Miten naimisiin marokkolaisen kanssa??

halihalii

Kyselisin onko muilla kokemusta naimisiin menosta muslimi miehen kanssa? Itse siis olen suomalainen nainen. Mitä kaikkia järjestelyjä tarvii? Ajattelimme marokossa mennä naimisiin, mutta mies muuttaa sen jälkeen suomeen kanssani. Tarviiko naisen olla töissä ja omistaa asunto? ja mitä muita mahdollisia vaatimuksia?
Niin ja onnistuuko Suomeen muutto helposti?

66

15147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan

      Juu onnea vaan rutkasti ja vähän enemmänkin.

    • apuva..

      "Tarviiko naisen olla töissä ja omistaa asunto" Joo, hyvä kysymys aloittajalta, vastausta tuskin tarvitaan. Täytyy vavan sanoa että on surullista että suomalaisen naisen pitää tuollainen kysyms esittää..

    • lumeliitto

      No, ensimmäiseksi naisen pitää tulla heti paikalla pois sieltä Marokosta, unohtaa ne häät ja samalla sulhasmies, palata kotimaahan, mennä töihin, ostaa asunto, jolloin raha eikä aika enää riitä Marokon matkoihin. Tämä on suositeltava ja ainoa oikea marssijärjestys.

      • halihaliii

        Ja pitäiskö sitte alkaa suunnitella tulevaisuutta jonkun toisen ihmisen kanssa,kun sydän on muualla..?


      • lumeliitto
        halihaliii kirjoitti:

        Ja pitäiskö sitte alkaa suunnitella tulevaisuutta jonkun toisen ihmisen kanssa,kun sydän on muualla..?

        Pitäis!


      • maria83girl

        olin järkyttynyt lukiessani teidän juttuja.mitä pahaa on mennä naimisiin rakastamansa ihmisen kanssa?itsellä asuu poikaystävä marokossa eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa!!!


    • ...

      porukkaa..:/ Ei ole helppoa saada mies tänne, sen sanon heti kättelyssä; jos olette tunteneet about 2 vkoa ja naimisiin lätkäsette ja haette turistiviisumia tahi oleskelulupaa tänne, niin ensiksi turistiviisumihakemus varmaan tyssää siiheen, ja oleskelulupaa saatte odottaa sen 9 kk:ta, ja sekin negatiivinen. Kannattaa rauhassa ensin seurustella miekkosen kanssa ja vaikka asua hänen kotimaassaan, jotta yhteistä elämää kertyy. Tsemppiä kuitenkin!

      • halihaliii

        kiitos,vihdoin asiallinen vastaus! Ei todellakaan olla suoraa päätä naimisiin hyppäämässä. Tunnettu ollaan vuoden alusta asti ja vähän sen jälkeen alettu seurustella. Kyselen siis jo nyt näitä asioita, vaikkei vielä naimisiin olla menossakaan... Tiedän että tästä tulee vaikea prosessi, mutta minkäs sille voi jos suomalaiset ei kiinnosta! Pitää silti jossain vaiheessa sitä tulevaisuuttakin suunnitella.


      • Myös tämä!
        halihaliii kirjoitti:

        kiitos,vihdoin asiallinen vastaus! Ei todellakaan olla suoraa päätä naimisiin hyppäämässä. Tunnettu ollaan vuoden alusta asti ja vähän sen jälkeen alettu seurustella. Kyselen siis jo nyt näitä asioita, vaikkei vielä naimisiin olla menossakaan... Tiedän että tästä tulee vaikea prosessi, mutta minkäs sille voi jos suomalaiset ei kiinnosta! Pitää silti jossain vaiheessa sitä tulevaisuuttakin suunnitella.

        Edes vielä silläkään perusteella ei ulkomaalainen saa oleskelulupaa tänne Suomeen, että on naimisissa suomalaisen puolison kanssa.
        Yhteistä seurusteluhistoriaa pitää löytyä riittävästi ja sellaiseksi ei kyllä huomioida mitään netti- tai puhelinseurustelua! Pitää elää ihan oikeasti "käsi kädessä"!
        Todennäköisesti kun hän ei viisumiakaan Suomeen saa niin ihan ensiksi valmistaudu siihen, että sulla paikkakunnan (ja maan) vaihto edessä jos haluat suhdetta pidemmälle jatkaa..


      • kysyä
        Myös tämä! kirjoitti:

        Edes vielä silläkään perusteella ei ulkomaalainen saa oleskelulupaa tänne Suomeen, että on naimisissa suomalaisen puolison kanssa.
        Yhteistä seurusteluhistoriaa pitää löytyä riittävästi ja sellaiseksi ei kyllä huomioida mitään netti- tai puhelinseurustelua! Pitää elää ihan oikeasti "käsi kädessä"!
        Todennäköisesti kun hän ei viisumiakaan Suomeen saa niin ihan ensiksi valmistaudu siihen, että sulla paikkakunnan (ja maan) vaihto edessä jos haluat suhdetta pidemmälle jatkaa..

        kuinka paljon sulla on kokemusta tästä?

        " Edes vielä silläkään perusteella ei ulkomaalainen saa oleskelulupaa tänne Suomeen, että on naimisissa suomalaisen puolison kanssa. "


      • kylmä totuus
        kysyä kirjoitti:

        kuinka paljon sulla on kokemusta tästä?

        " Edes vielä silläkään perusteella ei ulkomaalainen saa oleskelulupaa tänne Suomeen, että on naimisissa suomalaisen puolison kanssa. "

        Meillä ei ollut ongelmia oleskeluluvan saannissa mutta olimmekin asuneet yhdessä vuoden verran ennen luvan anomista.
        Vastaavasti netti on täynnä katkeria aviopuolisoita joilla oleskelulupaa ei ole myönnetty koska yhteiselämä on puuttunut.

        Tässä vielä katkelma yhdestä UVI virkailijan haastattelusta josta myös käy idea selvästi ilmi:

        K:
        Minkälaisissa tapauksissa näitä avioluolisoiden hylkääviä oleskelulupapäätöksiä tai karkoituksia yleensä tehdään?
        UVI:
        Nämä tapaukset kohdistuvat pääsääntöisesti suomalaisten naisten ulkomaalaisiin aviopuolisoihin. Useiden maiden kohdalla suomalaisten naisten aviopuolisoiden oleskelulupa-anomuksista noin joka neljäs päätös on hylkäävä.
        Nuo suomalaisten naisten puolisoiden hylkäävät oleskelulupapäätökset kohdistuvat tapauksiin joissa puolisoon on tutustuttu joko lomamatkalla tai internetin välityksellä ja fyysistä yhdessäoloa ei ole siten kertynyt merkittävässä määrin.
        Useimmiten nämä puolisot ovat myös kotoisin maista, joista on perinteisesti suuri laittoman siirtolaisuuden virta EU-alueelle, jonka vuoksi myös oleskelulupa-anomuksia tarkistellaan kriittisemmin.


      • heitsu
        halihaliii kirjoitti:

        kiitos,vihdoin asiallinen vastaus! Ei todellakaan olla suoraa päätä naimisiin hyppäämässä. Tunnettu ollaan vuoden alusta asti ja vähän sen jälkeen alettu seurustella. Kyselen siis jo nyt näitä asioita, vaikkei vielä naimisiin olla menossakaan... Tiedän että tästä tulee vaikea prosessi, mutta minkäs sille voi jos suomalaiset ei kiinnosta! Pitää silti jossain vaiheessa sitä tulevaisuuttakin suunnitella.

        hei ! itellä sama tilanne mies on marokossa nyt olen heinäkuussa menossa sinne kuukaudeksi ollan seurusteltu joulukuusta saakka mulla ja sama suomalaiset miehet kiinosta enää yhtään onnee teille itse odotan kovasti marokkon matkaa hänen tapaamista mekin ollan suunniteltu naimisin menoa josain vaihessa miettinyt jos itse muutaisin sinne asumaan ei olisi eka maa missä olen ulkomaila asunnu .heitsu


      • Anonyymi
        heitsu kirjoitti:

        hei ! itellä sama tilanne mies on marokossa nyt olen heinäkuussa menossa sinne kuukaudeksi ollan seurusteltu joulukuusta saakka mulla ja sama suomalaiset miehet kiinosta enää yhtään onnee teille itse odotan kovasti marokkon matkaa hänen tapaamista mekin ollan suunniteltu naimisin menoa josain vaihessa miettinyt jos itse muutaisin sinne asumaan ei olisi eka maa missä olen ulkomaila asunnu .heitsu

        Miksi pitää vajota noin alas että nai lähi-itäläisen miehen?
        Minusta ovat rumiakin, ja niin hirveän vaarallisia.
        Minun mielestäni kaikki maanpetturi suvakit jotka ottavat muslimin tai thaikun, saisivat häipyä pysyvästi sinne mistä panokaverinsa ovat kotoisin, pois pois vaan ,takaisin ei olisi tulemista.
        Ei tarvita suomessa ulkomaan hyppykuppia ja viruksia, ei kunniamurhia, happoiskuja, tyttöjen sukuelinten silvontaa, terrorismia ,lapsiavioliittoja, minareetteja, budhapatsaita, thai-hierontapaikkoja, surkeita kebabbeja, pedofiileja ja muuta ällöttävää .
        Suomea voisivat jäädä rakentamaan vain isänmaalliset, suomalaiset ihmiset.
        Vihervasemmisto voisi kanssa muuttaa vaikka tunisiaan.
        Siellä yrittäköön ihmeessä pistää pride-marssin pystyyn,
        Marssivat sitten suoraan katolle ja tulee lentävä lähtö.


    • ja voivoi

      Ja ikää oli? Taidat olla kovin nuori tai sitten vaan toivottoman tyhmä. Mitä pirua luulet sen "miehes" Suomessa tekevän vaikka saiskin oleskeluluvan? Meneekö töihin? Elätätkö sinä? Luuletko että se saa sossusta rahaa? Onko itselläsi töitä tai koulutusta? Kuinka hyvin tunnet muslimeja ja sitä kulttuuria? Osaatko näihin kysymyksiin vastata?

      • marokkolainen mies

        tai toki hän on jo Suomen kansalainen .
        En kyllä hakenut häntä Marokosta vaan tapasimme täällä Suomessa .
        Hän on aina tehnyt töitä ja meillä on pitkä
        toimiva / onnellinen avioliitto .
        Eli älä yleistä !


      • aloittajan viestiin?
        marokkolainen mies kirjoitti:

        tai toki hän on jo Suomen kansalainen .
        En kyllä hakenut häntä Marokosta vaan tapasimme täällä Suomessa .
        Hän on aina tehnyt töitä ja meillä on pitkä
        toimiva / onnellinen avioliitto .
        Eli älä yleistä !

        Miten tuo nyt liittyi edelliseen viestiin? Sinun miehelläsi ei ole aloittajan "miehen" kanssa muuta yhteistä kuin kansalaisuus. On vähän eri asia repäistä joku kieltäosaamaton ja kouluttamaton marokkolainen rantaturistiennaurattaja viikon yhteiselämän jälkeen sivistyneeseen yhteiskuntaan kuin avioliitto marokkolaisen kanssa joka ilmeisesti on jo asunut ja työskennellyt Suomessa kauemman aikaa ja jota ei ole tuotu matkamuistona Suomeen jonkun bimbon seksileluksi.


      • halihaliii
        marokkolainen mies kirjoitti:

        tai toki hän on jo Suomen kansalainen .
        En kyllä hakenut häntä Marokosta vaan tapasimme täällä Suomessa .
        Hän on aina tehnyt töitä ja meillä on pitkä
        toimiva / onnellinen avioliitto .
        Eli älä yleistä !

        Hyvä että löytyy positiivisiakin kokemuksia, vaikka sulla tilanne olikin eri kun mulla. Useimmiten yleistetään kaikki miehet kotimaan ja uskonnon perusteella, ärsyttävää!!


      • halihalii

        No jos ei suomessa niin missä sitte??? Mikä ihme kaikilla on marokkolaisia vastaan?


      • taidat olla aika nuori
        halihalii kirjoitti:

        No jos ei suomessa niin missä sitte??? Mikä ihme kaikilla on marokkolaisia vastaan?

        Sinun parastasi me vain ajattelemme. Marokkolaisten työttömyys Suomessa on 50% luokkaa. Onko miehesi koulutettu ja valmis oppimaan suomea? Miehen on aluksi lähes mahdotonta saada töitä. Kuka hänet elättää? Sinäkö? Sossu ei elätä, ainakaan heti.

        Marokkolaisten huono maine on ihan täysin ansaittua, he ovat rikostilastoissa vähän liiankin hyvin edustettuina. Kuinka kauan olet edes tuntenut miehen? Mies on myös muslimi. Onko himouskovainen?


      • kuka on puhunut
        aloittajan viestiin? kirjoitti:

        Miten tuo nyt liittyi edelliseen viestiin? Sinun miehelläsi ei ole aloittajan "miehen" kanssa muuta yhteistä kuin kansalaisuus. On vähän eri asia repäistä joku kieltäosaamaton ja kouluttamaton marokkolainen rantaturistiennaurattaja viikon yhteiselämän jälkeen sivistyneeseen yhteiskuntaan kuin avioliitto marokkolaisen kanssa joka ilmeisesti on jo asunut ja työskennellyt Suomessa kauemman aikaa ja jota ei ole tuotu matkamuistona Suomeen jonkun bimbon seksileluksi.

        kouluttamattomasta rantaturistiennaurattajasta ?
        Kyllä se minunkin mieheni on alunperin ollut kieltäosamaaton tänne tullessaan .
        Riippuu yksilöstä.Jospa onkin työtäpelkäämätön toisin kun monet suomalaiset . Ei pidä yleistää .
        Voihan sitä aluksi ainakin tehdä vaikka siivoushommia .Neuvona sanoisinkin että helpottaisi varmaan jos olisi työpaikka jo tiedossa kun hakee lupia .Varmaan sinun tulisi kyetä elättämään .Että on katto pään päällä ja toimeentulo turvattu .
        Nää jotka niin kauhistelee että Marokosta mies niin arvaan ettette ole käyneet koskaan Marokossa. Riippuu varmasti onko jostain maaseudulta tai kaupungista mutta ei ne ihmiset nyt niin erilaisia ole kuin täällä .


      • rantaturistiennaurattajasta
        kuka on puhunut kirjoitti:

        kouluttamattomasta rantaturistiennaurattajasta ?
        Kyllä se minunkin mieheni on alunperin ollut kieltäosamaaton tänne tullessaan .
        Riippuu yksilöstä.Jospa onkin työtäpelkäämätön toisin kun monet suomalaiset . Ei pidä yleistää .
        Voihan sitä aluksi ainakin tehdä vaikka siivoushommia .Neuvona sanoisinkin että helpottaisi varmaan jos olisi työpaikka jo tiedossa kun hakee lupia .Varmaan sinun tulisi kyetä elättämään .Että on katto pään päällä ja toimeentulo turvattu .
        Nää jotka niin kauhistelee että Marokosta mies niin arvaan ettette ole käyneet koskaan Marokossa. Riippuu varmasti onko jostain maaseudulta tai kaupungista mutta ei ne ihmiset nyt niin erilaisia ole kuin täällä .

        "työtäpelkäämätön toisin kun monet suomalaiset . Ei pidä yleistää ."

        Miksi sitten yleistit?

        Aloittajan viestistä voi kyllä päätellä että kyseinen mies on ns. tyhjätoimittaja-ainesta.


      • ei kuunnella!!
        rantaturistiennaurattajasta kirjoitti:

        "työtäpelkäämätön toisin kun monet suomalaiset . Ei pidä yleistää ."

        Miksi sitten yleistit?

        Aloittajan viestistä voi kyllä päätellä että kyseinen mies on ns. tyhjätoimittaja-ainesta.

        Olet todellinen masokisti, joka väkisin käy täällä palstalla, ja kiduttaa itseään, eikö sinulla ole muuta tekemistä, oikeesti???


      • pimu76
        taidat olla aika nuori kirjoitti:

        Sinun parastasi me vain ajattelemme. Marokkolaisten työttömyys Suomessa on 50% luokkaa. Onko miehesi koulutettu ja valmis oppimaan suomea? Miehen on aluksi lähes mahdotonta saada töitä. Kuka hänet elättää? Sinäkö? Sossu ei elätä, ainakaan heti.

        Marokkolaisten huono maine on ihan täysin ansaittua, he ovat rikostilastoissa vähän liiankin hyvin edustettuina. Kuinka kauan olet edes tuntenut miehen? Mies on myös muslimi. Onko himouskovainen?

        Olen itse marokkolaisen miehen kanssa naimisissa, onnellisesti. Kulttuurit on sovitettu hyvin yhteen. Mitä jos ottaisitte selvää Marokosta ja marokkolaisita sekä mitä on todellinen islam, ei sitä mitä media teille syöttää.


      • halihaliii
        pimu76 kirjoitti:

        Olen itse marokkolaisen miehen kanssa naimisissa, onnellisesti. Kulttuurit on sovitettu hyvin yhteen. Mitä jos ottaisitte selvää Marokosta ja marokkolaisita sekä mitä on todellinen islam, ei sitä mitä media teille syöttää.

        Olen samaa mieltä kanssasi. Se kuva jonka media antaa marokkolaisista ei oo kovin positiivinen. Oma asenne on muuttunu täysin tutustuttuani sen maalaisiin.


      • goagoes
        halihaliii kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi. Se kuva jonka media antaa marokkolaisista ei oo kovin positiivinen. Oma asenne on muuttunu täysin tutustuttuani sen maalaisiin.

        kyse ei ole mistä hän on,vaan onko hän kunnon muslimi!!!kunnon muslimin kanssa ei hypellä sänkyyn noin vain vaan hän haluaa HETI kihlauksen,heti!!on haram eli kielletty muuten edes koskea tai kätellä.ja jos et tiedä/epäilet hänestä jotain,niin toista aina että valehtelu on Islamissakin kielletty,vaikka mitä muita vapauksia olisikin...Miksi hän haluaa Suomeen,seksivapauden vai rahan takia?Toki täälläkin oi tehdä paljon hyvää kun tämä on näin henkisesti korruptoitunnut maa mutta oikea uskovaien kaipaa moskeijoita,profeettojen hautoja ym.sitä kulttuuria,mikä on islamin mukainen.


      • stupidgoes

        kunnon muskimi, kunnon kristitty, kunnon juutalainen, ... lässyn lässyn. Ihmisen hyvyyttä ja "kunnollisuutta" ei uskonnon avulla mitata. Yhdelle kunnon muslimi ei ole toiselle oikea muslimi.

        Kun ihminen vihdoin ymmärtää, että jumalia ei ole olemassa, loppuu tuollainen lässytys. Uskonnot ovat henkistä korruptiota ja aviopesua - kaikki uskonnot.


      • Anonyymi
        halihaliii kirjoitti:

        Hyvä että löytyy positiivisiakin kokemuksia, vaikka sulla tilanne olikin eri kun mulla. Useimmiten yleistetään kaikki miehet kotimaan ja uskonnon perusteella, ärsyttävää!!

        Löytyy kai sitä vaikka mitä kun itse keksitään.
        Toiveajattelua naisilta joilla on silmäkulma mustana ja kaapu päällä, pakoon ei uskalla kun kunniamurha.


    • meno ei ole..

      niin kauhean yksinkertaista. Nimim. kokemusta on. Tarvii jos jonkinlaista paperia ja leimaa. Oam mieheni ei tosin ole marokkolainen vaan tunisialainen, mutta luulisin suunnilleen samat paperit tarvittavan sielläkin.. Lähinnä ne leimat jo pistävät sinut ja miehesi juoksemaan monen monessa virastossa. Ja kaikki tapahtuu sielläpäin maailmaa huomattavsti hitaammin kuin täällä.. Mutta kun nuo asiat ovat kunnossa niin itse naimisiin meno ei ole vaikeaa. Sitten taas, millainen suku miehllä on? Oletko tavannut perhettä ja tuletteko toimeen keskenänne? On jo perusasioita että olet työssä käyvä (joskaan se ei ole pakollista, mutta parempi aina niin), omaa asuntoa sinua ei pakota kukaan ostamaan, sehän on vapaavalintaista. Jos kuitenkin omaisuutta on, niin suosittelen avioehtoa, menisit sitten naimisiin kenen tahansa kanssa. Itselläni on avioehto, koskien nimenomaan omistamaani asuntoa ja mahdollista perintöä. Mutta vamistaudu paperisotaan ja asioiden hoitamiseen. Tee miehellesi selväksi, että jos Suomeen tulee, niin ensiarvoisen tärkeää on kielen opsikelu. Oma mieheni onneksi on asian jo tiennyt ja ei ollut ongelma mennä opiskelamaan kieltä, kun vain oli oikea asenne. Samalla sitten pystyi tekemään töitäkin (mitä kyllä löytyy jos vain haluaa), ei mitään huippuduunia, mutta kuitenkin jotain. Ihmettelen näitä arabi-miehiä, jotka elävät vaimon siivellä tai sossun rahoilla, omani ainakin on niin ylpeä, että on jo kunniakysymys pitää huoli perheen toimeentulosta. Mutta kaikkea hyvää teille, tässä vain muutama vinkki mitä kannattaa muistaa. =)

      • halihalii

        Joo,ollaankin arveltu että paperisotia tulee ja ettei se niin helppoa ole. Mies ei siis todellakaan ole tulossa Suomeen minun elätettäväksi vaan siis yrittää mahdollisuuksien mukaan saada töitä. Suomea hän ei vielä osaa, mutta tietoinen hän kuitenkin on siitä että kieltä pitää piakkoin alkaa opettelemaan. Semmonen kysymys vielä,että jos marokossa naimisiin menee niin sielläkö ne paperisodat käydään? ja aletaanko siellä kyselemään kaikista vaadittavista asioista? Tarvitseeko Suomessa jotain paperihommia hoitaa?


      • ensin...
        halihalii kirjoitti:

        Joo,ollaankin arveltu että paperisotia tulee ja ettei se niin helppoa ole. Mies ei siis todellakaan ole tulossa Suomeen minun elätettäväksi vaan siis yrittää mahdollisuuksien mukaan saada töitä. Suomea hän ei vielä osaa, mutta tietoinen hän kuitenkin on siitä että kieltä pitää piakkoin alkaa opettelemaan. Semmonen kysymys vielä,että jos marokossa naimisiin menee niin sielläkö ne paperisodat käydään? ja aletaanko siellä kyselemään kaikista vaadittavista asioista? Tarvitseeko Suomessa jotain paperihommia hoitaa?

