Paras vuodenaika?

Ausseihin.

Suunnitelmissa on matkustaa n. kuukaudeksi ausseihin. Kyselen nyt maassa käyneiltä että mikä olisi paras vuodenaika matkustaa sinne? Talvi ei liene hyvää aikaa koska silloin siellä on kesä ja yleensä sairaan kuumaa sekä kuivaa. Tuon olen kuullut australialaisilta matkailijoilta viime talvena kun liikuskelin tyynenmeren alueella. Australiassa ei tullut pysähdyttyä, vain lennettyä sen yli.
Millaista olisi mennä meikäläisittäin kesällä eli paikallisen talven aikana? Onko sää kovin sateista/muuten kurjaa?

4

2323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osavaltioon

      Ajattelit matkustaa?
      Muistathan, että Australian on tosiaan suurempi kuin manner Eurooppa ja sää vaihtelee alueittain.
      Talvella on kylmä etelässä ja silti lämmin tai "kuuma" suomalaiselle pohjoisessa.

      Lueskele vaikka http://www.dundernews.com/ niin voit saada jotain hyvääkin tietoa :)

      • Ausseihin

        Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
        Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin.


      • Teija62
        Ausseihin kirjoitti:

        Olisi tarkoitus lentää ensin itärannikolle, ehkä Sydneyyn ja vuokrata tai ostaa halpa auto. Kuukaudessa ennättää ajella jonkin verran mutta tuskimpa kuitenkaan aivan koko mannerta ympäri. Lähinnä olisi ajatuksena pyöriä siellä itärannikolla ja ehkä käväistä hieman sisämaassa.
        Matkaa suunnittelen aikaisintaan vuodelle 2008 mielummin ehkä 2009 eli aikaa suunnitteluun on vielä hyvikin.

        Suunnittelen terveydenhuoltoalan työnvaihtoa 2-3 kk:si Austraaliaan. Lähinnä siksi, että teini-ikäiset lapseni vahvistaisivat englanninkieltään. Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä, mistä puolelta Austraaliaa kannattaisi kartoitus aloittaa ( ilmasto, ei vahvoja murteita jne.)
        Kaikki info on tervetullutta!!


    • on parasta

      aikaa tulla vierailemaan tänne päin maailmaa ainakin minun mielestä. Itse asun Queenslandissa ja meillä talvi (suomen kesä) on KYLMÄ, esim Sydneyssä vielä kylmempi. Talot eivät ole eristettyjä ja ikkunoista ja ovista tuulee. On ihan normaalia pitää sisälläkin esim fleece pusakkaa ja lampaannahka tossuja/kenkiä. Yöksi pitää olla pitkähihaista ja lahkeista ja mun suosikki kuumavesipullo :-)

      Päivät ovat tosin pääsääntöisesti lämpimähköjä, paitsi jos tuulee ja sataa. Mereen en uskaltaudu kun on liian kylmää :-)

      Kesät ovat täällä päin kuumia ja ilmankosteus on korkea. Kuumaa ja kuivaa hellettä on turistin ehkä helpompi kestää. Mutta tähänkin tottuu ja en todellakaan muuttaisi täältä pois. Autot/kaupat/hotellit ovat ilmastoituja ja kun vielä muistaa juoda paljon vettä niin hyvin pärjää.

      Meidän kevät ja syksy ovat hyvää aikaa kun ei ole liian kuuma enää/vielä, sateet (jos niitä tulee) ovat lähinnä kuurontapaisia. Turistikausi ei ole vielä alkanut/on juuri loppunut ja matkustelu ja majoitus on siis halvempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      230
      1562
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      85
      1475
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe