Lentoemäntä ja ulkonäkö

Ei sovi kaavaan

Ilmeisesti koskaan ei ole missään sanottu, miltä lentoemännän pitää näyttää, mutta minulle on jäänyt sellainen kuva, että sen lisäksi että olet normaalipituinen ja vartaloinen, sinulla pitää olla pitkät vaaleat hiukset, helmikorvakorut ja kiva rusketus. Olen lentänyt useilla lentoyhtiöllä ja en muista koskaan kohdanneeni lentoemäntää, jolla olisi esimerkiksi lyhyet tummat hiukset.

Korjatkaa jos teillä on erilainen kuva nuorista lentoemännistä! Ihmettelen tätä siksi, koska olen hakenut Finskille ja täyttäisin vaatimukset todennäköisesti hyvin, mutta en pitkää vaaleaa tukkaan en omista.

19

9580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • junaan

Kaverini on Finnairilla ja miten sen nyt sanoisi, no ei ole mikään missityyppi. Lyhyet ohuet ruskeat hiukset, mutta mieletön kielipää ja sairaanhoitaja tausta.
      Tsekkaa myös tää linkki:
      Ei ihan tule ekänä mieleen, että olisivat emäntiä, noin ulkonäön perusteella(jos sitä voi ulkonäön perusteella arvioida)Kun klikkaat päitä näet tyypit ennen muokkausta.
      http://www.yle.fi/muuttujat/index.php/muuttujat/24/

• Ca73

ole kuitenkaan lentänyt vielä riittävän monella lentoyhtiöllä ;-) Ja mainittiinko rekry-ilmoituksessa, että haetaan vaan vaaleita, pitkätukkaisia nuoria naisia??? Helmikorvakoruja saa kaupasta ja rusketusta purkista, jos tunnet, että niitä välttämättä tarvitset. Haastattelussa niistä ei kyllä kysellä, eikä työssä menestymisessä ole mitenkään avuksi tai eduksi...

• zxzx

Läheltä seuranneena tässä on oma mielipiteeni:

Blondi ei tarvi olla, mutta olen kyllä sitä mieltä, että ulkonäöllä on merkitystä lentoemäntävalinnoissa. Finnair on tosin mielestäni aika suvaitsevainen. Suomalaisista yhtiöistä Blue1:lla ja varsinkin Air Finlandilla ulkonäkö on tärkeä kriteeri valinnoissa. Tiedän, että Blue1:n haastattelussa on esim. suoraan ehdotettu kampaajalla käyntiä jos aikoo yhtiölle töihin.

Ymmärrän, että lentoemännän tulee olla edustava ja sopusuhtainen. Mutta tuntuu että vaaditaan vähintään täyttävän mallikriteerit...

• itse ko. työssä pian 10v. o...

Tuntumasi mallikriteereistä on väärä. Siisti, normaalikokoinen, tavallisen näköinen ihminen on ihan kelpo kandidaatti. Kyllä ne muut ansiot on ne, joiden perusteella valinta tehdään. Jos tukka on esim. siniseksi värjätty, on "rastapötköjä", kasvoissa lävistyksiä tai on näkyviä tatskoja niin ulkonäköasiosta varmaan tulee keskustelua haastattelutilanteessa. Ja työnantaja voi sitten myöhemmin "vihjata", jos on vuosien varrella päässyt työhabitus luiskahtamaan epäsiistin puolelle... Ja työn ulkopuolellahan saa näyttää miltä huvittaa!

• Aloittaja
        itse ko. työssä pian 10v. o... kirjoitti:

Tuntumasi mallikriteereistä on väärä. Siisti, normaalikokoinen, tavallisen näköinen ihminen on ihan kelpo kandidaatti. Kyllä ne muut ansiot on ne, joiden perusteella valinta tehdään. Jos tukka on esim. siniseksi värjätty, on "rastapötköjä", kasvoissa lävistyksiä tai on näkyviä tatskoja niin ulkonäköasiosta varmaan tulee keskustelua haastattelutilanteessa. Ja työnantaja voi sitten myöhemmin "vihjata", jos on vuosien varrella päässyt työhabitus luiskahtamaan epäsiistin puolelle... Ja työn ulkopuolellahan saa näyttää miltä huvittaa!

