On kolme taulua:
nimet (id, nimi)
kaupungit (id, kaupunki)
osoitteet (id, nimi_id, osoite, kaupunki_id)
Nyt pitäisi tehdä indeksit jotta tekstihaku nimen tai osoitteen perusteella olisi mahdollisimman optimoitu.
Eli valitan kaupunki ja hakukenttään kirjoitetaan joko henkilön nimi (tai sen osa) tai sitten osoite (tai sen osa) ja järjestelmän pitäisi palauttaa kaikkien henkilöiden nimet ja osoitteet.
Indeksit
auttakaaa
1
417
Vastaukset
- Jejea
Indeksoi kaikki ja vielä niin, että mistä haet tietoa tulee ensimmäiseksi muuten välttämättä indeksiä ei käytetä.
Ja kun kannasta et mitään maininnu http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/explain.html muilla on myös vastaavia joista näkee miten indeksit toimii. Periaatteessa mitä vähempiin riveihin kohdistuu sen parempa.
Ja periaatteessa taulut voivat olla nopeempia ilman indeksiä riippuu mimmoista tietoa siel on, joskin silti melkein aina indeksejä kannattaa käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161071- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838