        No tottakai Suomessa jo alkaa paperimetsästys. Ensin maistraattiin, tarvitset miehesi passin kopio, syntymätodistus, ja paperi jossa selviää että miehesi on naimaton, nämä paperit kysyt mieheltäsi ensin. Viikon kestää esteettömystutkimus, eli katotaan onko estettä avioliitolle. Kun saat tämän paperin, niin tarvitset ehkä notaarin leiman, että paperi on aito, ja pyydä vaikka englanniksi käännös. Maistraatissa neuvovat kyllä.
        Sitten hommaat oman synymätodistuksen ja engalnniksi, ja jos olet ollut aviossa aikaisemmin, niin erotodistus.
        Sitten matkaan, ja passi sinulla on tietenkin mukana. Sitten en kyllä tiedä miten toimitaan Marokossa, koska itse avioiduin Kosovossa, ja maan tavat ovat niin erillaiset.
        Kun olet avioitunut ja tulet takaisin Suomeen, niin menet maistraattiin aviotodistuksen kanssa ja rekisteröit aviolliton myös Suomessa ja mahdollisesti myös nimen vaihto. Sitten haet lupaa miehellesi uvista, ja se onkin sitten toinen juttu. Kannattaa ottaa paljon kuvia häistä ja sukulaisista, niitä kun uvi tarvitsee.


      • Barbie:;,
        ensin... kirjoitti:

        No tottakai Suomessa jo alkaa paperimetsästys. Ensin maistraattiin, tarvitset miehesi passin kopio, syntymätodistus, ja paperi jossa selviää että miehesi on naimaton, nämä paperit kysyt mieheltäsi ensin. Viikon kestää esteettömystutkimus, eli katotaan onko estettä avioliitolle. Kun saat tämän paperin, niin tarvitset ehkä notaarin leiman, että paperi on aito, ja pyydä vaikka englanniksi käännös. Maistraatissa neuvovat kyllä.
        Sitten hommaat oman synymätodistuksen ja engalnniksi, ja jos olet ollut aviossa aikaisemmin, niin erotodistus.
        Sitten matkaan, ja passi sinulla on tietenkin mukana. Sitten en kyllä tiedä miten toimitaan Marokossa, koska itse avioiduin Kosovossa, ja maan tavat ovat niin erillaiset.
        Kun olet avioitunut ja tulet takaisin Suomeen, niin menet maistraattiin aviotodistuksen kanssa ja rekisteröit aviolliton myös Suomessa ja mahdollisesti myös nimen vaihto. Sitten haet lupaa miehellesi uvista, ja se onkin sitten toinen juttu. Kannattaa ottaa paljon kuvia häistä ja sukulaisista, niitä kun uvi tarvitsee.

        Minä hieman ihmettelen, että miksei miehesi tätä naimisiinmenoasiaa selvitä, vaan sinun täytyy täältä kysellä, mistä todennäköisesti et saa kovin täsmällisiä neuvoja? Eikö se ole miehesi asia todellakin selvittää asia, kun osaa siis puhua "marokkoa" (sori en tiiä mitä ne siel puhuu!) ja voi soitella puheluja kotimaahansa päin ja sieltä sitten kysellä miten asiat tarvii olla??

        Ethän sinä nyt täältä Suomesta mitään hirveän hyviä neuvoja voi saada, että miten joku asia pitää hoitaa jossakin toisessa valtiossa!!? Asianomaisen valtion viranomaisilta tällaiset asiat pitää selvittää kuule. Ja se on miehesi asia selvittää koska on sen maan kansalainen ja puhuu kieltä, eikös niin?


      • uudestaan..
        Barbie:;, kirjoitti:

        Minä hieman ihmettelen, että miksei miehesi tätä naimisiinmenoasiaa selvitä, vaan sinun täytyy täältä kysellä, mistä todennäköisesti et saa kovin täsmällisiä neuvoja? Eikö se ole miehesi asia todellakin selvittää asia, kun osaa siis puhua "marokkoa" (sori en tiiä mitä ne siel puhuu!) ja voi soitella puheluja kotimaahansa päin ja sieltä sitten kysellä miten asiat tarvii olla??

        Ethän sinä nyt täältä Suomesta mitään hirveän hyviä neuvoja voi saada, että miten joku asia pitää hoitaa jossakin toisessa valtiossa!!? Asianomaisen valtion viranomaisilta tällaiset asiat pitää selvittää kuule. Ja se on miehesi asia selvittää koska on sen maan kansalainen ja puhuu kieltä, eikös niin?

        Oletkos vähän klovni? Kerroin ap:lle just miten Suomessa toimitaan, ja ilmoitin vielä etten tiedä miten toimia Marokossa.

        Olen naimisissa, ja en ole pyytänyt apua, vaan antanut apua. Minun mieheni ei ole marokkolainen, OK?

        Barbie=blondi


      • Barbie:;.
        uudestaan.. kirjoitti:

        Oletkos vähän klovni? Kerroin ap:lle just miten Suomessa toimitaan, ja ilmoitin vielä etten tiedä miten toimia Marokossa.

        Olen naimisissa, ja en ole pyytänyt apua, vaan antanut apua. Minun mieheni ei ole marokkolainen, OK?

        Barbie=blondi

        Viestini oli tarkoitettu keskustelun aloittajalle, luonnollisesti!!!

        Jos jotakin muuta olisin kommentoinut niin olisin tietysti laittanut tyyliin "nimimerkille Se ja se:".
        Eiköhän se sinun "lue nyt uudestaan" -nimimerkin olisi pitänyt tajuta se jo siitä kun sanoin miestä marokkolaiseksi, että sinua en tarkoittanut (eihän sinun mies ole marokkolainen), vaan että tarkoitin ap:tä, joka kertoi miehensä olevan marokkolainen. Joten suosittelen sinua itseäsi lukemaan uudestaan!


      • ei oppi ojaan kaada;)
        Barbie:;, kirjoitti:

        Minä hieman ihmettelen, että miksei miehesi tätä naimisiinmenoasiaa selvitä, vaan sinun täytyy täältä kysellä, mistä todennäköisesti et saa kovin täsmällisiä neuvoja? Eikö se ole miehesi asia todellakin selvittää asia, kun osaa siis puhua "marokkoa" (sori en tiiä mitä ne siel puhuu!) ja voi soitella puheluja kotimaahansa päin ja sieltä sitten kysellä miten asiat tarvii olla??

        Ethän sinä nyt täältä Suomesta mitään hirveän hyviä neuvoja voi saada, että miten joku asia pitää hoitaa jossakin toisessa valtiossa!!? Asianomaisen valtion viranomaisilta tällaiset asiat pitää selvittää kuule. Ja se on miehesi asia selvittää koska on sen maan kansalainen ja puhuu kieltä, eikös niin?

        "voi soitella puheluja kotimaahansa päin ja sieltä sitten kysellä miten asiat tarvii olla?? "

        marokossa ei tiedä mikä on suomen byrokratia.

        mutta aloittajalle, ei se vaikeaa ole;)

        Marokon lähetystö Suomessa: Mikonkatu 8 A, 00100 Helsinki, puh. 61224840, fax 635160, E-mail [email protected], suurlähettiläs Mohamed Salah Tamek (Oslo)


        Suomen suurlähetystö: myös marokkoon. Käyntiosoite 145 Rue Soufiane Ben Wahb, OLM Souissi Rabat, postiosoite B.P. 590, Rabat Chellah, 10002 Rabat, Morocco, puh. 212-(0)3-7658775, fax 212-(0)3-7658904, E-mail: [email protected], suurlähettiläs Esko Kiuru, Portugalissa

        noi osaa vastata keikkeen. sit turistivisa ja suomeen. loput hässäkät, ja oleskeluhakemus.

        ps. marokasta en tiedä mitään mutta varmasti samalla lailla kuin muittenkin ulkomaitten kans.


      • ihan sama..
        ei oppi ojaan kaada;) kirjoitti:

        "voi soitella puheluja kotimaahansa päin ja sieltä sitten kysellä miten asiat tarvii olla?? "

        marokossa ei tiedä mikä on suomen byrokratia.

        mutta aloittajalle, ei se vaikeaa ole;)

        Marokon lähetystö Suomessa: Mikonkatu 8 A, 00100 Helsinki, puh. 61224840, fax 635160, E-mail [email protected], suurlähettiläs Mohamed Salah Tamek (Oslo)


        Suomen suurlähetystö: myös marokkoon. Käyntiosoite 145 Rue Soufiane Ben Wahb, OLM Souissi Rabat, postiosoite B.P. 590, Rabat Chellah, 10002 Rabat, Morocco, puh. 212-(0)3-7658775, fax 212-(0)3-7658904, E-mail: [email protected], suurlähettiläs Esko Kiuru, Portugalissa

        noi osaa vastata keikkeen. sit turistivisa ja suomeen. loput hässäkät, ja oleskeluhakemus.

        ps. marokasta en tiedä mitään mutta varmasti samalla lailla kuin muittenkin ulkomaitten kans.

        todellakaan kuin muiden ulkomaiden kanssa. EU-maista saat tuoda miehen ilman mitään byrokratiaa Suomeen asumaan niinkuin itsekin voit muuttaa EU.n sisällä ja mennä naimisiin ilman ongelmia.


      • selvä...
        Barbie:;. kirjoitti:

        Viestini oli tarkoitettu keskustelun aloittajalle, luonnollisesti!!!

        Jos jotakin muuta olisin kommentoinut niin olisin tietysti laittanut tyyliin "nimimerkille Se ja se:".
        Eiköhän se sinun "lue nyt uudestaan" -nimimerkin olisi pitänyt tajuta se jo siitä kun sanoin miestä marokkolaiseksi, että sinua en tarkoittanut (eihän sinun mies ole marokkolainen), vaan että tarkoitin ap:tä, joka kertoi miehensä olevan marokkolainen. Joten suosittelen sinua itseäsi lukemaan uudestaan!

        Kyllä joo, mutta vastauksesi oli minun viestini alla, joten ihmettelin miksi niin vastasit.


    • oikaisemme hieman

      miten erotaan marokalaisesta/tunisialaisesta/algerialaisesta/turkkilaisesta mulperosta joka vain on ja haisee ja haluaa rahasi??
      Onnea

      • pimu76

        Hmmm varmaan samalla lailla kun suomalaisesta/ruotsalaisesta/saksalaisesta............
        mulperosta!!!!


    • ottaa selvää asioista.

      voin sanoa kokemuksesta että täältä et todellakaan kovinkaan hyvää palautetta saa asiaasi joten tee näin.
      1. mene maistraattiin ja tiedustele asiaa sieltä kuinka toimia ja mitä tarvitset. ne siellä kyllä tietää.
      2. voit myös tiedustella uvista viisumi ja oleskelulupa asioista joista saat varmat tiedot
      3. kun päätätte naimisiin mennä haette heti sen jälkeen oleskelulupaa miehellesi hänen maansa lähimmästä suomen suurlähetystöstä(ota selvää missä sijaitsee.)jos kaikki ok saat miehesi 3kk suomeen aluksi 1 vuoden oleskelulupa ja sen jälkeen haette lisäaikaa.
      Ota itse selvää asioista älä täällä kulta pieni kysy nämä ihmiset eivät pakosti itsekkään tiedä kaikkea.
      kokemuksen syvällä äänellä tämän ilmoitan (=
      Onnea elämäänne (=

    • saada

      vaikka olisi kotimaassaan käynyt kouluja....varsinkin afrikkalaisten. Tunnen monia tapauksia joilla jo suomen kansalaisuuskin mutta ei kunnon töitä. Eläinlääkäri on bussikuskina, IT-alan mies tiskarina jne.

      • ......

        Tuli vielä mieleen että tiedätkö mitään islamista? Vaikka mies ei olisikaan vielä kovin uskonnollinen niin varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan. Eli mm. kun avioidut muslimin kanssa hyväksyt että tulevat lapsenne kasvatetaan muslimeiksi. Eli unohda ristiäiset, suomalainen/kristitty nimi, syntymäpäivät, joulu, pääsiäinen jne. Pojat ympärileikataan ja lapsille opetetaan koraania. Miehesi rukoilee vähintään 5 kertaa päivässä (pakolliset 5 rukousta) tietyn kaavan mukaan ja rituaali pesuineen. Ei syö sianlihaa eikä mitään lihaa joka ei ole halal lihaa. Miehesi voi ottaa myös muita vaimoja mutta sinä et saa edes katsoa muita miehiä silmiin. Nainen ei voi päättää monta lasta haluaa vaan mies päättä sen kuten kaiken muunkin.


      • on uskonnon kanssa
        ...... kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen että tiedätkö mitään islamista? Vaikka mies ei olisikaan vielä kovin uskonnollinen niin varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan. Eli mm. kun avioidut muslimin kanssa hyväksyt että tulevat lapsenne kasvatetaan muslimeiksi. Eli unohda ristiäiset, suomalainen/kristitty nimi, syntymäpäivät, joulu, pääsiäinen jne. Pojat ympärileikataan ja lapsille opetetaan koraania. Miehesi rukoilee vähintään 5 kertaa päivässä (pakolliset 5 rukousta) tietyn kaavan mukaan ja rituaali pesuineen. Ei syö sianlihaa eikä mitään lihaa joka ei ole halal lihaa. Miehesi voi ottaa myös muita vaimoja mutta sinä et saa edes katsoa muita miehiä silmiin. Nainen ei voi päättää monta lasta haluaa vaan mies päättä sen kuten kaiken muunkin.

        jos itse olet kristitty ja miehesi muslimi niin voiko mennä naimisiin vai pitääkö vaihtaa uskontoa samaan? Haluaako muslimi mies kristityksi ja haluatko sinä itse muslimiksi?


      • ja se siitä sitten
        ...... kirjoitti:

        Tuli vielä mieleen että tiedätkö mitään islamista? Vaikka mies ei olisikaan vielä kovin uskonnollinen niin varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan. Eli mm. kun avioidut muslimin kanssa hyväksyt että tulevat lapsenne kasvatetaan muslimeiksi. Eli unohda ristiäiset, suomalainen/kristitty nimi, syntymäpäivät, joulu, pääsiäinen jne. Pojat ympärileikataan ja lapsille opetetaan koraania. Miehesi rukoilee vähintään 5 kertaa päivässä (pakolliset 5 rukousta) tietyn kaavan mukaan ja rituaali pesuineen. Ei syö sianlihaa eikä mitään lihaa joka ei ole halal lihaa. Miehesi voi ottaa myös muita vaimoja mutta sinä et saa edes katsoa muita miehiä silmiin. Nainen ei voi päättää monta lasta haluaa vaan mies päättä sen kuten kaiken muunkin.

        "Tuli vielä mieleen että tiedätkö mitään islamista? Vaikka mies ei olisikaan vielä kovin uskonnollinen niin varmasti jossain vaiheessa tulee olemaan. Eli mm. kun avioidut muslimin kanssa hyväksyt että tulevat lapsenne kasvatetaan muslimeiksi. Eli unohda ristiäiset, suomalainen/kristitty nimi, syntymäpäivät, joulu, pääsiäinen jne. Pojat ympärileikataan ja lapsille opetetaan koraania. Miehesi rukoilee vähintään 5 kertaa päivässä (pakolliset 5 rukousta) tietyn kaavan mukaan ja rituaali pesuineen. Ei syö sianlihaa eikä mitään lihaa joka ei ole halal lihaa. Miehesi voi ottaa myös muita vaimoja mutta sinä et saa edes katsoa muita miehiä silmiin. Nainen ei voi päättää monta lasta haluaa vaan mies päättä sen kuten kaiken muunkin. "

        Öhöm. Saanen huomauttaa...
        Isäni on muslimi, on naimisissa yhden naisen kanssa, ei ole katsellut muita, ei rukoile, me vietetään joulua (oikeastaan vain lahjojen merkeissä), viimeksi vietettiin eilen äitini synttäreitä. Ja lapsien lukumäärä kuuluu päättää yhdessä, meitäki on vain kaksi. Äitini käy töissä.
        Jos kuule tutustuisit hieman tarkemmin siihen oikeaan islamiin, etkä niihin yleistyksiin,joohan?
        Koraanin mukaan (tuskin oot sitä edes lukenut) mies ja nainen on TÄYSIN samanarvoisia jumalan edessä. Aviopari päättää asioista YHDESSÄ, eikä vain toinen osapuoli. Jos muslimi-mies tosiaan noudattaa Koraania, niin hän myös kuuntelee vaimoaan.

        Ja tuota.. onhan niitä suomalaisiaki joilla on useampi naikkonen (ei aviovaimo tieteskään)samaan aikaan, toisaalta aviovaimo ei sitä varmaankaan tiedä...
        Ja onhan niitä suomalaisia sovinistejakin, eikö?


      • no kyllä

        Suomessakin insinöörit tiskaa, kun ei muualta töitä saada.


    • Niko.sta

      Seurustelin 4 vuotta sitten viehättävän Eestittären kanssa, hyvin koulutettu ja fiksukin. Rahaa alkoi ilmaantua myös ulkomaanmatkailuun ja eräänäpäivänä hän ilmoitti tilanneensa matkan Marokkoon ystävättaren kanssa. Mikäs mulla sitä vastaa, kun oli ensimmäinen lajiaan,.mutta 2 viikonpäästä loman loppuessa tuli vain tyly maili että tapasin suklaasilmäisen Marokkolaismiehen ja jatkan elämääni eteenpäin hänen kanssaan=) Noh,.ei sitten napannut Suomalainen mukavasti koulutettu, maailmaa ja elämää kokenut kristitty mies. Viime Kesäkuussa sain yllättävän viestin jossa pahoiteltiin tapahtunutta,.2 vuoden takaa!!!Kerottiin että seurustelu lopahti ongelmiin ihan yleisessä elämässä,.tavat ja kulttuuri haaste josta ei tullut mitään. Eestitär halusi aloittaa alusta joka ei Suomalaisluonteelleni enää sopinut,.laitoin mailin takaisin jossa suosittelin hänelle jatkossa vain kotimaanmatkailua=)

      • ja ihmettelenkin

        kuinka tämä nainen todellakin edes kehtasi meiliä laittaa? Toki eihän se maailmaa kaada jos vaikka olisikin saanut sinulta ymmärrystä ja uuden alun teidän suhteelle tällä tavalla.
        Itse en todellakaan voisi moiseen ryhtyä... pelihän meni poikki juuri hänen vuokseen.
        Itse seurustelin marokkolaisen kanssa ja olihan hän kaiken kaikkiaan loistava mies mutta minustahan ei muslimia olisi koskaan tullut eikä lapsiani kasteta muuhun uskontoon kuin omaani ja se on sillä selvä asia. Nämä miehet kyllä(riippuu toki ihmisestä)pitävät hyvää huolta naisestaan, mutta tosiaankin valmis täytyy olla kaikkiin sääntöihin joita heidän kulttuurinsa on täynnä. Nykyinen mieheni myös muslimi mutta silti ei kuitenkaan. Mieheni on aivan niinkuin minäkin eli elämää eletään vaan omien sääntöjen mukaan ei minkään opusten.


      • Nyt kun
        ja ihmettelenkin kirjoitti:

        kuinka tämä nainen todellakin edes kehtasi meiliä laittaa? Toki eihän se maailmaa kaada jos vaikka olisikin saanut sinulta ymmärrystä ja uuden alun teidän suhteelle tällä tavalla.
        Itse en todellakaan voisi moiseen ryhtyä... pelihän meni poikki juuri hänen vuokseen.
        Itse seurustelin marokkolaisen kanssa ja olihan hän kaiken kaikkiaan loistava mies mutta minustahan ei muslimia olisi koskaan tullut eikä lapsiani kasteta muuhun uskontoon kuin omaani ja se on sillä selvä asia. Nämä miehet kyllä(riippuu toki ihmisestä)pitävät hyvää huolta naisestaan, mutta tosiaankin valmis täytyy olla kaikkiin sääntöihin joita heidän kulttuurinsa on täynnä. Nykyinen mieheni myös muslimi mutta silti ei kuitenkaan. Mieheni on aivan niinkuin minäkin eli elämää eletään vaan omien sääntöjen mukaan ei minkään opusten.

        sydämesi läpättää kiihkeästi marokon suuntaan,muuta sinä sinne.Laita omaisuutesi rahoiksi ja pakkaa matkalaukkusi.

        Marokossa voit antaa rahasi miehesi taakse,hän huolehtii kyllä sinusta.


    • Aviovaimo

      Moikka, en tiedä missä vaiheessa jo olet kun olet tän viestin viime vuonna jo kirjottanut tänne Suomi 24:ään mutta kerron kuitenkin.
      Eli jos aiot naimisiin Marokkolaisen miehen kanssa, ensin sinun täytyy tietysti mennä ko. maahan. Sitä ennen hanki nämä:
      *Lääkärintodistus* (Ettet ole raskaana ja muuten terveydentila ok)

      *Avioliiton esteiden tutkinta lomake maistraatista* (Jonka täytät ja sitten lähetät miehellesi allekirjoitettavaksi ja sen jälkeen kun sen saat takaisin, viet maistraattin)

      *Virkatodistus* (Todistavat että olet sinkku, asuinmaasi ja kielesi)

      * Rikosrekisteriote*
      *Työtodistus*(Jos siis töissä)
      Ja sitten nämä kaikki Suomen ulkoministeriöön käännätettäväksi, kielenä Arabia tai Ranska.

      Sitten ihan perusasiat, eli A ja B- Hepatiitti rokotukset suositeltavaa ja maitohappobakteerien syönti viikko ennen matkaa ja sitten viellä Ko. Maassa.

      Kun siellä menette naimisiin, puolisosi saa n. 6kk viisumin jotta pääsee Suomeen.

      Näin meillä! Eli vaikeata on, mutta sen arvoista.
      Nyt aviossa oltu 4 vuotta, ja 2 lastakin siunaantunut ja Suomessa asumme. Marokossa vierailemme miehen perheen luona 2kk välein.
      Kysy vaan jos jotain vielä haluat tietää =)

      • NevaGiveUP

        Chillii uutta vuotta! :) Sellasia mietteitä pyöriskeli päässä et, jos oisitte sattuneet miehesi kanssa tietämään tarviiko ne virkatodistukset välttämättä kääntää juuri arabiaksi vai riittääkö se ranska oikeasti?

        Kerta luin juuri täältä palstalta että jollakin olisi tullut ongelmia niiden ranskankielisten papereiden kanssa ja hänen sitten täytyi kääntää ne arabiaksi ja lähettää suomeen leimattavaksi... sekä marokon suurlähetystön sivuilla puhuttiin vain arabiasta kanssa.

        Ja siksi nyt vaivaan tällä asialla koska noita ranskan kääntäjiä taitaa olla hieman enemmän suomessa ja myös hinnaltaan halvempia niin jäis sit itse asiaan enemmän rahaa, jos ymmärrät ^^

        Sitten vielä jos viitsisit kertoa teidän kokemuksesta miehesi suomeen saamisessa? Oliko minkäänlaisia ongelmia tai minkälainen se käytäntö nyt yleensä on ja mitä olisi hyvä tietää. Entäs sitten vielä että kestikö kauankin teidän tapauksessa et miehesi pääsi tänneppäin onnellisesti? :))

        Ite olen menos naimisiin toivottavasti huhtikuussa viimeistään feziläisen ihanan neitosen kanssa


      • Annika83
        NevaGiveUP kirjoitti:

        Chillii uutta vuotta! :) Sellasia mietteitä pyöriskeli päässä et, jos oisitte sattuneet miehesi kanssa tietämään tarviiko ne virkatodistukset välttämättä kääntää juuri arabiaksi vai riittääkö se ranska oikeasti?

        Kerta luin juuri täältä palstalta että jollakin olisi tullut ongelmia niiden ranskankielisten papereiden kanssa ja hänen sitten täytyi kääntää ne arabiaksi ja lähettää suomeen leimattavaksi... sekä marokon suurlähetystön sivuilla puhuttiin vain arabiasta kanssa.

        Ja siksi nyt vaivaan tällä asialla koska noita ranskan kääntäjiä taitaa olla hieman enemmän suomessa ja myös hinnaltaan halvempia niin jäis sit itse asiaan enemmän rahaa, jos ymmärrät ^^

        Sitten vielä jos viitsisit kertoa teidän kokemuksesta miehesi suomeen saamisessa? Oliko minkäänlaisia ongelmia tai minkälainen se käytäntö nyt yleensä on ja mitä olisi hyvä tietää. Entäs sitten vielä että kestikö kauankin teidän tapauksessa et miehesi pääsi tänneppäin onnellisesti? :))

        Ite olen menos naimisiin toivottavasti huhtikuussa viimeistään feziläisen ihanan neitosen kanssa

        Ranska riittää koska on Arabi maissa toinen virallinen kieli. Mä itse asuin miehen luona 7kk kunnes sai luvat tulla Suomeen. Ja ei siinä mitään hämminkiä sit ollutkaan enää kun tänne päästiin. Muslimiksi sä voit kääntyä perillä tai täällä. Jos täällä, tarvit paperit tietysti uskonnostasi, niin arabi nainenhan ei saa mennä kristityn miehen kanssa naimisiin. Muuten ihmettelisin että miksi sä muslimiksi käännyt, koska itse en oo enkä tuu. En osaa sanoo miksi vaatii työtodistuksen, en oo kysynyt. Mutta paljon ne vaatii ja paperihommaa riittää. Mutta kyllä se siitä! Olin jo äsken sängyssä, koitin nukkua mut ei tuu uni niin sainkin sitten ilmotuksen että sulta on tullut viesti mulle. Kiva sattuma :) No, toivottavasti tossa oli nyt jotain tietoo.


      • Aviovaimo

        Niin ihan viel vaan korjaan että olen siis tuo aviovaimo nikillä vastaileva mutta nyt laitoin toisen nimen vahingossa. Ai, sä olitkin mies, heh..Ja mä kun laitoin kaikkee tietoo ekassa viestissä et "Lääkärin todistus ettet oot naimisissa jne.." :D


      • NevaGiveUP
        Annika83 kirjoitti:

        Ranska riittää koska on Arabi maissa toinen virallinen kieli. Mä itse asuin miehen luona 7kk kunnes sai luvat tulla Suomeen. Ja ei siinä mitään hämminkiä sit ollutkaan enää kun tänne päästiin. Muslimiksi sä voit kääntyä perillä tai täällä. Jos täällä, tarvit paperit tietysti uskonnostasi, niin arabi nainenhan ei saa mennä kristityn miehen kanssa naimisiin. Muuten ihmettelisin että miksi sä muslimiksi käännyt, koska itse en oo enkä tuu. En osaa sanoo miksi vaatii työtodistuksen, en oo kysynyt. Mutta paljon ne vaatii ja paperihommaa riittää. Mutta kyllä se siitä! Olin jo äsken sängyssä, koitin nukkua mut ei tuu uni niin sainkin sitten ilmotuksen että sulta on tullut viesti mulle. Kiva sattuma :) No, toivottavasti tossa oli nyt jotain tietoo.

        Kiits pikaisesta vastauksesta Annika :> Joo siks tässä oon muslimiks kääntymäs et pääsis naimisiin.

        Ite vissiin käännätit ranskaksi sun paperit vai? Pitää kai vielä tarkistaa varmuuden vuoksi siltä adoulilta kelle ollaan menos niin ei tuu ylläreitä :P

        Missä kaupungissa muuten te olitte? Kelasin vain et jos sillä sitten on jotain tekemistä asian kanssa, kun jollain toisella neidolla oli juuri päinvastaiset kokemukset asiasta :o

        Sittenkun olit tossa edellisessä postissa maininnut että: Kun siellä menette naimisiin, puolisosi saa n. 6kk viisumin jotta pääsee Suomeen.

        Onko tuo joku ihan peruskäytäntö kun en mistään naahanmuuttoviraston sivuilta löytäny infoo ja ei ne suurlähetystössäkään sit maininnu? Ja saako sen siis suoraan jokainen ilman mitään erillisiä käsittelyjä naimisiin mentäessä? Siitä on varmaan se perus viisumimaksu kuitenkin? :)

        Olis kyllä ihan mukava tommoinen niin pääsis sit rakas tänne odottelemaan sitä vastausta oleskeluluvasta ^^

        Me kun ei olla asuttu kertaakaan yhdessä tai vietetty pitkiä aikoja livenä niin vähän huolettaa :D Ollaan kuitenkin 1,5 vuotta jo tunnettu niin uskon et heidän kysymyksiin toisistamme osataan jo vastata :))

        Kiitoskiitoskiiiitoooss vielä ^^ Mukava kun jostain saa apua tän asian kanssa hehe

        -Jere


      • Annika83
        NevaGiveUP kirjoitti:

        Kiits pikaisesta vastauksesta Annika :> Joo siks tässä oon muslimiks kääntymäs et pääsis naimisiin.

        Ite vissiin käännätit ranskaksi sun paperit vai? Pitää kai vielä tarkistaa varmuuden vuoksi siltä adoulilta kelle ollaan menos niin ei tuu ylläreitä :P

        Missä kaupungissa muuten te olitte? Kelasin vain et jos sillä sitten on jotain tekemistä asian kanssa, kun jollain toisella neidolla oli juuri päinvastaiset kokemukset asiasta :o

        Sittenkun olit tossa edellisessä postissa maininnut että: Kun siellä menette naimisiin, puolisosi saa n. 6kk viisumin jotta pääsee Suomeen.

