Shanghain sää

helmikuussa?

Pitääkö paikaansa, että Shanghain talvisää on samanlainen vrt. Suomi?? Onko joku ollut siellä helmikuussa?

6

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shanghaied

      Päässä on silti kiva olla jotain ja semmonen kevyemmän luokan talvitakki.

    • Shanghaista

      Katso tilastoa www.worldweather.org

      Shanghaissa on helmikuussa viela kylma, onpa joskus jopa satanut luntakin yolla. Lampotila pyorii 5-10C tienoilla. Saattaa joskus olla superlampimia paivia tyyliin 20C, mutta se on yksi tai kaksi paivaa. Shanghaissa on myos kostea ilma talvellakin, se tekee ilmasta kalsan tuntuisen. Sen lisaksi viela yleisia tiloja ei lammiteta kunnolla (jos ollenkaan) samoin kiinal. hotelleja.

      Kannattaa pitaa mielessa nama asiat, kun pakkaa matkalaukkua. Karvavuorisia talvisaappaita ei tarvitse, paksumpi pohjaiset ja ehka vahan varrelliset riittavat. Hanskoille ja jopa pipolle voi olla kayttoa, samoin sukkahousuille (jos satut olemaan naisihminen). Kerrospukeutuminen on hyva keino kosteutta vastaan. Itse kuljen talvella kevytuntuvatakissa, ei liian kuuma ja pitaa kosteutta loitolla.

      • jimi-

        Olen ollut kolmeen kertaan Shanghaissa helmi-maaliskuussa ja suomalaisella kevätvaatetuksella ei joudu palelemaan. Aurinkoisina päivinä on jopa kuuma, mutta kevyt kevät takki hyvä olla mukana. Totta on myös että sisällä on yleensä pirun kylmä, poislukien hotellihuoneet jossa huonekohtainen ilmastointi. Sadetta ei ole tullut kertaakaan vaikka keli kostea...


      • Shanghaista
        jimi- kirjoitti:

        Olen ollut kolmeen kertaan Shanghaissa helmi-maaliskuussa ja suomalaisella kevätvaatetuksella ei joudu palelemaan. Aurinkoisina päivinä on jopa kuuma, mutta kevyt kevät takki hyvä olla mukana. Totta on myös että sisällä on yleensä pirun kylmä, poislukien hotellihuoneet jossa huonekohtainen ilmastointi. Sadetta ei ole tullut kertaakaan vaikka keli kostea...

        Taidat olla lamminverinen ihmistyyppi? :-) Mina ja moni muu taalla asuva ei kylla helmikuussa SUomen kevatvarusteilla parjaa. Pipoa on valilla ikava ja takkikin saa olla reilusti viela paksumpi.


    • jlojohouh

      Lämmintä ehdottomasti mukaan. Lämpötila voi olla illallla nollan tietämissä ja tuuli voi olla navakka ja jäätävä. Käsineetkin ottaisin mukaan. Päivällä sää voi olla melkein mitä vaan mut yöt ja illat kyllä kylmiä! no tietty jos Suomeen vertaa niin tuskin yhtä kylmää kuitenkaan.

      • -Mies_35

        Useita talvia Shangaissa viettäneenä en kyllä pipoa ole kaivannut mutta hanskat on kiva olla, ja pitkät kalsarit (tai sukkahousut naisilla).

        Mutta hyvä huomio oli se että enemmänkin kiinnittäisin siihen huomiota kuinka kylmä sisällä voi olla jos joudutte olemaan jossain muuallakin kuin keskustan hotelleissa/tavarataloissa. Suomalainen kun on tottunut kylmään ja ei Shanghain helmikuu ole sen kummempi kuin eteläsuomen huhtikuu mutta Suomessapa onkin talvisinkin 20 astetta sisällä, Kiinassa ei välttämättä. Eli jos joutuu esim töitä tekemään ja palavereissa olemaan niin suosittelen aluspaita, kauluspaita, villapaita, pikkutakki ja päällystakki (jota ei sisällä pidetä) tyyliin varustautumaan. Ja talvikengät mukaan ehdottomasti, taas sisä- ei ulkokelien takia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe