Räkättirastaalla

1943

on huono maine marjojen syöjänä. Nykyisessä kodissani ei ole marjapensaita, mutta tuomipihlajia on näköetäisyydellä. Niiden marjat maistuvat räkäteille. Juuri seurasin kahvia juodessani, kun parvi lintuja yrittää kaikin tavoin saada suuhinsa viimeisiä marjoja. Entisen kotini edustalla oli iso pihlaja ja lumen jo ollessa maassa siihen lennähti iso parvi mielestäni hyvin kauniita lintuja. Kirjan avulla yritin tunnistaa kunnes hoksasin, että räkättirastaitahan ne ovat, ympäristö oli outo. Olen muuten havainnut, että pikkuhiljaa alan päästä irti suorittamispaineista. Ei esim. haittaa, vaikka mansikkakausi meni ohi eikä marjaakaan ole pakastimessa. Eilen omassa metsässä oli paljon metsävadelmia. Tyydyin vain syömään jälkiruoaksi ja sanoin poimimassa olleille naapureille, että poimikaahan ennen kuin varisevat.

5

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja räkättirastaat ovat oikeita kiusankappaleita. Minulla on saskatoon- eli marjatuomipihlaja ja siihen tulee maukkaita marjoja, vähän kuin mustikka, mutta makeampia ja eikös nämä roiku siellä, vaikka siinä on vielä aika hennot oksat, syövät kyllä marjat ennen kuin ehdin apajille.
      On se sen verran korkea jo, ettei sitä verkkoon tai harsoonkaan ymmärrä peittää.

Eilen oli herukkapensaan verkossa kaksi rastasta kuolleena (yäk) ja harakanpoikanen räpistelemässä ja sai kuin saikin itsensä irti. Minun puolestani olisi saanut olla siinä.

• 1943

jättänyt nämä marjat räkäteille. Heti, kun punertuvat, niin ovat kimpussa. En ole tiennytkään, että ovat syötäviä. Mitä teet tuomipihlajan marjoista?

• 1943 kirjoitti:

jättänyt nämä marjat räkäteille. Heti, kun punertuvat, niin ovat kimpussa. En ole tiennytkään, että ovat syötäviä. Mitä teet tuomipihlajan marjoista?

muuta kuin yksi pensas tai puun alku miksi sitä sanoisi ja viime vuonna siinä oli sen verran, että muutama saatiin syödä. En tiedä tekisinkö niistä mitään muuta kuin syötäisiin sinällään.

Luin joskus lehdestä, että sitä jossain eteläisessä Suomessa kasvatetaankin, joten kyllä se oikein käyttömarja on.

• Tellastiina kirjoitti:

muuta kuin yksi pensas tai puun alku miksi sitä sanoisi ja viime vuonna siinä oli sen verran, että muutama saatiin syödä. En tiedä tekisinkö niistä mitään muuta kuin syötäisiin sinällään.

Luin joskus lehdestä, että sitä jossain eteläisessä Suomessa kasvatetaankin, joten kyllä se oikein käyttömarja on.

Googleta saskatoon, niin tietoa löytyy!

• 1943

seurata lintujen puuhia. Tänään tiaiset yrittivät syödä vielä jäljellä olevia marjoja. Niitä on oksien latvoissa eivätkä räkätit voi saada niitä, koska hento oksa ei kanna. Miksikähän juuri nämä marjat ovat niin suosittuja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7680
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4320
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3953
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3892
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3240
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3195
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3158
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2863
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2721
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2474
    Aihe