        Onko tuo joku ihan peruskäytäntö kun en mistään naahanmuuttoviraston sivuilta löytäny infoo ja ei ne suurlähetystössäkään sit maininnu? Ja saako sen siis suoraan jokainen ilman mitään erillisiä käsittelyjä naimisiin mentäessä? Siitä on varmaan se perus viisumimaksu kuitenkin? :)

        Olis kyllä ihan mukava tommoinen niin pääsis sit rakas tänne odottelemaan sitä vastausta oleskeluluvasta ^^

        Me kun ei olla asuttu kertaakaan yhdessä tai vietetty pitkiä aikoja livenä niin vähän huolettaa :D Ollaan kuitenkin 1,5 vuotta jo tunnettu niin uskon et heidän kysymyksiin toisistamme osataan jo vastata :))

        Kiitoskiitoskiiiitoooss vielä ^^ Mukava kun jostain saa apua tän asian kanssa hehe

        -Jere

        Juu, ranskaksi käännätin paperit kun se on tosiaan toinen virallinen kieli siellä. Mistä maasta sun nainen on?
        Kaupungilla ei oo väliä miten asiat sujuu.
        Ainakin usealla ollut tuo 6kk perus odotus aika viisumiin.
        Mutta ei se mikään varma juttu tietty oo.
        Mutta kysy vaan vielä jos jotain mieleen tulee.


      • timoran

        Hei,

        Satut(te)ko tietamaan mitaan asiakirjasta nimelta:
        "capacité à mariage du consulat de son pays au maroc" - eli suomeksi lahinna esteettomystodistus?

        Ongelmani on se, etta talla hetkella Adul (Meknes) vaatii tuollaista asiakirjaa Family Court:ia varten, ja ko asiakirja tulisi saada suomen suurlahetystosta (siis tavallisen esteettomyystodistuken lisaksi). Suomen suurlahetystosta taas kerrotaan, etteivat he ole ikina tuosta kuulleetkaan, eivatka siis halua sita kirjoittaa vastedeskaan.

        Onko kenellakaan aiempaa kokemusta? Olen yrittanyt selvitella asiaa jo lahemmas 2 kuukautta viranomaisten kanssa, eika siihen nayta ainakaan toistaiseksi tulevan lisaselvyytta.

        Suuret kiitokset, mikali osaatte auttaa tassa asiassa!


      • Suomi Mies.

        Rikosrekisteri ote??? Estääkö muutama veropetos tuomio naimisiin menon Marokolaisen naisen kanssa?????? nim. Suomalaisiin lehmiin ja ryssän huoriin kyllästynyt.


    • Aviovaimo

      tarvitset miehesi passin kopio, syntymätodistus, ja paperi jossa selviää että miehesi on naimaton, ja kaikki paperit leimattavaksi Ukiin.

      • 1fatima

        Suomeen ei missään tapauksessa kannata tulla, Marokko on parempi maa asua.Näkee näistä maileista, että ihmiset on niinkuin typeryksiä.Maa on kaunis ja edistys kulkee nopeammin, kuin Suomessa. Suomen kulttuuri on ala-arvoista, ihmiset juoppoja ja laiskoja.


      • 32
        1fatima kirjoitti:

        Suomeen ei missään tapauksessa kannata tulla, Marokko on parempi maa asua.Näkee näistä maileista, että ihmiset on niinkuin typeryksiä.Maa on kaunis ja edistys kulkee nopeammin, kuin Suomessa. Suomen kulttuuri on ala-arvoista, ihmiset juoppoja ja laiskoja.

        Aahhahhahhahaaa!!! Huumorin kukka se on se kaunein kukka ja nauru pidentää ikää. Kiitokset siis.


    • iinakarolina

      Älä mene Marokossa naimisiin vaan Suomessa ja mikäli omistat jotain tee hyvissä ajoin avioehto.

      • ?????

        Tyhmä, eks tää kysymys ole esitetty 2007 heinäkuussa.


    • dingdong!!!!!

      pyydä hyvä myötäjäislahja (myös ei-neitsyt saa sen) jotta heppu ei heti ensimmäisessä mutkassa jätä sua.kyseenalaistaisin myös että tyypillä tuntuu olevan kova kiire suomeen,rahaa keräämään vi naisten takia.Sano että eihän täällä ole edes profeettojen hautoja ja ihmiset eksyvät nopeastimiksi haluat suomeen oikeasti..?

      • Suomivesseli

        Ihmettelen, miksi yleensä pitää mennä jossain islamimaassa naimisiin, kun näitä teidän viestejänne lukiessa huomaa miten paljon yksinkertaisempaa se on Suomessa?
        Siksikö vaan, että halutaan olla miehelle ja miehen perheelle mieliksi? Tai sitten halutaan kääntyä islamiin. Siinä neuvoisin miettimään. Itse menin naimisiin nykysin jo entisen Neuvostoliiton aikana Azerbaidjanilaisen naisen kanssa. Se oli on on muslimimaa, tosin nykyisin kovin maallinen sellainen, Naiset polttavat kadulla tupakkaa, ja kulkevat niin lyhyissä hameissa ja puolialasti, että joku imaami saisi sydänhalvauksen,
        Neuvostoliiton aikanahan uskonnonharjoitus oli kiellyttyä ja kun avioliittomme solmittiin vuonna 1987 pelkästään avioliittopalatsissa Leningradissa siviilimenoin. Siitä asti olemme olleet hyvin onnelisia ja olemme vierailleet vaimoni perheen luona Azerbaidjanissa, eikä kristitty vävy ole koskaan aiheuttanut mitään ongelmaa. Päinvastoin otetaan appiukon kanssa heti vodkaryypyt tultua.


    • ei naimisiin

      Älä nyt vaan tee elämäs virhettä ja mene naimisiin. Ei voi muuta sanoa. Usko kokeneempaa.

    • Anonyymi

      itse elin aikoinaan parisuhteessa naisen kanssa joka oli mennyt
      naimisiin marokkolaisen miehen kanssa.

      Mies ja nainen erosivat naisen tahdosta.
      Tämän kaiken loppuhuipennus oli se että mies
      kidnappasi koko pereheen.

      Onneksi hän päästi entisen anoppinsa ulos kiinteistöstä.
      Sen jälkeen tulivat poliisit, ensin tulivat koirat.

      Sitten koska olen kirjallisesti lahjakas kirjoitin
      oikeus.fi
      ja kerroin sinne koko tarinan
      ja sen kirjoituksen pääteksti oli: Kunniamurha.
      Muslimeilla on tämä kunniamurha
      elikkä jos nainen asettaa miehensä
      päämäärät ehdolle on miehellä
      oikeus islamistien uskonnon mukaan oikeus murhata
      oma Vaimonsa.

      Kun tää marokkolainen pääsi vankilasta
      häntä oli KRP vastassa ja hänet lennätettiin
      suoraan marokkoon.
      Onneksi on olemassa tämä serenget sopimus jossa
      kukaan EU maasta karkoitettu ei pääse palamaan
      eurooppaan tiettynä ajanjaksona.

    • Anonyymi

      Ahhhaaahhhaaaaaah! Huutonaurua

    • Anonyymi

      Kamalaa puhetta,,,ei kaikki muslimit ole murhaajia ...en ole naimisissa ulkomaalaisen kanssa.Köytyy niitä murhaajia ja lapsiin sekoajua Suomestakin ei esim.Marokossa silvota naisia. Ei pidä yleistää asioita.Ottakaa asioista selvää ,jos joku löytää muslimi miahen ja on onnellinen hänen kanssa niin ei se ole keneltäkään pois

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe