Mitä tekisit?

epätoivonen

Hei!

Meillä reilu 4 vuotta yritystä. Lekurissa käyty yhdessä alkujutussa että minut on tutkittu mutta mies ei suostu antamaan näytettä joten asia on jäänyt siihen:( Miten te olette ratkaiseet asian?
Olen antanut asian olla välillä vuoden ja sit taas kysyn missä mennään. Seksiä kyllä 3-5 kertaa vkossa mutta raskaaksi en tule. Turhauttaa vaan:((

22

2562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmottasin..

kokeilevani "lainasiittiöillä" (joko klinikan tai luomusti..) jollei ala yks näytteenanto kiinnostaa...
      Tai sitten annat vaan olla koko äijän, se ei taida olla mukana koko touhussa / haluta asiaa yhtä paljoo kun sä..?

Hmm. Tai mites jos käytätte kortsua ja keräät siitä talteen sen näytteen ja viet sinne..en tiedä oisko pätevä näyte mut tällänen tuli mieleen.

• ap jatkaa

Mitään ei ole mitään ehkäsyä käytössä. Kysyin taas tänään asiasta ja vaikeaa. ei taida edes itse tietää mitä haluaa....

• keskustelu
        ap jatkaa kirjoitti:

Mitään ei ole mitään ehkäsyä käytössä. Kysyin taas tänään asiasta ja vaikeaa. ei taida edes itse tietää mitä haluaa....

Vois auttaa jos miettisitte yhdessä että mikä miestä asiassa pelottaa. Itse näytteen anto (ja sen vaikeus) vai se mikä tulos voi tulla?
        Ainakin jos se on siitä masturbointi-tilanteesta kiinni niin vois ehdottaa että ostais "piristykseks" jotain erikoisia kortsuja ja sit siitä laittas näytteen purkkiin?

Kuitenkin vois helpottaa molempienkin mieltä ja tilannetta päästä siitä epätietosuudesta. Okei, eihän se varmasti ole mukavaa tietää että itsessä on jotain vikaa, mut mulle ainakin vielä pahempaa on toivoo (turhaan?) ja miettiä kuukaus toisensa jälkeen että mikä on kun ei tuu...

• meilläkin miehellä hankaluu...

Meillä näin... mies ei suostunut lähtemään vemputtamaan labrahuoneeseen, joten sai sen tehdä kotona rauhassa, ja tunnin vai kahen kuluttua se oli heti vietävä labraan, veimme sen siis yksityiselle.näyte piti pitää lämpimässä, ei saa jäätyä...
      ja niin helpotti miehellä olo, ja sperman laatukin oli vielä hyvä =D
      mutta ei vaan tärppää noin muuten...4.5 v yritystä..

• peppi

Sinut on siis tutkittu eikä mitään "vikaa" löytynyt? Olisiko nyt niin, että miestäsi pelottaa, että syy lapsettomuuteen löytyisi hänestä eikä siksi suostu antamaan näytettä?
      Miehet kun ovat vähän juroja tuollaisten asioitten suhteen ja hyvinkin helposti ottavat itseensä. Oletteko minkä ikäisiä? Ehkä miehesi ei sitten kuitenkaan ole vielä valmis perheen perustamiseen.
      Luulisi kuitenkin, että hän lapsia haluaisi, jos kerran olette jo neljä vuotta ilman ehkäisyä olleet. Tosi ikävä tilanne, mutta siihen ei oikein auta mikään muu kuin puhuminen asiasta. En oikein muuta neuvoa osaa sanoa, puhuminen on kaiken a ja o.
      Me kun aikanaan lähdettiin tutkimuksiin niin oli ihan selvää, että myös mies tutkitaan ja syy löytyi hänestä ja myöskin minusta.
      Hoitojen avulla saimme kuitenkin lapsen.
      Eli missään tapauksessa tilanne ei ole toivoton, vaikka jotain vikaa löytyisikin, kummasta tahansa.

