Apuva ! auttakaa!Ylä-Kainuu lehti

meitä sortaa.
Meille ei anneta yhtään palsta tilaa ennakkoon, meidän sukuseuramme toiminnastamme.
Keränen on niistä vanhimmista, Ylä-kainuulaisista asuttaja suvuista, jotka vielä ovat täällä voimissaan.
Ylä-kainuun lehden tilalle pitää saada lehti, joka on juuri kaikkien asialla, eikä pienen eliitti vähemmistön, jolla täällä on vaikutus valtaa.
Keränen

Valtakunnallinen sukujuhla Keräsille Hyrynsalmella

Sukuseuran kokous / vuosikokous pidetään Hyrynsalmen Iston
koulun Festia-salissa lauantaina 28.7.2007 klo 12.00. Iston koulu sijaitsee Hyrynsalmen kirkolla.
Kokouksen alussa on ohjelmaa, johon kuuluu mm. tervehdyssanat ja musiikkia. Luennon Keräsen suvun vaiheista pitää opetusneuvos Jorma Keränen. Sukuseuran varsinainen vuosikokous pidetään välittömästi ohjelmaosuuden jälkeen. Osallistumismaksu tilaisuuteen on 5 euroa, tilaisuuden tarkemman ohjelman saa kokouspaikalla.

Sukukokouksen ryhmäkuva otetaan ennen kokouksen alkua n. 11.50. Silloin pyydetään kaikkia olemaan Iston koululla, että saamme otettua muistoksi kokouksen osanottajien ryhmäkuvan.

Selvitämme mahdollisuutta kokouksen jälkeen käydä Hoikan kylässä sijaitsevalla tilalla, jolle historiatietojen mukaan 1600-luvun alkuvuosina on Muhoksen Laitasaaresta muuttanut Kainuun Kerästen kantaisä Olof Keränen. Mahdollinen käynti selviää kokouksessa ja mukaan on lupautunut Jorma Keränen, joka on tehnyt oman Paltamossa sijaitsevan kotitalonsa 140-vuotisesta historiasta kirjan.

Jäsenmaksu. Tämän kirjeen mukana lähetämme tilisiirtokortin vuoden 2007 jäsenmaksua varten. Jäsenmaksu on 10 euroa/jäsen. Ainaisjäsenmaksu on 100 euroa. Maksun eräpäivä on 20.7.2007. Muistattehan laittaa jäsenmaksun viitetietoihin jäsenmaksun maksajan nimen ja yhteystiedot. Toivomme sukututkimuksen osalta enemmän aktiivisuutta eri paikkakunnilla asuvilta suvun jäseniltä. Sukututkimus on pitkäjänteistä työtä. Suuria tuloksia ei saavuteta vuodessa eikä kahdessakaan. Lomake jäseneksi liittymistä varten löytyy internetsivulta www.genealogia.fi/sukus/keranen
[email protected]

Ilmoittautumiset kokoukseen vastaanottavat:
Esko Keränen puh. 040 504 5946, sähköp. [email protected]
Marjatta Aittakumpu puh. 040 721 3640 sähköp. [email protected]

Ruokailu järjestetään Ruokaparkissa, joka sijaitsee Hyrynsalmen kirkonkylässä S - Markettia vastapäätä. Ruokailuun on varattu aikaa 10.00 - 11.50 välisenä aikana. Aterian hinta on 8 euroa. Kokouksen jälkeen on kahvitarjoilu Iston koululla hintaan 2 euroa. Ruokailuun osallistumisesta ilmoitettava 24.7. mennessä Toini Keräselle puh. 040 822 5928 klo 14.00 - 19.00 välisenä aikana.

Voitte tarvittaessa ottaa yhteyttä minuun puh. 040 721 3640 tai seuran puheenjohtajaan Eero Seppäseen puh. 040 594 4053.

Sukukokousterveisin

Marjatta Aittakumpu ( o.s. Keränen )
Sukuseura Keränen ry
sihteeri

28

2789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka seurassa

huseeraamassa?

• on rantojemme Neuvos Suomussalmelta, kiitos kysymästä.

• Sukunimetön
        rantaneuvos1 kirjoitti:

on rantojemme Neuvos Suomussalmelta, kiitos kysymästä.

Kukapa tuollaisiin sukuseuroihin viitsisi liittyä ja niissä toimia?

Tällä palstalla nähdyistä kirjoituksista näkee selvääkin selvemmin, minkä sortin heppu niissä päällepäsmärinä huseeraa. Ei totisesti tee mieli mennä mukaan itseään munaamaan!

• Sukunimetön kirjoitti:

Tällä palstalla nähdyistä kirjoituksista näkee selvääkin selvemmin, minkä sortin heppu niissä päällepäsmärinä huseeraa. Ei totisesti tee mieli mennä mukaan itseään munaamaan!

,kaikki on vapaehtoista toimintaa, joten kaikista ei etes ole siihen, sukuseurojen perustaja, Kirjailija,rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmi.

• onneksi
        Sukunimetön kirjoitti:

sellaisesta suvusta, jolla ei ainakaan tietääkseni ole mitään yhteyttä arvon neuvokseen. Vaikka eihän sitä tiedä vaikka hän jostakin kulman takaa löytääkin jonkun kummin kaiman ja pääsee sotkemaan tämänkin kunniakkaan suvun historian.

• Sukunimetön
        rantaneuvos1 kirjoitti:

,kaikki on vapaehtoista toimintaa, joten kaikista ei etes ole siihen, sukuseurojen perustaja, Kirjailija,rantaneuvos Eero Seppänen Suomussalmi.

Itse olet rajattomassa itsekeskeisyydessäsi itseesi ja toimintaasi ylen tyytyväinen – sehän on toki kaikille tämänkin palstan lukijoille päivänselvää!

Sinun lienee mahdotonta edes tajuta, ettei touhuilusi ties minkänimisten sukujen sukuseurojen perustajana ja aktivistina ole kaikkien ko. sukujen edustajien mieleen. Kelpo nimet tahrautuvat aivan turhaan.

Et selvästikään elä todellisuudessa vaan omassa höpsössä haavemaailmassasi, jossa kirjoitustaidotonkin voi käyttää kirjailijan titteliä ja nostaa itse itsensä neuvosten kastiin.

Jos meuhkaamisellesi joku kannattaja löytyy, niin omalaatuinen eläjäpä täytyy olla!

• "Katri"
        Sukunimetön kirjoitti:

Itse olet rajattomassa itsekeskeisyydessäsi itseesi ja toimintaasi ylen tyytyväinen – sehän on toki kaikille tämänkin palstan lukijoille päivänselvää!

Sinun lienee mahdotonta edes tajuta, ettei touhuilusi ties minkänimisten sukujen sukuseurojen perustajana ja aktivistina ole kaikkien ko. sukujen edustajien mieleen. Kelpo nimet tahrautuvat aivan turhaan.

Et selvästikään elä todellisuudessa vaan omassa höpsössä haavemaailmassasi, jossa kirjoitustaidotonkin voi käyttää kirjailijan titteliä ja nostaa itse itsensä neuvosten kastiin.

Jos meuhkaamisellesi joku kannattaja löytyy, niin omalaatuinen eläjäpä täytyy olla!

Todennäköisesti useampiakin.

Hyvä, että on erilaisia persoonia.

Mitä värikkäämpi ja rohkeampi henkilö on sitä enemmän hän yleensä jakaa mielipiteitä.

Näin on Rantaneuvoksenkin tapauksessa.

• onneksi kirjoitti:

sellaisesta suvusta, jolla ei ainakaan tietääkseni ole mitään yhteyttä arvon neuvokseen. Vaikka eihän sitä tiedä vaikka hän jostakin kulman takaa löytääkin jonkun kummin kaiman ja pääsee sotkemaan tämänkin kunniakkaan suvun historian.

kuinka monee eri sukuun tiedät kuuluvasi, neuvos tekee sen sun jälkeesi ja vielä toistaiseksi ilman Dna tutkimusta.

• Sukunimetön kirjoitti:

Ja minä vastaan
        Kirjoittanut: Sukunimetön 24.7.2007 klo 11.41

Itse olet rajattomassa itsekeskeisyydessäsi itseesi ja toimintaasi ylen tyytyväinen – sehän on toki kaikille tämänkin palstan lukijoille päivänselvää! Neuvos vastaa tähän perään, huomaa itse, etei tulis kirjoitettua toisten puolesta, jokainen on meistä yksilö ja tekee itsenäisesti päätöksensä kirjoittaako ja jättää kirjoittamatta.

Minä tajuan tasan tarkkaan, minkä vuoksi sukuseura pitää perustaa ja siitä olen saannut, myös kiitostakin osakseni ja se mulle riittää.

Neuvos vastaa
        Elämäni on ainut kertainen ja elän vielä niinkuin itse haluan ja annan vielä toistenkin elää, kuin parhaaksi näkevät.

Neuvos vastaa
        Neuvoksen elämän laatu on nyt parasta mahdollista en vaihtaisi sitä joksikin muuksi nyt vain sattuu olemaan toiminnan aika ja sitä myös pyrin vointini mukaan toteuttamaan.
        Jos vielä vastaat niin teen myös minäkin en ole enää mikään rippikoulupoika, kirjoitti Rantaneuvos Suomussalmi

• ,viisi on tullut perustettua, jotka ovat edelleen toiminnassa.
        Seppänen,Romppainen,Väisänen,Hiltunen ja Keränen,
        ja kaikki ovat valtakunnallisessa rekisterissä,
        jotka ovat minun aktiivisuuden kautta toteutuneet.
        Monta sukuseuraa itse olet saannut aikaiseksi?
        Sukuseuran perustajan ei auta jäädä paikoilleen ja pitää suuntautua ulospäin ja tiedottaa sukuseuransa toiminnasta, mahdollisimman monella eri tavalla.
        Vielä ovat ainakin kahdet sukutapamiset, tälle kesälle jäljellä, Keränen Hyrynsalmella ja Seppäset Iisalmella, Neuvos toimii ja elää.
        Elä sinäkin että olisi hyvä olla, meidän erilaisten ihmisten keskuudessa, tämän ainut kertaisen elämän aikana.
        Hyvää kesää kaikille suvuille tasapuolisuuden nimissä, kirjoitti Neuvos kun serkutkin tietämättään melkein pahki toisiinsa kävelevät Ämmänsaaressa.

• Sukunimetön
        rantaneuvos1 kirjoitti:

Ja minä vastaan
        Kirjoittanut: Sukunimetön 24.7.2007 klo 11.41

Itse olet rajattomassa itsekeskeisyydessäsi itseesi ja toimintaasi ylen tyytyväinen – sehän on toki kaikille tämänkin palstan lukijoille päivänselvää! Neuvos vastaa tähän perään, huomaa itse, etei tulis kirjoitettua toisten puolesta, jokainen on meistä yksilö ja tekee itsenäisesti päätöksensä kirjoittaako ja jättää kirjoittamatta.

Minä tajuan tasan tarkkaan, minkä vuoksi sukuseura pitää perustaa ja siitä olen saannut, myös kiitostakin osakseni ja se mulle riittää.

Neuvos vastaa
        Elämäni on ainut kertainen ja elän vielä niinkuin itse haluan ja annan vielä toistenkin elää, kuin parhaaksi näkevät.

Neuvos vastaa
        Neuvoksen elämän laatu on nyt parasta mahdollista en vaihtaisi sitä joksikin muuksi nyt vain sattuu olemaan toiminnan aika ja sitä myös pyrin vointini mukaan toteuttamaan.
        Jos vielä vastaat niin teen myös minäkin en ole enää mikään rippikoulupoika, kirjoitti Rantaneuvos Suomussalmi

>Jos vielä vastaat niin teen myös minäkin
        >en ole enää mikään rippikoulupoika

Jo rippikouluikäistenkin kirjoituksista saa monesti selvää. Sitten on sellaisia, joiden on turhaa yrittääkään ottaa kynää käteen, vaikka sitä ikää karttuisi yli puoli vuosisataa lisääkin.

