Paras vuodenaika?

Ausseihin.

Suunnitelmissa on matkustaa n. kuukaudeksi ausseihin. Kyselen nyt maassa käyneiltä että mikä olisi paras vuodenaika matkustaa sinne? Talvi ei liene hyvää aikaa koska silloin siellä on kesä ja yleensä sairaan kuumaa sekä kuivaa. Tuon olen kuullut australialaisilta matkailijoilta viime talvena kun liikuskelin tyynenmeren alueella. Australiassa ei tullut pysähdyttyä, vain lennettyä sen yli.
Millaista olisi mennä meikäläisittäin kesällä eli paikallisen talven aikana? Onko sää kovin sateista/muuten kurjaa?

4

2411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osavaltioon

Ajattelit matkustaa?
      Muistathan, että Australian on tosiaan suurempi kuin manner Eurooppa ja sää vaihtelee alueittain.
      Talvella on kylmä etelässä ja silti lämmin tai "kuuma" suomalaiselle pohjoisessa.

Lueskele vaikka http://www.dundernews.com/ niin voit saada jotain hyvääkin tietoa :)

• Ausseihin

Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
        Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin.

• Teija62
        Ausseihin kirjoitti:

Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
        Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin.

Suunnittelen terveydenhuoltoalan työnvaihtoa 2-3 kk:si Austraaliaan. Lähinnä siksi, että teini-ikäiset lapseni vahvistaisivat englanninkieltään. Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä, mistä puolelta Austraaliaa kannattaisi kartoitus aloittaa ( ilmasto, ei vahvoja murteita jne.)
        Kaikki info on tervetullutta!!

• on parasta

aikaa tulla vierailemaan tänne päin maailmaa ainakin minun mielestä. Itse asun Queenslandissa ja meillä talvi (suomen kesä) on KYLMÄ, esim Sydneyssä vielä kylmempi. Talot eivät ole eristettyjä ja ikkunoista ja ovista tuulee. On ihan normaalia pitää sisälläkin esim fleece pusakkaa ja lampaannahka tossuja/kenkiä. Yöksi pitää olla pitkähihaista ja lahkeista ja mun suosikki kuumavesipullo :-)

Päivät ovat tosin pääsääntöisesti lämpimähköjä, paitsi jos tuulee ja sataa. Mereen en uskaltaudu kun on liian kylmää :-)

Kesät ovat täällä päin kuumia ja ilmankosteus on korkea. Kuumaa ja kuivaa hellettä on turistin ehkä helpompi kestää. Mutta tähänkin tottuu ja en todellakaan muuttaisi täältä pois. Autot/kaupat/hotellit ovat ilmastoituja ja kun vielä muistaa juoda paljon vettä niin hyvin pärjää.

Meidän kevät ja syksy ovat hyvää aikaa kun ei ole liian kuuma enää/vielä, sateet (jos niitä tulee) ovat lähinnä kuurontapaisia. Turistikausi ei ole vielä alkanut/on juuri loppunut ja matkustelu ja majoitus on siis halvempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      208
      9057
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5628
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      54
      4700
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      92
      4609
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3639
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3366
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      70
      3350
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2876
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2742
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2641
    Aihe