Halaisin varata verkkotunnuksen mahdollisesti tulevaa yritystäni varten. Minulla ei siis ole mitään nettisivuja eikä edes tarvetta semmoisille tässä vaiheessa. Yritin etsiskellä tietoa onnistuuko pelkkä nimen varaus ilman mitään muita oiheissälöjä. en siis kaipaa tässä vaiheessa mitään nimipalvelimia, sähköposteja tms. Mites kannataisi edetä?
Ainoastaan verkkotunnuksen varaus
7
1472
Vastaukset
- finework
Hei!
Ymmärtääkseni kun varaa domaininin niin sitä tarvisee myös käyttää. Mutta en ole varma onko näin joka paikassa. Aion ottaa siitä selvää.
Olisi aiheesta enemmänkin asiaa. Jos viitsit, kirjoittele:
[email protected] T. Heidi - Sivuntekijä 9
Riippuen vähän minkä domainin varaat. Noita .net, .com päätteisiä saa ostettua itselleen, eikä vaadita mitään sivuja vielä siinä vaiheessa tai muutakaan.
Fi päätteisen domainin myöntää Viestintävirasto eli Ficora. Ja silloin sinulla pitää olla osoittaa joku nimipalvelin, jonne se rekisteröidään. Sitä ei saa siis pöytälaatikkoon.
Periaatteessa se on sama miltä kotisivupalvelimelta tuon nimipalvelin jutun hankit, sillä operaattoria voi aina vaihtaa, jos sivujen teon aikaan siihen on tarvetta.
Saat Ficoralta domain-avaimen eli sellainen salasana, pitkä numerosarja. Sitä tarvitset jatkossa jos operaattoria vaihdat. Sen kanssa valtuutat uuden operaattorin siirtämään domainisi vanhalta operaattorilta.
Ja fi päätteinen domain on aina kolme vuotta kerrallaan voimassa, sen jälkeen pitää taas maksaa uudelleen 55 €- ---
.fi-domain maksaa 48 e, ei 55. Ja sen saa pöytälaatikkoon, ei niiden nimipalvelinten tarvitse osoittaa mihinkään. Nimipalvelvelimet saa vielä ilmaiseksi:
http://nettibisnes.info/ilmaiset-nimipalvelut-fi-domaineille/
- habaac2
Olen rekisteröinyt itselleni muutamia domaineja www.verkkotunnukset.fi -palvelun kautta ja homma tuntuisi pelittävän mukavasti. Fi-domaineja tuolta ei tosin näyttäisi vielä saavan.
- ss
Yleisimmät domainit voit varata osoitteesta: https://www.verkkotunnukset.fi/
- jormzz
Kannattaa kyllä se yritys rekisteröidä ensin. mikäli se on saman niminen kuin tuleva yrityksesi
- holop
nimipalvelimet on pakollisia domainia varatessa, muuten rekisteröinti saatetaan peruuttaa jonkin ajan kuluttua. Parkki on ainakin www.hostwebnine.net palvelussa vain yhden euron vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876