Vilpittömyys..

..on aseistariisuvaa. Usein lapset ja vanhukset; ja
muutama poikkeus siinä välilläkin ;)
Tuo on ehkä liiankin kyynisesti sanottu, mutta
kuitenkin..

19

1330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...aseistariisuvaa! Aikuisilla on vaan se ongelma, että vilpittömyys ja rehellisyys tulkitaan monasti väärin.

      Kertomalla suoraan asiat niinkuin ne ovat, saa helposti aikaan hämmennystä, jopa paheksuntaa.

      Ilkeämieliset vääristelevät vilpittömyyden lapsellisuudeksi tai jopa vanhuuden höperyydeksi.

      Aika kyyninen tuli myös vastauksestani, mutta vilpittömässä mielessä vastasin...

      • ..lähes mahdottomaan 'hienotunteisuuden verhoon',
        pitäisi ajatukset osata pukea.
        Jottei kukaan koskaan kokisi varpailleen astuttavan, tai muuten hämmentyisi.


    • ...ngg

      Reilu viikko sitten läheisen lastentarhan aidatulta alueelta
      karkasi pallo ja palautin sen aidan takana kyyhöttävälle
      nappisilmälle. Ojentaessani palloa poika kysyi, kenen isä
      minä olen. Vastasin hämilläni, että en kenenkään. Silmät
      tapitti entistä suurempana ja sitten poika töräytti, että ke-
      nenkä pappa minä olen. Olin revetä. Naureskelin kotiovelle
      asti.

      Tuollainen riisuva vilpittömyys pelasti rankan päiväni ja
      saa minut vieläkin hyvälle tuulelle.

      • ..asuva sukulaistyttöni n. 10 v, vietti luonani
        muutaman päivän.
        Kotiin mentyään hän soitti heti illalla, juteltiin hetki,
        ja hän sanoi lähdes itku kurkussa.
        Kuule ....., kun mulla on sua ihan hirvee ikävä.
        Se oli tytöllä vilpitön sen hetken ajatus, siksi
        uskallan ottaa siitä hyvän mielen itselleni.

        Nim. Ei kenenkään äiti, eikä mummo


    • on ,,,

      jotain kaunistakin ,,
      katso kaikkea elävää , katso luontoa , ,, aina sieltä löytää jotain kaunista , , , elämää , ja mikä voisi olla sen kauniimpaa ,, ?

      • ..kauniisti sanottu.
        En just tajua miten se liittyy tähän, mutta
        ei se haittaa :)


    • Seijasini

      Lasten vilpittömyys ja suorasanaisuus kumpuavat heidän maailmastaan, heidän kokemattomuudestaan. He vain tutkailevat maailmaa olettaen, että kaikki ovat hyviä tai ainakin hyvää tarkoittavia.

      Jos aikuinen lausuisi samoja totuuksia, niihin suhtauduttaisiin toisella tavalla... Koska mukaan tulee ajatus siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Aikuisen vilpittömyys on mielestäni jonkin sortin hyväntahtoisuutta ja pyyteettömyyttä. "Hyvyyttä" ilman taka-ajatuksia.

      *vilpittömyyden vastakohta on vilpillinen... kun asiaa tarkastelee tästä lähtökohdasta, kumpaa sinä olet?*

      • musta-g

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?


      • Seijasini
        musta-g kirjoitti:

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?

        käytössä. Pohjimmiltani olen vilpitön... niin naiviuteen saakka, että välillä itseäkin ihan hävettää.

        Työroolissani on osia itsestäni, mutta asioiden eteenpäin viemiseksi ja projektien koossa pitämiseksi joutuu joskus vilpittömyydestä tinkimään. Tilanteesta riippuen suuntaan jos toiseen...

        *ei ole olemassa vitivalkeaa ihmistä, joka voisi kaikki ympäriltään kivittää. ei ole olemassa niin sysimustaa ihmistä, jota kaikki muut saisivat kivittää... paitsi lapsiin sekaantujat ja ... Eli periaate mustasta ja valkoisesta tökkii tänään...*


      • ..synonyymi ois suunnilleen hyväntahtoinen, oon
        sellainen, omasta mielestäni ;)
        Just se, ettei kaikkien kans tarvii olla 'kaveri' :)


      • Anonyymi

        Olisit maininnut ensin omasi vilpillisyyden!
        Ennenkuin muilta kyselet.


      • Anonyymi
        musta-g kirjoitti:

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?

        Tuskin kuulet Timon olevan sininen, 360 o käännöstä!


    • Anonyymi

      Ei vilpittömyyttä ole olemassa, ainoastaan on raha ja aika.
      Vanhukset on höperöitä ja lapset lapsellisia, eivät kä vilpittömiä.

    • Anonyymi

      Vilpittömyys on niiin harvinaista, ettei osu kohdalle eläessä montakaan kertaa, jos yhtään. - Nm. Poikkeukset vahvistavat säännön

      • Anonyymi

        Aloitus näkyy olevan vuodelta 2007!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus näkyy olevan vuodelta 2007!

        En enää muista, hokasinko sen kesäkuun 4. päivänä. - Nm. Haittaax se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En enää muista, hokasinko sen kesäkuun 4. päivänä. - Nm. Haittaax se

        No ei haittaa, on vanhempiakin aloituksia nostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei haittaa, on vanhempiakin aloituksia nostettu.

        Jooo, mut se on aika metkaa. - Nm. Miksi


    • Anonyymi

      Lapset ovat avoimia pyntetömiä teini ikään asti.Sitten nistä tulee kummalaisia minä minä ihmisiä aikusenaki. Sukupuolvien rajat astuu voimaan!Osa vanhuksista on iki nuora ,joiden serassa vihtyy.Osa heistä katkeria ,sisän päin käntyneitä.Vali,vali vali. Juuri ne kaapijuopot yksinää vietä aikaa pullon kassa ja samalla häiritsevät maratoni puheluilla ihmisiä känissä varsinkin naiset yksin asuvat eläkeikäisinä.Mistän eivät näe hyvää aina jotain haukkuvat ja nostavat itsensä jalustalle.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe