Mikä on Persjalka:

185cm

Tuossa aikaisemmin mietittiin mikä on persjalka:

Persjalka on lyhyt ihminen, alle 170cm pitkä. Persjalalla tarkoitetaan leikkisästi sitä, että jalkaterä alkaa suoraan perseestä. Sellainen pikku taapertaja :-D
Vastakohtana sille käytetään sanaa "hongankolistaja" jolla tarkoitetaan pitkää ihmistä. Yleensä ko. ilmaisua käyttää juuri "persjalat".
Mielenkiintoisen asiasta tekee se, että vaikka lyhyet haukkuvat pitkiä ihmisiä, niin sisimmässään he kadehtivat niitä. Vai miten selitätte esim. korkeakorkoiset kengät? ;-D

14

3112

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpä.. ;-D

niinpä.. ;-D

• ei kukaan

Minä olen lyhyt, 161cm tyttö ja 100% tyytyväinen. Toki ärsyttää, kun 170-190 pitkät kaverit aina kiusoittelee, mutta olen täysin tyytyväinen.

Käytän korkokenkiä, koska mielestäni ne ovat kenkinä varsin kauniita, en sen takia etät olisi pidempi, koska en halua olla enää senttiäkään pidempi. Mielestäni korkokengät vain ovat kauniita, sitä pitsi, teille "hongankolistajille" ei edes käy korkokengät kun näytätte idiooteilta, huojuvilta torneilta niiden kanssa :D

• nainen

No itse en ole kuullut lyhyiden ihmisten haukkuvan pitkiä. Itse olen lyhyt (160 cm) ja löytyy kavereista majakkaa ja perävaunua. Mutta pituuden takia haukkuminen? Kummallista... Toki olisi kiva olla pitkä sikäli, että kun meen konserttiin tai leffaan ei tarvii ainakaan pelätä ettei näe mitään. Korkokengät tekevät sääristä sutjakkaan ja pitkän näköiset ja sopivat siksi mielestäni hyvin meille naisille. Yksi pitkä ystäväni (184 cm) haluaisi käyttää korkeita korkoja (koska ovat naiselliset) mutta valittaa että silloin hän on liian pitkä. Itseasiassa hänen on jopa vaikea löytää korkokenkiä jaloilleen koska on isokasvuinen; jalatkin kokoa 42. Itse olen kuitenkin tyytyväinen pituuteeni, ei valittamista, pituudesta voi toki olla hyötyä, mutta joskus myös haittaa.

• rose

persjalkanen on myös semmonen, jolla on suhteessa muuhun vartaloon liian lyhyet jalat!

• jepjep

Niin oikeassa olet.
        Persjalka on siis lyhyt ihminen, jonka jalat ovat suhteessa muuhun vartaloon liian lyhyet.
        ts. lyhyt ihminen, pitkä selkä ja tosi lyhyet jalat.

= persjalka.

• 174

Ilmausta persjalaka taas käyttävät katkeroituneet hongankolistajat vai, joille ylikasvu on koitunut ongelmaksi? Sinä?
      Onneksi olen normaali, en persjalka, enkä hongankolistaja...

• oonsittyhmä)=

minä olen tuollainen (= kaikki tykkäävät siitä, se näyttää kuulemma hyvältä

• moioonpoppari

meidän entisellä luokalla oli just tollane... sen lempinimi oli tappi (tai mun mukaa) :DDDD

• iIIuminatus

No nyt rupes miullekin valkenemaan...ei mitään hevonpaskaa

• -kotilofani-

Olen lyhyt, mutta en haluaisi olla pitkäkään, vaan sopiva... Olen koulukiusattu pituudestani (nämä kaikki ovat pitkiä) ja kokoajan kyselevät että miksi olen näin lyhyt, ja mun seurassa juttelee siitä ku lyhyet on outoja ja eivät ikinä haluaisi olla lyhyitä... Todella ärsyttävä.

• ilmapallo1

persjalkainen on henkilö, jonka jalat ovat lyhyemmät kuin selkä
      pitkätkin voivat olla persjalkaisia

• Anonyymi

Persjalkaisia otuksia ovat lähinä mäyräkoirat. Eivät tosin kulje pystyssä

• Anonyymi

Persjalka on semmonen et on paskana jalat

• Anonyymi

Persejalka-asiat ovat näitä goatse-juttuja. Näin jollain törkysivulla jalkaterättömän ukon joka antoi tyngällään vauhtia toiselle ukolle joka kiikku ilkosillaan ja tuo jalaton tökkäsi tynkäänsä toisen anukseenjoitain senttejä jokaisella vauhinanto-kerralla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      276
      2530
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2433
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      20
      1639
    4. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1598
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      53
      1518
    6. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      65
      1397
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1376
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1250
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1059
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      74
      1049
    Aihe