Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ulkomainen

verkkoyliopisto?

Onkos täällä ketään,joka opiskelisi ulkomaiseen verkkoyliopistoon? Itse olen tässä miettimässä Bachelor-tutkinnon suorittamista etäopetuksena erääseen saksalaiseen avoimeen verkkoyliopistoon.
Ajattelin vain etäisyyttä ja miten opiskelu onnistuu "yksinäisyydessä" ilman elävää kontaktia muihin opiskelijoihin? Onkohan täällä ketään muita,joilla olisi kokemusta etäopiskelusta ulkomaille tai Fernuniversität Hagenista?

12

1680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Itse opiskelen tällä hetkellä Portsmouthin yliopistossa BSc Risk and Security Management -koulutusohjelmassa. Kaksi lukukautta takana ja vielä yksi lukukausi, niin ensimmäinen vuosi olisi suoritettu. Eli koulutus kestää siis 1,5 x paikan päällä opiskeltavan tutkinnon verran..

      Yksinäisyydessä ei tarvitse opiskella, ainakin minä keskustelen enemmän tai vähemmän ahkerasti muiden opiskelijoiden ja opettajien kanssa virtuaalisessa oppimisympäristössä, mesessä tai sähköpostin välityksellä. Ainoa huono puoli kai tässä on se, että kielitaito ei puhutun kielen osalta hirveästi kasva.. Pitänee varmaan alkaa skypettelemään muiden opiskelijoiden kanssa, jotta sais parannusta tuohonkin asiaan..


      Alla pari linkkiä teksteihin, joissa olen pohtinut tätä aihetta..

      http://www.markoeskola.fi/?q=node/8

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1500000000000005&conference=4000000000000055&posting=22000000020367043#22000000020367043

      Jos haluat keskustella enemmänkin aiheesta, niin pistä postia [email protected]

      • ap.

        Joo,itselläni olisi sitten kanssa 4,5 vuoden urakka edessä. Koulutus koostuu 20 tentittävästä moduulista sekä Bachelor-lopputyöstä. Tentit voisin kirjoittaa Goethe-instituutissa Helsingissä.Tenttiin pääsemiseksi olisi suoritettava riittävä määrä kotitehtäviä hyväksytysti. Eli ei todellakaan mitään lastenleikkiä.Todennäköisesti minun on suoritettava vielä Kleines Sprachdiplom Goeteh-Instituutissa joulukuussa ulkomaalaisena.


    • kanssa alkukesästä

      BA-tutkinnon suorittamisen Jenkki Yliopistoon. Kaikki hoituu verkko-opintoina.

      Tämän kesän olen vasta opiskellut, mutta itse olen pitänyt opintomuotoa varsin hyvänä. Tosin itsekuria täytyy olla aika paljon, koska joutuu kaikesta huolehtimaan kun ei ole kukaan hoputtamassa.
      Keskustelu muiden oppilaiden kanssa on oppimista huimasti edistävä tekijä... ainakin minulla!

      Suurin huolenaihe tällä hetkellä on se, että miten rahoitan syksyn opinnot koska etäopiskeluun ei opintotukea myönnetä... ja en haluaisi mennä töihin että voisi täysipäiväisesti opiskella... valmistuisi ainakin nopeammin!
      Onko muilla ollut samoja ongelmia? Ja kenties ratkaisuja?

      • Hei,

        Kiva nähdä, että Suomesta löytyy muitakin ihmisiä, jotka tekevät tutkintoa ulkomaiseen yliopistoon etänä.. Ehkäpä tulevaisuudessa meitä on niin paljon, että KELA alkaa myöntämään opintotukea kokopäiväopiskelijoille..

        Itse opiskelen työn ohella, joten lukukausimaksut saan onneksi maksettua.. Onneksi ne on pienemmät kuin amerikkalaisissa yliopistoissa..

        Btw, kuinka paljon sulla muuten maksaa opiskelu? 20 000 dollarin paikkeilla tutkinto?


      • on tosi
        Eskobastion kirjoitti:

        Hei,

        Kiva nähdä, että Suomesta löytyy muitakin ihmisiä, jotka tekevät tutkintoa ulkomaiseen yliopistoon etänä.. Ehkäpä tulevaisuudessa meitä on niin paljon, että KELA alkaa myöntämään opintotukea kokopäiväopiskelijoille..

        Itse opiskelen työn ohella, joten lukukausimaksut saan onneksi maksettua.. Onneksi ne on pienemmät kuin amerikkalaisissa yliopistoissa..

        Btw, kuinka paljon sulla muuten maksaa opiskelu? 20 000 dollarin paikkeilla tutkinto?

        kiva tavata muitakin samassa tilanteessa olevia... vaikkakin vähän meitä varmaan Suomesta vielä löytyy!

        En tiedä vielä paljonko lopullinen summa tulee olemaan, mutta nyt esim syksy täyspäiväisenä opiskelijana maksaa minulta n. $2500 kirjat päälle. Että ei todellakaan mitään halpaa. Töihin meno tässä varmaan kanssa itsellä tulee olemaan ainut vaihtoehto. Haluan kuitenkin juuri kyseisen tutkinnon suorittaa, kyseisessä paikassa!

        Pari vuotta ainakin jäljellä että kyllä sitä hintaa koko tutkinnolle kertyy n. 20 - 25 tonnia...


      • kysymään kun
        Eskobastion kirjoitti:

        Hei,

        Kiva nähdä, että Suomesta löytyy muitakin ihmisiä, jotka tekevät tutkintoa ulkomaiseen yliopistoon etänä.. Ehkäpä tulevaisuudessa meitä on niin paljon, että KELA alkaa myöntämään opintotukea kokopäiväopiskelijoille..

        Itse opiskelen työn ohella, joten lukukausimaksut saan onneksi maksettua.. Onneksi ne on pienemmät kuin amerikkalaisissa yliopistoissa..

        Btw, kuinka paljon sulla muuten maksaa opiskelu? 20 000 dollarin paikkeilla tutkinto?

        vaikutat sellaiselta että voisit tietää asiasta! :)

        oletko ottanut selvää minkälaisia töitä voit hakea suomessa tutkinnon suorittamisen jälkeen? itselläni on iskenyt paniikki (vaikka vielä pari vuotta jäljellä), että mitä sitä sitten tekee työkseen... ihan verrattavaa tutkintoakaan ei Suomesta löydy (BA in Cultural Studies) ??

        Kiitos vielä jos osaat neuvoa :)


      • kysymään kun kirjoitti:

        vaikutat sellaiselta että voisit tietää asiasta! :)

        oletko ottanut selvää minkälaisia töitä voit hakea suomessa tutkinnon suorittamisen jälkeen? itselläni on iskenyt paniikki (vaikka vielä pari vuotta jäljellä), että mitä sitä sitten tekee työkseen... ihan verrattavaa tutkintoakaan ei Suomesta löydy (BA in Cultural Studies) ??

        Kiitos vielä jos osaat neuvoa :)

        ja töitä löytyy sekä yksitykseltä että julkiselta sektorilta, koska tutkintoni pystytään erääseen rinnastamaan suomalaiseen tutkintoon.

        Tässä lyhyesti tietoa:

        Yksityiseltä sektorilta töitä haettaessa työnantaja voi päättää hyväksyykö koulutuksesi vai ei.

        Valtion tai kunnan virkoihin haettaessa ulkomaisen tutkinnon suorittaja joutuu hakemaan Opetushallitukselta tutkinnon tunnustamista Suomessa. Prosessin aikana tutkitaan mitä suomalaista tutkintoa suorittamasi tutkinto vastaa..

        Lisätietoa: http://www.oph.fi/SubPage.asp?path=1,439,2280


      • kovasti ! ! !
        Eskobastion kirjoitti:

        ja töitä löytyy sekä yksitykseltä että julkiselta sektorilta, koska tutkintoni pystytään erääseen rinnastamaan suomalaiseen tutkintoon.

        Tässä lyhyesti tietoa:

        Yksityiseltä sektorilta töitä haettaessa työnantaja voi päättää hyväksyykö koulutuksesi vai ei.

        Valtion tai kunnan virkoihin haettaessa ulkomaisen tutkinnon suorittaja joutuu hakemaan Opetushallitukselta tutkinnon tunnustamista Suomessa. Prosessin aikana tutkitaan mitä suomalaista tutkintoa suorittamasi tutkinto vastaa..

        Lisätietoa: http://www.oph.fi/SubPage.asp?path=1,439,2280

        Olet ollut suuri apu!

        Kiitoksia!

        Ja onnea opinnoille ja tulevalle uralle :)


      • kovasti ! ! ! kirjoitti:

        Olet ollut suuri apu!

        Kiitoksia!

        Ja onnea opinnoille ja tulevalle uralle :)

        Hyvä, että voin olla avuksi!

        Kiitos.


    • myös kiinnostunut,

      Minäkin olen vaihtoehtoisesti ajatellut etäopiskelua, mutta jotkut paikat, joita itedän, ovat älyttömän kalleita.

      mitä ainetta luet?

      • .. pari vinkkiä.

        Jos haluat opiskella englannin kielellä, niin kannattaa katse suunnata britteihin..

        Siellä lukukausimaksuilla on ylärajat ja etäopiskelu on yleensä puolet halvempaa. Hinta lukuvuodelta (kaksi lukukautta) pyörinee normaalisti jossain 600-1200 punnan välillä. Toki kalliimpiakin koulutusohjelmia löytyy, varsinkin top10-yliopistoista.

        Käyttämällä hakusanoja distance learning ja käyttämällä hakutekijää type:ac.uk kiinnostavan alan lisäksi löyty varmasti mielenkiintoisia opinto-ohjelmia. Sivulta www.ucas.co.uk löytyy englannissa suorittettavat tutkinnot kouluittain ja sieltä voi hakea myös etäopiskeluohjelmia.


    • Juna

      Moi!

      Checkaa www.open.ac.uk

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe