Minulta hävisi blue1 lennolla laukku. tultiin bcn-hlk ja matkalaukkuani ei löytynyt. Nyt on kulunut viikko siitä, laukkua ei vain löydy. Onko vastaavanlaisia kokemuksia? mites tässä tulisi toimia? korvauksia kohta hakemaan?
KADONNUT MATKALAUKKU
25
10516
Vastaukset
- katoamisilmoituksen...
Kai teit katoamisilmoituksen tulopalvelussa? Kyllä siitä pienen korvauksen saa jos lopullisesti katosi.
- tautis
Tein ja olen ollut siihen päähän yhteydessä ja he minuun päin, mutta laukku on vain kadonnut.
Totta kai siitä nyt korvauksen saa,mutta haluaisin kuulla muiden tarinoita, jos on hävinnyt blue1 lennolla laukku lopullisesti. - uuno----
tautis kirjoitti:
Tein ja olen ollut siihen päähän yhteydessä ja he minuun päin, mutta laukku on vain kadonnut.
Totta kai siitä nyt korvauksen saa,mutta haluaisin kuulla muiden tarinoita, jos on hävinnyt blue1 lennolla laukku lopullisesti.Kolmen viikon päästä voit palata astialle, kyllä ne saattaa muutaman roposen maksaa, ei oo kummoset korvaukset tiedossa. Mut eiköhän se veska sieltä ilmaannu.
- KF844
uuno---- kirjoitti:
Kolmen viikon päästä voit palata astialle, kyllä ne saattaa muutaman roposen maksaa, ei oo kummoset korvaukset tiedossa. Mut eiköhän se veska sieltä ilmaannu.
uuno----: eli tiedätkö minkälaisia nämä korvaukset yleensä ovat (summia) ???
ja vakuutusyhtiöltähän haetaan loput eikö? - hahaaaa
KF844 kirjoitti:
uuno----: eli tiedätkö minkälaisia nämä korvaukset yleensä ovat (summia) ???
ja vakuutusyhtiöltähän haetaan loput eikö?summa on tällä hetkellä hiukan alle 1200EUR
- SAS
hahaaaa kirjoitti:
summa on tällä hetkellä hiukan alle 1200EUR
Onko kellään kokemuksia korvauksista?
Minkä mukaan tulee: Paino/Oma luettelo Tavaroista/ Yleinen ?
Kuinka kauan menee ennen kuin ne saa ?
30 pv aikaa palauttaa tavarat on yleinen Sas;n sääntö ennen kuin korvauksia ruvetaan katselemaan! - muistaakseni
SAS kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia korvauksista?
Minkä mukaan tulee: Paino/Oma luettelo Tavaroista/ Yleinen ?
Kuinka kauan menee ennen kuin ne saa ?
30 pv aikaa palauttaa tavarat on yleinen Sas;n sääntö ennen kuin korvauksia ruvetaan katselemaan!eli nelisen vuotta sitten kilojen mukaan, ja olisko ollu 20usd/kilo.
Ihan vaan muistelin, ei omakohtanen juttu. - BCNIB
muistaakseni kirjoitti:
eli nelisen vuotta sitten kilojen mukaan, ja olisko ollu 20usd/kilo.
Ihan vaan muistelin, ei omakohtanen juttu.Joo laukku tuli Bcn;stä juuri äsken..meni tasan 2vko 1 päivä.
Laukusta on säretty lukot se on aivan rikki muutenkin, ei olla vielä selvitetty puutteita..
Jos joltain katoaa laukku kannattaa sitä seurata www.finnair.fi/laukku osoitteesta..(tietenkin tulo-aulaan jättänyt Infot ennen kentältä lähtöä.)
Tulo-aulaan soittaminen oli meidän tapauksessa todella turhauttavaa ja palvelu huonoa, he myös lupasivat soittaa HETI jos laukku löytyy, soittoa ei ikinä tullut.
Huom! tulo-aulaan soittaminen maksaa aika paljon varsinkin jos joutuu jonottamaan, meidän tapauksessa aina joutui jonottamaan (siis jonotus myös maksaa)
jos jollakin on kysyttävää/vastv tilanteita niin ilmoitelkaa ihmeessä... Täytyy vain sanoa että helvetinmoinen prosessi jos on laukku 2 vko kateissa eikä kukaan tiedä missä se on.. - Vieläkin harmittaa
tautis kirjoitti:
Tein ja olen ollut siihen päähän yhteydessä ja he minuun päin, mutta laukku on vain kadonnut.
Totta kai siitä nyt korvauksen saa,mutta haluaisin kuulla muiden tarinoita, jos on hävinnyt blue1 lennolla laukku lopullisesti.vuosia sitten. Hän oli matkalla Hollannin kautta Yhdysvaltoihin. Teki kai virheen siinä, kun sitoi laukun Harley-Davidson vyöllä. Ei siellä mitään tosi arvokasta ollut, mutta moni muisto Suomesta lähti voron matkaan. Siihen aikaan juuri Amsterdamissa oli joku liiga, joka puhalsi laukkuja.
Hän sai korvauksen jotenkin, jos oikein muistan, kilohintaan siellä päässä. En tarkempaa tästä tiedä. Kai nuo korvaukset ovat joka puolella erilaiset.
- heti sisään vaan
Ei kun reklamaatiota lentoyhtiölle. Kannattaa lähteä heti hakemaan korvausia hajonneesta laukusta, myöhästymisestä (laukun) ja mahdollisista puuttuvista tavaroista. Lisäksi lisäätte kulut joita on aiheutunut asian selvittämisestä, eli käytännössä puhelinkulut, mielipahasta eivät korvaa mitään. Senkin lentoyhtiöt yrittävät luimulla, että sanovat etteivät korvaa matkalaukun myöhästymistä kotimatkalla.
Lentoyhtiöt kyllä ovat halukkaita laittamaan vakuutusyhtiön korvaajaksi ja siksipä kehoittavat hakemaan korvauksia sieltä, mutta ensisijassa lentoyhtiö on korvausvelvollinen.
Kerro miten tarina päättyy.- simppeliä
Laukun viiväsymisestä kotiin päin tullessa ei tule mitään korvausta lentoyhtiöltä!
- tietoa asiasta?
simppeliä kirjoitti:
Laukun viiväsymisestä kotiin päin tullessa ei tule mitään korvausta lentoyhtiöltä!
Miksi näin? Onko lentoyhtiöt vain päättäneet olla korvaamatta kotiin päin palaavien myöhästyneistä laukuista. Tiedän toki, että kulujen mukaan korvausta voi hakea, esim. jos joutuu ostamaan vaatteita yms tarvikkeita toisessa päässä.
Hyvinhän tämän asian voi riitauttaa ja katsoa kumpi vetää pidemmän korren. - olisi maalaisjärki?
tietoa asiasta? kirjoitti:
Miksi näin? Onko lentoyhtiöt vain päättäneet olla korvaamatta kotiin päin palaavien myöhästyneistä laukuista. Tiedän toki, että kulujen mukaan korvausta voi hakea, esim. jos joutuu ostamaan vaatteita yms tarvikkeita toisessa päässä.
Hyvinhän tämän asian voi riitauttaa ja katsoa kumpi vetää pidemmän korren.Lentoyhtiö arvaa että koko omaisuutesi ei ollut matkalla mukana eikä korvaa t-paita/kalsarikuluja kotomaassa...
- ...
olisi maalaisjärki? kirjoitti:
Lentoyhtiö arvaa että koko omaisuutesi ei ollut matkalla mukana eikä korvaa t-paita/kalsarikuluja kotomaassa...
No mulla on ainakin vain yhdet parranajovälineet yms. En oikein ymmärrä, mihin logiikkaan perustuu se, että kaikki mitä otetaan matkalle mukaan, on tuplakappaleet kotona. Saisi kuluttajaviranomaiset tutkia, onko tämä korvaamattomuus kotimatkalla ok.
- päättänyt olla korvaamatta
olisi maalaisjärki? kirjoitti:
Lentoyhtiö arvaa että koko omaisuutesi ei ollut matkalla mukana eikä korvaa t-paita/kalsarikuluja kotomaassa...
Niin kysehän on matkustajan ja lentoyhtiön välisestä sopimuksesta, jossa lentoyhtiö kuljettaa matkustajan paikasta A paikkaan B, samalla myös sopimuksen mukaisen maksimimäärän matkatavaraa. Kysehän on kirjatusta matkatavarasta, kuten termi taitaa kuulua.
Itse olin viime syksynä siinä tilanteessa, että perjantaina palasin Suomeen, ja kotikaupungista oli uusi lähtö maanantai-iltapäivänä ja seuraavana päivänä edelleen kukokohteeseen Helsingistä.