Kysyin mielipiteitä siksi, koska mielestäni maailmassa on näitä "kirjoittamattomia sääntöjä"... Jotkut työpaikat on tarkoitettu tietynlaisille hakijoille, miehille, naisille jne. Kuntokeskuksen aulassa ei voi olla kovin isoa ihmistä tai vaikka Onlyyn/JC:lle ei palkata kovin pyhäkoulutytön näköistä tapausta.

Minulla henkilökohtaisesti on siististi ja muodikkaasti leikattu lyhyt tumma tukka, jossa on vaaleita raitoja. Ei mitään kovin radikaalia, vrt rastat... Arveluttaa silti. En kuitenkaan lähde itseäni vartavasten tämän haun takia muokkaamaan ja itseäasiassa tiedät tämä tukan väri mätsäisi hyvin sinisen kanssa :)

• Ca73
        Aloittaja kirjoitti:

Kysyin mielipiteitä siksi, koska mielestäni maailmassa on näitä "kirjoittamattomia sääntöjä"... Jotkut työpaikat on tarkoitettu tietynlaisille hakijoille, miehille, naisille jne. Kuntokeskuksen aulassa ei voi olla kovin isoa ihmistä tai vaikka Onlyyn/JC:lle ei palkata kovin pyhäkoulutytön näköistä tapausta.

Minulla henkilökohtaisesti on siististi ja muodikkaasti leikattu lyhyt tumma tukka, jossa on vaaleita raitoja. Ei mitään kovin radikaalia, vrt rastat... Arveluttaa silti. En kuitenkaan lähde itseäni vartavasten tämän haun takia muokkaamaan ja itseäasiassa tiedät tämä tukan väri mätsäisi hyvin sinisen kanssa :)

ulkonäön puolesta ihan sopiva! :) Ja oma itsensä kannattaa muutoinkin olla, vaikkapa haastattelutilanteessa. Kyllä se sitten otetaan puheeksi siellä, jos ulkonäössä on jotain kommentoitavaa (siisti, huoliteltu "tavis" kelpaa hyvin). Tai jossain muussa asiassa... Onnea hakuun!

• Ex-emo

Itse olen lentänyt v. 2000-2001 Blue1:lla ja 2001-2003 Finnairilla ja molemmissa yhtiöissä kollegoina ollut niin blondeja, brunetteja, mulatteja, punapäitä, laiheliineja, mallimittaisia, hieman pyöreitä, lyhythiuksisia, pitkähiuksisia ja kaikkea siltä väliltä. Tärkeää on olla huoliteltu ja siisti, mitään radikaaleja hiusvärejä tai meikkejä, koruja ym ei saa käyttää, vaan tärkeää on olla tyylikäs, ehostettu hillitysti ja nimenomaan huoliteltu.
      Kun minut hyväksyttiin molemmille lentoyhtiöille olin elämäni tukevimmassa kunnossa eli n. 167/68, mutta silti pääsin ensiyrittämällä molemmille, joten ainakin se on poissuljettua, että laiha tai hoikka täytyy ehdottomasti olla.
      Suomen kokoisessa maassa ei edes riittäisi lentoemäntiä yhtiöiden tarpeisiin, jos vain pitkätukkaiset ja ruskettuneet blondit valittaisiin ja oishan se herra varjelkoon tylsääkin tylsempää - myös matkustajille; eihän kaikkien miesmatkustajienkaan silmänilo totta totisesti ole blondi ;)

• korkealla?

Miesmatkustajien silmänilonako (ex-)ammattisi näet??

• Huhheiiiiii
        korkealla? kirjoitti:

Miesmatkustajien silmänilonako (ex-)ammattisi näet??

Täällä ei kyllä ymmärretä minkäälaisen huumorin päälle yhtään.

• mieheltä

Olen 25-vuotias miehenalku ja anteeksi vaan kun eksyin palstallenne. En ole sovinisti ja minulle on henkilökohtaisesti samantekevää miltä henkilökunta näyttää.

Olen kuitenkin lentänyt tosi paljon, ja huomannut, että kyllä Finnairilla on todella paljon kauniita tyttöjä töissä, sanoisin, että enemmän kuin rumia.
        Nimenomaan "mallityyppisiä" tosi hoikkia ja hyvin laitettuja neitoja on paljon. Sitä aina "epätoivoisesti " haaveilee, että voi kun saisi tuollaiselle tytölle pusun antaa, mutta isoja sormuksia näyttää tyttöjen nimettömissä olevan. Useimmiten nätit tytöt ovat lentojutuissa hiukan koppavia, sellaiset vanhemmat jo elämää nähneet hiukan enemmän ystävällisiä. Sen sanon, että olen elämäni upeimmat naiset nähnyt Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja Finnairin koneessa (viittaan henkilökuntaa). Aivan upeita, raikkaita ja nättejä tyttöjä. Oli kerran hauska katsoa kun sellainen noukittiin lennon jälkeen terminaalin edestä Porscheen sisälle =) ei muuta kuin bon voyage vaan--ei tavallisille miehille.

• hihhihhh
        mieheltä kirjoitti:

Olen 25-vuotias miehenalku ja anteeksi vaan kun eksyin palstallenne. En ole sovinisti ja minulle on henkilökohtaisesti samantekevää miltä henkilökunta näyttää.

Olen kuitenkin lentänyt tosi paljon, ja huomannut, että kyllä Finnairilla on todella paljon kauniita tyttöjä töissä, sanoisin, että enemmän kuin rumia.
        Nimenomaan "mallityyppisiä" tosi hoikkia ja hyvin laitettuja neitoja on paljon. Sitä aina "epätoivoisesti " haaveilee, että voi kun saisi tuollaiselle tytölle pusun antaa, mutta isoja sormuksia näyttää tyttöjen nimettömissä olevan. Useimmiten nätit tytöt ovat lentojutuissa hiukan koppavia, sellaiset vanhemmat jo elämää nähneet hiukan enemmän ystävällisiä. Sen sanon, että olen elämäni upeimmat naiset nähnyt Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja Finnairin koneessa (viittaan henkilökuntaa). Aivan upeita, raikkaita ja nättejä tyttöjä. Oli kerran hauska katsoa kun sellainen noukittiin lennon jälkeen terminaalin edestä Porscheen sisälle =) ei muuta kuin bon voyage vaan--ei tavallisille miehille.

kylläpä luulet lentoemännistä suuria. :D :D

• se mies
        hihhihhh kirjoitti:

kylläpä luulet lentoemännistä suuria. :D :D

No luulen mitä luulen, silmiäni uskon.
        Useimmiten tytöt ovat upeita ja olen nähnyt fantastisia vartaloita ja kasvoja. Uusimmassa trendi-lehdessä oli juuri haastattelu, siellä eräs akateeminen neito kertoi kuinka tekee töitä ja pitää niistä. Siellä on tosi koulutettuja ja upeita tyttöjä, jotka ovat itsevarmoja, usein hyvin kauniita ja mallitasoisiakin. Sitä moni läskikasa kahdehtii, kun joku opiskelee akateemisesti, saa loppututkinnon, parhaat miehet upealla kropalla ja läskit ei mitään.

• kotimaan lentoja?

Lennän useasti kotimaanlentoja toisella kotimaisella, pienemmällä yhtiöllä kuin Finnair. Heillä on lentoemäntiä joka lähtöön. On lyhythiuksisia, useimmilla tekotukka (saako olla edes niin pitkää tukkaa?)todella voimakkaasti meikattuja mutta myös hillittyjä klassisia naisia.

Finnair hakee sitä tiettyä tyyliä mutta olen sielläkin nähnyt erikoisia tapauksia;)

• minulla

Olen hakenut Finnairin kurssille, ja mielenkiintoista oli lukea tätä keskustelua. Muuten luulisin, että minulla olisi hyvät mahdollisuudet, kansainvälistä kokemusta pitkälti, kielitaitoa, sopiva koulutus jne, ja kevväällä toivoin, että pääsisin hyväksyttävään painoon, mutta ei :( Muutaman kilon olen laihtunut, mutta painoindeksi on nyt 26, joten tältä vuodelta hyvästit sille ammattitoiveelle!

