Vilpittömyys..

Sanin

..on aseistariisuvaa. Usein lapset ja vanhukset; ja
muutama poikkeus siinä välilläkin ;)
Tuo on ehkä liiankin kyynisesti sanottu, mutta
kuitenkin..

19

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...aseistariisuvaa! Aikuisilla on vaan se ongelma, että vilpittömyys ja rehellisyys tulkitaan monasti väärin.

      Kertomalla suoraan asiat niinkuin ne ovat, saa helposti aikaan hämmennystä, jopa paheksuntaa.

      Ilkeämieliset vääristelevät vilpittömyyden lapsellisuudeksi tai jopa vanhuuden höperyydeksi.

      Aika kyyninen tuli myös vastauksestani, mutta vilpittömässä mielessä vastasin...

      • ..lähes mahdottomaan 'hienotunteisuuden verhoon',
        pitäisi ajatukset osata pukea.
        Jottei kukaan koskaan kokisi varpailleen astuttavan, tai muuten hämmentyisi.


    • ...ngg

      Reilu viikko sitten läheisen lastentarhan aidatulta alueelta
      karkasi pallo ja palautin sen aidan takana kyyhöttävälle
      nappisilmälle. Ojentaessani palloa poika kysyi, kenen isä
      minä olen. Vastasin hämilläni, että en kenenkään. Silmät
      tapitti entistä suurempana ja sitten poika töräytti, että ke-
      nenkä pappa minä olen. Olin revetä. Naureskelin kotiovelle
      asti.

      Tuollainen riisuva vilpittömyys pelasti rankan päiväni ja
      saa minut vieläkin hyvälle tuulelle.

      • ..asuva sukulaistyttöni n. 10 v, vietti luonani
        muutaman päivän.
        Kotiin mentyään hän soitti heti illalla, juteltiin hetki,
        ja hän sanoi lähdes itku kurkussa.
        Kuule ....., kun mulla on sua ihan hirvee ikävä.
        Se oli tytöllä vilpitön sen hetken ajatus, siksi
        uskallan ottaa siitä hyvän mielen itselleni.

        Nim. Ei kenenkään äiti, eikä mummo


    • on ,,,

      jotain kaunistakin ,,
      katso kaikkea elävää , katso luontoa , ,, aina sieltä löytää jotain kaunista , , , elämää , ja mikä voisi olla sen kauniimpaa ,, ?

      • ..kauniisti sanottu.
        En just tajua miten se liittyy tähän, mutta
        ei se haittaa :)


    • Seijasini

      Lasten vilpittömyys ja suorasanaisuus kumpuavat heidän maailmastaan, heidän kokemattomuudestaan. He vain tutkailevat maailmaa olettaen, että kaikki ovat hyviä tai ainakin hyvää tarkoittavia.

      Jos aikuinen lausuisi samoja totuuksia, niihin suhtauduttaisiin toisella tavalla... Koska mukaan tulee ajatus siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei. Aikuisen vilpittömyys on mielestäni jonkin sortin hyväntahtoisuutta ja pyyteettömyyttä. "Hyvyyttä" ilman taka-ajatuksia.

      *vilpittömyyden vastakohta on vilpillinen... kun asiaa tarkastelee tästä lähtökohdasta, kumpaa sinä olet?*

      • musta-g

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?


      • Seijasini
        musta-g kirjoitti:

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?

        käytössä. Pohjimmiltani olen vilpitön... niin naiviuteen saakka, että välillä itseäkin ihan hävettää.

        Työroolissani on osia itsestäni, mutta asioiden eteenpäin viemiseksi ja projektien koossa pitämiseksi joutuu joskus vilpittömyydestä tinkimään. Tilanteesta riippuen suuntaan jos toiseen...

        *ei ole olemassa vitivalkeaa ihmistä, joka voisi kaikki ympäriltään kivittää. ei ole olemassa niin sysimustaa ihmistä, jota kaikki muut saisivat kivittää... paitsi lapsiin sekaantujat ja ... Eli periaate mustasta ja valkoisesta tökkii tänään...*


      • ..synonyymi ois suunnilleen hyväntahtoinen, oon
        sellainen, omasta mielestäni ;)
        Just se, ettei kaikkien kans tarvii olla 'kaveri' :)


      • Anonyymi

        Olisit maininnut ensin omasi vilpillisyyden!
        Ennenkuin muilta kyselet.


      • Anonyymi
        musta-g kirjoitti:

        Tänään olen valkea mutta kukaties huomenna musta. Raadollisen elon tiellä takinkääntöäkin joutuu harjoittamaan.

        Kumpaa sinä olet?

        Tuskin kuulet Timon olevan sininen, 360 o käännöstä!


    • Anonyymi

      Ei vilpittömyyttä ole olemassa, ainoastaan on raha ja aika.
      Vanhukset on höperöitä ja lapset lapsellisia, eivät kä vilpittömiä.

    • Anonyymi

      Vilpittömyys on niiin harvinaista, ettei osu kohdalle eläessä montakaan kertaa, jos yhtään. - Nm. Poikkeukset vahvistavat säännön

      • Anonyymi

        Aloitus näkyy olevan vuodelta 2007!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus näkyy olevan vuodelta 2007!

        En enää muista, hokasinko sen kesäkuun 4. päivänä. - Nm. Haittaax se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En enää muista, hokasinko sen kesäkuun 4. päivänä. - Nm. Haittaax se

        No ei haittaa, on vanhempiakin aloituksia nostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei haittaa, on vanhempiakin aloituksia nostettu.

        Jooo, mut se on aika metkaa. - Nm. Miksi


    • Anonyymi

      Lapset ovat avoimia pyntetömiä teini ikään asti.Sitten nistä tulee kummalaisia minä minä ihmisiä aikusenaki. Sukupuolvien rajat astuu voimaan!Osa vanhuksista on iki nuora ,joiden serassa vihtyy.Osa heistä katkeria ,sisän päin käntyneitä.Vali,vali vali. Juuri ne kaapijuopot yksinää vietä aikaa pullon kassa ja samalla häiritsevät maratoni puheluilla ihmisiä känissä varsinkin naiset yksin asuvat eläkeikäisinä.Mistän eivät näe hyvää aina jotain haukkuvat ja nostavat itsensä jalustalle.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe