jos on parvi ylhäällä. On siinä kyllä aika pienet tilat. Edellinen koti oli 52 m2 ja sellainen on jo ihan liian iso.
Mökki 16m2 - mahtuuko sellaisessa
11
3252
Vastaukset
- Jimenai
Mökillähän ollaan ulkona! Kyllä meidän perhe mahtuu hyvinkin. Jos vieraita käy, sitten voi tehdä tiukkaa. Joku erillinen aittarakennus yöpymistiloiksi, niin sitten mahtuu vieraatkin. Järkevä kalustus - klaffipöytä ruokapöydäksi, klaffituolit ja sohvana niitä 'kuutioita' jotka voi levittää patjoiksi lattialle tarvittaessa. Lapset tykkää, kun ollaan yhdessä koko ajan. Kotonakin ollaan muutaman neliön sisällä kaikki ja loput sata neliötä tyhjillään...
- samaa mieltä
Ja meitä kun ei ole kuin kaksi - tytär ja minä.
Enempi noista ulko hommista haaveillaankin. Laittas oikein hyvän rannan ja sinne kylpy tynnyrin, siitä me unelmoidaan.
kai ne pikku mökitkin on käyttön tarkoitettu - ei kai niitä muuten myytäisi.
Ja uloshan saa kesäisen ruokailu tilan - kestopuusta tms. - riittää
samaa mieltä kirjoitti:
Ja meitä kun ei ole kuin kaksi - tytär ja minä.
Enempi noista ulko hommista haaveillaankin. Laittas oikein hyvän rannan ja sinne kylpy tynnyrin, siitä me unelmoidaan.
kai ne pikku mökitkin on käyttön tarkoitettu - ei kai niitä muuten myytäisi.
Ja uloshan saa kesäisen ruokailu tilan - kestopuusta tms.kahdelle vaatimattomaan vapaa-ajan viettoon, jos tuohon 16 neliöön ei tarvitse sentään saunaa mahduttaa. Kuten tuossa jo sanottiin, kyse on sisustus ym ratkasuista ja omasta vaatimustasosta. Kyllä tuossa tilassa jo sadettakin pitelee, intiimi kodikas tunnelma kaminan loisteessa.
- mökkeiltiin...
12 neliöisessä mökissä meidän perhe mökkeili viisi vuotta, aluksi ei ollut edes valoja eikä jääkaappia. Nyt on valmis 70 neliöinen mökki kaikilla mukavuuksilla ja onhan tämä luksusta vaikka tunnelmalta ehkä häviääkin..
- sievässäää
Olen viettäny vuosia noin 2,2/3,5 m kokoisessa hytissä.Ei se sen kummosempaa ole,Vähempi siivoomista,ilman vaihtoohan siinä tarttee.SE TOI EKO tarttee vaan nyky suomessa isomman tönön ku naapurilla.Pitää rakentaa niin iso talo ettei pysty kaikki ees maksaa sitä.
- sipe22
...pienoinenhan tuo on- ajattele sadepäiviä, kun ei ole "mitään" tekemistä (vaikka ainahan voi sateella olla sienessä). Toki mökin ei kuulukaan olla omasta mielestäni mikään tekniikka- ja tilahirviö, mutta...
- mielipidemies26
tämä nyt on vain oma mielipide. mökillehän yleensä tulee vieraita tai ainakin itse tykkäisin viettää aikaa kavereiden kanssa mökillä joten alle 30 neliöö on auttamattoman pieni. kaikista paras on semmonen että on tupa, keittonurkkaus ja pieni kammari. ja mielellään parvi tai puoltoista kerrosta. kokemusta riittää noin 25 neliön mökeistä ja matalista parvista. ei kiitos ei ikinä enää. tilahirviö ei tartte olla eikä luksusta mutta kun mökin kerrankin tekee niin ainakin se 30 neliöö parvella. sauna erikseen ja liiteri. se on siinä.
- turdus vulgaris
Neliöt mitä saa rakennusluvalla rakentaa, kannattaa käyttää.
Itsellä on 21m2 parvella. Kolme henkilöä mahtuu siinä mainiosti asustelemaan. Kun muksu vanhenee niin pitää varmaan joku aitta väsätä.
Pittää sitten muistaa että tämä meidän huusholli on pelkästään kesäkäytössä.- raha kysymys...
Kävin Honka näyttely paikalla ja siellä Severi mökki olis tarpeet 16.000e. Rakennuspalvelun kautta 50.000e.
Eikä mikään hirmuinen tila ihme ollut.
Onko sitä velattomana pikkuruisessa saunatuvassa vai iso velkaisena nukkuu unettomia öitä...
Saa sitä pähkäillä. - tumpelo
raha kysymys... kirjoitti:
Kävin Honka näyttely paikalla ja siellä Severi mökki olis tarpeet 16.000e. Rakennuspalvelun kautta 50.000e.
Eikä mikään hirmuinen tila ihme ollut.
Onko sitä velattomana pikkuruisessa saunatuvassa vai iso velkaisena nukkuu unettomia öitä...
Saa sitä pähkäillä.Kysyppä esim
http://www.kapula-puu.net
tarjous mökistäsi. Voi olla että velkataakkasi helpottuu.
- ulkoilmaihmiset
Meillä pariskunta ja koira mahtuvat parikymmentäneliöiseen, jossa on jo saunakin, eli varsinaista tilaa suunnilleen tuon verran kuin sinulla. Vietämme siellä lomia myös talvisin. Tavaroiden (vaihtovaatteiden ym.) säilytys etenkin talvella on hankalinta, kannattaa miettiä erilaisia sängyn alle laitettavia vetolaatikkoja, hyviä kaappeja ja naulakoita.
Ulkona touhuilemme muuten ja sisällä rauhoitutaan, sitä voi lötköttää sohvalla ja lukea ja syödä ja kuunnella radioa :)
Kesällä ruokailu hoituu terassilla, samoin vieraiden kanssa (saavat nukkua teltassa tms. jos tulevat yöksi).
Riittää meille, kotoisaa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703