sisäsiisteys

cava pentu poika

meillä 4kk cavalier pentu,eikä vieläkään sisäsiisti,meiltä alkaa mennä hermot,mitä tehdä????

4

649

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuules nyt

Ei se mikään harvinaisuus ole ja yleensä 4kk pennut eivät ole sisäsiistejä tuossa iässä koskaan.
      Ensimmäinen Cavani oli täysin sisäsiisti 11kk ja toinen 8kk,joten ei auta muu kuin kärsivällisesti opetella ja opetella.
      Älä ainakaan tee vahingoista koirallesi mitään rangaistavaa juttua,sillä silloin varmasti menette asian kanssa vain taakse päin.
      Kehut aina kun tekee ulos ja kun tekee sisälle,niin et noteeraa koko asiaa...toimii aika hyvin.
      Ulkoilua monesti päivässä,sillä rakko ja pidätyskyky on vielä pienta ja alkutekijöissä.
      Mikäli koet asian todella ahdistavaksi ja olet epätietoinen,niin jutteleppa kasvattajan kanssa myös vielä.
      Meillä ainakin kasvattaja mielellään antaa omia vinkkejään ja tukee uutta omistajaa pienen pennun kasvatuksessa.

• lirin lorin ja kikkare kiel...

Pienet rodut eivät ihan hevin opi totaalisisäsiisteiksi. Ei niillä ole aikaa miettiä mihin ja koska pisutellaan ja kakitellaan, vaan se tehdään ohimennen kaiken mukavan puuhailun lomassa :).
        Joku satunnainen onnekas koiranomistaja sanoo 5-6 kk ikäisen cavan olevan sisäsiisti tai sitten eivät laske lukuun silloin tällöin sattuvia vahinkoja. 4-kuiselta kääpiörotuiselta ei pidäkkään odottaa sisäsiisteyttä. 7-8 kk ikäisenä malttavat odotella jo ulospääsyä. Yleensä oppivat yht´äkkiseltään eli tuntuu, kuin saisivat jonkinasteisen "herätyksen", että nyt on jo aika lakata kuseksimasta lattioille ja vääntämättä aamuyöstä pökelöä eteisen matolle...
        Kyllä se siitä oppii, teidänkin cava, mutta älkää ihmeessä odotelko moista ihmettä vielä vähään aikaan tai muuten menetätte hermonne oikeesti.

• ohje

itselläni myös cava pentu kohta 4kk ja välillä tekee mielenosoituksena pissin sisälle. jos näet kun se pissii niin keskeytät sen ja viet sen ulos jos mahdollista kantaa ulos. mulla on toiminut.on jo ihan sisäsiisti mutta kuten mainitsin nuo mielenosoitukset. haluan vielä mainita tuohon että ei noteeraa siihen kun pissaa niin meillä toi ei toiminut saattaa siitä luulla että sisälle tehdään tarpeet. KOKEILE EDES MUN NEUVOA, MUTTA MUISTA ETTÄ TÄMÄ EI VÄLTTÄMÄTTÄ TOIMI SINUN CAVALLE.
      ONNEA KOIRANPENNUSTA!!!!

• yksi asia

koiran naamaa ei saa työntää ulosteeseen tai pissaan,sillä se on loukkaus eläinta kohtaan ja sillälailla ei varmasti opi siistiksi.
      Koiran kun hankkii,niin on vain oltava kärsivällinen kaikessa kasvatukseen liittyvissä asioissa.
      Myöskään koiraa EI saa koskaan LYÖDÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      314
      3323
    2. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      18
      2251
    3. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1870
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1605
    5. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      417
      1522
    6. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      36
      1394
    7. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      233
      1301
    8. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1264
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      63
      1076
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      16
      1009
    Aihe