Tämä on varmaan tyhmin paikka kysyä asiaa, mutta kysyn nyt kuitenkin koska olen ottanut muutaman saunakaljan.
Eli miten joku uskaltaa yleensäkään tehdä poliisille näitä ilmiantoja tai vihjeitä.
Eikö siinä aina ole pelko että vihjeen antaja paljastuu ja murhaaja tulee kostamaan jossain vaiheesa.
Itse olen kamppaillut ulvilan murhan ekapäivistä asti sen kanssa että teenkö vihjeen tuttavastani vai en. Ja mitä edemmäs juttu etenee, sitä isommaksi paine kasvaa.
Ja vaikka olen itse mukamas varma asiasta, niin joku mättää. En kai kestäisi jos syytökseni olisikin aiheeton.
Mitä itse tekisitte?
Annanko surkean vihjeen
73
5986
Vastaukset
- Se on todella
tyhmin paikka kysyä yhtään mitään, jatka kaljan kittuuta vaan.
Ilmianna itsesi...tunnut haluavan päästä pampulle.- nakit simmuilla
Taidat itse olla aikas muusissa?
Herää aamulla ja mieti uusiksi mitä sanoa. Jooko. - sitä miettimistä
nakit simmuilla kirjoitti:
Taidat itse olla aikas muusissa?
Herää aamulla ja mieti uusiksi mitä sanoa. Jooko.tuntuu riittävän, suur-ilmiantaja kjäh.
- uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
sitä miettimistä kirjoitti:
tuntuu riittävän, suur-ilmiantaja kjäh.
Ei välttämättä, mutta jotain sellaista kuitenkin, että jollekin pitäisi luottamuksellisesti kertoa.
- voit kertoa sen
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:
Ei välttämättä, mutta jotain sellaista kuitenkin, että jollekin pitäisi luottamuksellisesti kertoa.
äidillesi.
- hui olkoooon
Ehkä paras antaa kohun laskeutua. Tällä hetkellä maailmaan ei mahdu kuin Tannerin juttu. Ja poliisi ei edes USKALLA miettiä mitään muuta.
Mutta tosiaan kuulun siihen isoon joukkoon jotka kuvittelee, että heidän juttunsa ratkaisee kaiken.
Eli suurimman osan ajasta en edes halua kertoa poliisille mitään.
- aunukkix
Eli ihan vakavissaan jos vaikka aamulla saisi jonkun järkevän kommentin asiaan.
Itse en saunakaljoittele kuin kerran kk. mutta ilman niitä, en olisi ikinä uskaltanut kysyä.
Ja itse vihjeen lähettäminen poliisille tuntuu ahdistavalta koska en halua, että minua ikinä kukaan tunnistaa vihjeen antajaksi.
Eli kuinka luotettavasti vihjeen voi anta poliisille puhelimitse?- Asiallisuuteen pyrkivä
Voit antaa sen nimettömänä puhelimessa, poliisi ei saa selvittää kuka sen soitti, jos sinulla ei ole osuutta rikokseen!
Voit antaa sen myös nimettömänä menemällä asemalle ja sanovasi antavasi lausunnon vain niin, että henkilöllisyytesi salataan!
Suosittelen, että anna pikaisesti! - Mitä kuvitelmia
Asiallisuuteen pyrkivä kirjoitti:
Voit antaa sen nimettömänä puhelimessa, poliisi ei saa selvittää kuka sen soitti, jos sinulla ei ole osuutta rikokseen!
Voit antaa sen myös nimettömänä menemällä asemalle ja sanovasi antavasi lausunnon vain niin, että henkilöllisyytesi salataan!
Suosittelen, että anna pikaisesti!" Poliisi ei saa ottaa selvää....et anna lausuntoa jollei niin ja niin "
Lapsellista. Menepäs kokeilemaan murhajutussa, siellä ovat kyllä sen verran tosissaan että halunnevat selvittää tiedot juurta jaksain.
Noin siinä käy kun kattelee amerrikkalaisia sarjoja liikaa. - Sama.
Mitä kuvitelmia kirjoitti:
" Poliisi ei saa ottaa selvää....et anna lausuntoa jollei niin ja niin "
Lapsellista. Menepäs kokeilemaan murhajutussa, siellä ovat kyllä sen verran tosissaan että halunnevat selvittää tiedot juurta jaksain.
Noin siinä käy kun kattelee amerrikkalaisia sarjoja liikaa.Naiivi pelle hei! Amerikkalaisissa poliisisarjoissa ne juuri selvittää ne tms.. Suomessa jo laki kieltää sen!
Joten mene sinä nukkumaan ipana! - sitrten laihkohdat jos pystyt
Sama. kirjoitti:
Naiivi pelle hei! Amerikkalaisissa poliisisarjoissa ne juuri selvittää ne tms.. Suomessa jo laki kieltää sen!
Joten mene sinä nukkumaan ipana!vai menetkö itse nukkumaan apina anteeks ipana sama se.
- Sama.
sitrten laihkohdat jos pystyt kirjoitti:
vai menetkö itse nukkumaan apina anteeks ipana sama se.
niin paljon Salattuja Elämiä että tiedän miten Suomessa toimitaan, ipana.
- ...
sitrten laihkohdat jos pystyt kirjoitti:
vai menetkö itse nukkumaan apina anteeks ipana sama se.
Poliisin pitää saada jopa rikollisjärjestöjen puhelinkuulteluun/puhelutietojen lupa käräjäoikeudelta/tuomarilta, joten miten luulet luvan tulevan ilmiantajan puhelutietojen selvittämiseen?
Tavaa kloppi ihan itse sitä lakiteosta jos osaat! - kiitos ja hyvää yötä
Suosittelen, että anna pikaisesti!Mietin vaan, että paras varmaan antaa vihje perinteisen kirjeen muodossa.
Puhelimeen en luota.
Minulle on ihan sama mitä tiedoilla tekevät kunhan itse pääsen taakasta eroon. - tulee kuin apteekin
... kirjoitti:
Poliisin pitää saada jopa rikollisjärjestöjen puhelinkuulteluun/puhelutietojen lupa käräjäoikeudelta/tuomarilta, joten miten luulet luvan tulevan ilmiantajan puhelutietojen selvittämiseen?
Tavaa kloppi ihan itse sitä lakiteosta jos osaat!hyllyltä, aasi.
Murhajutussa, juntti, missäs sitten, pelle? - HOHHOOOOOOOO
Suosittelen, että anna pikaisesti!Selostat kuin jotain muka tietäisit:
" Voit antaa sen nimettömänä puhelimessa, poliisi ei saa selvittää kuka sen soitti, jos sinulla ei ole osuutta rikokseen! "
----- Mistähän helvetistä poliis voisi tietää onko osuutta tekoon jollei ensin tiedä kuka on kyseessä? Yrittäisit edes ajatella.... - ...
tulee kuin apteekin kirjoitti:
hyllyltä, aasi.
Murhajutussa, juntti, missäs sitten, pelle?Kyse on ILMIANTAJASTA! Murhaajan puhelintiedot voi selvittää ei ilmiantajan
Vittu että olet pelle! - ...
kiitos ja hyvää yötä kirjoitti:
Mietin vaan, että paras varmaan antaa vihje perinteisen kirjeen muodossa.
Puhelimeen en luota.
Minulle on ihan sama mitä tiedoilla tekevät kunhan itse pääsen taakasta eroon.Hyvä päätös! Helpottuu oma elämäsi ja olet auttanut poliisia!
Kiitos ja hyvää yötä! - sab nm
HOHHOOOOOOOO kirjoitti:
Selostat kuin jotain muka tietäisit:
" Voit antaa sen nimettömänä puhelimessa, poliisi ei saa selvittää kuka sen soitti, jos sinulla ei ole osuutta rikokseen! "
----- Mistähän helvetistä poliis voisi tietää onko osuutta tekoon jollei ensin tiedä kuka on kyseessä? Yrittäisit edes ajatella....Poliisi ei saa selvittää tunnistetietoja ilman lupaa, ja tuollaisessa tilanteessa lupaa ei heltiä, ellei lähettäjä vihjaa olevansa murhaaja!
