luonnon kertojana useimmiten, oisko hän mmy:ssä esittänyt Foggia. Vai oliko se sittenkin Saarisen Eero. Fixiä luulen esittäneen saman henkilön kuin Ticoa eli Hyttisen. Itse kuvittelin että mmy:ssä laulais Matti Laitinen, ja että Laitinen esittäis myös Vilissä Niittiä. mutta mistä sää tunnet niin monen henkilön lauluäänen?

Minun mielestäni Fogg on ihan selvä Eero Saarinen. Olisko Jarmo Heikkinen voinut olla Korn/Buli? Hänen äänensä ei ole minulle tuttu, mutta Saarisen kyllä uskon tunnistavani kun hänen äänensä kuulen.

Wikipediahan ei aina ole superluotettava, mutta se kertoo Saarisen näytelleen Foggia. (Enkä äsken kirjoittanut sitä, Foggin nimikin on kirjoitettu väärin :D)

Hyttinen on Fix ja Tico, innostuin katsomaan kaikki omistamani jaksot jokin aika sitten.

Laitisen ääni ei ole tuttu (nimeltä). En siis osaa yhdistää vilperi-roolia ja nimeä. Voi olla Niitti, tykkään kyllä äänestä tosi paljon.

Hyttisen lauluäänestä, kuten ei puheäänestäkään voi erehtyä. Alfred J. Kwakissakin hän laulaa. Ja minä olen kuulevinani sen selvästi mmy:n tunnarissa. Lisäksi kuulen naisen äänen, joka sopisi Kiiskeen. Kolmannen henkilön mukana olosta en ole varma, voihan siellä hoilata vaikka Jarmo Koskikin.

• NoJopas
        NoJopas kirjoitti:

Minun mielestäni Fogg on ihan selvä Eero Saarinen. Olisko Jarmo Heikkinen voinut olla Korn/Buli? Hänen äänensä ei ole minulle tuttu, mutta Saarisen kyllä uskon tunnistavani kun hänen äänensä kuulen.

Wikipediahan ei aina ole superluotettava, mutta se kertoo Saarisen näytelleen Foggia. (Enkä äsken kirjoittanut sitä, Foggin nimikin on kirjoitettu väärin :D)

Hyttinen on Fix ja Tico, innostuin katsomaan kaikki omistamani jaksot jokin aika sitten.

Laitisen ääni ei ole tuttu (nimeltä). En siis osaa yhdistää vilperi-roolia ja nimeä. Voi olla Niitti, tykkään kyllä äänestä tosi paljon.

Hyttisen lauluäänestä, kuten ei puheäänestäkään voi erehtyä. Alfred J. Kwakissakin hän laulaa. Ja minä olen kuulevinani sen selvästi mmy:n tunnarissa. Lisäksi kuulen naisen äänen, joka sopisi Kiiskeen. Kolmannen henkilön mukana olosta en ole varma, voihan siellä hoilata vaikka Jarmo Koskikin.

Löysin ääninäytteen: http://areena.yle.fi/toista?id=260772

Ja ihan selvästi Kenraali Korn äänessä! Samoin Buli.

Ei missään nimessä Fogg.

Satavarma juttu.

• hannu
        NoJopas kirjoitti:

Löysin ääninäytteen: http://areena.yle.fi/toista?id=260772

Ja ihan selvästi Kenraali Korn äänessä! Samoin Buli.

Ei missään nimessä Fogg.

Satavarma juttu.

Kattelin eilen vanhaa Vili-videotallennettamme ja olen nyt melko varma siitä että Väpää esitti sama kuin Niittiä, aatteleppa Niitille sössöttävä ääni. Pontsoa esittänee sama henkilö kuin emuakin, Vilin äitiä Kiiski ja Nokkasiiliä Wallenius. Muuten, paul Ankan Ulkonäöstä tulee mieleen Silvio Berlusconi;)

• NoJopas
        hannu kirjoitti:

Kattelin eilen vanhaa Vili-videotallennettamme ja olen nyt melko varma siitä että Väpää esitti sama kuin Niittiä, aatteleppa Niitille sössöttävä ääni. Pontsoa esittänee sama henkilö kuin emuakin, Vilin äitiä Kiiski ja Nokkasiiliä Wallenius. Muuten, paul Ankan Ulkonäöstä tulee mieleen Silvio Berlusconi;)

Pontso ja Emu on juu sama tyyppi. Nokkasiiliä en muista, mutta Vilin äidin aika hyvin... Kiiski se tosiaan taitaa olla.

Mutta Niitti ja Väpä... Tästä en ole varma. Jotain samaa on kyllä... Mutta Niitin ääni on aika korkea, luonnollisen korkea ei tekemällä tehty. Väpällä on vähän matalampi... Mutta kyllä se voi olla samakin tyyppi. Apua, täytyy katsoa videota...

• NoJopas

Babarin roolituksesta? Tuli nyt mieleen, mulla on kyllä nimiä ylhäällä, mutta en osaa yhdistää kaikkia rooleja ja nimiä.

Onko Babar norsu tuttu sarja?

• hannu 24vee

Eipä oo tullu aikoihin nähtyä mutta muistan kyllä millä äänillä ne puhuivat. Babarilla oli semmonen kohtalaisen persoonaton, yltiörauhallinen ääni, ehkä vähän kuin Tomppa Pöystillä (Pekka Tököhännällä). Korneliuksella oli ähisevä, pelokas ja hämmästelevä, kuin sillä ois ollut jääpuikko kainalossa. Pomppadur puhui narisevalla, maukuvalla ja valittavalla äänellä ja äänenkorkeus heittelehti dramaattisesti. Sarvikuonon äänen muistan myös, sellainen tekoilkeä ja virnuileva, sarvikuonopojalla sellainen pehmeän kimeä. Violettimekkoisella rouvalla oli aike hempeä ääni. No, keitäs nuo sarjan ääni näyttelijät sitten olivat?

• NoJopas
        hannu 24vee kirjoitti:

Eipä oo tullu aikoihin nähtyä mutta muistan kyllä millä äänillä ne puhuivat. Babarilla oli semmonen kohtalaisen persoonaton, yltiörauhallinen ääni, ehkä vähän kuin Tomppa Pöystillä (Pekka Tököhännällä). Korneliuksella oli ähisevä, pelokas ja hämmästelevä, kuin sillä ois ollut jääpuikko kainalossa. Pomppadur puhui narisevalla, maukuvalla ja valittavalla äänellä ja äänenkorkeus heittelehti dramaattisesti. Sarvikuonon äänen muistan myös, sellainen tekoilkeä ja virnuileva, sarvikuonopojalla sellainen pehmeän kimeä. Violettimekkoisella rouvalla oli aike hempeä ääni. No, keitäs nuo sarjan ääni näyttelijät sitten olivat?

Tässä joitain (tuskin kaikkia)

Eero Aho, Kari Hietalahti, Pekka Milonoff, Kati Outinen, Marja Packalén, Vieno Saaristo, Pekka Valkeejärvi, Tuula Väänänen.

Noista tiedän varmasti, että Kati Outinen on Loren ääni ja Marja Packalén Celeste (nuorena ja vanhana) ja Pom.

Kari Hietalahti on mielestäni Rataxes. Ehkä myös Rataxeen Victor poika.

Oliskiko Eero Aho sitten Babar aikuisena? Vai Babar lapsena/Alexander?

Pekka Valkeejärvi voisi olla Kornelius...?

• hannu
        NoJopas kirjoitti:

Tässä joitain (tuskin kaikkia)

Eero Aho, Kari Hietalahti, Pekka Milonoff, Kati Outinen, Marja Packalén, Vieno Saaristo, Pekka Valkeejärvi, Tuula Väänänen.

Noista tiedän varmasti, että Kati Outinen on Loren ääni ja Marja Packalén Celeste (nuorena ja vanhana) ja Pom.

Kari Hietalahti on mielestäni Rataxes. Ehkä myös Rataxeen Victor poika.

Oliskiko Eero Aho sitten Babar aikuisena? Vai Babar lapsena/Alexander?

Pekka Valkeejärvi voisi olla Kornelius...?

Kuka niistä kuulostaa Muumien Tuutikilta/ Aliisalta, siis Packalenilta? Muut ovat ihan outoja mulle. Muuten muistimpa juuri että tänä iltana tulee muistaakseni yheksän jälkeen ykkösellä Peltsi Pellonpäästä kertova ohjelma. Voi sitten maistella hänen ääntään ja miettiä kuulostaisko se vaikka Pontsolta;)

• NoJopas
        hannu kirjoitti:

Kuka niistä kuulostaa Muumien Tuutikilta/ Aliisalta, siis Packalenilta? Muut ovat ihan outoja mulle. Muuten muistimpa juuri että tänä iltana tulee muistaakseni yheksän jälkeen ykkösellä Peltsi Pellonpäästä kertova ohjelma. Voi sitten maistella hänen ääntään ja miettiä kuulostaisko se vaikka Pontsolta;)

On Celeste, sekä nuorena että aikuisena. Lisäksi hän on Babarin ja Celesteen vanhin poika Pom.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      63
      5608
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4237
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2916
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      155
      2193
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1926
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      128
      1760
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1136
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      988
    Aihe