Olenko vanhus!!!

desiree

Kun ihminen nuorena kuvittelee,että on kuolematon,niin kyllä se ajatusmaailma näillä kymmenillä muuttuu,mieli on kuin lapsella,mut kunto ei,eikä sitä oikein tahtois hyväksyä.Sitä vaan suunnittelee kaikenlaista vieläkin aloittavansa,vaik ei kuitenkaan työelämäs enää onnistu.Onko se nyt vain hyväksyttävä että on vanhus??? Seurana on vain kissat,ei ole lapsia hyvin on hiljaista näissä nurkissa.(En aina ole näin synkällä mielellä)

18

1695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin se vaan menee

ja ei ole muuta tehtävissä, kuin sopeutua vaan. Aikansa sekin vie.
      Ainakin minulla.
      Joskus on niin tyhjä olo, ei hymy tule suupieliin.
      Toisinaan vaan ihmettelee, että tässäkö tämä nyt sitten oli.
      Enkä minäkään ihan aina ole näin synkällä päällä!
      Voimia sinulle!

• tsulain

Älkää missään tapauksessa vaipuko synkkyyteen. Se on paras keino vanheta mahdollisimman nopeasti. Katse pois omasta navasta ja silmäys ympärille! Kuinka paljon onkaan kaunistakin katseltavaa! Eikä tarvitse enää sotkeutua entisiin virheisiinsä, vaan voi ottaa ne opikseen ja löytää uusia mielenkiintoisia asioita. Meille "vanhuksille" on kaikenlaisia virikkeitä ja lisää voi itsekukin keksiä itse. Mielenkiintoisia päiviä eteenpäin Teille kummallekin!

• Atolfia

ystävät synkistelkö. Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan tästä Suomen suven suloisimmasta ajasta.(jestas, meinasin kirjoittaa Suomen pienellä kirjaimella ja kohta olisi joku viisas kirjoittanut, että etkös tolvana tiedä, että se kirjoitetaan isolla kirjaimella. Huomasinpas )

Pankaas vaikka radio auki ja kuunnelkaa hyvää musiikkia ja siinä voi vaikka yksinään pistää jalalla koreasti. Niin minä aina teen, kun oikein tylsistyttää.

Siis rinta pystyyn ja hymyä huuleen. Meillähän on vielä kesää jäljellä, vaikka välillä tuntuukin, että taitaa syksy tulla ennenaikojaan, kun niin kylmästi tuulee.

Hymyillään kun "tavataan".

• angi
        Atolfia kirjoitti:

ystävät synkistelkö. Eletään päivä kerrallaan ja nautitaan tästä Suomen suven suloisimmasta ajasta.(jestas, meinasin kirjoittaa Suomen pienellä kirjaimella ja kohta olisi joku viisas kirjoittanut, että etkös tolvana tiedä, että se kirjoitetaan isolla kirjaimella. Huomasinpas )

Pankaas vaikka radio auki ja kuunnelkaa hyvää musiikkia ja siinä voi vaikka yksinään pistää jalalla koreasti. Niin minä aina teen, kun oikein tylsistyttää.

Siis rinta pystyyn ja hymyä huuleen. Meillähän on vielä kesää jäljellä, vaikka välillä tuntuukin, että taitaa syksy tulla ennenaikojaan, kun niin kylmästi tuulee.

Radio se on minutkin joskus pelastanut aamuharmaudelta, kun pieni peikko yrittää hiipiä ajatuksiini vaikkei mitään kunnollista syytä olekkaan. Toinen iloinen harrastukseni on tänne kirjoittelu tai täällä lueskelu muiden kirjoituksia.

• tavallansa uuden
        Atolfia kirjoitti:

päivän aloittaa. Joka aamu siinä kuuden aikaan alan kaffeenkeittoon ja samalla napsautan keittiön radion auki. Valmistelen samalla aamiaista ja alan lukemaan lehteä, rauhallisen miellyttävä radioääni kuuluu taustalla.

Tuo ääni on se tärkein asia radiossa ainakin minulle. En siedä mitään kirkuvan rääkyvää heti aamulla. Näin minun aamuni avaus sujuu. Olen kyllä aika aamunvirkku ollut aina ja illan torkku.

• Mökki, akka ja kissa, siinä se elämänpiiri kun työ on enää harrastus, ja ansiotyösta saatu palkkaa viimeksi 1988.
      Mutta vanhukseksi en vielä taivu. Kuntokin suht' koht' ikäisteni tasolla, jalat kai paremmatkin kuin lähtökohta huomioiden voisi "sairauteeni" verraten olla ja liikunta on paras lääke vanhuuttakin vastaan.

Vanhus, se on laaja käsite, ja yksilöllisestihän me vanhennumme, terveys ei ole itsestään selvyys, ja fyysinen kunto on verrannollinen terveyteen ja niin ollen siihen "vanhuuteenkin".

Älä lannistu vahukseksi ennen aikojaan, elä ja nauti vaikka siitä hiljaisuudesta ja rauhastakin.
      Itse tunnen viikossa nuortuneeni vuosia, kun lopultakin sain päätettyä että muutan uuteen ympäristöön ja jätän ikävät eiliset tänne entisiin maisemiin. Ihan tässä on mieli ja into kuin rippikoulutytöllä. Uusia haasteita kohti vain ja ajatus vanhuudesta ihan sivuun.
      Elämä on tässä ja nyt.
      Kun suunnittelee jotain uutta, saa kyllä uutta voimaakin ja ikä unohtuu.

• marilen

Höps,alä kuvittele, etä vanhuus olis joku kamala juttu, sehän vaan on sellainen tauti josta kukaan ei selviä hengissä,mutta ennekuin kuolema korjaa niin voidaan nautiskella elämästämme oli se nyt mitä hyvänhsä, tehdään mitä halutaan ja katotaan mitä tapahtuu.terveisin kohtalotoveri.

• namisuku

oletko huomannut että palstalta puuttuu 90 ja 100 ryhmät;)

• 60-vuotiaiden palstalainen

60-votiaita tuntuu olevan aika paljon, joten kyllä niitä 90- ja 100-vuotiaita on palstoilla 30 ja 40 vuoden päästä. Nykyiset 90-100-vuotiaat eivät ole vielä tottuneet keskustelupalstojen käyttöön.

• Nautiskelija päivittäin

Tämä päivä oli ihana ja illasta olen nauttinut! En ymmärrä, mitä valitat. Aiheutatko raihnaisuutesi ehkä omilla elintavoillasi, kun istut tai makaat aina kotona? Olen nauttinut elämäni jokaisesta ajanjaksosta ja nyt eläkkeellä on niin hienoa etten osannut kuvitellakaan. Ei lapsi tai joku muu voi elää puolestasi vaan sinun pitää tehdä se itse. Yksin on oikein hyvä asua, voi auttaa muita, kun haluaa, mutta ei ole pakko.

• desiree

oletpa sinä kohtelias,nautisteletko omasta- vai minun elämästä? säästä elämänohjeesi ihan omaan käyttööösi......

• Nautiskelija
        desiree kirjoitti:

oletpa sinä kohtelias,nautisteletko omasta- vai minun elämästä? säästä elämänohjeesi ihan omaan käyttööösi......

Ei kenelläkään ole kuin oma elämänsä. Elämän nautittavuutta eivät vuodet ratkaise, paitsi jos vanhemmiten oppii jotain omista tai toisten virheistä.

• OLETKO VANHUS.....

.....enpä tuota tiedä, kun et ikääsi kertonut.
      Jos olet 90-100v, niin sanoisin sinulle että taidat kyllä olla vanhus...tai ainakin ikääntynyt henkilö, joka on nähnyt elämää jo jonkin verran enemmän kuin 5kymppinen!

• 60-kymppinen

äläpä ala nimittelemään ko.ikäistä vanhukseksi. Ainoa mikä pännii on se että mieheni kuoli 14-vuotta sitten, nippanappa alle viiskymppisenä, nyt sitten vietetään tätä kuuskymppistä yksin, mutta ei auta, ei auta, näin on näreet.

• Itse olen vasta eläkkeelle päästyäni voinut harrastaa mielin määrin kaikkea juuri sellaista mitä tekee mieleni harrastaa. Se pitää mielen virkeänä ja antaa elämään makua. Kesällä harrastuspiirit ovat seis-finito, mutta on ihan onnellista saada harvinaisena herkkuna välillä "kuunnella hiljaisuutta" Suomen kesässä, Suomen luontohan on kesäisin muuten varmaan maailman vihreimpiä.
      Jos vain kynnelle kykenette eivätkä sairaudet estä, hakeutukaa ihmeessä toisten pariin. Neljän seinän sisällä yksinäisyydentunne vain kumuloituu. Eiköhän useimmilla paikkakunnilla ole jokin kokoontumismahdollisuus jonkin mukavan harrasteen parissa. Sieltä ainakin itselleni on tullut uusia hyviä tuttuja, ystäviäkin, joita tapaan jo muuallakin kuin siellä harrastuspiirissä.

• kuusikymppinen ole mikään vanhus. Vaivoja ja kremppoja voi olla, mutta ei ne vanhukseksi ihmistä tee.

Minua ainakin kiukuttaa, kun lehdessä saattaa olla, että vähän päälle kuuskymppinen on jäänyt vaikkapa auton alle, niin kirjoitetaan, että vanhus jäi auton alle. Mikä vanhus? Mutta kun toimittaja on pari- vaikka kolmekymppinenkin, niin tuntuu kai sitä tämän ikäiset vanhoilta.

Muistan kyllä kun olin siinä iässä, niin olihan kuuskymppiset ja nuoremmatkin ikäloppuja.
      Silloin tosin vaikutti siihen jo pukeutuminenkin.

Niin että eiköhän se niin ole, että ei tässä vielä mitään vanhuksia olla!

• virallisesti

Olen virallisesti vanhus, koska saan vanhuuseläkettä. Käytännössä en enkä ole, kun olen kokopäivätyössä.

• Mua ainakin otti päähän, kun menin täyttämään Myel:in papereita ja asiamies sanoi, niin että sinullahan oli se vanhuuseläkeasia. Minä kun en tahdo vielä oikein hyväksyä en vanhus sen paremmin kuin vanhuus sanaakaan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7569
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1843
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1840
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1603
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1525
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      968
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      900
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      800
    9. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      31
      749
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241