- kun Sinut erehtyi
... kirjoitti:
Kyse on ILMIANTAJASTA! Murhaajan puhelintiedot voi selvittää ei ilmiantajan
Vittu että olet pelle!tekemään. Et oikein osaa hahmottaa, on liian vaikeaa kaltaisellesi idiootille käsittää, mutta yritetään :
Ei poliisi tutkimatta voi tietää onko ilmiantaja itse syyllinen, vai voiko, dorka? - on kyllä varmati
sab nm kirjoitti:
Poliisi ei saa selvittää tunnistetietoja ilman lupaa, ja tuollaisessa tilanteessa lupaa ei heltiä, ellei lähettäjä vihjaa olevansa murhaaja!
poliis Joutsenlahti itse, ei noin tyhmiä voi muualla olla kjäh.
- ...
kun Sinut erehtyi kirjoitti:
tekemään. Et oikein osaa hahmottaa, on liian vaikeaa kaltaisellesi idiootille käsittää, mutta yritetään :
Ei poliisi tutkimatta voi tietää onko ilmiantaja itse syyllinen, vai voiko, dorka?Mutta poliisikin noudattaa sääntöjä!
poliisi saa tuhansia vihjeitä eri murhatapauksiin, luuletko saatanan vähäälyinen uivelo, että kaikkien tiedot selvitetään
OLet aivokuollut paskakasa, jonka toivon joutuvan Mengelen käsiiin - AXv m,.l
on kyllä varmati kirjoitti:
poliis Joutsenlahti itse, ei noin tyhmiä voi muualla olla kjäh.
En keskustele tapaisesi paskasäkin kanssa! Toivottavasti joutuisit Lavrenti Berijan kellariin!
- Tietää edes sitäkään
... kirjoitti:
Mutta poliisikin noudattaa sääntöjä!
poliisi saa tuhansia vihjeitä eri murhatapauksiin, luuletko saatanan vähäälyinen uivelo, että kaikkien tiedot selvitetään
OLet aivokuollut paskakasa, jonka toivon joutuvan Mengelen käsiiinettä Tohtori Mengele on edesmennyt....sinne puolelle jonne kaltaiiasi sekopäitä odotelllaan, tervemenoa latvabee.
- Edellisiin
HOHHOOOOOOOO kirjoitti:
Selostat kuin jotain muka tietäisit:
----- Mistähän helvetistä poliis voisi tietää onko osuutta tekoon jollei ensin tiedä kuka on kyseessä? Yrittäisit edes ajatella....Et varmaan nyt ihan ymmärtänyt pointtia.
Kyseessä on tuttu ihminen vaan ei varsinaisesti ystävä.
Kaikki em. jutut sopivat häneen pari muuta raskauttavaa seikkaa.
Tämä asia on ollut itepintaissti mielessä siitä asti kun Ulvilan murha tapahtui.
Mutta vasta Tannerin vangitsemisen jälkeen olen ajatellut henkilöä mahdollisena tekijänä.
Jos kerran voidaan epäillä niin epävarmaa kuin Tanner, niin miksei sitten tätä joka täyttää epäilykset moninverroin enemmän?
Ongelma on se, että haluan itse pysytellä kaukana jutusta. Poliisi ilmeisesti pystyy jäljittämään puhelut? - ...
Tietää edes sitäkään kirjoitti:
että Tohtori Mengele on edesmennyt....sinne puolelle jonne kaltaiiasi sekopäitä odotelllaan, tervemenoa latvabee.
Mengel junioria
Saatana nyt se selvisi, että viestittelen jonkun alaasteikäisen finninaaman kanssa... Voi vittu Hyvästi... Opiskele! - päättää muuliaivo
AXv m,.l kirjoitti:
En keskustele tapaisesi paskasäkin kanssa! Toivottavasti joutuisit Lavrenti Berijan kellariin!
mihin sinä toivot päätyvän kenenkinm surkea vätys kjäh.
- ...
Edellisiin kirjoitti:
Et varmaan nyt ihan ymmärtänyt pointtia.
Tämä asia on ollut itepintaissti mielessä siitä asti kun Ulvilan murha tapahtui.
Mutta vasta Tannerin vangitsemisen jälkeen olen ajatellut henkilöä mahdollisena tekijänä.
Jos kerran voidaan epäillä niin epävarmaa kuin Tanner, niin miksei sitten tätä joka täyttää epäilykset moninverroin enemmän?
Ongelma on se, että haluan itse pysytellä kaukana jutusta. Poliisi ilmeisesti pystyy jäljittämään puhelut?Jos sinua ei epäillä ja sinuahan ei epäillä jos selität faktat!
Mutta se kirje on parempi! - ...
päättää muuliaivo kirjoitti:
mihin sinä toivot päätyvän kenenkinm surkea vätys kjäh.
Jutalaispervo Berijan kellariin
- nassikkaa,,,
... kirjoitti:
Mengel junioria
Saatana nyt se selvisi, että viestittelen jonkun alaasteikäisen finninaaman kanssa... Voi vittu Hyvästi... Opiskele!vai että Mengel junioria....hahaaa kuulinkin niistä seisomaselleistä kummaa rapinaa poketessani viikko sitten Auswitchissa...niistä jotka ovat siinä pimeiden sellien vieressä, kai tiedät...siellä tutustuin viimeksi Tohtori Mengelen aikaansaannoksiin, mutta sinä se Juniorin tekoset tunnet.
Satuilija, pikkukakkonen on parasta sinulle, kääpiö. Kjäh. - peesaa hän
... kirjoitti:
Jos sinua ei epäillä ja sinuahan ei epäillä jos selität faktat!
Mutta se kirje on parempi!vaikkei käsitä koko homman pointtia kjäh.
- ...
nassikkaa,,, kirjoitti:
vai että Mengel junioria....hahaaa kuulinkin niistä seisomaselleistä kummaa rapinaa poketessani viikko sitten Auswitchissa...niistä jotka ovat siinä pimeiden sellien vieressä, kai tiedät...siellä tutustuin viimeksi Tohtori Mengelen aikaansaannoksiin, mutta sinä se Juniorin tekoset tunnet.
Satuilija, pikkukakkonen on parasta sinulle, kääpiö. Kjäh.Mutta eihän sinun tapainen junnu tiedä muusta kuin disinformaatiosta
- ...
peesaa hän kirjoitti:
vaikkei käsitä koko homman pointtia kjäh.
Ilmiantoa peliin!
- että oikein
... kirjoitti:
Jutalaispervo Berijan kellariin
Kellariin...no joo, olet pari nimeä oppinut tuohon viiteentoista vuoteen.
No tumputtelet sitten kun lueskelet niitä juttuja, esikuvanasi Mengel Junior.
Oletko jo vaihtanut nimesi moiseksi?
Kjäh. Taidan jättää tumputtelemaan sinut kaikessa rauhassa, neiti. - asdghj
että oikein kirjoitti:
Kellariin...no joo, olet pari nimeä oppinut tuohon viiteentoista vuoteen.
No tumputtelet sitten kun lueskelet niitä juttuja, esikuvanasi Mengel Junior.
Oletko jo vaihtanut nimesi moiseksi?
Kjäh. Taidan jättää tumputtelemaan sinut kaikessa rauhassa, neiti.Et tiedäkään kenen kanssa kiistelet pikkipoju? Minä olen legenda kyykyttäjä täällä... ja sinä olit helppo!
- olet kyllä
asdghj kirjoitti:
Et tiedäkään kenen kanssa kiistelet pikkipoju? Minä olen legenda kyykyttäjä täällä... ja sinä olit helppo!
legenda mitä tulee kyykkypaskalla oloon eli itsesi kyykyttämiseen, siihen se jääkin Mengele Junior kjäh....hahahhaa
- ..........
olet kyllä kirjoitti:
legenda mitä tulee kyykkypaskalla oloon eli itsesi kyykyttämiseen, siihen se jääkin Mengele Junior kjäh....hahahhaa
Maailman menoa palstalla! Siellä on kovimmat debattöörit ja minä kaikista suurin
Voin sanoa, että sinä olit paskaakin helpompi vastus!
Ihan etoo! - kuuklettaa
... kirjoitti:
Ilmiantoa peliin!
pistepökäle sana " kyykkydorka " niin saat nähdä oman nimesi...laita kuvahaku niin näet itsesi tumpulla kjäh hahahhhahahhaaa
- ...
kuuklettaa kirjoitti:
pistepökäle sana " kyykkydorka " niin saat nähdä oman nimesi...laita kuvahaku niin näet itsesi tumpulla kjäh hahahhhahahhaaa
Luulin, että se oli se asiallinen aikuinen
Antaako äiti valvoa ja isikö maksaa laajakaistan? - korkeinataan ei
.......... kirjoitti:
Maailman menoa palstalla! Siellä on kovimmat debattöörit ja minä kaikista suurin
Voin sanoa, että sinä olit paskaakin helpompi vastus!
Ihan etoo!miöllään " Maailman Menoa " vaan " Perseeseen Panoa " palstalla, siinä kaikki.
Surkeista surkein nypyttäjä. - ,,,
korkeinataan ei kirjoitti:
miöllään " Maailman Menoa " vaan " Perseeseen Panoa " palstalla, siinä kaikki.
Surkeista surkein nypyttäjä.Tumputtaa jos käsi kestää, mitä sitten?
- No tumputa tumputa
,,, kirjoitti:
Tumputtaa jos käsi kestää, mitä sitten?
Tumppu - Einari jos siltä tuntuu kjäh.
- aloittaja
kuuklettaa kirjoitti:
Enpäs käsittänyt pätkääkään mitä yritit selvittää, mutta ehkä ei ole tarvekaan.
Kiitos kuitenkin rankasta yrityksestä.
Mutta jos vielä tuosta asiasta;
Olen päättänyt kirjoittaa tavallisen kirjeen muodossa poliisille henkilön nimen ja perusteet omille epäilyksilleni.
Epäilemättä heillä on monta muutakin juttua meneillään joten asiani saattaa jäädä jonnekin arkistojen kätköön.
Mutta olenpa osuuteni tehnyt. Vaikka kieltämättä tulee tunne, että manipuloin vihjeelläni jonkun mahdollisesti syyttomän elämää. Kammottava ajatus.
Mietin vieä huomisen. - ......
aloittaja kirjoitti:
Enpäs käsittänyt pätkääkään mitä yritit selvittää, mutta ehkä ei ole tarvekaan.
Kiitos kuitenkin rankasta yrityksestä.
Mutta jos vielä tuosta asiasta;
Olen päättänyt kirjoittaa tavallisen kirjeen muodossa poliisille henkilön nimen ja perusteet omille epäilyksilleni.
Epäilemättä heillä on monta muutakin juttua meneillään joten asiani saattaa jäädä jonnekin arkistojen kätköön.
Mutta olenpa osuuteni tehnyt. Vaikka kieltämättä tulee tunne, että manipuloin vihjeelläni jonkun mahdollisesti syyttomän elämää. Kammottava ajatus.
Mietin vieä huomisen.Mutta älä mieti liian kauan Öitä
- nyt näkyy hyviä öitä
...... kirjoitti:
Mutta älä mieti liian kauan Öitä
;D öitä
- herää siihen
sab nm kirjoitti:
Poliisi ei saa selvittää tunnistetietoja ilman lupaa, ja tuollaisessa tilanteessa lupaa ei heltiä, ellei lähettäjä vihjaa olevansa murhaaja!
luuletko ettei poliisi nää mistä numerosta niille soitetaan??? nyt on jumalauta 2007 eikä 1947!!!
fonecta finder tietää! ja jos ei tiedä niin sit tietää operaattori. ellei sitten soita kiskasta tai prepaidista mut siinä kohtaa teletunnistetiedoilla ei ole paskan väliä... - U-T (Keisari)
herää siihen kirjoitti:
luuletko ettei poliisi nää mistä numerosta niille soitetaan??? nyt on jumalauta 2007 eikä 1947!!!
fonecta finder tietää! ja jos ei tiedä niin sit tietää operaattori. ellei sitten soita kiskasta tai prepaidista mut siinä kohtaa teletunnistetiedoilla ei ole paskan väliä...Älä neuvo isääsi
- Prepaid..
Edellisiin kirjoitti:
Et varmaan nyt ihan ymmärtänyt pointtia.
Ongelma on se, että haluan itse pysytellä kaukana jutusta. Poliisi ilmeisesti pystyy jäljittämään puhelut?Hanki prepaid-liittymä ja poista se käytöstä heti soitettuasi.
- vakava rikos
ja mielestäni vihje on syytä antaa. Poliisihan on koko ajan painottanut, että pienikin vihje voi ratkaista jutun. Koska sen avulla voidaan päästä oikeille jäljille. Ratkaisevan vihjeen antajallehan on myös luvassa rahallinen palkkio.
- Litterislatteris
olet kyllä kirjoitti:
ihan Jermulta. Kjäh:DDDDDDDDDDDDD
- aloittaja
No haistakaa sitten paska kaikki!
Kiitos vitusti kun olitte mukana jutussa ja ihanaa löytää Porista ihmisiä jotka ajattelevat samoin.
Eli olisin toivonut vain pientä rohkaisua tuossa vihjejutussa. Mutta 88% vastauksista oli negatiivisia ja vihamielisiä.
Kiitos kuitenkin kaikille asiatyypeille!- iniigif
vihjaa nyt ihmeessä jos koet et vois olla jotain perää. soita kiskasta sinne jos haluut pysyy nimettömänä.
- aloittaja
iniigif kirjoitti:
vihjaa nyt ihmeessä jos koet et vois olla jotain perää. soita kiskasta sinne jos haluut pysyy nimettömänä.
Ei mitään vihjattavaa.Päinvastoin tämä oli oikein mielenkiintoista!
- dsfhj
aloittaja kirjoitti:
Ei mitään vihjattavaa.Päinvastoin tämä oli oikein mielenkiintoista!
Vedätitkö koko ajan? Kirjettä poliisille!
- juupajuu..
dsfhj kirjoitti:
Vedätitkö koko ajan? Kirjettä poliisille!
En vedättänyt. Olin ja olen edelleen tosissani. Ikävä, että olen ainoa laatuani.
Kuten sanoin. Huomenna lähtee se kirje.
Tehkööt sitten mitä tekevät.
Kunhan itse saan unta!
- Huomaava seuraaja
Onneksi U-T kyykytti kylmänviileästi eräät häirikkömielet ja pellet
Onnea ja menestystä sinulle joka laitat vihjeen poliisille, olet hieno ihminen! todennäköisesti vihje on turha ja suututtaa syyttömän, rasittaa poliisia ja lisäksi typerältä vaikuttava ihme saa osan kanssaihmisiä pitämään sinua hulluna. Nimittäin miltä vaikuttaa ihminen joka sanoo lähetin näyttelijällä haukkumamailin ja ajattelin että hän tuli murhaamaan minun. Yhtä typerältä ja tosi typerää ottaa moinen juttu vakavasti.
Olen myös itse ollut vaiti seuraavista:
Luvatalta vapaaehtoisesti lähtenyt, selvässä psykoosissa oleva mies, joka sopii kuvaukseen muuten paitsi on ehkä lyhyempi
Murhaa edeltävä uhkauspuhelu, tekstiviesti ja todella ahdistuspotilaan käytös takaisin soitettaessa.
Palkkamurhaan osallistumisen tunnustaminen ennen itsemurhaa
Minä tosin en hyväksy poliisin toimintaa tapauksessa ja se siksi väitän tätäkin tarvittaessa provoksi. Toki tositapahtumat tukevat sitä väitettä ettei tämä ole provo, mutta minun sanani yli poliisi ei oikeudessa pääse. Leskelle onnea, hän osoitti juuri ettei kykene luotettavasti tunnistamaan ja kun murhaaja on vapaana, mikäli se on se palkkamurha niin tasan tarkkaan pisti itsensa hengenvaaraan.- Pekkala
Amerikassa poliisi on oikeasti käyttänyt heitä apuna murhatutkimuksissa.
