Suunnitelmissa on matkustaa n. kuukaudeksi ausseihin. Kyselen nyt maassa käyneiltä että mikä olisi paras vuodenaika matkustaa sinne? Talvi ei liene hyvää aikaa koska silloin siellä on kesä ja yleensä sairaan kuumaa sekä kuivaa. Tuon olen kuullut australialaisilta matkailijoilta viime talvena kun liikuskelin tyynenmeren alueella. Australiassa ei tullut pysähdyttyä, vain lennettyä sen yli.
Millaista olisi mennä meikäläisittäin kesällä eli paikallisen talven aikana? Onko sää kovin sateista/muuten kurjaa?
Paras vuodenaika?
4
2355
Vastaukset
- Osavaltioon
Ajattelit matkustaa?
Muistathan, että Australian on tosiaan suurempi kuin manner Eurooppa ja sää vaihtelee alueittain.
Talvella on kylmä etelässä ja silti lämmin tai "kuuma" suomalaiselle pohjoisessa.
Lueskele vaikka http://www.dundernews.com/ niin voit saada jotain hyvääkin tietoa :)- Ausseihin
Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin. - Teija62
Ausseihin kirjoitti:
Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin.Suunnittelen terveydenhuoltoalan työnvaihtoa 2-3 kk:si Austraaliaan. Lähinnä siksi, että teini-ikäiset lapseni vahvistaisivat englanninkieltään. Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä, mistä puolelta Austraaliaa kannattaisi kartoitus aloittaa ( ilmasto, ei vahvoja murteita jne.)
Kaikki info on tervetullutta!!
- on parasta
aikaa tulla vierailemaan tänne päin maailmaa ainakin minun mielestä. Itse asun Queenslandissa ja meillä talvi (suomen kesä) on KYLMÄ, esim Sydneyssä vielä kylmempi. Talot eivät ole eristettyjä ja ikkunoista ja ovista tuulee. On ihan normaalia pitää sisälläkin esim fleece pusakkaa ja lampaannahka tossuja/kenkiä. Yöksi pitää olla pitkähihaista ja lahkeista ja mun suosikki kuumavesipullo :-)
Päivät ovat tosin pääsääntöisesti lämpimähköjä, paitsi jos tuulee ja sataa. Mereen en uskaltaudu kun on liian kylmää :-)
Kesät ovat täällä päin kuumia ja ilmankosteus on korkea. Kuumaa ja kuivaa hellettä on turistin ehkä helpompi kestää. Mutta tähänkin tottuu ja en todellakaan muuttaisi täältä pois. Autot/kaupat/hotellit ovat ilmastoituja ja kun vielä muistaa juoda paljon vettä niin hyvin pärjää.
Meidän kevät ja syksy ovat hyvää aikaa kun ei ole liian kuuma enää/vielä, sateet (jos niitä tulee) ovat lähinnä kuurontapaisia. Turistikausi ei ole vielä alkanut/on juuri loppunut ja matkustelu ja majoitus on siis halvempaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882