Kuinka arvatenkin matkalaukku ei tullut edelliseltä reissulta takaisin suunnitelmien mukaan, eli shortsit, suurin osa T-paidoista yms käyttövaatteista oli matkalaukussa maailmalla. Siinä sitten aloin jo suunnitella varasuunnitelmaa, matkalaukku muiden tarpeellisten tavaroiden hankkiminen edessä? No onneksi matkalaukku tuli sunnuntai-iltana, joten juuri ja juuri ehdin pestä vaatteet ennen seuraavaa päivää. Itse olisin kyllä hakenut korvasta lentoyhtiöltä, jos olisin joutunut ostamaan uusia vaatteita ennen uutta reissua. Kyse ei ole mistään kiusanteosta, vaan itselläni ei ainakaan ole varavaatteita kaapeissa kahden pidemmän ulkomaan matkan verran.
Vai pitääkö matkustajan jättää riittävästi välipäiviä kahden reissun väliin, jotta matkalaukku ehtii saapua määränpäähän ennen seuraavaa? Eikä lähtökohtaisesti voi lähteä olettamuksesta, että matkalaukku seuraa omistajaansa? Tiedän toki, että aina sattuu ja tapahtuu, mutta kotiinpäin tultaessa mielestäni lentoyhtiön tulee vastata myöhästyneestä matkalaukusta siinä missä mennessäkin.
Se näissä asioissa vaan on, että lentoyhtiöt sanelevat matkustajilleen tekemänsä päätökset ilman, että mikään ulkopuolinen viranomaistaho niihin puuttuisi.
Samahan se on, kun lentoyhtiö peruu lennon ja ko. koneyksilö siirretäänkin lentämään jollekin toiselle reitille hajonneen koneen tilalle ja matkustajille ilmoitetaan, että eivät ole oikeutettuja mihinkään korvauksiin (ateriat yms), koska kyse on teknisestä viasta. Mutta kysehän ei ole silloin alkuperäisen koneen teknisestä viasta, vaan koneenvaihdosta hajonneen tilalle. Lentoyhtiö päättää silloin lennon perumisesta ja koneenvaihdosta. Tälläinen tapaus oli kesällä esillä sanomalehden yleisöosastokirjoituksessa, mutta ko. lentoyhtiö ei tainnut mitään vastinetta julkaista.
Itse en ainakaan tyytyisi lentoyhtiön päätökseen perumisen syystä, vaan vaatisin korvauksia myöhästymisestä, jos sellaista siis on tullut useampi tunti. Kysehän ei silloin ole teknisestä syystä, vaan operatiivisen syyn aiheuttamasta peruuttamisesta. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä mihin lentoyhtiöt saattavat vedota, mutta matkustajien on vain osasttava vaatia oikeutta, silloin kun siihen on oikeus. Itse en kyllä ihan pikkuisesta asiasta lähde valittamaan, mutta jos lentoyhtiö syyllistyy matkustajan sumuttamiseen tai hämäämiseen, silloin itselläni napsahtaa helposti. - pöppöä
päättänyt olla korvaamatta kirjoitti:
Niin kysehän on matkustajan ja lentoyhtiön välisestä sopimuksesta, jossa lentoyhtiö kuljettaa matkustajan paikasta A paikkaan B, samalla myös sopimuksen mukaisen maksimimäärän matkatavaraa. Kysehän on kirjatusta matkatavarasta, kuten termi taitaa kuulua.
Itse olin viime syksynä siinä tilanteessa, että perjantaina palasin Suomeen, ja kotikaupungista oli uusi lähtö maanantai-iltapäivänä ja seuraavana päivänä edelleen kukokohteeseen Helsingistä.
Kuinka arvatenkin matkalaukku ei tullut edelliseltä reissulta takaisin suunnitelmien mukaan, eli shortsit, suurin osa T-paidoista yms käyttövaatteista oli matkalaukussa maailmalla. Siinä sitten aloin jo suunnitella varasuunnitelmaa, matkalaukku muiden tarpeellisten tavaroiden hankkiminen edessä? No onneksi matkalaukku tuli sunnuntai-iltana, joten juuri ja juuri ehdin pestä vaatteet ennen seuraavaa päivää. Itse olisin kyllä hakenut korvasta lentoyhtiöltä, jos olisin joutunut ostamaan uusia vaatteita ennen uutta reissua. Kyse ei ole mistään kiusanteosta, vaan itselläni ei ainakaan ole varavaatteita kaapeissa kahden pidemmän ulkomaan matkan verran.
Vai pitääkö matkustajan jättää riittävästi välipäiviä kahden reissun väliin, jotta matkalaukku ehtii saapua määränpäähän ennen seuraavaa? Eikä lähtökohtaisesti voi lähteä olettamuksesta, että matkalaukku seuraa omistajaansa? Tiedän toki, että aina sattuu ja tapahtuu, mutta kotiinpäin tultaessa mielestäni lentoyhtiön tulee vastata myöhästyneestä matkalaukusta siinä missä mennessäkin.
Se näissä asioissa vaan on, että lentoyhtiöt sanelevat matkustajilleen tekemänsä päätökset ilman, että mikään ulkopuolinen viranomaistaho niihin puuttuisi.
Samahan se on, kun lentoyhtiö peruu lennon ja ko. koneyksilö siirretäänkin lentämään jollekin toiselle reitille hajonneen koneen tilalle ja matkustajille ilmoitetaan, että eivät ole oikeutettuja mihinkään korvauksiin (ateriat yms), koska kyse on teknisestä viasta. Mutta kysehän ei ole silloin alkuperäisen koneen teknisestä viasta, vaan koneenvaihdosta hajonneen tilalle. Lentoyhtiö päättää silloin lennon perumisesta ja koneenvaihdosta. Tälläinen tapaus oli kesällä esillä sanomalehden yleisöosastokirjoituksessa, mutta ko. lentoyhtiö ei tainnut mitään vastinetta julkaista.
Itse en ainakaan tyytyisi lentoyhtiön päätökseen perumisen syystä, vaan vaatisin korvauksia myöhästymisestä, jos sellaista siis on tullut useampi tunti. Kysehän ei silloin ole teknisestä syystä, vaan operatiivisen syyn aiheuttamasta peruuttamisesta. Tämä nyt vain esimerkkinä siitä mihin lentoyhtiöt saattavat vedota, mutta matkustajien on vain osasttava vaatia oikeutta, silloin kun siihen on oikeus. Itse en kyllä ihan pikkuisesta asiasta lähde valittamaan, mutta jos lentoyhtiö syyllistyy matkustajan sumuttamiseen tai hämäämiseen, silloin itselläni napsahtaa helposti.korvausta tulee 90€/pvä, korkeintaan 5 päivältä. Eli 450€ kun laitat vaatimuksen menemään.
- tautis
pöppöä kirjoitti:
korvausta tulee 90€/pvä, korkeintaan 5 päivältä. Eli 450€ kun laitat vaatimuksen menemään.
Mistä olet tälläistä kuullut?
- esimerkkitapaus
tautis kirjoitti:
Mistä olet tälläistä kuullut?
"Yöllä lentokentällä laukkua ei kuulunut, joten tein katoamisilmoituksen ja otin yhteyttä myös lentoyhtiöön. 9 päivää myöhemmin laukku saapui (pari paitaa oli saanut kosteusvaurioita) ja viikko sitten sain SAS:ilta 40 € lahjakortin Radisson hotelliin. Siis 40 €! Naurettavaa..."
- Observeri lähellä
Siis, miksi matkavakuutuksia otetaan matkalle ja esim. matkatavaroille aiheutuneiden vahinkojen varalle? Ne kattavat huomattavasti paremmin aiheutuneen vahingon oodotusaikoineen (vertaile vakuutusyhtiöitä ja luottokorttien mukana tulevia vakuutuksia)kuin lentoyhtiöt, jotka ovat yhdessä kansainvälisesti hyväksyttyjen Varsovan sopimuksella tai Montrealin sopimuksella sopineet korvaussummista ja enimmäiskorvauksista.
Toki ensisisjaishankintoja varten kukin yhtiö määrittelee summat tavallisesti matkustusluokasta riippuen. Turistiluokassa summat ovat n. 70-90EUR per hlö ja Business luokassa ja erinäisillä kantis kultakorteilla ja ylöspäin jopa 150 - 300 EUR per hlö. Maksu on kertaluontoinen.
Lopullinen korvaus on sitten 3-5 viikon kuluttua katoamisesta.
Kyllä minä ainakin reissaan matkavakuutuksen turvin. Lentoyhtiöt eivät maksa enmpää lopussakaan kuin kilojen mukaan. Eli turha ilmoitella sinne katoavista Rolexeista ja Calvin Kleineista....
P.s. Laukkuja vaan katoaa, lentoyhtiöstä riippumatta. Niin paljon on tekijöitä maailmalla, jotka voivat olla syynä laukun katoamiseen...
VINKKI: Laita aina laukin sisälle A4:n kokoinen arkki kaikkine tunnistetietoinesi: Nimi, Osoite, puelinnumerosi, vakituinen osite (koti) ja väliaikinen osoite (esim hotelli, matkakohde jne). Laukkua ei tarvitse lukita. Säilyy ehjempänäkin, koska sen voi tarvittaessa avata joko TULLI, TURVATARKASTUS tai matkatavaranetsintävirkailija, ja voimankäyttö ei ole harvinaista silloin, kun avaaminen on välttämätöntä.
Mukavaa matkantekoa! - henk.koht tietoja matkalauk...
Observeri lähellä kirjoitti:
Siis, miksi matkavakuutuksia otetaan matkalle ja esim. matkatavaroille aiheutuneiden vahinkojen varalle? Ne kattavat huomattavasti paremmin aiheutuneen vahingon oodotusaikoineen (vertaile vakuutusyhtiöitä ja luottokorttien mukana tulevia vakuutuksia)kuin lentoyhtiöt, jotka ovat yhdessä kansainvälisesti hyväksyttyjen Varsovan sopimuksella tai Montrealin sopimuksella sopineet korvaussummista ja enimmäiskorvauksista.
Toki ensisisjaishankintoja varten kukin yhtiö määrittelee summat tavallisesti matkustusluokasta riippuen. Turistiluokassa summat ovat n. 70-90EUR per hlö ja Business luokassa ja erinäisillä kantis kultakorteilla ja ylöspäin jopa 150 - 300 EUR per hlö. Maksu on kertaluontoinen.
Lopullinen korvaus on sitten 3-5 viikon kuluttua katoamisesta.
Kyllä minä ainakin reissaan matkavakuutuksen turvin. Lentoyhtiöt eivät maksa enmpää lopussakaan kuin kilojen mukaan. Eli turha ilmoitella sinne katoavista Rolexeista ja Calvin Kleineista....
P.s. Laukkuja vaan katoaa, lentoyhtiöstä riippumatta. Niin paljon on tekijöitä maailmalla, jotka voivat olla syynä laukun katoamiseen...
VINKKI: Laita aina laukin sisälle A4:n kokoinen arkki kaikkine tunnistetietoinesi: Nimi, Osoite, puelinnumerosi, vakituinen osite (koti) ja väliaikinen osoite (esim hotelli, matkakohde jne). Laukkua ei tarvitse lukita. Säilyy ehjempänäkin, koska sen voi tarvittaessa avata joko TULLI, TURVATARKASTUS tai matkatavaranetsintävirkailija, ja voimankäyttö ei ole harvinaista silloin, kun avaaminen on välttämätöntä.
Mukavaa matkantekoa!En itse jätä koskaan lukitsematta matkalaukkuani ihan siitä syystä, että silloin sen sisältöön pääsee käsiksi helpommin ja jälkijättämättä. Lisäksi lukittu matkalaukku pysyy paremmin kiinni rajumassakin käsittelyssä, ainakin oma matkalukkumallini.
En myöskään jätä kotiosoitettani näkyville matkalaukun lappuihin, koska kansainvälisillä lentokentillä on jäänyt kiinni varasliigoja, jotka ovat käyneet tyhjentämässä lomalaisten koteja ja osoitetietot napattu juuri lentokentällä matkalaukuista. Toki Suomessa tälläisen tapahtuman riskit ovat todella pienet, mutta kuitenkin.
Kyllä matkavakuutus on hyvä olla, itsellänikin on sellainen, mutta itse ainakin vaadin korvauksia ensisijassa lentoyhtiöltä, joka on vastuussa katoamisesta tai myöhästymisestä ja sitten myöhemmin vakuutusyhtiöltä voinee hakea lisäkorvausta, jos korvattu määrä jää liian pieneksi. Muussa tapauksessahan lentoyhtiöt eivät joudu vastuuseen matkalukkujen kohtalosta, jos maksajana on vakuutusyhtiö. - Observeri lähellä
henk.koht tietoja matkalauk... kirjoitti:
En itse jätä koskaan lukitsematta matkalaukkuani ihan siitä syystä, että silloin sen sisältöön pääsee käsiksi helpommin ja jälkijättämättä. Lisäksi lukittu matkalaukku pysyy paremmin kiinni rajumassakin käsittelyssä, ainakin oma matkalukkumallini.
En myöskään jätä kotiosoitettani näkyville matkalaukun lappuihin, koska kansainvälisillä lentokentillä on jäänyt kiinni varasliigoja, jotka ovat käyneet tyhjentämässä lomalaisten koteja ja osoitetietot napattu juuri lentokentällä matkalaukuista. Toki Suomessa tälläisen tapahtuman riskit ovat todella pienet, mutta kuitenkin.
Kyllä matkavakuutus on hyvä olla, itsellänikin on sellainen, mutta itse ainakin vaadin korvauksia ensisijassa lentoyhtiöltä, joka on vastuussa katoamisesta tai myöhästymisestä ja sitten myöhemmin vakuutusyhtiöltä voinee hakea lisäkorvausta, jos korvattu määrä jää liian pieneksi. Muussa tapauksessahan lentoyhtiöt eivät joudu vastuuseen matkalukkujen kohtalosta, jos maksajana on vakuutusyhtiö.Kyllä vaan joutuvat lentoyhtiöt korvaamaan jopa vakuutusyhtiöille maksuja, joita ovat maksaneet asiakkaille.Niin se menee, että vakuutusyhtiölläkin tutkitaan korvattavaa tapausta ja syyllisen löydyttyä haetaan maksuja takaisin ("been there, done that, didn't even get a T-shirt...")
Huom, Huom, Lentoyhtiö (se viimeinen, joka kotiin ihmisen lennätti ja vastaa tehdystä ilmoituksesta) ei aina välttämättä ole SE syyllinen matkatavaran häviämiseen. Mietitäänpä vähän niitä monen kirjavia reitityksiä joskus, joita matkaajat reissaavat. Voi matkatavarat olla josssin toisessa maanosassa jonkun toisen yhtiön hallussa. Siitä huolimatta vaaditaan eism. Finnairia tai Blue1:ia tilintekoon. Onko oikein? Ei minusta. - lentoyhtiöt sopineet
Observeri lähellä kirjoitti:
Kyllä vaan joutuvat lentoyhtiöt korvaamaan jopa vakuutusyhtiöille maksuja, joita ovat maksaneet asiakkaille.Niin se menee, että vakuutusyhtiölläkin tutkitaan korvattavaa tapausta ja syyllisen löydyttyä haetaan maksuja takaisin ("been there, done that, didn't even get a T-shirt...")
Huom, Huom, Lentoyhtiö (se viimeinen, joka kotiin ihmisen lennätti ja vastaa tehdystä ilmoituksesta) ei aina välttämättä ole SE syyllinen matkatavaran häviämiseen. Mietitäänpä vähän niitä monen kirjavia reitityksiä joskus, joita matkaajat reissaavat. Voi matkatavarat olla josssin toisessa maanosassa jonkun toisen yhtiön hallussa. Siitä huolimatta vaaditaan eism. Finnairia tai Blue1:ia tilintekoon. Onko oikein? Ei minusta.Näin ovat lentoyhtiöt sopineet vuosikymmeniä sitten, että vastuussa kadonneesta/hukkuneesta matkalaukusta on viimeisen lennon operoinut yhtiö. Ilmeisesti ei olisi taloudellisesti järkevää selvittää joka matkalaukun kohtaloa, kuka ja missä virhe tehtiin.
Ilmeisesti tähänkin on tulossa pikkuhiljaa muutos, sillä enää matkalaukkua ei välttämättä selvitetä määränpäähänsä riippuen lentolipuista ja varauksista.
Onhan se toki väärin, että Pariisiin jäänyt matkalaukku tilastoidaan Finnairin tilastoihin, mutta niin se vain on. Toki eri lentokentät ja -yhtiöt selviävät matkalaukkujen siirtelystä lentojen välillä hyvinkin eri tavoin.
- TAUTIS
Nyt tuli blue1 kirje jossa ne pyytää lähettämään rikki menneen matkalaukun heille (ja muut tuhoutuneet tavarat) jotka korvauskäsittely voi jatkua... plus kaikki lentotositteet jne..
- TAUTIS
Blue1 laittoi tilille 60,60e hyvitykseksi kaikesta...
- Anonyymi
Minullä on kadonnut laukku SAS lentoyhtiö tänään lauantaina 22.7.2023.
Otin yhteyttä sas kadonnut tavaratoimistoon,enkä saanut apua mutta antoi toisen puhelinnumeroon tiskipuolelta ja taas sanottiin suoraan lentoyhtiöön,eikä vasta ketään.
Kuka pystyi neuvoa helpommin keinon.
Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973