- poirotti
vihje kannattaa antaa. täälläkin palsatalla kirjoittaa entisia linnakundeja, ei niitä kannata kuunnella. kostoa ei kannata pelätä,suomessakin on jonkinlaista suojelua aina järjestetty silminnäkijöille.. mutta jos vihje on täysin perätön, niin voi olla ettei se tule koskaan tämän henkilön tietoon josta se on tehty..
- tuominen nyt loppu juominen
Tunnusta pois..
- se vihje...
Poliisihan jossain vaiheessa jopa pyysi ihmisiä ilmoittamaan tutuissaan tapahtuvista muutoksista tai muutoin oudosta käytöksestä...
Jos tällä tyypillä on vieläpä punainen volvo tai on ollut vastaavat kengät joita murhaaja käytti niin ei muuta kun ilmoittelemaan tai vaikkei olisikaan niin silti kannattaa ilmoittaa kaikki epäilyttävä...se on sitten poliisin tehtävä sulkea hänet pois epäiltyjen listalta! Ja nimetön vihje lähtee tosiaan kätevästi vaikka kirjeellä...sitä ei ainakaan voida jäljittää eikä varmasti pyritä jäljittelemäänkään...ja ainahan sitä painotetaan että vihjeen voi jättää vaikka nimettömänä!!
Rohkaisen sinua ilmoittamaan poliisille kaikki merkittävät seikat tutustasi joiden perusteella epäilyksesi ovat heränneet...
Jutun ratkeaminen olisi varmasti omaisille suuri helpotus...- mieltä
sun kanssa. Tuollaisissa vakavissa rikoksissa ei pidä kenenkään pihdata tietojaan ja vihjeitään.
Ja hyvä muistaa, että rikollista/murhaajaa ei voi tunnistaa "päältäpäin" - ei yleensä.Ei erota katukuvassa millään tuntomerkillä tai leimalla...
Asiantuntijat tietävät, että ihmisen ei tarvitse olla aina edes psykopaatti, jotta kykenee murhaan/tappoon ja teon jälkeen tekijä ikäänkuin suggeroi teon pois mielestään. On varmaa, että keskuudessamme elää kaiken aikaa kunnollisia ja tunnollisia kansalaisia, jotka ovat tehneet henkirikoksen jäämättä koskaan kiinni.
Joten kaikki pienimmätkin ja vähäpätöiset vihjeet poliisin tietoon. Esim Tv:n dekkari ym sarjoista, niin yleensä murhaaja löytyy niistä, joista ei uskoisi tai epäilisi vähiten. Niin taitaa olla aivan oikeassa elämässäkin. Usein. - antaa mennä
mieltä kirjoitti:
sun kanssa. Tuollaisissa vakavissa rikoksissa ei pidä kenenkään pihdata tietojaan ja vihjeitään.
Ja hyvä muistaa, että rikollista/murhaajaa ei voi tunnistaa "päältäpäin" - ei yleensä.Ei erota katukuvassa millään tuntomerkillä tai leimalla...
Asiantuntijat tietävät, että ihmisen ei tarvitse olla aina edes psykopaatti, jotta kykenee murhaan/tappoon ja teon jälkeen tekijä ikäänkuin suggeroi teon pois mielestään. On varmaa, että keskuudessamme elää kaiken aikaa kunnollisia ja tunnollisia kansalaisia, jotka ovat tehneet henkirikoksen jäämättä koskaan kiinni.
Joten kaikki pienimmätkin ja vähäpätöiset vihjeet poliisin tietoon. Esim Tv:n dekkari ym sarjoista, niin yleensä murhaaja löytyy niistä, joista ei uskoisi tai epäilisi vähiten. Niin taitaa olla aivan oikeassa elämässäkin. Usein.Kiitos asiallisista kommenteista.
Pakkohan se kirje on lähettää. - koettu
antaa mennä kirjoitti:
Kiitos asiallisista kommenteista.
Pakkohan se kirje on lähettää.itsesi, uhrin perheen ja mahdollisten tulevien uhkatilanteiden johdosta.toimi.
Saat sielunrauhan; johtaa se sitten eli ei toimenpiteisiin:
yhteiskunta olemme me ja sitä kautta yhteiskuntarauha!
- reality check
Jos sinulla on vahva halu antaa vihje mutta samalla haluat varmistaa ettei poliisi saa selville henkilöllisyyttäsi, niin ilman muuta kannattaa valita sähköposti ja yleinen tietokone.
- Tee näin!
Soita poliisin vihjepuhelimeen nimettömänä joko prepaid puhelimesta tai kaupungilta jostain yleisestä puhelimesta ja kysy mitä sun pitäis asian kanssa tehdä. Langan toisessa päässä on poliisi joka arvioi sen onko sun kertomukses sellainen että ne tarvii sun tietoja ollenkaan vai riittääkö pelkkä vihje.
Jos ne tarvii sun tietoja niin sä voit kysyä siltä poliisilta kaikki asiat mitkä sua arvelluttaa, siinä varmaan jo eka puhelussa saat vastauksia noihin sua askarruttaviin kysymyksiin. Jos ne haluu sua jututtaa vielä enemmän henkilökohtaisesti, ei sun tartte mennä laitokselle ja sä voit vaatia jonkun siviilikamppeisen kytän tapaamiseen johonkin paikkaan missä kukaan ei kiinnitä teihin mitään huomiota ja allekirjoituta sillä kytällä/kytillä sitten tapaamisen aluksi paperi että sun nimeä ei vuodeta sen tapaamisen ulkopuolelle mihinkään (tai mitä nyt itse haluatkin ehdoiksi sanella).
Ainahan poliisit ei ymmärrä pitää turpaansa kiinni ja laulavat nimen epäillyn korviin tai vaikkapa syyttäjälle ja se putkahtaa sitten ikävästi ilmoille, mutta pääsääntöisesti poliisi vakavissa rikoksissa pitää kiinni sopimuksista mitä suullisestikin tekevät. Tosin kannattaa varmistaa että vaitiololupa tulee myös tutkinnanjohtajalta.
Ja mitä korkeampiarvoinen tai vaikutusvaltaisemmista piireistä tuo henkilö jota epäilet teosta on: OLE SITÄ VAROVAISEMPI. Ja jos se henkilö on poliisi - UNOHDA NÄMÄ AIEMMAT OHJEET ja lähetä yleisellä paikalla olevasta tietokoneesta s-postivihje KRP:lle. Muista vaan kirjoittaa kaikki mitä tiedät, mahdollisimman tarkoin ylös, ettei jää sen takia mitään epäselvää.- waldemar1
romaneja kohtaan.Tässä olisi uusi tutkintahaara.Anoppia vedettiin autokaupoissa nenään mynämäen kesoililla v.1976.
- luulisi että
vihjeen antajan henkilöllisyys pidetään salassa sillä tekijä on vaarallinen ja vaikka joutuisikin tuomiolle niin vapautuu sieltä kyllä joskus...suomessa vieläpä kohtuullisen lyhyessä ajassa ja varsinkin jos sattuu olemaan ensikertalainen...
Tekijä on murhannut miehen hyvin julmalla tavalla todennäköisesti paljon vähäpätöisemmästäkin syystä...joten jo turvallisuuden takia henkilöllisyys tulisi pitää salassa!
Mutta ihan ehdottomasti se vihje kannattaa jotenkin päin saattaa poliisin tietoisuuteen...
- niin anna vihje
Jos kyseessä on ikävä naapuri niin anna toki vihje.
- luutu
Miten parhaaksi näet.
Pääasia, että murhaaja joutuu häkkiin.
Eikä kukaan ole aina oikeassa. - vihje
Henkilö etsi WC:tä, mutta kompastui pienen ruudun läpi eteiseen. Pipo silmillä pelästyi, kun talon väki kävi kimppuun ja huitaisi puukolla.
- Ledu.
sen kirjeen?
- koskapa
IP-osoitteni on ilmeisesti annettu poliisille.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604526Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352079Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1601463- 1651458
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481442Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2551228Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1931158- 2031102
- 801027
- 61998