Mun mielestä on ihan loogista, että valitaan hieman hoikempia ihmisiä. Ajatelkaapas nyt: lentokoneen tilat eli työtilat ovat melko ahtaita. Siellä pitää olla ketterä liikkeissään ja mahtua toimimaan ahtaissakin tiloissa. Ei sinne ihan käytännön syistä voida ottaa kovin paksupyllyistä ja -mahaista väkeä.

• ...mutta
        *** kirjoitti:

Mun mielestä on ihan loogista, että valitaan hieman hoikempia ihmisiä. Ajatelkaapas nyt: lentokoneen tilat eli työtilat ovat melko ahtaita. Siellä pitää olla ketterä liikkeissään ja mahtua toimimaan ahtaissakin tiloissa. Ei sinne ihan käytännön syistä voida ottaa kovin paksupyllyistä ja -mahaista väkeä.

Ei tietenkään voi ottaa lihavia, mutta pari kiloa yli virallisen normaalipainon ei tee ihmisestä lihavaa. Varsinkaan, jos on tiukat lihakset urheilun takia.

• ex emo
        ...mutta kirjoitti:

Ei tietenkään voi ottaa lihavia, mutta pari kiloa yli virallisen normaalipainon ei tee ihmisestä lihavaa. Varsinkaan, jos on tiukat lihakset urheilun takia.

Pakko ex-emona kommentoida :) Varmasti freessin näköinen ihminen otetaan mieluummin kuin sen vastakohta mikäli muuten täyttää tarvittavat kriteerit,mutta kyllä miehet voivat unohtaa fantasiansa kiimaisista emoista - meinaa lennon jälkeen olet yleensä enemmänkin pahan hajuinen ,hiestä märkä, kädet ovat mustat liasta kun niitä ei oikein saa pestyä kunnolla koneessa, jalkoja särkee ja nilkat ovat yhtän turvoksissa kuin 90 v munuaistautisella mummolla, vatsassa ilmanpaineesta johtuen niin paljon kaasua että piereskelet seuraavat 12 tuntia tai enemmän. Niin ja parit oksennukset olet varmaankin siivonnut,ja vessatukosten avaaminen on myös aika tavallista... Ah, niin raikasta :)

• elämästä
        ex emo kirjoitti:

Pakko ex-emona kommentoida :) Varmasti freessin näköinen ihminen otetaan mieluummin kuin sen vastakohta mikäli muuten täyttää tarvittavat kriteerit,mutta kyllä miehet voivat unohtaa fantasiansa kiimaisista emoista - meinaa lennon jälkeen olet yleensä enemmänkin pahan hajuinen ,hiestä märkä, kädet ovat mustat liasta kun niitä ei oikein saa pestyä kunnolla koneessa, jalkoja särkee ja nilkat ovat yhtän turvoksissa kuin 90 v munuaistautisella mummolla, vatsassa ilmanpaineesta johtuen niin paljon kaasua että piereskelet seuraavat 12 tuntia tai enemmän. Niin ja parit oksennukset olet varmaankin siivonnut,ja vessatukosten avaaminen on myös aika tavallista... Ah, niin raikasta :)

Tossa on juuri hyvin ilmaistu pähkinänkuoressa tunteet pitkän lennon jälkeen! =)
        Tunnet olevasi maailman epäeroottisin ihminen =)

• se mies
        ex emo kirjoitti:

Juu, näin varmaan on. Nyt puhuttiin kuitenkin ulkonäöstä ja totesin, että siellä on upeita tyttöjä ja paljon. Olen nähnyt Finnairilla elämäni kauneimmat naiset, ja tiedän, että moni kaunis, akateeminen ja fiksu tyttö toteuttaa prinsessaunelmansa lentoemäntänä. Mistä johtuisivat muuten tuhannet hakijat joka vuosi?

Kauniit tytöt näkevät maailmaa, ovat usein koulutettuja jne, uusin trendi-lehti teki jutun lentoemoista. Ammatti on todellisuudessa haluttu, mutta naisten välinen kateus on kovaa.
        Ei kait siitä nyt tulisi mitään, että kauniit tytöt menestyvät, opiskelevat ja vievät parhaat miehet päältä. Eniten kaikenlaista "bimbo"-panettelua tulee yleisestikin asiassa kuin asiassa susirumilta, masentuneilta lyhytukkaisilta läskikasoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe