the sims2 läppäriini

brob

moikka!
mulla on ongelma, kun en saa sims2 ladattua läppäriini. muisti riittää (1008Mt RAM), tila riittää (vähintään 3,5Gt vapaata tilaa kovalevyllä jolle lataan - mulla on yli 10Gt), näytönohjain riittää (NVIDIA, Geforce Go 6100), käyttöjärjestelmä on WinXP, direktx9 (vai mikä) on olemassa. suoritin (MobileAMD Sempron(tm),Processor 3400 ,MMX,3DNow,~1,8GHz) on ainut joka on 1,8GHz kun sims vaatisi 2,0GZ. joku viisas kuitenkin sanoi, ettei ton pitäisi mun koneessa haitata. mutta onko se ongelma? kaikki muu kuitenkin on paljon yli tarvittavan - selasin infolehtistä kun yritin ladata the simsiä koneeseeni. en itse ymmärrä noista paljoa, mutta voisiko ongelma olla sellasessa, ettei mun videokortti riitä. siis toi NVIDIA juttu. luin vaan simsin sivuilta sellasen tiedon, että videokortti pitäis olla joku T&L kykyinen. en ymmärtänyt ihan mitä se tarkottaa???

lataus onnistui ihan hyvin, mutta sitten kun pitäisi alkaa pelaamaan ja laitan oikean cd:n sisään, kone lataa hetken ja sitten tulee sininen ruutu jossa tekstiä. tämän jälkeen kone käynnistää itsensä uudelleen. joka kerta sama homma ja olen jo yrittänyt installoida pelin pariin kertaan uudelleenkin. ja latasin netistä päivitysohjelmankin, mutta tämäkään ei auttanut.

osaisiko joku neuvoa? missä vika? onko kellään samanlaisia ongelmia ollut.

8

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkakeppiska

      MUTTA entä äänikortti? The SIms 2-peli ei pakosti tue kannettavaasi. Näin lukee ohjeissakin.

      • brob

        mikä äänikortti se sitten pitäisi olla?
        mulla on tämmöset tiedot kuin, RtkHDAud.sys.. sanotaan että WHQL-logo:kyllä, palvelu: realtek semiconductor corp., laji: WDM, Product ID-tunnus: 100--

        ei mitään hajua mitä noi tarkottaa.
        kiitos jo etukäteen avusta!!!


    • talofani

      Koitin ladata Simsiä aika vanhaan läppäriini (laitteistovaatimukset oli kuitenkin kunnossa), ja se sammui (kuvailusi mukaan) kaiken aikaa. Kuumeniko sun läppäri silleen ihan hullun lailla? Mulla se kuumeni, ja lataus sujui paremmin, kun vein se ulos ja asensin siellä. Kannattaa kokeilla jossain viileässä paikassa. Tiedän, kuulostaa hullulta, mutta mulla se toimi..

      • brob

        enpä ainakaan huomannut sellasta, mutta voi olla että kuumenikin. en vaan kiinnittänyt huomiota.

        läppärini on melko uus, ostettu puoli vuotta sitten. MSI merkkinen.
        saitko simssisi sitten toimimaan? teitkö muuta?


      • jenrale
        brob kirjoitti:

        enpä ainakaan huomannut sellasta, mutta voi olla että kuumenikin. en vaan kiinnittänyt huomiota.

        läppärini on melko uus, ostettu puoli vuotta sitten. MSI merkkinen.
        saitko simssisi sitten toimimaan? teitkö muuta?

        mun mielestä luin jostain et jos näyttis ei oo T&L juttu niin pitäis olla vähintään 2 Ghz suoritin


      • jenrale kirjoitti:

        mun mielestä luin jostain et jos näyttis ei oo T&L juttu niin pitäis olla vähintään 2 Ghz suoritin

        The Sims 2 ei suositella läppäreihin, sillä näytönohjaimen ajurit eivät välttämättä tue kyseistä peliä.

        Toinen asia, suosittelisin pöytäkonetta, sillä ne ovat tehokkaampia kun kannettavat, ja niihin pystyy itse lisäämään tarvittaessa, muistia,uusi näytönohjain jne.


      • Latailia.
        viveca87 kirjoitti:

        The Sims 2 ei suositella läppäreihin, sillä näytönohjaimen ajurit eivät välttämättä tue kyseistä peliä.

        Toinen asia, suosittelisin pöytäkonetta, sillä ne ovat tehokkaampia kun kannettavat, ja niihin pystyy itse lisäämään tarvittaessa, muistia,uusi näytönohjain jne.

        Itse pelaan kannettavalla. Omista peruspelin & 3 lisäosaa. Hyvin pyörittää. Olen ajatellut ostaa lisääkin. Mutta kun on pelannut jonkun tunnin peli alkaa hidastella. Pöytäkoneelle en simssiä asenna sillä seinät vilkkuvat punaisena & grafiikka on huono. Kannattaa pelata jossain viileässä paikassa,vaikka tuulettimen edessä. 8D


    • brob

      niin siis omistan jo läppärin, en nyt simsi takia lähde vaihtamaan pöytäkoneeseen sori vaan =)

      mutta mun koneesta vähän enemmän tietoa:
      MSI megabook M670
      Prosessori AMD® Mobile Processor 3400 , 1.8GHz
      Piirisarja NVIDIA GeForce 6100 C51MV(C61) MCP51M
      Keskusmuisti (asennettu) 1024 MB, DDR2-667
      Keskusmuisti (MAX) 2 GB
      Muistipaikkojen määrä(vapaat) 2(1)
      Kiintolevy 80GB, SATA, 5400rpm
      Näytönohjain NVIDIA GeForce 6100 (mulla uusimmat ajurit)
      Näytönohjaimen muisti(MAX) 128 MB (jaettu keskusmuistista)
      Näyttö 15.4", 1280x800 TFT WXGA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. TULI PALO HAAPAVEELLÄ

      Omakotitalo tuhoutui tulipalossa Haapavedellä varhain torstaiaamuna, pelastuslaitos kertoo. Palokunnan saapuessa kohtee
      Haapavesi
      25
      3273
    2. Jenni Haukio ja Sauli Niinistö

      Ero. Näinhän se menee kun ikäeroa on riittävästi. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1c94ff48-185d-4d95-aff5-3e93
      Maailman menoa
      59
      2566
    3. Tampereella Hämeenkadulla Silmäaseman edustalla on ammuttu

      Tampereen(kin) keskusta alkaa olemaan menetettyä aluetta, samoin lähiöt. Väkivaltaa ja huumeita ym häiriötä. En ihmettel
      Tampere
      193
      2553
    4. Tampereen ampuja on uskovainen

      On toivotellut siunausta ja jaellut Raamatun jakeita. "Sinä olet antanut minulle elämän lahjan, ja ylläpidät elämää. An
      Luterilaisuus
      70
      1121
    5. Haukio ja Niinistö

      Nyt se ainakin on selvää. Häät olivat presidenttikisan vuoksi tehty esitys. Nyt Jenni on muuttopuuhissa ilman sormusta j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      1052
    6. Kulta en jaksa tätä palstaa

      Loputonta sontaa. Ootko sinä edes täällä enää? Tykkäätkö sinä minusta enää? Joku ukkeli on paljon kirjoitellut, ettei ha
      Ikävä
      17
      1030
    7. Mitä hemmettiä Suomessa tapahtuu?

      Taas on Tampereella ammuttu jotakuta. Nythän näitä ampumis-ja puukotusuutisia tulee melkein joka päivä tai ainakin useam
      Maailman menoa
      150
      925
    8. Onko laulaja Floor Jansen palstan miesten makuun?

      Otetaanpa vaikka tuo Seiskan juttu. https://www.seiska.fi/ulkomaat/talta-nightwish-tahti-floor-jansen-nayttaa-nykyaan-os
      Sinkut
      190
      919
    9. Hyvää huomenta ja kivaa päivää

      hyvää huomenta ja kivaa päivää 😊🌞☕❤️
      Ikävä
      165
      879
    10. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      112
      829
    Aihe