siis uskaltaako sielä syödä jäätelöä ihan hyvin mielin? Lähden lasten kanssa reissuun ja jäätelö nyt kuuluu kesään ja lomaan heillä ainakin.
uskaltaako
92
8878
Vastaukset
- naapuri pariskunta
sai vatsataudin nimenomaan jäätelöstä, vaikka kaupasta kertoivat sen ostaneen.
- oppin uutta
En tiennytkään että p.ka osaa kertoa mistä ruuasta on löysäsi muuttunut, kiitos että valaisit!
- sählärikö
oppin uutta kirjoitti:
En tiennytkään että p.ka osaa kertoa mistä ruuasta on löysäsi muuttunut, kiitos että valaisit!
Unohtui k kirjainkin kun niin yllätyin uudesta tiedosta. Mut tosiaan hyvä että saa aina selville just sen syyn miksi on vatsa sekaisin. Kiinnostavaa on se tuliko tieto jo reissussa vai sen jälkeen.
- ihmiset muistavat
sählärikö kirjoitti:
Unohtui k kirjainkin kun niin yllätyin uudesta tiedosta. Mut tosiaan hyvä että saa aina selville just sen syyn miksi on vatsa sekaisin. Kiinnostavaa on se tuliko tieto jo reissussa vai sen jälkeen.
mitä ovat syöneet? bulgariassa tosin runsas alkoholin käyttö sotkee monen pään!
- Minä vaan
Itse lasten kanssa käyneenä, olemme kyllä huoletta syöneet sielä jäätelöä. Tosin ei paikallista vaan "kansainvälistä", mitä on vastaa tullut. esim. GB Glace jäätelöä. Eikä koskaan mitään vatsanväänteitä ole tullut :o)
- Mielestäni on sulaa hulluutta
Kokeilla lapsilla tuleeko maha kipeäksi. Entäs jos tulee? Kenen syy...
- outo
kommentti sulla, tuskin alkuperäinen niin meinaan tehdäkään, halusi vaan kysyä miten muut ovat toimineet?
- äippä-71
En mistään hinnasta vaarantaisi lasteni terveyttä. Pakkasin kylmälaukkuun 40 kpl Ville Vallaton laatikon ja kylmälaukku matkalaukkuun. Kylmälaukku täyteen kylmävaraajia "kylmäkalleja".
- vallatonville
Meinaat siis Suomesta viedä jäätelöä? Idiootti!
- äippä-71
vallatonville kirjoitti:
Meinaat siis Suomesta viedä jäätelöä? Idiootti!
Keskenkasvusten nulikoiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä!
*silittäisin poskeasi, mutta pelottaa et puret* - saapas727
äippä-71 kirjoitti:
*silittäisin poskeasi, mutta pelottaa et puret*heh, heh....? toivottavasti oli vitsi toi että suomesta ville-jätskit sinne? Tai sitten vainoharhasuus painaa... Siellähän myydään samaa jäätelöä ku suomessakin, mm. GB:n jäätelöt. Kai sitten veit sinne omat salaatit, jääkuutiot sun muut tautiset elintarvikkeet mukanasi suomesta
- äippä-71
saapas727 kirjoitti:
heh, heh....? toivottavasti oli vitsi toi että suomesta ville-jätskit sinne? Tai sitten vainoharhasuus painaa... Siellähän myydään samaa jäätelöä ku suomessakin, mm. GB:n jäätelöt. Kai sitten veit sinne omat salaatit, jääkuutiot sun muut tautiset elintarvikkeet mukanasi suomesta
Onko mielestäsi vainoharhaisuutta se, että koko perhe sairastuu ja on viikon matkasta viisi päivää vuodepotilaana jäätelön syönnin seurauksena?
Tottakai joillekin käy hyvä tuuri, eikä sairastumista ilmene, mutta itse en ota perheeni terveyden kustannuksella mitään riskiä. - saapas727
äippä-71 kirjoitti:
Onko mielestäsi vainoharhaisuutta se, että koko perhe sairastuu ja on viikon matkasta viisi päivää vuodepotilaana jäätelön syönnin seurauksena?
Tottakai joillekin käy hyvä tuuri, eikä sairastumista ilmene, mutta itse en ota perheeni terveyden kustannuksella mitään riskiä.Ei ole.
Mutta, edelleen siellä pystyy ihan hyvin syömään kansainvälisiä merkkijäätelöitä mikäli normaaleita jäätelöitä pelkää. Niillä on tietyt standardit hygieniassa ja jäätelönvalmistuksella millä ne tehdään joka maassa. Samalla tavalla kuin esimerkiksi kokis, pepsi sun muut, nekin valmistetaan siellä bulgariassa joten voihan niistäkin saada sen pöpön? Ei, koska standardien ansiosta hygieniataso on täysin samaa luokkaa kuin Suomessammekin.
Lomaa ei kannata pilata tyhmällä tyhmyydellä, eli juomalla hanavettä, syömällä halvassa paikassa salaattia, juomalla mehua, vettä tai limonadin kanssa ottamalla jäitä (näissä kaikissa usein käytetään hanavettä).
Lomaa ei myöskään kannata pilata pelkäämällä liikaa vatsatautia. Esimerkiksi HYVÄSSÄ hotellissa salaattia, vettä, mehua, jäitä, jopa JÄÄTELÖÄ voi syödä huoletta. Miksi muka? Turistit ovat hotellien elinkeino, jos sieltä saa pöpöjä sana kulkee samantien matkatoimistoihin. - äitimuori1
Kyllä 40 ville vallatonta on aika sulana kun
tulet perille,eivät kylmäkallet niin tehokkaita ole
pelkässä kylmälaukussa.
Vai laskitko leikkiä....
sulanut jäätelö on kääreestä huolimatta pilalla
lämmössä bakteerit sitten jylläävät.
No oli miten oli,hauskoja matkoja vaivoilla tai
ilman. - äippä-71
saapas727 kirjoitti:
Ei ole.
Mutta, edelleen siellä pystyy ihan hyvin syömään kansainvälisiä merkkijäätelöitä mikäli normaaleita jäätelöitä pelkää. Niillä on tietyt standardit hygieniassa ja jäätelönvalmistuksella millä ne tehdään joka maassa. Samalla tavalla kuin esimerkiksi kokis, pepsi sun muut, nekin valmistetaan siellä bulgariassa joten voihan niistäkin saada sen pöpön? Ei, koska standardien ansiosta hygieniataso on täysin samaa luokkaa kuin Suomessammekin.
Lomaa ei kannata pilata tyhmällä tyhmyydellä, eli juomalla hanavettä, syömällä halvassa paikassa salaattia, juomalla mehua, vettä tai limonadin kanssa ottamalla jäitä (näissä kaikissa usein käytetään hanavettä).
Lomaa ei myöskään kannata pilata pelkäämällä liikaa vatsatautia. Esimerkiksi HYVÄSSÄ hotellissa salaattia, vettä, mehua, jäitä, jopa JÄÄTELÖÄ voi syödä huoletta. Miksi muka? Turistit ovat hotellien elinkeino, jos sieltä saa pöpöjä sana kulkee samantien matkatoimistoihin.Hygienitaso ei missään tapauksessa ole samaa luokkaa kuin Suomessa. Jäätelön säilytysaltaat ovat liian lämpimiä, tunnet sen kun työnnät kätesi sinne.
Suurin ongelmamme on isäntämme, joka on niin saamarin saita, että varaa lomamatkan Bulgariaan kuvitellen säästävänsä suuria summia.
Olen matkustanut entisessä elämässäni mm. Kreikassa, jossa jäätelöä voi syödä vapaasti. Samoin kaikki ruokalajit tarjoavat makunautintoja, eikä tarvitse elää koko lomamatkaa sairastumisen pelossa! - saapas727
äippä-71 kirjoitti:
Hygienitaso ei missään tapauksessa ole samaa luokkaa kuin Suomessa. Jäätelön säilytysaltaat ovat liian lämpimiä, tunnet sen kun työnnät kätesi sinne.
Suurin ongelmamme on isäntämme, joka on niin saamarin saita, että varaa lomamatkan Bulgariaan kuvitellen säästävänsä suuria summia.
Olen matkustanut entisessä elämässäni mm. Kreikassa, jossa jäätelöä voi syödä vapaasti. Samoin kaikki ruokalajit tarjoavat makunautintoja, eikä tarvitse elää koko lomamatkaa sairastumisen pelossa!hygieniataso on sama kuin suomessa jäätelönvalmistuksessa. Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, hyvissä hotelleissa voi syödä huoletta sitä jäätelöä. Toki kaupoissa / kioskeilla kylmä-allas saattaa olla liian lämmin.
Kyllä kaikkien kannattaa aina katsoa mistä jäätelönsä ostaa, esimerkiksi Egyptissä jäätelöt joissain kaupoissa olivat täysin pölyisiä/hiekkaisia, niinkuin kaikki muutkin tuotteet. Varmaan johtuu egyptin hiekkapitoisesta ilmasta tai jostain.. - äippä-71
äitimuori1 kirjoitti:
Kyllä 40 ville vallatonta on aika sulana kun
tulet perille,eivät kylmäkallet niin tehokkaita ole
pelkässä kylmälaukussa.
Vai laskitko leikkiä....
sulanut jäätelö on kääreestä huolimatta pilalla
lämmössä bakteerit sitten jylläävät.
No oli miten oli,hauskoja matkoja vaivoilla tai
ilman.Kerran kun makaat ripulissa lomamatkasi, niin ei enää ole mielestäsi älytöntä boikotoida bulgarialaisia jäätelöitä.
Kylmäkallet riittävät aivan mainiosti pitämään jäätelöt kylmänä. Tiedoksi vaan, että koneen ruumassa on ainakin -40°C pakkasta... - äippä-71
saapas727 kirjoitti:
hygieniataso on sama kuin suomessa jäätelönvalmistuksessa. Kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, hyvissä hotelleissa voi syödä huoletta sitä jäätelöä. Toki kaupoissa / kioskeilla kylmä-allas saattaa olla liian lämmin.
Kyllä kaikkien kannattaa aina katsoa mistä jäätelönsä ostaa, esimerkiksi Egyptissä jäätelöt joissain kaupoissa olivat täysin pölyisiä/hiekkaisia, niinkuin kaikki muutkin tuotteet. Varmaan johtuu egyptin hiekkapitoisesta ilmasta tai jostain.....on nyt sekaisin. Luulin keskustelun avauksen koskevan yleensä bulgarialaisia jäätelöitä. Sinä rajaat asian "hyviin hotelleihin".
Ei meillä ainakaan ole varaa missään viiden tähden hotelleissa asua. Mikä sitten mahtaa olla se hyvä hotelli?
On se vaan muuten kummallinen maa, kun ei voi käydä kaupasta ostamassa jäätelöä. Pitää mennä hyvään hotelliin... - saapas727
äippä-71 kirjoitti:
...on nyt sekaisin. Luulin keskustelun avauksen koskevan yleensä bulgarialaisia jäätelöitä. Sinä rajaat asian "hyviin hotelleihin".
Ei meillä ainakaan ole varaa missään viiden tähden hotelleissa asua. Mikä sitten mahtaa olla se hyvä hotelli?
On se vaan muuten kummallinen maa, kun ei voi käydä kaupasta ostamassa jäätelöä. Pitää mennä hyvään hotelliin..... Tai sitten voit mennä normaaliin, kunnon markettiin ostamaan jäätelöä josta et saa sitä tautiasi.
Kyllä se niin on, että mikäli pelkäät syödä normaalia, kansainvälisen yrityksen tuottamaa jäätelöä, jota syötte myös Suomessa niin kannattaa miettiä syökö jäätelöä ollenkaan.
Toki suomestakin jäätelöä voi matkalle viedä. Samaa ideaa on yhtä järkevää soveltaa muihinkin ruokiin. Vie ihmeessä pihvit, ranskalaiset, salaatit, näkkärit, porkkanat sun muut ravintoaineet mukanasi Bulgariaan. Näin vältyt melko varmasti taudeilta.
Koko jutun pointti on se, että Bulgariassa voi syödä normaalia jäätelöä ilman pientäkään riskiä saada siitä vatsatautia. Tätä et pysty kiistämään. - normaali
Et voi olla tosissas.. ja vielä kehuskelet kuinka loistavan idean sait!! =) sain ainakin päivän naurut! että oikeen omat jätskit lomalle mukaan... buah!! eikö kannattais unohtaa ulkomaanmatkailu, jos kerran niin pöpöjä pelkäät?? onhan meitä kaikenlaisia matkaajia... nautitaan me normaalit lomistamme! =) hahhhah!!
- äippä-71
saapas727 kirjoitti:
.. Tai sitten voit mennä normaaliin, kunnon markettiin ostamaan jäätelöä josta et saa sitä tautiasi.
Kyllä se niin on, että mikäli pelkäät syödä normaalia, kansainvälisen yrityksen tuottamaa jäätelöä, jota syötte myös Suomessa niin kannattaa miettiä syökö jäätelöä ollenkaan.
Toki suomestakin jäätelöä voi matkalle viedä. Samaa ideaa on yhtä järkevää soveltaa muihinkin ruokiin. Vie ihmeessä pihvit, ranskalaiset, salaatit, näkkärit, porkkanat sun muut ravintoaineet mukanasi Bulgariaan. Näin vältyt melko varmasti taudeilta.
Koko jutun pointti on se, että Bulgariassa voi syödä normaalia jäätelöä ilman pientäkään riskiä saada siitä vatsatautia. Tätä et pysty kiistämään.että Bulgarian matkoilla yleisin syy sairastumisiin on vatsa- ja ripulisairaudet. Useimmin syynä maitotuotteet tai pilaantunut ruoka!