Useimmat kuuttakymppiä lähentelevät ovat päässeet edes sille rippikouluikäisen tasolle. Eivät näköjään kaikki.

Niin – ja vaimoni suku ei ole tippaakaan ilahtunut siitä, että heidän nimikkosukuseuransa on mennyt perustamaan kaltaisesi tapaus!

Keskustelu jääköön puolestani tähän.

• Sukunimetön kirjoitti:

>Jos vielä vastaat niin teen myös minäkin
        >en ole enää mikään rippikoulupoika

Jo rippikouluikäistenkin kirjoituksista saa monesti selvää. Sitten on sellaisia, joiden on turhaa yrittääkään ottaa kynää käteen, vaikka sitä ikää karttuisi yli puoli vuosisataa lisääkin.

Useimmat kuuttakymppiä lähentelevät ovat päässeet edes sille rippikouluikäisen tasolle. Eivät näköjään kaikki.

Niin – ja vaimoni suku ei ole tippaakaan ilahtunut siitä, että heidän nimikkosukuseuransa on mennyt perustamaan kaltaisesi tapaus!

Keskustelu jääköön puolestani tähän.

ja sitä pitää varoa, kaikissa olosuhteissa, silloin kunse ei kykene pitämään etes vähäisiä yhteyksiä, omaan sukuunsa.
        Sukuselvykseni jatkuvat, syksyn tullen yhteistyö-
        kykyisten kanssa ja niitä näyttää olevan, aivan omiksi tarpeeksi.
        Neuvos: ennenkaikkea koulusivistystä omaavat, ovat kanssani löytäneet yhteisen toiminta tavoitteet, tehdä yhdessä sukuselvitystä, kaikkien sukujemme hyväksi.

• Sukunimetön kirjoitti:

ole vielä pilalla, nehän toimvat, kuten itsekin varmaan olet huomannut, ilman nimimerkki Sukunimetömän läsnäoloakin.
        Toimintamme perustuu vapaehtoisuuteen ja siinä ei toisin ajattelijoita tarvita, siitä minä pidän huolena kun toimin puheenjohtajana.

• tarvita
        rantaneuvos1 kirjoitti:

ole vielä pilalla, nehän toimvat, kuten itsekin varmaan olet huomannut, ilman nimimerkki Sukunimetömän läsnäoloakin.
        Toimintamme perustuu vapaehtoisuuteen ja siinä ei toisin ajattelijoita tarvita, siitä minä pidän huolena kun toimin puheenjohtajana.

toisinajattelijoita. Sinähän se taijat varsinainen hitleri olla.

• tarvita kirjoitti:

toisinajattelijoita. Sinähän se taijat varsinainen hitleri olla.

ja enkä minä halua, ettei sukuseurasta saada tomivaa sukuseuraa sen vuoksi kun joku toimisi vastoin, sukuseuran sääntöjä.
        Olen Seppänen enkä Hitleri, joka täten tiedoksi kaikille.

• seurassa Neuvoskaan kerkiä toimimaan.

• onneksi kirjoitti:

koska sulla ei ole sukuselvityksiä ?

• "Katri" kirjoitti:

Todennäköisesti useampiakin.

Hyvä, että on erilaisia persoonia.

Mitä värikkäämpi ja rohkeampi henkilö on sitä enemmän hän yleensä jakaa mielipiteitä.

Näin on Rantaneuvoksenkin tapauksessa.

Katri ja hyvää kesää, meitä mielipide jakajia tarvitaan, ettei kaikki ole joo joota.

• Mitäsmie

Miksi suku tärkeä? Mulle sukulaisuus on tekstiä paperissa!

• muttei missän tapauksessa suku.
        Sukuseurojen toiminta antaa paljon uusia ihmis suhteita, ventovieraat ovat hyvä pääoma mulle, joiden kautta olen oppinut jopa uusia ja ennen kokemattomia asijoia, kuten tämän tietokoneen käytönkin.

• NIPSU-NEITI
        rantaneuvos1 kirjoitti:

muttei missän tapauksessa suku.
        Sukuseurojen toiminta antaa paljon uusia ihmis suhteita, ventovieraat ovat hyvä pääoma mulle, joiden kautta olen oppinut jopa uusia ja ennen kokemattomia asijoia, kuten tämän tietokoneen käytönkin.

Jatka vaan sukututkimustasi.Jokainenhan saa harrastaa ihan mikä on mielenkiinnon kohteena.
        Meidänkin suvussa on muutama, jotka tekee sukututkimusta, eihän siinä mitään.
        Työlästä hommaa, itse en jaksaisi.

• NIPSU-NEITI kirjoitti:

Jatka vaan sukututkimustasi.Jokainenhan saa harrastaa ihan mikä on mielenkiinnon kohteena.
        Meidänkin suvussa on muutama, jotka tekee sukututkimusta, eihän siinä mitään.
        Työlästä hommaa, itse en jaksaisi.

kesänjatkoa Neuvos

• ykskeränen

Olihan siellä Jorma Keräsen pitkä kirjoitus Kerästen suvun vaiheista. Kirjoitus oli hyvä ja asiallinen. Jospa Jorma kirjoittaa vielä lisää. Onko Sinulta jäänyt lukematta?

• lähettämää juttua ei Ylä-Kainuu lehti ei ole ruvennut vieläkään julkaisemaan, vaikka se on toimitettu monet kerrat toimitukseen.
        Katso Keränen www.genealogia.fi/sukus/keranen
        ja heti etusivulta, oletko nähnyt tätä uutista Ylä-kainuu lehdessä
        Tervetuloa sukujuhliin kaikki Keräsen sukuun kuuluvat, soita puheenjohtaja Seppäselle 040-5944053
        Opetusneuvos Jorma Keränen pitää juhlaesitelmän Keräsen suvun vaiheista Kainuussa.
        Ps.Jorma Keräsen teksti oli minun pyynnöstä Ylä-kainuu lehdessä, tarkoitin että teen yhteistyötä Keräsen kanssa ja muutoinkin Keräsen suvun hyväksi, äitini kuoli Keräsen sukunimellä, Suomussalmella 28.12.1985
        Iston koululla Hyrynsalmella tapaamme 28.07.2007 kello 12.00

• **ränen
        rantaneuvos1 kirjoitti:

lähettämää juttua ei Ylä-Kainuu lehti ei ole ruvennut vieläkään julkaisemaan, vaikka se on toimitettu monet kerrat toimitukseen.
        Katso Keränen www.genealogia.fi/sukus/keranen
        ja heti etusivulta, oletko nähnyt tätä uutista Ylä-kainuu lehdessä
        Tervetuloa sukujuhliin kaikki Keräsen sukuun kuuluvat, soita puheenjohtaja Seppäselle 040-5944053
        Opetusneuvos Jorma Keränen pitää juhlaesitelmän Keräsen suvun vaiheista Kainuussa.
        Ps.Jorma Keräsen teksti oli minun pyynnöstä Ylä-kainuu lehdessä, tarkoitin että teen yhteistyötä Keräsen kanssa ja muutoinkin Keräsen suvun hyväksi, äitini kuoli Keräsen sukunimellä, Suomussalmella 28.12.1985
        Iston koululla Hyrynsalmella tapaamme 28.07.2007 kello 12.00

Suurella joukolla tullaan sukukokoukseen.

• **ränen kirjoitti:

Suurella joukolla tullaan sukukokoukseen.

tuletta suurella joukolla Hyrynsalmelle.
        Opetusneuvos Jorma Keränen luennoin, sukunimestä Keränen Iston koululla, lauvantaina kello 12.00.

• tällä viikolla, Ylä-Kainuu lehdessä uutinen, milloin Keräset kokoontuvat Hyrynsalmelle?

• kätkäläinen känkyrä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      7768
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      55
      5788
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      80
      3283
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2903
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1678
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1610
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      330
      1323
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1169
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1071
    Aihe