Tytär joi itsensä rapakuntoon,on tuleva laitos asukas ja hänellä on pieni poika joka on isänsä hoivissa.
En halua antaa mitään heille kuoltuani,miten toimin?
Haluan siirtää omaisuuteni sisarilleni jotka pitävät tytöstäni huolta ja selvittävät hänen sotkujaan ja velkojaan.Siinä onkin sisarelleni tekemistä kun asuu lähellä ja itse toisella puolen Suomea.Siis juristin puheilleko?
Miten voi tehdä lapsen perinnöttömäksi?
5
1461
Vastaukset
- useinkin
ja tässä mm linkkiä..Kuinka helppoa sitten käytännössä onkaan?
http://www.laki24.fi/pepe-perimysleski-perinnottomaksimaaraaminen.html
Toisaalta sivullisena ihmettelen, miksi haluat sivuuttaa myös "syntymäänsä syyttömän" lapsenlapsesi..?Tietääkseni lapsenlapsi ei jää perinnöttömäksi, jos hänen äitinsä määrää perinnöttömäksi, vaan päinvastoin perintö hyppää silloin yhden sukupolven ylitse suoraan hänelle.
- tapahtuu
Timontti kirjoitti:
Tietääkseni lapsenlapsi ei jää perinnöttömäksi, jos hänen äitinsä määrää perinnöttömäksi, vaan päinvastoin perintö hyppää silloin yhden sukupolven ylitse suoraan hänelle.
eli jos tekee perillisensä perinnöttömäksi toimitaan kuten jos perillinen olisi kuollut; seuraavana perimysjärjestyksessä oleva korjaa potin. Eikä se ihan heppoisin perustein taida onnistua, esim. huonon elämän tulee olla jatkuvaa ja se tulee näyttää toteen.
- William Conzales
Ensiksi, teet testamentin sisarillesi, kuten kirjoitit.
Testamentin liitteeksi laadit asiakirjan. N.N:n perinnöttämäksi tekeminen. Minä...., jonka rintaperillinen N.N. on haluan, ettei hän kuoltuani peri minua seuraavin perustein.....
Riittävästi vain perusteita ja ainakin kaksi jäävitöntä todistajaa, niin siitä se lähtee.
Huom..N.N:n lapselle tietysti kuuluu lakiosa. - llllllll
Et mitenkään lain mukaan aina kuuluu lakiosa.Ainut konsti myyt kaiken kukaan ei tiedä mihinkä olet rahasi käyttänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19811773
- 585549
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462857Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k152484- 402455
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342023Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471949Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131911Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71727- 341670