Kysyvä ei tieltä eksy ongelmiensa kanssa

Eli mistähän voisi johtua, kun menkkojen alla mielialat vaihtelee nykyään tosi rajusti, tökkii moni asia vastaan. Lopetin Mercilon-pillerit kevättalvella ja nyt on sit tällainen ongelma. Taitaa olla ukkokullallakin kestämistä tällaisessa eukossa. Ehkä tämä vielä on pahentunut, kun nyt syön Teroluteja, koska kierto on aina ollut epäsäännöllinen. Voiko Terolutit aiheuttaa myös rajua mielialavaihtelua? Nyt menossa toinen Terolut-kierto ja vuotoa odottelen kovasti. Olisi pitänyt jo alkaa, mutta unohdin yhden pillerin pari päivää sitten ja siitä syystä otin sitten viimeisen pillerin päivää myöhemmin. Voiko tämä vaikuttaa, vai ovatko pillerit vain liian mietoja minulle??

Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää kesää!!
2169
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Mulla oli epäsäännölliset kuukautiset ja hyvin vakavaa masennusta ja mielialojen heittelyä. Menin lääkärille ja todettiin PCOS, eli polykystinen munasarjaoireyhtymä. Mielialan vaihtelut liittyy tiettyjen hormonien puutteeseen, hormonaalisesta epätasapainosta, joka aiheuttaa myös nuo kuukautisongelmat. Itse olin vallan sietämätön, nyt olen kuin uusi ihminen kun sain hormonitasapainon korjattua hormoneilla.

Äänestä
  • ei ole tutkittu ei. Eivät pienellä paikkakunnalla, jossa asun, ota minua todesta tässä asiassa. Kävin jo isommassa kaupungissa gynekologilla aikaisemmin, eikä hänkään tutkinut, vaikka asiasta mainitsin.

    Tosiaan mies on sanonut, ettei ihan aina tiedä, millä mielellä olen, kun lopetin e-pillereiden syömisen. Nyt on vaan menkkakivut pahentuneet pillereiden ajasta. ...mutta eihän sitä pientä voi saada alulle, jos on koko ajan ehkäisy päällä. ;)

    Kiitos sinulle vinkistä. Täytyy ensi kerran gynelle mennessä kysäistä, onko mahdollista tutkia asiaa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Emiliina kirjoitti:

Eli mistähän voisi johtua, kun menkkojen alla mielialat vaihtelee nykyään tosi rajusti, tökkii moni asia vastaan. Lopetin Mercilon-pillerit kevättalvella ja nyt on sit tällainen ongelma. Taitaa olla ukkokullallakin kestämistä tällaisessa eukossa. Ehkä tämä vielä on pahentunut, kun nyt syön Teroluteja, koska kierto on aina ollut epäsäännöllinen. Voiko Terolutit aiheuttaa myös rajua mielialavaihtelua? Nyt menossa toinen Terolut-kierto ja vuotoa odottelen kovasti. Olisi pitänyt jo alkaa, mutta unohdin yhden pillerin pari päivää sitten ja siitä syystä otin sitten viimeisen pillerin päivää myöhemmin. Voiko tämä vaikuttaa, vai ovatko pillerit vain liian mietoja minulle??

Kiitos kaikille vastanneille ja hyvää kesää!!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu