Akaattikotiloni muni..

gotilo

Eli siis akaattini sain noin 60 munaa,laitoin ne kaikki pieneen rasiaan aj sinne turvetta jonka sumutin lämpimällä vedellä.Mutta kuinkas jatkan tästä eteenpäin,koska ne kuoriutuu ja mitä teen sitten?:P

3

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zirppo

Ei ehkä kannata säästää kaikkia munia, sillä noin isolle laumalle kotiloita on vaikeaa saada koteja. Kannattaa karsia ainakin puolet munista, ellet sitten syötä ylimääräisiä poikasia kilpikonnille tai skinkille.

Pidä huoli että rasiassa on kosteaa. kun poikaset kuoriutuvat, pidä jatkuvasti tarjolla kalkkia ja pehmeää ruokaa kuten salaattia tai kurkkua. Kotiloilla ei ole mitään luovutus ikää, mutta itse antaisin uusiin koteihin n. 1-2cm koossa. sitä pienempiä ei kannata ehkä postittaa.

• koyilo-kaktusfani.

Kannattaa säästää noin 10 munaa. Akaattien poikasista on ylitarjontaa kesäisin... Et varmasti saisi 60 akaatin poikasta myytyä.

• jjpp

Aiemmat vastasivatkin tuosta määrästä, joten en siitä sano tämän enempää. Sumuttelet munia samalla tavalla kuin kotiloitakin, ja kun tosiaan kuoriutuvat niin salaattia ja kurkkua ja muuta jota pystyvät syömään (esim. pilttiä eivät välttämättä niin pienet pysty). Sitten hoidat ihan samalla tavalla kuin normaliistikin kotiloitasi, mutta käsittelet varoen tietysti koska ovat pieniä ja melko hentosia. Munat kuoriutuvat n. 1-2 viikon päästä, tai jo vähän aiemmin. Ensin kun pikkuiset kuoriutuvat, ne syövät munansa kuoret saaden niistä kalkkia. Ne kömpivät itse sitten sieltä turpeen tmv. alta syömään. Kalkkia ja ruokaa aina saatavilla. Eipä siinä muuta, itse pidän myös lamppua varm. vuoksi munien luona päällä että on varmasti tarpeeksi lämmintä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2246
    2. Mitä tekisit jos näkisit täällä viestin joka on varmasti sulle

Olisit siitä 100% varma.
      Ikävä
      129
      1812
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1206
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      84
      1134
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      71
      1043
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      993
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      955
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      22
      918
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      912
    Aihe