• peppi

Luin vasta nyt noita edellisiä vastauksia ja sen verran vain sanoisin, että näytettä ei voi kortsuun ottaa vaan labrasta saa siihen tarkoitukseen näytepurkin, jotta näyte on luotettava.

• ap jatkaa
        peppi kirjoitti:

Luin vasta nyt noita edellisiä vastauksia ja sen verran vain sanoisin, että näytettä ei voi kortsuun ottaa vaan labrasta saa siihen tarkoitukseen näytepurkin, jotta näyte on luotettava.

Puhunen on sellasta että mä puhun ja mies istuu hiljaa tai murahtaa jotakin jos otan asian esille nykyään. Sillon alussa n.2 vuotta kun oli mennyt niin mukana oli ja lekurissa käytiin yhdessä. Mutta nyt ei enään mitään kommunikointia asiasta!!
        Ja ollaan yli 30vee joten aika mulla ainaki alkaa hiipuu kohta.

• rina
        ap jatkaa kirjoitti:

Puhunen on sellasta että mä puhun ja mies istuu hiljaa tai murahtaa jotakin jos otan asian esille nykyään. Sillon alussa n.2 vuotta kun oli mennyt niin mukana oli ja lekurissa käytiin yhdessä. Mutta nyt ei enään mitään kommunikointia asiasta!!

meillä ei myöskään mies suostunut spermanäytettä klinikalla antamaan, eikä edes kotona vemputtamaan, niin hoidimme homman perinteisin konstein eli yhdynnässä. Saimme klinikalta näytteenottokondomin, joka sitten vietiin purkissa klinikalle tutkittavaksi tunnin sisällä yhdynnästä.

Suostuisiko miehesi tähän?

Nyt olemme IVF hoidoissa ja miehestäni se vika löytyikin. Ja edelleen hoidamme hoitojen aikanakin homman kotona ja viemme kondomin klinikalle, kun munasoluni hedelmöitetään.

• ajasta..
        rina kirjoitti:

meillä ei myöskään mies suostunut spermanäytettä klinikalla antamaan, eikä edes kotona vemputtamaan, niin hoidimme homman perinteisin konstein eli yhdynnässä. Saimme klinikalta näytteenottokondomin, joka sitten vietiin purkissa klinikalle tutkittavaksi tunnin sisällä yhdynnästä.

Nyt olemme IVF hoidoissa ja miehestäni se vika löytyikin. Ja edelleen hoidamme hoitojen aikanakin homman kotona ja viemme kondomin klinikalle, kun munasoluni hedelmöitetään.

Miten nopeeta se täytyy viedä klinikalle?

Riittäskö se jos illalla myöhään hoitas homman ja veis heti aamusta? Säilyskö se purkissa pidempään?
        Ei taida klinikat olla auki kun sen arkipäiväajan ja aamuvarhasella unisena ei oikein koko homma vois vähempää kiinnosta.. :/ ja mitä jos ei sillä varmaan just sillon edes seisokaan jos tietää että tunnin päästä on "pakko" olla valmiina..no kyl te tiedätte!

• peppi
        ap jatkaa kirjoitti:

Tosi huono homma tuo ettei puhuminen onnistu. Se olis tosi tärkeää. Onko teillä parisuhde muuten kunnossa? Pystyttekö muista asioista keskustelemaan kunnolla?
        Ei kyllä mun mielestä kannata lapsentekoon/-yrittämiseen ryhtyä ellei parisuhde ole kunnossa. Varsinkin jos tarvii hoitoihin lähteä, on se sen verran rankkaa hommaa (siis hoidot) niin henkisesti kuin fyysisestikin että kyllä molempien täytyy olla ihan 100% mukana touhussa.
        Lapsenhoidosta nyt puhumattakaan.

• rina
        ajasta.. kirjoitti:

Miten nopeeta se täytyy viedä klinikalle?

Riittäskö se jos illalla myöhään hoitas homman ja veis heti aamusta? Säilyskö se purkissa pidempään?
        Ei taida klinikat olla auki kun sen arkipäiväajan ja aamuvarhasella unisena ei oikein koko homma vois vähempää kiinnosta.. :/ ja mitä jos ei sillä varmaan just sillon edes seisokaan jos tietää että tunnin päästä on "pakko" olla valmiina..no kyl te tiedätte!

kyllä se näyte pitää viedä tunnin sisällä tutkittavaksi, joten seksi kyllä silloin on melkoista "pakkopullaa". meille oli varattu aika klinikalle, ensiksi ol aamuaika, kontrollinäytettä kun veimme niin oli iltapäivä ja mies joutui tulemaan kesken töistä hoitamaan hommansa!;) Mutta hyvin se sujui, vaikka paineita ensiksi olikin, että sujuuko.

Meillä miehellä on aivan kamala lääkärikammo, ettei edes virtsanytettä saa annetuksi labrassa, vemputtamisesta puhumattakaan. Jo sairaalan kahviossa istminen saa miehelleni tuskanhien nousemaan pintaan, IVF suunnittelukäynnillä kun olimme mies oli aivan kalpeana ja hikisenä paikalla, mutta tuli siis kumminkin! Ja meill on aina voitu puhua kaikesta ja yhdessä tässä projektissa olemme, me vain hoidamme miehen osuuden kotona! Eli en ymmärrä miksi joidenkin mielestä se on "väärin"?!?! Toisilla on korkean paikankammo, toiset pelkää hämähäkkejä, joillakin on klaustrofobia, meidän miehellä sairaala/lääkärikammo... Mies on ollut mukana minun follikkeliultrissa, punktiossa ja alkionsiirrossa, tukee siis minua kaikessa, vaikka tunteekin olonsa epämiellyttääksi lääkärillä ja ymmrrän hyvin miestäni, että hän ei näytettä pysty klinikalla antamaan, koska paineet ovat liian suuret, enkä ole sitä häneltä edes vaatinut, koska se olisi mielestäni kohtuutota. Jos kerta asian voi hoitaa kotonakin ja lapsettomuuslääkärimme sitä itse ehdotti, niin mikä siinä on muka väärin???

• peppi
        rina kirjoitti:

kyllä se näyte pitää viedä tunnin sisällä tutkittavaksi, joten seksi kyllä silloin on melkoista "pakkopullaa". meille oli varattu aika klinikalle, ensiksi ol aamuaika, kontrollinäytettä kun veimme niin oli iltapäivä ja mies joutui tulemaan kesken töistä hoitamaan hommansa!;) Mutta hyvin se sujui, vaikka paineita ensiksi olikin, että sujuuko.

Meillä miehellä on aivan kamala lääkärikammo, ettei edes virtsanytettä saa annetuksi labrassa, vemputtamisesta puhumattakaan. Jo sairaalan kahviossa istminen saa miehelleni tuskanhien nousemaan pintaan, IVF suunnittelukäynnillä kun olimme mies oli aivan kalpeana ja hikisenä paikalla, mutta tuli siis kumminkin! Ja meill on aina voitu puhua kaikesta ja yhdessä tässä projektissa olemme, me vain hoidamme miehen osuuden kotona! Eli en ymmärrä miksi joidenkin mielestä se on "väärin"?!?! Toisilla on korkean paikankammo, toiset pelkää hämähäkkejä, joillakin on klaustrofobia, meidän miehellä sairaala/lääkärikammo... Mies on ollut mukana minun follikkeliultrissa, punktiossa ja alkionsiirrossa, tukee siis minua kaikessa, vaikka tunteekin olonsa epämiellyttääksi lääkärillä ja ymmrrän hyvin miestäni, että hän ei näytettä pysty klinikalla antamaan, koska paineet ovat liian suuret, enkä ole sitä häneltä edes vaatinut, koska se olisi mielestäni kohtuutota. Jos kerta asian voi hoitaa kotonakin ja lapsettomuuslääkärimme sitä itse ehdotti, niin mikä siinä on muka väärin???

ole väärin. Siis se että näyte otetaan kotona. Kyllä meilläkin ensimmäinen näyte hoidettiin kotona, tai siis mies hoiti. Ja sitten piti ottaa vielä toinen näyte, kun eka oli otettu mun gynen ohjeen mukaan mihin tahansa puhtaaseen kannelliseen purkkiin. Vietiin se labraan ja siellä sanottiin, ettei ole oikein hyvä juttu, kun ei ole labrapurkki (itse kyllä vähän ihmettelin, kun purkki kuitenkin oli ihan puhdas). Sen tulosta ei sitten hyväksytty taikka ei pidetty luotettavana, koska lapsettomuusklinikka missä olimme hoidossa oli sitä mieltä, että se pitää ottaa näytepurkkiin.
        Myös toisen näytteen mies hoiti kotona ja vei sitten labraan, tunnin sisällä.
        Klinikka missä itse punktio ja hedelmöitys tehtiin, sijaitsee toisessa kaupungissa, joten mies joutui hoitamaan homman sitten paikanpäällä vessassa. Vähän jännitti, että onnistuuko, mutta onneksi onnistui.
        Jännä että eri paikoissa on eri "säännöt" siitä mihin näyte otetaan. Meillä tosiaan sanottiin, ettei missään nimessä keskeytetty yhdyntä ja siitä purkkiin käy, eikä siis kortsuunkaan.
        Mutta ap:lle; onkohan tosiaan niin, ettei miehesi oikeasti lasta halua.

• rna
        peppi kirjoitti:

ole väärin. Siis se että näyte otetaan kotona. Kyllä meilläkin ensimmäinen näyte hoidettiin kotona, tai siis mies hoiti. Ja sitten piti ottaa vielä toinen näyte, kun eka oli otettu mun gynen ohjeen mukaan mihin tahansa puhtaaseen kannelliseen purkkiin. Vietiin se labraan ja siellä sanottiin, ettei ole oikein hyvä juttu, kun ei ole labrapurkki (itse kyllä vähän ihmettelin, kun purkki kuitenkin oli ihan puhdas). Sen tulosta ei sitten hyväksytty taikka ei pidetty luotettavana, koska lapsettomuusklinikka missä olimme hoidossa oli sitä mieltä, että se pitää ottaa näytepurkkiin.
        Myös toisen näytteen mies hoiti kotona ja vei sitten labraan, tunnin sisällä.
        Klinikka missä itse punktio ja hedelmöitys tehtiin, sijaitsee toisessa kaupungissa, joten mies joutui hoitamaan homman sitten paikanpäällä vessassa. Vähän jännitti, että onnistuuko, mutta onneksi onnistui.
        Jännä että eri paikoissa on eri "säännöt" siitä mihin näyte otetaan. Meillä tosiaan sanottiin, ettei missään nimessä keskeytetty yhdyntä ja siitä purkkiin käy, eikä siis kortsuunkaan.
        Mutta ap:lle; onkohan tosiaan niin, ettei miehesi oikeasti lasta halua.

että meillekin lääkäri sanoi, ettei keskeytettyä yhdyntää. ja näytettä ei annettu tavalliseen kaupoista saatavaan kondomiin, vaan klinikalta ostettuun erikoiskondomiin, joka on valmistettu juuri näytteenantoa varten. Maksaakn aika paljon, n. 15e kpl ja on aika paksu, melkein voisi verrata kertakäyttö kumihanskaan.:) Ja kondomi siis sitten sulkijalla kiinni ja klinikalta saatuun purkkiin.

• huolestunu
        rina kirjoitti:

Ootteko julkisella puolella vai yksityisellä?
        Me ollaan menossa julkiselle, yliopiston sairaalaan ja nehän on auki yötä päivää.. niin voikohan niihin tuoda sen näytteen labraan millon vaan, vaikka heti töiden jälkeen illalla vai miten?

• peppi
        rna kirjoitti:

että meillekin lääkäri sanoi, ettei keskeytettyä yhdyntää. ja näytettä ei annettu tavalliseen kaupoista saatavaan kondomiin, vaan klinikalta ostettuun erikoiskondomiin, joka on valmistettu juuri näytteenantoa varten. Maksaakn aika paljon, n. 15e kpl ja on aika paksu, melkein voisi verrata kertakäyttö kumihanskaan.:) Ja kondomi siis sitten sulkijalla kiinni ja klinikalta saatuun purkkiin.

Hyvä kun kerroit. Eipä meidän klinikalla tuollaisesta puhuttukaan. Ihan hyvä tietää, jos/kun lähdetään toista yrittämään, että sellainenkin vaihtoehto on. Siis tarkoitan sitä kortsua. Heh kumihanska ;)

• peppi
        huolestunu kirjoitti:

Me ollaan menossa julkiselle, yliopiston sairaalaan ja nehän on auki yötä päivää.. niin voikohan niihin tuoda sen näytteen labraan millon vaan, vaikka heti töiden jälkeen illalla vai miten?

minulta. Vastaan, että me oltiin yksityisellä. En sitten tiedä siitä näytteen viemisestä, että onko väliä mihin aikaan. Kannattaa kysyä labrasta suoraan.

• asiasta olisiko se
        ap jatkaa kirjoitti:

sitten järkevämpää? Ei voisi murahdella. Nimittäin jos olette vaan sen yhden käynnin käyneet, nyt olisi jatkon paikka. Käsitin siis noin, että olette vaan alkujutut käyneet.

Kun lääkäri laittaa lähetteen miehelle niin kait se menisi? Vai eikö hän halua lapsia? Jossain mättää kyllä. Meillä mies meni ihan mielellään vaikka jännittikin. Meillä oli molemmilla vikaa. Ei se nyt niin kauheaa ole se näytteen anto! Kait se rutiinilla menee kaikilta miehiltä...

• miestä, en todella
        rina kirjoitti:

täytyy olla tosi neuroottinen. Miksi pitää tehdä itsestään niin helkkarin iso numero! Pakkohan naisenkin on olla tutkittavana siellä lääkärillä ja antaa näytteet.

• julkisella puolella
        huolestunu kirjoitti:

on paljon vähemmän liikkumavaraa kuin yksiytisellä. Ei ne lapsettomuusosastot ole yötä päivää auki, eikä labrat jotka tutkii ko. näytteitä. Yöllä tehdään vaan hätätapaukset.

• puhalletaan

"yhteen hiileen", eli kunpikin on valmis testeihin yhteisen asian, eli LAPSEN saamisen vuoksi. totuus on se, ettei mikään lapsettomuusklinikka ala hoitamaan lapsettomuuttanne, jos jompikumpi kieltäytyy testauksesta. meillä testin tulos oli azoospermia. lahjasoluilla me saimme ihanat kaksoset. mitä siitä, vaikka lapsemme ovat lahjasoluilla alulle saatu, he ovat MEIDÄN yhteisiä rakkaita lapsiamme. jos ei miehelläsi ole "munaa" mennä testiin ja kohdata se mikä sieltä vastaukseksi onkaan tulossa, niin vaihda jo hyvä nainen miestä!! ei miehestäsi ole tosipaikan tullen sitten paljon muuhunkaan vastuuta ottamaan. menköön kotiinsa kasvamaan mokoma keskenkasvuinen.

• kreeta2

mahdollista, ettei miehesi halua lasta? Ainakaan yhtä paljon kuin sinä? Jos näin, kummallakin olisi oikeus "mielipiteeseensä" ja keskustelun tilanne aivan uusi...

• Testeissä käynyt mies
        kreeta2 kirjoitti:

mahdollista, ettei miehesi halua lasta? Ainakaan yhtä paljon kuin sinä? Jos näin, kummallakin olisi oikeus "mielipiteeseensä" ja keskustelun tilanne aivan uusi...

Ihme luuseri kun ei uskalla testeissä käydä. Mikä se sellainen mies on? Naurettavaa touhua. Itsetunto taitaa olla heikoilla kantimilla kun epäilee, että on hedelmätön.

Uskomatonta vastuunkantoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7716
    2. 108
      5901
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2908
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2036
    Aihe