- äippä-71
normaali kirjoitti:
Et voi olla tosissas.. ja vielä kehuskelet kuinka loistavan idean sait!! =) sain ainakin päivän naurut! että oikeen omat jätskit lomalle mukaan... buah!! eikö kannattais unohtaa ulkomaanmatkailu, jos kerran niin pöpöjä pelkäät?? onhan meitä kaikenlaisia matkaajia... nautitaan me normaalit lomistamme! =) hahhhah!!
Tavalliset ja normaalit ihmiset useimmiten juuri sairastuvat vatsatautiin.
- doc.dre
äippä-71 kirjoitti:
Kerran kun makaat ripulissa lomamatkasi, niin ei enää ole mielestäsi älytöntä boikotoida bulgarialaisia jäätelöitä.
Kylmäkallet riittävät aivan mainiosti pitämään jäätelöt kylmänä. Tiedoksi vaan, että koneen ruumassa on ainakin -40°C pakkasta...liekkö tuo lämpötila reitistä/koneesta kii ku ilmailuhallinon faq osiossa luki ==>
Mikä on lentokoneen ruuman lämpötila lennon aikana?
- Lämpötila ei laske nollan alapuolelle, joten ruumaan meneviin matkatavaroihin voi pakata nesteitä pelkäämättä niiden jäätymistä. - saapas727
äippä-71 kirjoitti:
että Bulgarian matkoilla yleisin syy sairastumisiin on vatsa- ja ripulisairaudet. Useimmin syynä maitotuotteet tai pilaantunut ruoka!
Että on noin. Pystytkö todistamaan sen jotenkin? Jos pystyt niin ok, uskon.
Itse olen lääkäriltä kysyessäni kuullut, että pöpö tulee elimistöön omien käsien kautta. Näitä pöpöjä kun maa täynnä ja käsin koskettelet eriasioita. Käsistä pöpö menee helposti suuhun esim. kynsiä pureskellessa. Tämän vuoksi erittäin suosittu tuote matkailuun on käsien desinfiointiaineet.
Ja edelleen, JOS ostat jäätelöä joka ei ole mennyt vanhaksi, jota säilytetään oikealla tavalla ja joka on esimerkiksi GB:n tuottama niin et satavarmasti siitä tautia saa. - muori5
äippä-71 kirjoitti:
Kerran kun makaat ripulissa lomamatkasi, niin ei enää ole mielestäsi älytöntä boikotoida bulgarialaisia jäätelöitä.
Kylmäkallet riittävät aivan mainiosti pitämään jäätelöt kylmänä. Tiedoksi vaan, että koneen ruumassa on ainakin -40°C pakkasta...Lentokone ei ole pakastinkaappi....
Ja taatusti kylmäkallet eivät pidä 40 kpl
jäätelötikkua riittävän jäässä.Aika kauanhan niitä
kestää syödäkin siis 40 kpl....
nyt narutat meitä.
Mutta voithan viedä vaikka maitoa 10 litraa...
hei tule maan pinnalle.
Toivotan hauskoja matkoja,järki kädessä. - normaali
äippä-71 kirjoitti:
Tavalliset ja normaalit ihmiset useimmiten juuri sairastuvat vatsatautiin.
ei ole koskaan käynyt edes mielen vieressä, että ottaisin lomalle omat sapuskat mukaan.. aina olen syönyt sitä, mitä on tehnyt matkalla mieli! enkä ole ainakaan vielä sairastellut ulkomailla! varmaan useampikin "sain vatsanväänteitä syödessäni sitäjatätä" -tyyppi on saanut huonon olon vain ja ainoastaan siitä syystä, että on tarpeeksi jankuttanut itelleen,että "tulee varmaan huono olo!"
edelleen hauskaa matkaa meille normaaleille... =) - myös tavis
normaali kirjoitti:
ei ole koskaan käynyt edes mielen vieressä, että ottaisin lomalle omat sapuskat mukaan.. aina olen syönyt sitä, mitä on tehnyt matkalla mieli! enkä ole ainakaan vielä sairastellut ulkomailla! varmaan useampikin "sain vatsanväänteitä syödessäni sitäjatätä" -tyyppi on saanut huonon olon vain ja ainoastaan siitä syystä, että on tarpeeksi jankuttanut itelleen,että "tulee varmaan huono olo!"
edelleen hauskaa matkaa meille normaaleille... =)bulgarialaista ruokaa, jos uskallat. Ei ne monet sairaskertomukset tuulesta temmattuja ole.
Turhaa panettelua ja toisen mollaamista sinun kirjoittelusi. Käsittääkseni nainen oli kokeillut ja hyväksi havainnut oman tavan toimia! Sinä itse jankutat omasta syömisestäsi. - Halsvatun
saapas727 kirjoitti:
Että on noin. Pystytkö todistamaan sen jotenkin? Jos pystyt niin ok, uskon.
Itse olen lääkäriltä kysyessäni kuullut, että pöpö tulee elimistöön omien käsien kautta. Näitä pöpöjä kun maa täynnä ja käsin koskettelet eriasioita. Käsistä pöpö menee helposti suuhun esim. kynsiä pureskellessa. Tämän vuoksi erittäin suosittu tuote matkailuun on käsien desinfiointiaineet.
Ja edelleen, JOS ostat jäätelöä joka ei ole mennyt vanhaksi, jota säilytetään oikealla tavalla ja joka on esimerkiksi GB:n tuottama niin et satavarmasti siitä tautia saa.GB:n mainoskikka tää palsta on?
Luulisi nyt muitakin merkkejä olevan.
Sitäpaitsi GB Bulgariassa ei ole sama kuin GB
Suomessa. - saapas727
Halsvatun kirjoitti:
GB:n mainoskikka tää palsta on?
Luulisi nyt muitakin merkkejä olevan.
Sitäpaitsi GB Bulgariassa ei ole sama kuin GB
Suomessa.sen takia usein mainitsin GB:n koska jotkut tietynlaiset idiootit eivät muuten tajua mitä tarkoitan kansainvälisellä jäätelömerkillä.
Ala-asteella minulle opetettiin että asioita selventämään kannattaa käyttää helppoja esimerkkejä.
Ja kyllä, on niitä muitakin merkkejä.
Sitäpaitsi GB on myös erittäin sama asia bulgariassa kuin suomessa. Onko sinulla heittää kehiin tietoa ihmisestä joka on sairastunut kun on syönyt juuri GB:n jäätelöä bulgariassa? - jumankauta sentään
saapas727 kirjoitti:
sen takia usein mainitsin GB:n koska jotkut tietynlaiset idiootit eivät muuten tajua mitä tarkoitan kansainvälisellä jäätelömerkillä.
Ala-asteella minulle opetettiin että asioita selventämään kannattaa käyttää helppoja esimerkkejä.
Ja kyllä, on niitä muitakin merkkejä.
Sitäpaitsi GB on myös erittäin sama asia bulgariassa kuin suomessa. Onko sinulla heittää kehiin tietoa ihmisestä joka on sairastunut kun on syönyt juuri GB:n jäätelöä bulgariassa?tuo lässyttäminen varmasta tiedosta. Omasi ovat yhtä huteraa tietoa kuin muutkin.
Sairastumiset ovat tositarinoita - saapas727
jumankauta sentään kirjoitti:
tuo lässyttäminen varmasta tiedosta. Omasi ovat yhtä huteraa tietoa kuin muutkin.
Sairastumiset ovat tositarinoitaTottakai on.
Kysymys on nyt siitä, että suomesta ei tarvitse viedä jäätelöitä bulgariaan sen takia, että vatsakipu iskisi muuten. Ihan hyvin voit ostaa sieltä jäätelöä, kunhan pitää silmät kädessä ja järjen mukana... sitä ette vaan nyt pysty kiistämään. Järjetöntä touhua.....
The End. - *MyNicki*
saapas727 kirjoitti:
Tottakai on.
Kysymys on nyt siitä, että suomesta ei tarvitse viedä jäätelöitä bulgariaan sen takia, että vatsakipu iskisi muuten. Ihan hyvin voit ostaa sieltä jäätelöä, kunhan pitää silmät kädessä ja järjen mukana... sitä ette vaan nyt pysty kiistämään. Järjetöntä touhua.....
The End.Minä kiistän jyrkästi väitteesi. Jäätelön syönti Bulgariassa on riskialttiimpia asioita mitä voit terveytesi vaarantamiseksi tehdä.
- *MyNicki*
saapas727 kirjoitti:
Tottakai on.
The End.Minä kiistän jyrkästi väitteesi. Jäätelön syönti Bulgariassa on riskialttiimpia asioita mitä voit terveytesi vaarantamiseksi tehdä.
- huohahahaha
myös tavis kirjoitti:
bulgarialaista ruokaa, jos uskallat. Ei ne monet sairaskertomukset tuulesta temmattuja ole.
Turhaa panettelua ja toisen mollaamista sinun kirjoittelusi. Käsittääkseni nainen oli kokeillut ja hyväksi havainnut oman tavan toimia! Sinä itse jankutat omasta syömisestäsi.Ja sä voit syödä vaik suomesta pakattuja lihapullia siel bulgarias ;D Itse syön kyllä maassa maan ruokia
IDIOOTTI :D - vallatonville
äippä-71 kirjoitti:
*silittäisin poskeasi, mutta pelottaa et puret*olen 42v. ihan vaan tiedoksi... se siitä keskenkasvuisesta ja nulikasta :)
- tuon ikäisen
vallatonville kirjoitti:
olen 42v. ihan vaan tiedoksi... se siitä keskenkasvuisesta ja nulikasta :)
tietää että kuka haukkuu idiootiksi toista on sitä itse!
- myös tavis
huohahahaha kirjoitti:
Ja sä voit syödä vaik suomesta pakattuja lihapullia siel bulgarias ;D Itse syön kyllä maassa maan ruokia
IDIOOTTI :Dsyön minäkin kaikkialla muualla, mutta en Bulgariassa. Eikä ole tyhmyyttää, vaan itsesuojeluvaistoa!
- naurattaa että
äippä-71 kirjoitti:
Kylmäkallet riittävät aivan mainiosti pitämään jäätelöt kylmänä. Tiedoksi vaan, että koneen ruumassa on ainakin -40°C pakkasta...tulee se ripuli ilman jäätelöäkin. kumma kun mun koirakin matkusti siellä ruumassa niin eikös se olis pakastunut?
- etkö edes sitä tiedä
naurattaa että kirjoitti:
tulee se ripuli ilman jäätelöäkin. kumma kun mun koirakin matkusti siellä ruumassa niin eikös se olis pakastunut?
ei ne elukat siellä matkalaukkujen joukossa matkusta, puupää!
- sinulle vaan
naurattaa että kirjoitti:
tulee se ripuli ilman jäätelöäkin. kumma kun mun koirakin matkusti siellä ruumassa niin eikös se olis pakastunut?
koirasi ei matkusta laukkujen seassa
- saapas727
*MyNicki* kirjoitti:
Minä kiistän jyrkästi väitteesi. Jäätelön syönti Bulgariassa on riskialttiimpia asioita mitä voit terveytesi vaarantamiseksi tehdä.
Joojoo, siitä voit saada taudin kun ostat sen muhammed-kaupasta jossa kylmäaltaasta ei tietoakaan ja jäätelö survotaan käsin siihen tötteröön.
Edelleen, kun pidät järjen mukana ja syöt oikean merkkistä jäätelöä niin siitä ei tautia saa.
- me syötiin
jäätelöä eikä tullut mitään vatsatauteja. Ei ostettu mitään tötteröitä tai irtojäätelöä vaan ihan pakattuja jäätelöitä. Monessa ravintolassa vielä ruuan päälle tarjosivat lapsille jäätelöt.
Emme saaneet mahatauteja.. en sit tiedä oliko maitohappobakteereilla jokin merkitys tässä tapauksessa. Kuukausi ennen matkaa alettiin syömään ja jatkettiin vielä viikko loman jälkeen kotonakin. Kaikki meni siis hyvin.- blondi pitkällä matikalla
Jos kenelläkään ei ole laktoosi-intoleranssia,
ei ole mitään estettä.Vaikka maito on erilaista
bulgariassa, kun se jäädytetään bakteerit kuolevat.Terveisin laborantti - melko sama ala
blondi pitkällä matikalla kirjoitti:
Jos kenelläkään ei ole laktoosi-intoleranssia,
ei ole mitään estettä.Vaikka maito on erilaista
bulgariassa, kun se jäädytetään bakteerit kuolevat.Terveisin laboranttiVeit sanat suustani, juuri ajattelin samaa näpytellä. Mutta katsohan mielen kiinnolla mitä jatkoa tähän tulee :)
- hyvin maistui
Me syötiin joka päivä jäätelöä. Ostettiin irtotötteröitä ja pakastealtaasta ja ravintolasta annoksia.Eli kaikki lapsemme söivät 3v. 5v. ja 13v. sekä itse. Kukaan ei sairastunut!!! Söimme maitohappobakteereita jo muutama päivä ennen reissua ja reissun ajan 1.kapseli päivässä.Voi olla et vaikutti asiaan en tiedä mutta ihanaa jäätelöä varsinkin ne irtotötteröt, nam!
- rommirusina5
Valmiiksi pakattuja jäätelöitä esim.solero
jota Suomestakin saa ja onhan niitä muitakin
merkkejä,voi huoletta syödä.
Irtojäätelöä en söisi.- Minä vaan
Sen mitä olen eri maissa muksujen kanssa käynyt niin aina on joka paikasta löytynyt samaa jäätelöä mitä täältä koto suomestakin saa. Niitä olemme huolettomasti syöneet, ilman mitään ongelmia.
- alliina5
Minä vaan kirjoitti:
Sen mitä olen eri maissa muksujen kanssa käynyt niin aina on joka paikasta löytynyt samaa jäätelöä mitä täältä koto suomestakin saa. Niitä olemme huolettomasti syöneet, ilman mitään ongelmia.
syötiin kaikkee muuta paitsi pehmiksii , kun ei oikeen tiedä miten ne koneet pestään. muuta tuttavapariskuntamme söi niitkin eikä mitään tullut . ja aina ole drinksuihin jäät ottanut.
- herkkuja
Minä vaan kirjoitti:
En tajua miksi toiset sairastuu ja toiset ei tietääkö joku? Me syötiin kaikkia jäätelöitä joka päivä jotakin ja kukaan ei tiennyt mitään...ei minusta ole mahdollista että siellä ei voi jäätelöä syödä joku voi olla eri mieltä mutta miksi kaikki ei ole sitten vatsataudissa???
- syöminen
kauhea mikä hysteria levisi tästäkin asiasta!!!
Eli osa on syönyt kaikkea ja osa ei uskalla edes apteekista ostettua vettä juoda!
Jokainen valitsee itse mitä suuhun tunkee, kukaan ei ole idiootimpi kuin toinen. Jos joku vie jätskit mukana ottaa hän oman oman riskinsä siinä ja toinen syö paikallista jäätelöä. Kumpikaan ei ole sen viisaampi ja molemmat on oikeassa ei toinen voi sanoa mitä pitää tehdä! Oman kokemuksen voi kertoa mutta se ei välttämättä ole se oikea tapa.
Toiset ovat herkempiä saamaan vatsa pöpöjä ja toiset saa syödä mitä vaan eikä tapahdu mitään, jokainen päättää itse. Minulla on varmaan sellainen karmea suodatin mahassa että mitään ei tapahdu vaikka syön kiviä siis jos söisin! Toisella ei välttämättä ole ja sama se on jätskeissä. Maitohappobakteerit kyllä aika hyvin on auttanu ja runsas veden juominen (nestevajauskin voi muuten tehdä ripulia ja liian suuren nestemäärän kerralla nauttiminen) Tasaiseen tahtiin vettä vaan!!!- täytyy käyttää
maitohappobakteereja ei mahasi silloin ihan peltivatsa ole. Etelän muissa lomakohteissa (kreikka/espanja) ei tarvita mitään maitohappoja...eli bulgariassa suuhunpantavassa on toivomisen varaa!!!
- niitähän
täytyy käyttää kirjoitti:
maitohappobakteereja ei mahasi silloin ihan peltivatsa ole. Etelän muissa lomakohteissa (kreikka/espanja) ei tarvita mitään maitohappoja...eli bulgariassa suuhunpantavassa on toivomisen varaa!!!
voi siis käyttää ihan jos haluaa ja onhan olemassa jogurtteja ja piimää missä sitä on valmiina. Peli vatsa on omiin tarpeisiin ja toivottavasti sellaisena pysyy... Siitä en lähde kilpailemaan joskus voi käydä huonosti mutta hyvin olen pärjännyt. Normaali oloissa en käytä maitohappobakteereja mutta eipä niistä ole osoitettu haittaa olevan, en ole kuullut varsinkin kun on matkoilla tai muuten ruokavalio muuttuu. Varmuus jollain tapaa...
- säännöllinen
niitähän kirjoitti:
voi siis käyttää ihan jos haluaa ja onhan olemassa jogurtteja ja piimää missä sitä on valmiina. Peli vatsa on omiin tarpeisiin ja toivottavasti sellaisena pysyy... Siitä en lähde kilpailemaan joskus voi käydä huonosti mutta hyvin olen pärjännyt. Normaali oloissa en käytä maitohappobakteereja mutta eipä niistä ole osoitettu haittaa olevan, en ole kuullut varsinkin kun on matkoilla tai muuten ruokavalio muuttuu. Varmuus jollain tapaa...
Minä syön aina täällä kotimaassakin maitohappobakteereita jos on esim. jotain vatsatautia liikkeellä ja ruokavalioon kuuluu nuo piimät yms. niistä ei tosiaan ole haittaa ei tarvita huonovatsaisuutta. Kerran sairastuin reilaus matkalla Ripuliin jota en unohda se kyllä opetti varomaan. Alkoi kun olin kreikassa ja kesti monta päivää en silloin älynnyt niitä paljon puhuttuja BAKTEEREITA vetää nyt tiedän!!! Sain muuten ruokamyrkytyksenkin kerran ja täällä suomessa kun kävin lapissa seuramatkalla ja koko linja-auto porukka yrjöili joten ei se näköjään täälläkään aina mee putkeen...Ainakaan mulla!
- On niin
Että maitohappobakteerituotteet on mainosmiesten kikkailua.
Ei todellakaan auta bakteerikantaiseen mahatautiin.
Toimii joten kuten esim tulisen ruoan aiheuttamaan mahan rullaamisees tai muuhun vatsan epätasapainoon.
Meidän perhe on syönyt salaattia, jäätelöä jne jne, ihan kaikkea.
On vedetty niitä bulgariassa, egyptissä, aasiassa, afrikassa....
Kerran on minulla ollut kunnon ripuli, sekin tosin kesti vain 2 päivää, jordaniassa.
Yksi mahataudin tulemisen edistäjä on, kun siihen oikeen kunnolla uskoo, sitä oikeen pelkää ja jännittää, onhan se maha sillon varmasti löysä.
Jonku maha ei es kestä työhaastatteluun menoa, jännitys löysentää.
Mahataudit matkakohteissa tulee eri bakteerikannan takia, ei siinä maitohapot auta.
Kun maha vetää ekan solmu, heti apteekista paikalliset lääkkeet, lomat on liian lyhyitä ja kalliita istua paskalla tai pelkäämässä paskaa.- kuka tietää
Totta turiset. Ei kaikki saa maha tauteja kuin tilauksesta kun oot ruokaa syönyt esim. Bulgariassa, niin oon minäkin vetäny kitusiini kaikki mitä tarjolla on eikä mitään tapahtunu ei oo missään maassa tullu mitään tuuriako lie tai on niin laaja bakteerikanta kun paljon matkustelee... mutta maitohappobakteereista sen verran että ne tosiaan on hyväksi kun ruokavalio muuttuu se ei ole kikka! Ne tasapainottavat siis vatsan toimintaa ja ilman muuta matkoilla niitä kantsii käyttää oli sitten huono maha tai ei. RIPULULI lääke se ei ole mutta tieteellisesti on näyttöä miten suotuisasti se vaikuttaa elimistöön samoin lapsille suositeltavaa!!!!
- kannatta ottaa
kuka tietää kirjoitti:
Totta turiset. Ei kaikki saa maha tauteja kuin tilauksesta kun oot ruokaa syönyt esim. Bulgariassa, niin oon minäkin vetäny kitusiini kaikki mitä tarjolla on eikä mitään tapahtunu ei oo missään maassa tullu mitään tuuriako lie tai on niin laaja bakteerikanta kun paljon matkustelee... mutta maitohappobakteereista sen verran että ne tosiaan on hyväksi kun ruokavalio muuttuu se ei ole kikka! Ne tasapainottavat siis vatsan toimintaa ja ilman muuta matkoilla niitä kantsii käyttää oli sitten huono maha tai ei. RIPULULI lääke se ei ole mutta tieteellisesti on näyttöä miten suotuisasti se vaikuttaa elimistöön samoin lapsille suositeltavaa!!!!
käsidesit, maitohappobakteerit ja ripulilääkkeet mukaan, kun lähtee Bulgriaan!
- jokapaikkaan
kannatta ottaa kirjoitti:
käsidesit, maitohappobakteerit ja ripulilääkkeet mukaan, kun lähtee Bulgriaan!
Kaikki tietää että joka paikkaan olisi nuo otettava mukaan, ainakin jos yhtään on kiinostunut terveydestään niin suomessa ,ruotsissa, kreikassa,turkissa ja joka ikisessä kolkassa!!!!
- fakiiri1
jokapaikkaan kirjoitti:
Kaikki tietää että joka paikkaan olisi nuo otettava mukaan, ainakin jos yhtään on kiinostunut terveydestään niin suomessa ,ruotsissa, kreikassa,turkissa ja joka ikisessä kolkassa!!!!
suosittelen jäämään kotisuomeen ja syömään turvallisia pingviinijäätelöitä.
- pinkviini5
fakiiri1 kirjoitti:
suosittelen jäämään kotisuomeen ja syömään turvallisia pingviinijäätelöitä.
ihan todella kannattaa miettiä matkustaako,jos
jäätelö on kynnyskysymys.Koska pelkää mahatautia
ja epäilee jäätelöä,jättää se syömättä.
Ei lasten loma kaadu jäätelön puutteeseen,jos
näin käy on muutakin vikaa..
siis miettikää Lapin matkailua. - kokemusta siitäkin
pinkviini5 kirjoitti:
ihan todella kannattaa miettiä matkustaako,jos
jäätelö on kynnyskysymys.Koska pelkää mahatautia
ja epäilee jäätelöä,jättää se syömättä.
Ei lasten loma kaadu jäätelön puutteeseen,jos
näin käy on muutakin vikaa..
siis miettikää Lapin matkailua.Mut sielläkin voi kyllä olla jokin mahatauti meneillään tai voihan sitä olla saanut jo ennen matkaa jonkun bakteerin tai viruksen joka alkaa juuri matkalla oireilla...PAREMPI PYSYÄ KOTONA!
- vaan mutta
jokapaikkaan kirjoitti:
kreikaan matkustaessa ei tarvita mitään käsidesejä eikä maitohappoja...
Nämä varautumiset koskee ainoastaan Bulgariaa, missä vatsa- ja ripulisairaudet jyllää... - ihan samajuttu
vaan mutta kirjoitti:
kreikaan matkustaessa ei tarvita mitään käsidesejä eikä maitohappoja...
Nämä varautumiset koskee ainoastaan Bulgariaa, missä vatsa- ja ripulisairaudet jyllää...Ei muuten pidä paikkaansa kädet on hyvä puhdistaa joka kolkassa ja vatsa voi mennä siellä sun kreikassaskin sekaisi johon ei kyl maitohap.bakt. edes auta vaan niitä syödään kun ruokavalio muuttuu. Se kreikka ei ole sen enempää sterilimpi kuin mikään muukaan maa ei edes suomi ole täysin steriili!Olen minäkin siellä ollut ja nähnyt yhtä sun toista en menisi kovasti mainostelemaan!!! Tosin syön joka paikassa kaikkea ja MINÄ syön maitohappo.bakt.myös aina kun haluan tai katson tarpeeliseksi!!!
- että makustin
ihan samajuttu kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa kädet on hyvä puhdistaa joka kolkassa ja vatsa voi mennä siellä sun kreikassaskin sekaisi johon ei kyl maitohap.bakt. edes auta vaan niitä syödään kun ruokavalio muuttuu. Se kreikka ei ole sen enempää sterilimpi kuin mikään muukaan maa ei edes suomi ole täysin steriili!Olen minäkin siellä ollut ja nähnyt yhtä sun toista en menisi kovasti mainostelemaan!!! Tosin syön joka paikassa kaikkea ja MINÄ syön maitohappo.bakt.myös aina kun haluan tai katson tarpeeliseksi!!!
10 kertaa Kreikkaan ilman sairastumisia ja heti ekalla Sunny Beachin matkalla oli pakki sekaisin...
- tuurilla
että makustin kirjoitti:
10 kertaa Kreikkaan ilman sairastumisia ja heti ekalla Sunny Beachin matkalla oli pakki sekaisin...
sas muuta!
- On markkinat
ihan samajuttu kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa kädet on hyvä puhdistaa joka kolkassa ja vatsa voi mennä siellä sun kreikassaskin sekaisi johon ei kyl maitohap.bakt. edes auta vaan niitä syödään kun ruokavalio muuttuu. Se kreikka ei ole sen enempää sterilimpi kuin mikään muukaan maa ei edes suomi ole täysin steriili!Olen minäkin siellä ollut ja nähnyt yhtä sun toista en menisi kovasti mainostelemaan!!! Tosin syön joka paikassa kaikkea ja MINÄ syön maitohappo.bakt.myös aina kun haluan tai katson tarpeeliseksi!!!
Minä olen reissannut välimeren maissa n. 25 kertaa ja muutaman kerran ollut hommissakin muutaman kuukauden. Espanjassa juon pääosin hanavettä.
Koskaan en eläissäni ole maitohappoja syönyt.
Ainoa paikka jossa käsidesiä olen käyttänyt, on egypti, ja sielläkin vain kasiteltyäni rahaa.
Alkaa mennä ihan sekopäiseks ihmisten pelko.
Pysykää kotona jos pelottaa niin paljon.
Veikkaan että 90% mahataudeista johtuu jännityksestä ja pelosta.
Järki käteen. - kokenut reissaaja
On markkinat kirjoitti:
Minä olen reissannut välimeren maissa n. 25 kertaa ja muutaman kerran ollut hommissakin muutaman kuukauden. Espanjassa juon pääosin hanavettä.
Koskaan en eläissäni ole maitohappoja syönyt.
Ainoa paikka jossa käsidesiä olen käyttänyt, on egypti, ja sielläkin vain kasiteltyäni rahaa.
Alkaa mennä ihan sekopäiseks ihmisten pelko.
Pysykää kotona jos pelottaa niin paljon.
Veikkaan että 90% mahataudeista johtuu jännityksestä ja pelosta.
Järki käteen.Eläköön valinnan vapaus! Kukaan ei ole täysin oikeassa...jokainen tietää oman tapansa!
Ps. Paljon reissannut tietääkin että aina ei ole käsien pesu mahdollista ennen ruokailua ja nykyisin on saatavilla juuri näitä käsi desejä miksi ei käyttäisi? Ennen niitä ei ollut tarjolla ja joten pesemättä kädet jäi eikä siihen varmaan kukaan ole kuollutkaan mutta jos joku haluaa puhtain käsin syödä sallittakoon se hänelle. Maitohappobakteereitakaan ei ennen ollut tosta vaan tarjolla mutta sekin on nyt löydetty joten valinnan vapaus siinäkin?
- jätskikuski
Tässä tilanteessa lähtisin itse aika saletisti täältä Suomesta kohti Bulgariaa ja SB:ä jäätelöautolla. Niitä saa vuokrattua tolta Kotijäätelö-firmalta ja sit siin sivus möisin muillekin turisteille takuu varmaa kotimaista jäätelöä. Bisnes siis aina mielessä! On se parempi siis ottaa varmaan päälle, ettei tuu vaan mitään yllättäviä tauteja.
En vienyt itsekkään lapsia aikanaan päiväkotiin tai muuhun hoitoon, kun sieltä voi saada vaikka mitä pöpöjä. Ajatelkaa! Hui. Jäin sit ittekin samalla kotiin ja oltiin ihan neljän seinän sisällä n. kuus vuotta, ettei pöpöt tarttus tai käärme pure vaikka pihalla... Ne on pahoja!- vallatonville
Asiallista toimintaa :)
- kyllä lapset voivat olla
viikon ilman jäätelöä.
On se niin ikävää, jos sairastuvat vatsatautiin loman aikana!- ymmärrän näitä
yksinään matkustavia, joita tuntuu suurin osa kirjoittelevista olevan. On sama millaisen tietoisen riskin itselleen ottaa. Mutta kun on kyse pienistä lapsista, pitäisi vanhemmilla olla sen verran järkeä, etteivät salli lastensa syödä jäätelöä Bulgarian matkalla. Älkää vaarantako lastenne terveyttä!
- tuomiolle
ymmärrän näitä kirjoitti:
yksinään matkustavia, joita tuntuu suurin osa kirjoittelevista olevan. On sama millaisen tietoisen riskin itselleen ottaa. Mutta kun on kyse pienistä lapsista, pitäisi vanhemmilla olla sen verran järkeä, etteivät salli lastensa syödä jäätelöä Bulgarian matkalla. Älkää vaarantako lastenne terveyttä!
Meitä huonoja vanhempia löytyy aina maailmasta minäkin söin jätskiä kaikissa muodoissa yhdessä kaikkien lapsieni kanssa hyvällä herkuttelu halulla ja iloisilla mielillä onnistuneen ja kivan loman aikana. Mukavat loma muistot jäi ja suussa vieläkin ihanan rommirusina jäätelön maku!!!
- tuntunut jos
tuomiolle kirjoitti:
Meitä huonoja vanhempia löytyy aina maailmasta minäkin söin jätskiä kaikissa muodoissa yhdessä kaikkien lapsieni kanssa hyvällä herkuttelu halulla ja iloisilla mielillä onnistuneen ja kivan loman aikana. Mukavat loma muistot jäi ja suussa vieläkin ihanan rommirusina jäätelön maku!!!
olisitte joutuneet kaikki sairaalaan?
- kysymyshän tuo oli
tuntunut jos kirjoitti:
olisitte joutuneet kaikki sairaalaan?
koska eivät joutuneet sairaalaan....
Käsi hygienia on kaikista tärkein.. ahkerasti vain käsidesiä käyttää, niin ei saa mahatauteja.
Viikko oltiin ja syötiin kaikkea.. ja terveinä tultiin takas...
joten ei kannata murehtia, kun ei sattunut mitään... - käsidesi
kysymyshän tuo oli kirjoitti:
koska eivät joutuneet sairaalaan....
Käsi hygienia on kaikista tärkein.. ahkerasti vain käsidesiä käyttää, niin ei saa mahatauteja.
Viikko oltiin ja syötiin kaikkea.. ja terveinä tultiin takas...
joten ei kannata murehtia, kun ei sattunut mitään...muualla maailmassa ei tarvitse käsidesiä ennen jäätelön syöntiä!!!!!!!!!!!
- puhdaskäsi1
käsidesi kirjoitti:
muualla maailmassa ei tarvitse käsidesiä ennen jäätelön syöntiä!!!!!!!!!!!
Etkö todella pese käsiäsi ennen syömistäsi.
Siinähän on koko asian ydin.Käsidesi on vain yksi
puhdistus mahdollisuus,voit pyyhkiä kätesi vaikka
savetilla.
Peset kai kätesi vessassa käynnin jälkeen....
toivottavasti emme ole kätelleet... - edes kysymykseen
puhdaskäsi1 kirjoitti:
Etkö todella pese käsiäsi ennen syömistäsi.
Siinähän on koko asian ydin.Käsidesi on vain yksi
puhdistus mahdollisuus,voit pyyhkiä kätesi vaikka
savetilla.
Peset kai kätesi vessassa käynnin jälkeen....
toivottavasti emme ole kätelleet...Täytyykö ennen jäätelön syöntiä käyttää käsidesiä Bulgariassa?
- minulta
edes kysymykseen kirjoitti:
Täytyykö ennen jäätelön syöntiä käyttää käsidesiä Bulgariassa?
mutta satuin lukemaan tuon joten kannattaako tuohon edes vastata???!!!!
- käsidesiä
minulta kirjoitti:
mutta satuin lukemaan tuon joten kannattaako tuohon edes vastata???!!!!
ainakin kymmenen kertaa päivässä Bulgariassa. Lapset hieman nurisee, että aina tota käsidesiä, mutta minä määrään...
- lapset ymmärtävät
käsidesiä kirjoitti:
ainakin kymmenen kertaa päivässä Bulgariassa. Lapset hieman nurisee, että aina tota käsidesiä, mutta minä määrään...
ettei Bulgaria ole ihan paras mahdollinen lomakohde...
- aikuiset
lapset ymmärtävät kirjoitti:
ettei Bulgaria ole ihan paras mahdollinen lomakohde...
Ymmärtävätkö kaikki aikuiset että omilla mielipiteillään saavat lapset ajattelemaan samoin...
- naapurin pikkupalleroita
aikuiset kirjoitti:
Ymmärtävätkö kaikki aikuiset että omilla mielipiteillään saavat lapset ajattelemaan samoin...
hävetti kun ne oli käymässä VAAN Bulgariassa.
- ulkona15
naapurin pikkupalleroita kirjoitti:
Miten tämä liittyy jäätelön syömiseen.
- ei edes uskalla syödä
ulkona15 kirjoitti:
Miten tämä liittyy jäätelön syömiseen.
jäätelöä ja lapsia nolostuttaa matkustaa bulgariaan, miksi ihmeessä vanhemmat lapsiaan sinne laahaa?
- jotain puuttuu
Siinä on varmasti sanat taas pistetty lasten suuhun ei lapset tuommoisia asioita ymmärrä eikä tosiaankaan tarvitse kyllähän ne ennakkoluulot tai mielipiteet lähtee ihan aikuisten suusta, mieti mitä puhut!
- lähtivät hakemaan
ei edes uskalla syödä kirjoitti:
jäätelöä ja lapsia nolostuttaa matkustaa bulgariaan, miksi ihmeessä vanhemmat lapsiaan sinne laahaa?
Sekö oli matkan tarkoitus? Saahan niitä negatiivisia asioita jos oikein hakemaan lähtee sitä paitsi jäätelöä voi syödä eihän sitä edes myytäisi jos olisi siihen tarkoitukseen sopimatonta siis miksi ei voi syödä? Miksi me pystyttiin syömään tai monet muutkin eikös kaikkien kuuluisi sairastua jotka ovat sitä syöneet. Kaikissa muodoissa söimme siis jokaisella reissulla ja muissakin maissa ihan samaan tapaan.
- ovat ylltättävän nokkelia
jotain puuttuu kirjoitti:
Siinä on varmasti sanat taas pistetty lasten suuhun ei lapset tuommoisia asioita ymmärrä eikä tosiaankaan tarvitse kyllähän ne ennakkoluulot tai mielipiteet lähtee ihan aikuisten suusta, mieti mitä puhut!
tietävät että venäjä on huono maa, samoin bulgaria.
kanarian saaret, kreikka, italia ja espanja ovat hyviä paikkoja, jonne he haluavat mennä. - tarkoitus oli keskustella
lähtivät hakemaan kirjoitti:
Sekö oli matkan tarkoitus? Saahan niitä negatiivisia asioita jos oikein hakemaan lähtee sitä paitsi jäätelöä voi syödä eihän sitä edes myytäisi jos olisi siihen tarkoitukseen sopimatonta siis miksi ei voi syödä? Miksi me pystyttiin syömään tai monet muutkin eikös kaikkien kuuluisi sairastua jotka ovat sitä syöneet. Kaikissa muodoissa söimme siis jokaisella reissulla ja muissakin maissa ihan samaan tapaan.
jäätelön syönnistä bulgariassa!
Se on negatiivista Bulgariassa, kun ei oikein uskalla syödä. - epäilen
ovat ylltättävän nokkelia kirjoitti:
tietävät että venäjä on huono maa, samoin bulgaria.
kanarian saaret, kreikka, italia ja espanja ovat hyviä paikkoja, jonne he haluavat mennä.Etteivät niitä päätöksiä kyllä ole itse tehneet.Helppohan ne on aivopestä jos haluaa...jos siihen alentuu alentuu varmaan puhumaan paljon muutakin ohi suunsa. Riippuu tietysti lapsen iästä ja siitä mitä on ITSE kokenut ja havainnoinut minkä mielipiteen antaa eihän lapset osaa ainakaan meillä kertoa koko maan kaupungeista ja tavoista sen laajempaa näkemystä mitä ovat meiltä kuulleet. Jos esim. jäätelön syönti pelottaa ei se koko maasta tee huonoa tai no, senkin asian voi tietysti käsitellä omalla tavallaan jokainen. Eikös lapsista pitäisi kasvattaa avarakatseisia ja ymmärtäväisiä???En tiedä itse vaan ajattelen niin.
- innoissaan
Bulgarian matkasta ja söivät jäätelöä mikseivät olisi syöneet? aina ovat matkoilla syöneet... Iloitsivat lentämisestä, auringosta ja uima-altaista ja siitä että sai kerätä simpukan kuoria merestä, pehmeästä hiekasta, ihanista pikku prinsessojen mekoista joita sain ostaa. Hieno sirkus oli puheenaihe pitkään samoin meriretket. Ystävälliset ihmiset sai suun hymyyn kun silittivät hiuksia ja höpöttivät omaa kieltään. Haaveilevat vieläkin että olisipa kotikaupungissakin hevosvaunuja ja katujunia. PITÄISIKÖ minun nyt sanoa että se on PASKA maa ei mitään hyvää...
- tarvitse haukkua
epäilen kirjoitti:
Etteivät niitä päätöksiä kyllä ole itse tehneet.Helppohan ne on aivopestä jos haluaa...jos siihen alentuu alentuu varmaan puhumaan paljon muutakin ohi suunsa. Riippuu tietysti lapsen iästä ja siitä mitä on ITSE kokenut ja havainnoinut minkä mielipiteen antaa eihän lapset osaa ainakaan meillä kertoa koko maan kaupungeista ja tavoista sen laajempaa näkemystä mitä ovat meiltä kuulleet. Jos esim. jäätelön syönti pelottaa ei se koko maasta tee huonoa tai no, senkin asian voi tietysti käsitellä omalla tavallaan jokainen. Eikös lapsista pitäisi kasvattaa avarakatseisia ja ymmärtäväisiä???En tiedä itse vaan ajattelen niin.
bulgariaa lapsilleni, he kyllä tietävät muutenkin, ettei bulgariassa unelmalomia vietetä!
- keskustellaan
tarkoitus oli keskustella kirjoitti:
jäätelön syönnistä bulgariassa!
Se on negatiivista Bulgariassa, kun ei oikein uskalla syödä.ON siis voinut moni syödä sairastumatta. Kiitos että kerroitte, osaan poimia teksteistä itselleni tarpeelliset tiedot ja aion syödä jätskiä vaikka en olekkaan siellä maassa käynyt. Turkissa kävin ja söin jätskiä sielläkin ei se varmaan paljoakaan poikkea tavoiltaan. Olihan hauska lukea tätäkin tarinointia en mene siihen mukaan kiitos erilaisita mielipiteistä!
- prumprum...
Tässä tilanteessa lähtisin itse aika saletisti täältä Suomesta kohti Bulgariaa ja SB:ä jäätelöautolla. Niitä saa vuokrattua tolta Kotijäätelö-firmalta ja sit siin sivus möisin muillekin turisteille takuu varmaa kotimaista jäätelöä. Bisnes siis aina mielessä! On se parempi siis ottaa varmaan päälle, ettei tuu vaan mitään yllättäviä tauteja.
En vienyt itsekkään lapsia aikanaan päiväkotiin tai muuhun hoitoon, kun sieltä voi saada vaikka mitä pöpöjä. Ajatelkaa! Hui. Jäin sit ittekin samalla kotiin ja oltiin ihan neljän seinän sisällä n. kuus vuotta, ettei pöpöt tarttus tai käärme pure vaikka pihalla... Ne on pahoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152428Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252375Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512138- 321687
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321501Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731476- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401124